POMOCY !!

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
rybex
 
 
Posty: 213
Rejestracja: śr lut 22, 2006 2:29 pm
Lokalizacja: Rze

Post autor: rybex » śr mar 08, 2006 2:51 pm

nio wiem gdzie jest aparat ale tamtych bajerow ;D
nie umiem :D
Ostatnio zmieniony śr mar 08, 2006 3:02 pm przez rybex, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » śr mar 08, 2006 2:54 pm

rybex pisze:nio wiem gdzie jest aparat ale tamtych barow nie umiem :D
jak już mówiłem do mechaniora
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
Telesfor11
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 6:08 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Telesfor11 » śr mar 08, 2006 5:08 pm

i niedaj sobie ustawiać na stroboskop bo daleko niezajedziesz
najlepiej poproś swojego kolesia żeby ci pokazał jak to robić
Bo czasem w trasie trzeba to zrobić
uaz 469b 80`

RATUNKU BUDA SPADA :((((((

Awatar użytkownika
rybex
 
 
Posty: 213
Rejestracja: śr lut 22, 2006 2:29 pm
Lokalizacja: Rze

Post autor: rybex » śr mar 08, 2006 6:07 pm

no wlasnie mi sie to stalo na trasie ;/ a moglo to zjebac swiece ??

Awatar użytkownika
Telesfor11
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 6:08 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Telesfor11 » śr mar 08, 2006 6:56 pm

Jak ci zapłon przestawi
1 to albo ci wybech rozwinie :lol: :lol: (jak masz prasowany)
2 albo wyrwie pokrywe filtra paliwa

A świece może zabić zła temperatura pracy albo zły skład mieszanki paliwowej
uaz 469b 80`

RATUNKU BUDA SPADA :((((((

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » śr mar 08, 2006 6:56 pm

rybex pisze:no wlasnie mi sie to stalo na trasie ;/ a moglo to zjebac swiece ??

Baaa.... mogło je nawet popsuć...
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
rybex
 
 
Posty: 213
Rejestracja: śr lut 22, 2006 2:29 pm
Lokalizacja: Rze

Post autor: rybex » śr mar 08, 2006 7:08 pm

hehe swiece nowe byly i je zjebalo ;( łeeee

Awatar użytkownika
KUbutek
Posty: 583
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: KUbutek » śr mar 08, 2006 10:18 pm

KUbutek pisze:
Bartmann pisze:Ostatnio jak miałem zapytać kolege jakiego typu mam rozrusznik to zrobiłem pare zdjeć i mam jedno z aparatem zapłonowym w roli głównej:):)
Więc ponizej masz foto wyjasniające zgadkowe połozenie tego device'a:
Obrazek
Tak przy okazji mam pytanie ?
Jak jest z mocowaniem aparatu zapłonu ? Dolna części aparatu przykręcona jest do bloku silnika poprzez " płytkę korektora oktanów " a górna części jest przymocowana do "płytki korektora oktanów" poprzez smarowniczkę kapturkową - taka śruba z tyłu aparatu chyba na klucz 12. Czy jak mam luz na tej śrubie ( z tyłu aparatu -12 ) i aparat można ręką obracać to zmienia się kąt wyprzedzenia ?
Płytka korektora oktanów jest dokręcona.
I jak działa smarowniczka ?
Co nikt nie wie ? :lol:

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » śr mar 08, 2006 10:22 pm

Zmienia się tam czas zapłonu (wcześniejsz- pózniejszy) może i nazywa się to kąt wyprzedzania nie wiem
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » śr mar 08, 2006 10:34 pm

jak się kopułka lużno obraca to znaczy, że jest niedokrecona i zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu. Ustaw na kole pasowym ZZ 1 cylindra (szczerbinka na przeciwko bolca-chyba tak top w uazie było?) a aparatem przekręć tak, żeby palec rozdzielacza trafił na przewód do 1cyl.w kopułce Czyli zapamietaj gdzie jest 1 na kopułce, zdejmij kopułkę, przekręć (i przykręć!) załóż kopułkę) Powinien przynajmniej odpalić. A potem delikatnie przyspiesz zapłon... :-) Ja bym jeszcze kondensator sprawdził/wymienił.

A co do tego filtra, to miałem tak samo usytuowany w silniku uaza (duże koło zamachowe etc. Odróżniam te silniki ;-) ) Wołga ma bocznikowy z papierowym wkładem przecież
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: BROWAR_PL » czw mar 09, 2006 10:10 am

Znaczy sie sprawa z aparatem zapłonowym może być bardzo skomplikowana, a dokładnie czasem bywają proste banały np: sprawdź mocowanie masy do silnika, bo jeżeli nie masz masy podpientej to możesz nie mieć iskry.

Druga sprawa: czy na zimnym silniku jest iskra, bo to z koleji może być wina cewki zapłonowej (takie okrągłe użądzenie podłonczone kablem do środka kopółki roździelacza), jeżeli masz inną to spróbuj wymienić, jeżeli niemasz to zajmiemy sie tym puźniej.

krok trzeci: zdejmujemy kopółke roździelacza, oglądamy ją od spodu, sprawdzamy czy styki są czyste, i czy ze środka wystaje elektroda, czy nie jest za któtka, i czy sprężynka pod nią jest sprawna (naciskamy elektrode palcem)

krok czwarty: sprawdzamy stan palca roździelacza, to jest takiej dziwnej żeczy która kręci się do okoła podczas obrotu wału, to on przekazuje napięcie z cewki do świec

To są prostsze czynności związane z brakiem iskry, natomiast może byc jeszcze jedna możliwość tzn. zła szczelina w aparacie zapłonowym, ale to już raczej nie było by związane z brakiem iskry ale ze złym jej czasem, jezeli bedziesz chciał żeby Ci powiedzieć jak wyregulować aparat zapłonowy to napisz

Awatar użytkownika
rybex
 
 
Posty: 213
Rejestracja: śr lut 22, 2006 2:29 pm
Lokalizacja: Rze

Post autor: rybex » czw mar 09, 2006 2:00 pm

aha dzieki browar :)

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » czw mar 09, 2006 2:50 pm

rybex pisze:aha dzieki browar :)
Stary jak chcesz coś regulować skoro nie posiadasz elementarnej wiedzy na ten temat? :o Do książek i ucz się jak działa cały układ zapłonowy, jak to pojmiesz to powinno Ci się udać, bo to żadna magia, pod warunkiem że wie się co się robi.
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: BROWAR_PL » pt mar 10, 2006 8:46 am

Ale brak iskry nie jest związany ze źle wyregulowanym układem zapłonowym!! Może nie zapalić ale iskra powinna być. Regulacja układu zapłonowego zmienia tylko momęt kiedy ta iskra sie pojawia, no chyba że przestawiła Ci sie przerwa na krzywce aparatu, ale jeżeli palił wcześniej, to wedlug mnie może być albo kondensator, albo cewka. Najlepiej wymienić i jedno i drugie, i sprawdzić czy pojawi się iskra.

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » pt mar 10, 2006 10:19 am

BROWAR_PL pisze:Ale brak iskry nie jest związany ze źle wyregulowanym układem zapłonowym!! Może nie zapalić ale iskra powinna być. Regulacja układu zapłonowego zmienia tylko momęt kiedy ta iskra sie pojawia, no chyba że przestawiła Ci sie przerwa na krzywce aparatu, ale jeżeli palił wcześniej, to wedlug mnie może być albo kondensator, albo cewka. Najlepiej wymienić i jedno i drugie, i sprawdzić czy pojawi się iskra.
Tak tylko jak mówie o regulacji to nie mam na myśli tylko kąta, ale ogólnie wszystkiego co między innymi napisałeś, jak ktoś nie ma pojęcia co to jest aparat zapłonowy to jak może coś zdiagnozować :roll: Nawet czasem mechanicy z wykształcenia mnie zadziwiają, spotkałem już prau co twierdziło że iskra na świece idzie w momencie gdy na przerywaczu przeskakuje iskra. Elementarny brak wiedzy, widzą że w apracie coś iskrzy to pewnie i na świecy musi :wink:
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » pt mar 10, 2006 10:40 am

kopułka i palec mogą być walnięte. Albo przynajmniej wypalone, więc warto przejrzeć.
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: BROWAR_PL » pt mar 10, 2006 7:00 pm

Kacperek spox wiem coś o tym ja sie 3 dni z zapłonem męczyłem zanim zdałem sobie sprawe że masy do silnika nie podłączyłem :-?

Awatar użytkownika
Telesfor11
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 6:08 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Telesfor11 » pt mar 10, 2006 8:11 pm

Wsadż świece do kabelka z cewki włączzapłon i korbą trzy obroty powinna świeca 12
razy przepuściś iskierke
Jak jest to sprawdż w którym momęcie
Jak niema zapni kabelek z żarówką do przewodu łonczącego aparat z cewką
i sprawdzasz cz masz zasilaną cewkę
i tak dalej aż do stacyjki :lol: :lol: :lol: :lol:
uaz 469b 80`

RATUNKU BUDA SPADA :((((((

Awatar użytkownika
rybex
 
 
Posty: 213
Rejestracja: śr lut 22, 2006 2:29 pm
Lokalizacja: Rze

Post autor: rybex » pt mar 10, 2006 8:40 pm

spoko dzienki

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: BROWAR_PL » sob mar 11, 2006 6:34 pm

Wiesz co mam cyfrówke, to może porobie zdięcia to szybciej załapiesz, a jak chcesz to moge Ci wysłać instrukcje obsługi ułaza ;-)

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » sob mar 11, 2006 7:07 pm

Przecież instrukcje można spokojnie ściągnąc z neta :D ... Browar- po co dodawac sobie roboty 8) :wink:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: BROWAR_PL » ndz mar 12, 2006 7:02 pm

A niewiem dlaczego. Pewnie lubie wyzwania, dlatego też kupiłem UAZ'a :D

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » ndz mar 12, 2006 9:19 pm

BROWAR_PL pisze: Pewnie lubie wyzwania, dlatego też kupiłem UAZ'a :D
To popieram... Uaz = ciekawa przygoda... 8) 8)
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Gaz-Konary
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: czw mar 24, 2005 5:08 pm
Lokalizacja: Grudusk

Re: POMOCY !!

Post autor: Gaz-Konary » wt mar 14, 2006 9:01 am

rybex pisze: kupilem nowe kable zmieniam i palil na 2 chwile pokrecilem i juz wogole nie pali.
Jest jeszcze pytanie, czy kupiłeś oryginalne kable - o dobrych długosciach. Bo jak zasadziłeś jakieś od Żuka, czy nie daj boże od Fiata, to one mają zupełnie inne długości niż UAZowe (aparat jest bardziej po środku) i iskra będzie w nieodpowiednim momencie - i samym kręceniem aparatem tego nie skorygujesz!! Po prostu jak dopasujesz moment iskry na pierwszym garku, to ci sie rozjedzie na ostatnim - pewnie dlatego na dwóch ci tylko palił.
Albo musisz kupić kable o dobrych długościach, albo skorygować moment iskry krzywką, która rozwiera styki przerywacza w aparacie zapłonowym. Wzory na moment iskry w zależności od długości kabla (i jego materiału - inaczej w węglowych, inaczej w miedzianych!!!) są chyba gdzieś w internecie, na pewno znajdziesz je w ksiązkach motoryzacyjnych.
W każdym razie jak już wyliczysz kształt tej krzywki, to jeśli różnice są minimalne, to krzywkę można stłuc i potem oszlifować, a jeśli większe, to trzeba niestety napawać, szlifować, a i tak największy kłopot jest z tym, że krzywka jest powierzchniowo utwardzana i trzeba ją np. pochromować, żeby się nie ścierała. W sumie taniej chyba nowe, dobre kable kupić....
Bartosz M.
Kurp Offroad

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: POMOCY !!

Post autor: kacperekk » wt mar 14, 2006 12:05 pm

Gaz-Konary pisze:
rybex pisze: kupilem nowe kable zmieniam i palil na 2 chwile pokrecilem i juz wogole nie pali.
Jest jeszcze pytanie, czy kupiłeś oryginalne kable - o dobrych długosciach. Bo jak zasadziłeś jakieś od Żuka, czy nie daj boże od Fiata, to one mają zupełnie inne długości niż UAZowe (aparat jest bardziej po środku) i iskra będzie w nieodpowiednim momencie - i samym kręceniem aparatem tego nie skorygujesz!! Po prostu jak dopasujesz moment iskry na pierwszym garku, to ci sie rozjedzie na ostatnim - pewnie dlatego na dwóch ci tylko palił.
Albo musisz kupić kable o dobrych długościach, albo skorygować moment iskry krzywką, która rozwiera styki przerywacza w aparacie zapłonowym. Wzory na moment iskry w zależności od długości kabla (i jego materiału - inaczej w węglowych, inaczej w miedzianych!!!) są chyba gdzieś w internecie, na pewno znajdziesz je w ksiązkach motoryzacyjnych.
W każdym razie jak już wyliczysz kształt tej krzywki, to jeśli różnice są minimalne, to krzywkę można stłuc i potem oszlifować, a jeśli większe, to trzeba niestety napawać, szlifować, a i tak największy kłopot jest z tym, że krzywka jest powierzchniowo utwardzana i trzeba ją np. pochromować, żeby się nie ścierała. W sumie taniej chyba nowe, dobre kable kupić....
:o a co ma długość kabla do momentu iskrzenia ?? :roll:
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości