sworznie zwrotnic kulowe

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

czapla_offroad
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 8:33 pm
Lokalizacja: wlkp

sworznie zwrotnic kulowe

Post autor: czapla_offroad » śr mar 01, 2006 10:33 pm

Witam
Jak robią te sworznie? Są jakieś zalety? Mają jakąś przewage nad standardowymi sworzniami?

Awatar użytkownika
NuVo
 
 
Posty: 1284
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Post autor: NuVo » śr mar 01, 2006 10:44 pm

Yyy z tego co mi wiadomo to standartowo w Uazie są kulowe,natomiast lepsze są łożyskowe,oczywiście cena wyższa ale lepiej robią,bo jak wiadomo łożysko daje mniejsze opory.Jeśli się w czyms pomyliłem to niech mnie ojcowie poprawią!
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » śr mar 01, 2006 10:51 pm

Ja tam jestem zadowolony ale...
Jak je założyłem nie potrzebne były żadne podkładki regulacyne na lewej zworotnicy a na prawej musiałem założyć te najcieńsze. Trochę się dziwiłem ale wszystko było OK. Po około 1,5 roku zauwarzłem luzy. Po rozkręceniu (lewa zwrotnica) okazało się że na skutek niewielkiego luzu kulka wyrobiła gniazdo i sworzeń był do wymiany. Po wymianie odrazu zrobiłem małą podkładkę coś na wzór ze zwykłych standardowych sworzni i dodałem odpowiednią ilość podkładek regulacyjnych.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr mar 01, 2006 10:55 pm

NuVo pisze:Yyy z tego co mi wiadomo to standartowo w Uazie są kulowe,natomiast lepsze są łożyskowe,oczywiście cena wyższa ale lepiej robią,bo jak wiadomo łożysko daje mniejsze opory.Jeśli się w czyms pomyliłem to niech mnie ojcowie poprawią!
jasne ze sie pomyliles wiec cie poprawiam - uaz w standardzie nie mial kulowych sworzni :wink: a co do lozyskowych to i owszem sa :)2 ale nawet w patrolu tez sie lubia z czasem posypac :lol:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » śr mar 01, 2006 11:03 pm

ja jak bym zmieniał to już na łożyskowane

Awatar użytkownika
NuVo
 
 
Posty: 1284
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Post autor: NuVo » śr mar 01, 2006 11:05 pm

Bart03 pisze:
NuVo pisze:Yyy z tego co mi wiadomo to standartowo w Uazie są kulowe,natomiast lepsze są łożyskowe,oczywiście cena wyższa ale lepiej robią,bo jak wiadomo łożysko daje mniejsze opory.Jeśli się w czyms pomyliłem to niech mnie ojcowie poprawią!
jasne ze sie pomyliles wiec cie poprawiam - uaz w standardzie nie mial kulowych sworzni :wink: a co do lozyskowych to i owszem sa :)2 ale nawet w patrolu tez sie lubia z czasem posypac :lol:
A jakie ma w standardzie?Tak dla własnej wiadomosci.
PS.będe o kolejny stopień wtajemniczenia :D
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » śr mar 01, 2006 11:06 pm

Bart03 pisze:
NuVo pisze:Yyy z tego co mi wiadomo to standartowo w Uazie są kulowe,natomiast lepsze są łożyskowe,oczywiście cena wyższa ale lepiej robią,bo jak wiadomo łożysko daje mniejsze opory.Jeśli się w czyms pomyliłem to niech mnie ojcowie poprawią!
jasne ze sie pomyliles wiec cie poprawiam - uaz w standardzie nie mial kulowych sworzni :wink: a co do lozyskowych to i owszem sa :)2 ale nawet w patrolu tez sie lubia z czasem posypac :lol:
W standarcie moze i mają ale te najnowsze, znajomy ma rocznik 92 czy 93 i miał stare swożnie

Awatar użytkownika
NuVo
 
 
Posty: 1284
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Post autor: NuVo » śr mar 01, 2006 11:08 pm

Ja mam 78',doinformujcie mnie bo niechce mi sie rozbierac zwrotnicy żeby zobaczyć :D
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr mar 01, 2006 11:30 pm

Tam sa tulejki brązowe,które nie koniecznie są złym rozwiązaniem,ale są dość kłopotliwe w regeneracji.
http://www.uazbuka.ru/lib/orlovar/rear1axle.htm
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » śr mar 01, 2006 11:43 pm

NuVo pisze:Yyy z tego co mi wiadomo to standartowo w Uazie są kulowe,natomiast lepsze są łożyskowe,oczywiście cena wyższa ale lepiej robią,bo jak wiadomo łożysko daje mniejsze opory.Jeśli się w czyms pomyliłem to niech mnie ojcowie poprawią!

Ojcem jestem ale poprawiał Cię nie będę. Mam sworznie łożyskowe i są znakomite. Kręci się bez porównania łatwiej, niż przy standardowych. Kulowych nie testowałem.
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » czw mar 02, 2006 8:05 am

NuVo pisze:Yyy z tego co mi wiadomo to standartowo w Uazie są kulowe
:o 8)

to się pomyliłeś bo kulowe to są zwrotnice a nie sworznie zwrotnic
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw mar 02, 2006 9:54 am

no widzisz goral ty tez jestes niedoinformowany - masz tu i sobie poogladaj: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=89438136
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw mar 02, 2006 10:00 am

NuVo pisze:
Bart03 pisze:
NuVo pisze:Yyy z tego co mi wiadomo to standartowo w Uazie są kulowe,natomiast lepsze są łożyskowe,oczywiście cena wyższa ale lepiej robią,bo jak wiadomo łożysko daje mniejsze opory.Jeśli się w czyms pomyliłem to niech mnie ojcowie poprawią!
jasne ze sie pomyliles wiec cie poprawiam - uaz w standardzie nie mial kulowych sworzni :wink: a co do lozyskowych to i owszem sa :)2 ale nawet w patrolu tez sie lubia z czasem posypac :lol:
A jakie ma w standardzie?Tak dla własnej wiadomosci.
PS.będe o kolejny stopień wtajemniczenia :D
no nie wiem jak ci to opisac - to cos w postaci grzybka z podkladka cierna - tak jakbys placzyle dwa sworznie jeden o wiekszej a drugi o mniejszej srednicy
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » czw mar 02, 2006 1:14 pm

Bart03 pisze:no widzisz goral ty tez jestes niedoinformowany - masz tu i sobie poogladaj: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=89438136
yyy no ten teges :oops:

bije się w pierś

To je nowy wynlazek czy już od któregoś roku było to zakaładna do zwrotnic??
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw mar 02, 2006 5:44 pm

do 93 napweno byly te najczesciej spotykane w ksztalcie grzybka a potem czort wie - ja mialem tylko z tymi rocznikami do czynienia - nowszych uazow nie posiadalem i nie rozbieralem :lol:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » czw mar 02, 2006 6:38 pm

ale w tych łożyskowanych trzeba na duże kamienie uważać, przy dużych szybkościach, bo lubieją pękać (zewnętrzna bieżnia).
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » czw mar 02, 2006 10:13 pm

motokogut pisze: przy dużych szybkościach,

Spoko! Uazowi to nie grozi... :wink:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pt mar 03, 2006 7:19 am

Władek pisze:
motokogut pisze: przy dużych szybkościach,

Spoko! Uazowi to nie grozi... :wink:

Dla Uaza 80-100 to juz bedzie spora predkośc.... :D
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » pt mar 03, 2006 2:09 pm

Przemekslaw pisze: Dla Uaza 80-100 to juz bedzie spora predkośc.... :D
no to jest trywialne że przy takich :wink: :)2 kolejny poziom szybkości to już lot ptaka :D chociaż musze powiedzieć że jechałem kiedyś 140km/h jak miałem jeszcze 2,8 benzyne mesia. i mieżone przez inny samochód.
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość