wspomaganie-regulacja ciśnienia pompy BMW

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

wspomaganie-regulacja ciśnienia pompy BMW

Post autor: faziuaz » wt mar 21, 2006 7:07 pm

czy ktoś próbował zwiększyć ciśnienie pompy?jeżeli tak to z jakim skutkiem, czy nie pękały węże ciśnieniowe?jeżeli pękały, to po usunięciu jakiej ilości podkładek.....?
http://img460.imageshack.us/img460/5236 ... nia2xp.jpg
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Gazon
Posty: 389
Rejestracja: wt sie 09, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Abinsk Rosjia

Post autor: Gazon » wt mar 21, 2006 8:12 pm

Jak pompa jest malo wydajna to lepiej jest pokombinowac z kolem pasowym tylko trzeba zwekszyc srednice weza powrotu , a jak chcesz podkladkami to tez waz powrotu trzeba zalozyc grubszy.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: wspomaganie-regulacja ciśnienia pompy BMW

Post autor: benes » wt mar 21, 2006 10:45 pm

faziuaz pisze:czy ktoś próbował zwiększyć ciśnienie pompy?jeżeli tak to z jakim skutkiem, czy nie pękały węże ciśnieniowe?jeżeli pękały, to po usunięciu jakiej ilości podkładek.....?
http://img460.imageshack.us/img460/5236 ... nia2xp.jpg
do jakiego silnika będziesz mocował tą pompę??? Uazowy???

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » wt mar 21, 2006 10:49 pm

Fazi-kopnij tą pompkę w trawę i mb wstaw :)2
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Gazon
Posty: 389
Rejestracja: wt sie 09, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Abinsk Rosjia

Post autor: Gazon » śr mar 22, 2006 7:36 am

vandall1 pisze:Fazi-kopnij tą pompkę w trawę i mb wstaw :)2
Oczywiscie to jast najlepsze rozwiazanie tematu :)2 od MB jest bardziej wydajna i wytrzymuje zmiane obrotow na wieksze. Jakis rok temu tez klient przywiozl do zamontowania taka pompe , nawet z nim nie dyskutowalem pojechalem na szrot (w rosji juz tez sa szroty) i wymienilem na MB 123 i robi do dzisiaj. :)2
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr mar 22, 2006 9:29 pm

Takie pompki to ja nazywam "pizdzipompkami" :)20
A propos mb-mozna jej dać wyższe obroty,ale bez przesady-jedną zakatowałem,dając jej kółko podobne srednicą do kółka od alternatora.
Jeżeli motasz to do siln uaza to najlepiej u góry po lewej stronie.Robi się taką blachę /8mm/podkręcaną pod pompę wody /takie dwa prostokatne otwory/.Fotosów brak-na pewno sam wykumasz.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » śr mar 22, 2006 10:25 pm

mistrzowie, a czy przypadkiem pompa od bm-ki nie robi na wyższym ciśnieniu od mb?? coś kiedyś temat ten był cykany i coś takiego padło. niby u mnie jest beczka i bm-ka ale... :roll: działa lux.
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr mar 22, 2006 10:36 pm

Wg mnie istotniejszy jest wydatek pompy,albowiem coby przy szybkich skrętach nie było "przycinania".
Merc chodzi chyba na 65 barach,owe beemfu z obrazka to nie wim :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Gazon
Posty: 389
Rejestracja: wt sie 09, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Abinsk Rosjia

Post autor: Gazon » śr mar 22, 2006 11:08 pm

Panowie my sie tu rozciagamy a Faziego niet , chyba mu nie popekaly te szlaufy bo moze byc nowy temat wypadki przy pracy ??
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr mar 22, 2006 11:37 pm

No fazi dostał klapsa,to pewnie z lekka nadąsany w kaciku pochlipuje :(
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » czw mar 23, 2006 9:37 pm

panowie, panowie......czuwam nad tematem...Vandal,znów masz racje......MB ma nieporówywalnie mniejsze ciśnienie robocze niż BMW.....dla przykładu pompa którą wpasowałem ma 130bar,mówie oczywiście o pompie ZF,nie wiem jakie ciśnienie ma MB........jeżeli twierdzisz że 65bar :)2 zasada działania ta sama.....
http://img487.imageshack.us/img487/6213 ... sp23hv.jpg
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » czw mar 23, 2006 9:46 pm

.....ale nie oto tu chodzi.......pytanie jak wyżej,......."czy próbował ktoś"......
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw mar 23, 2006 10:12 pm

Ja nie...Poza tym co powyżej opisałem /przesadzone podniesienie obrotów ok 2 razy tyle co silnik benzynka/-nie kombinowałem z zaworem.
Obawiałbym sie,czy wytrzyma to reszta aparatury.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Gazon
Posty: 389
Rejestracja: wt sie 09, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Abinsk Rosjia

Post autor: Gazon » czw mar 23, 2006 10:50 pm

Jak nie oto tu chodzi ?? widzisz pompa z BMW daje jak piszesz 130 bar , ale na silniku BMW tam sa inne obroty a przekladnie tez masz od BMW ?? mnie sie wydaje ze nie , jak ona powinna robic na innym cisnieniu to jest kicha bo moga byc kanaly mniejsze i wtedy beda pekac weze , a jak zmiejszysz cisnienie to bedzie nie wydajna i bedzie przycinanie . Dlatego poprawnie zmotane wspomaganie powinno byc z jednego donara, i mnie sie wydaje ze MB jest jednym z lepszych. Jeszcze jedno pytanie , jestes pewien ze ze te klamoty co zamotales sa sprawne . No jak wszystko gra to bedziesz pierwszy z regulacja podkladkami .
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pt mar 24, 2006 10:24 am

pytanie zadałem ponieważ,wszystko mam zmotane,ciśnienie jest ok.przekładnia działa wzorowo,wspomaganie jest założone z omegi,.....tylko zastanawiam się,czy nie przedobrzyłem z tym ciśnieniem .......ponieważ wszystko pracuje bardzo lekko i płynnie,(czy aby nie za lekko?).W momencie montażu.........pompa używana .......wspomaganie używane ......pomyślałem "podciągnę ciśnienie aby lepiej robiło"......jak pomyślałem tak zrobiłem,no i jeszcze założony dłuższy wąs(żeby nie kręcić kierą....sto razy),
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

markoss
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: pt lis 05, 2004 1:18 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: markoss » pt mar 24, 2006 8:11 pm

Mam przekładnię i pompę z omegi - przy zwiększonym rozstawie kół o 34 cm i oponach 31x10.5x15 - chodzi mi to ani lekko - ani ciężko .

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » pt mar 24, 2006 9:02 pm

ja mam komplet z bmw , na przekładni założony wąs od żuka z wspawanym frezem z bmw. Koła 33-12,5-15 MT , kierownicę ciut mniejszą niż w maluchu.
Taki zestaw pracuje pięknie, także na postoju, choć trochę ciężej niż w mojej beemce która ma podobną masę i opony 235-45-17 8) 8)

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » sob mar 25, 2006 1:12 pm

na fotkach widać miejsce gdzie znajduje się zawór,no i sam zawór z zaznaczonym miejscem podkładek regulacyjnych(były cztery sztuki.....),ja usunąłem 1-szt.
http://img90.imageshack.us/img90/6735/p ... pg48pz.jpg
http://img159.imageshack.us/img159/5871 ... pg34em.jpg
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » sob mar 25, 2006 8:39 pm

usunąłeś tą podkładkę zanim jeszcze sprawdziłeś jak działa?
a może byłoby dobrze?

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob mar 25, 2006 8:49 pm

Fazi-jesteś pewny,ze podniosłeś w ten sposób ciśnienie?
Wg mnie -odwrotnie :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Gazon
Posty: 389
Rejestracja: wt sie 09, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Abinsk Rosjia

Post autor: Gazon » ndz mar 26, 2006 6:44 am

vandall1 pisze:Fazi-jesteś pewny,ze podniosłeś w ten sposób ciśnienie?
Wg mnie -odwrotnie :roll:
Oczywiscie masz racje.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » ndz mar 26, 2006 7:26 pm

vandall1 pisze:Fazi-jesteś pewny,ze podniosłeś w ten sposób ciśnienie?
Wg mnie -odwrotnie :roll:
.....jestem pewny.....ponieważ w zaworze który występuje na fotce jest sprężyna i śrut,które to po usunięciu podkładki zastają docisnięte mocniej do gniazda,a to wywołuje potrzebę zwiększenia ciśnienia do pokonania oporu sprężyny......(nie widać tego ponieważ zawór jest już skompletowany)
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » ndz mar 26, 2006 7:32 pm

pilmar pisze:usunąłeś tą podkładkę zanim jeszcze sprawdziłeś jak działa?
a może byłoby dobrze?
......nie nie nie....miałem złożone,był nawet taki moment że wspomaganie nie działało.......(jakiś paproch podszedł pod zawór???),dlatego pomyślałem o przegłądzie ustrojstwa ....a przy okazji, jako że stare ,używane,może i słabiej działające....usunąłem podkładkę......ale wszystko w porzo....chodziło mi o przyszłość .........czy nie będzie sprawiać problemów... :)2
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość