zmian biegów w Uazie

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » czw cze 08, 2006 1:21 pm

gÓral świętokrzyski pisze:Powiem więcej: instrukcja dopuszcza ruszanie z dwójki :)2
a ktos rusza inaczej? :o
:lol:
(poza ciezkim terenem)
Obrazek

Awatar użytkownika
KUbutek
Posty: 583
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: KUbutek » czw cze 08, 2006 1:54 pm

Pietrass pisze:Marudzicie ja 1 wogule na asfalcie nie uzywam i jest git a jezeli chodzi o zgrzyty przy zmianie biegow to czesto gesto jak za szybko z 3 na 4 i nie robie nawet zmiany z miedzygazem a skrzynia jest w stanie bardzo dobrym 4 razy do roku jest rozbierana i sprawdzana ;) Pozdro
A po jaki dzwon rozbierasz skrzynie 4 razy do roku ? :lol:

Ps.
Jak będę miał problemy ze skrzynią do ciebie uderzę co byś ją sprawdził . Pewnie rozkładasz i składasz ją z zamkniętymi oczami.

Awatar użytkownika
KUbutek
Posty: 583
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: KUbutek » czw cze 08, 2006 2:03 pm

wupasek pisze:
gÓral świętokrzyski pisze:Powiem więcej: instrukcja dopuszcza ruszanie z dwójki :)2
a ktos rusza inaczej? :o
:lol:
(poza ciezkim terenem)
Ja bo lubię sobie powajchować . :D
Jak bym miał automat to bym chyba zasnął . :D

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » czw cze 08, 2006 2:05 pm

no może ktoś rusza ,niewiem :lol:

Ja ma takie zbocznie, że czasami ruszam z dwójki osobówkami i międzygazuje. :o
Pasażery wtedy sie dziwiują :lol:
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » czw cze 08, 2006 2:12 pm

gÓral świętokrzyski pisze:no może ktoś rusza ,niewiem :lol:

Ja ma takie zbocznie, że czasami ruszam z dwójki osobówkami i międzygazuje. :o
Pasażery wtedy sie dziwiują :lol:
NIe dziwne dla osoby nie znających takich cudów jest to coś zadziwiającego :lol:

Awatar użytkownika
Mieszko
 
 
Posty: 182
Rejestracja: sob lut 05, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Mieszko » czw cze 08, 2006 3:08 pm

wupasek pisze:
gÓral świętokrzyski pisze:Powiem więcej: instrukcja dopuszcza ruszanie z dwójki :)2
a ktos rusza inaczej? :o
:lol:
(poza ciezkim terenem)
Jak sie ma Żukawke i mosty 4.10 (10/41) - to sie zawsze z jedynki rusza :D
UAZ 469, Vitara 1.6, Mercedes "beczka"

Awatar użytkownika
student 69
 
 
Posty: 133
Rejestracja: pt gru 23, 2005 8:59 am
Lokalizacja: Jura

Post autor: student 69 » czw cze 08, 2006 4:43 pm

Mieszko pisze:
wupasek pisze:
gÓral świętokrzyski pisze:Powiem więcej: instrukcja dopuszcza ruszanie z dwójki :)2
a ktos rusza inaczej? :o
:lol:
(poza ciezkim terenem)
Jak sie ma Żukawke i mosty 4.10 (10/41) - to sie zawsze z jedynki rusza :D
To się może zgadzać - żukawka ma inną charakterystykę niż uazowski grzechot :D
Gaz 69, uaz 469 NO MORE... SJ700
JURA OFF-ROAD TEAM
www.juroft.com

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » czw cze 08, 2006 4:51 pm

wupasek pisze:
gÓral świętokrzyski pisze:Powiem więcej: instrukcja dopuszcza ruszanie z dwójki :)2
a ktos rusza inaczej? :o
:lol:
(poza ciezkim terenem)
badz sie ciagnie jaka armate czy przyczepe :)2
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » czw cze 08, 2006 6:56 pm

Pietrass pisze:Marudzicie ja 1 wogule na asfalcie nie uzywam i jest git a jezeli chodzi o zgrzyty przy zmianie biegow to czesto gesto jak za szybko z 3 na 4 i nie robie nawet zmiany z miedzygazem a skrzynia jest w stanie bardzo dobrym 4 razy do roku jest rozbierana i sprawdzana ;) Pozdro
bo redukuje się z międzygazem czy to tak ciężko zrozumieć :evil: a na wyższy zmienia sie na dwa razy :)24
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » czw cze 08, 2006 7:20 pm

mudder walczysz z wiatrakami :)21
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
Mieszko
 
 
Posty: 182
Rejestracja: sob lut 05, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Mieszko » czw cze 08, 2006 7:44 pm

charakterystyka Zukawki, moim zdaniem, nie liczac slabszych osiagow proporcjonalnie do mniejszej pojemnosci - jest bardzo podobna.

Zuczek jest silnikiem dlugoskokowym (skok tloka wyraznie wiekszy od srediny cylindra) co wplywa na elastycznosc ale nie sprzyja wysokim obrotom. UAZowy jest "kwadratowy" (podobny skok do srednicy), a elastycznosc robi pojemnoscia i mniejaszym stopniem sprezania.....
UAZ 469, Vitara 1.6, Mercedes "beczka"

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » czw cze 08, 2006 7:49 pm

gÓral świętokrzyski pisze:mudder walczysz z wiatrakami :)21
wiem właśnie się poddałem :)24
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
student 69
 
 
Posty: 133
Rejestracja: pt gru 23, 2005 8:59 am
Lokalizacja: Jura

Post autor: student 69 » czw cze 08, 2006 9:57 pm

Trzeba przyznać, że S21 jest elastyczny, ale jeżeli chodzi o niskie obroty, to grzechot radzi sobie wiele lepiej.
Gaz 69, uaz 469 NO MORE... SJ700
JURA OFF-ROAD TEAM
www.juroft.com

Awatar użytkownika
Pietrass
 
 
Posty: 273
Rejestracja: czw cze 16, 2005 6:49 am
Lokalizacja: Łódź - widzew

Post autor: Pietrass » pt cze 09, 2006 7:35 am

mudder pisze:bo redukuje się z międzygazem czy to tak ciężko zrozumieć :evil: a na wyższy zmienia sie na dwa razy :)24
Wiesz moze u ciebie :) bo u mnie nie trza
Chcesz sie czuc bezpiecznie kup TERENÓWKE :)
http://www.lodz4x4.pl/pietras.html

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » pt cze 09, 2006 8:27 am

Pietrass pisze:
mudder pisze:bo redukuje się z międzygazem czy to tak ciężko zrozumieć :evil: a na wyższy zmienia sie na dwa razy :)24
Wiesz moze u ciebie :) bo u mnie nie trza

jeśli masz skrzynie ful synchro póżne lata 90te to tak ale jeśli nie to z 3 na 2 podwójne usprzęglenie plus międzygaz chyba że zgrzyty ci nie straszne
:lol:
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pt cze 09, 2006 6:46 pm

...stosując "podwójne"wysprzęglanie przy zmianie biegów możesz zmieniać bez zgrzytów biegi, nawet we współczesnych osobówkach,w których uszkodzone są synchronizatory,tak że umiejętność powyższa na pewno się przydaje...(warto trenować :)2 )
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pt cze 09, 2006 11:01 pm

Mieszko pisze:...UAZowy jest "kwadratowy" (podobny skok do srednicy), a elastycznosc robi pojemnoscia i mniejaszym stopniem sprezania.....
Taaa... najbardziej elastyczny jest przy st. sprężania 0 :)20 NIe gadaj takich rzeczy proszę...

Awatar użytkownika
Mieszko
 
 
Posty: 182
Rejestracja: sob lut 05, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Mieszko » ndz cze 11, 2006 12:44 pm

SebastianS pisze:
Mieszko pisze:...UAZowy jest "kwadratowy" (podobny skok do srednicy), a elastycznosc robi pojemnoscia i mniejaszym stopniem sprezania.....
Taaa... najbardziej elastyczny jest przy st. sprężania 0 :)20 NIe gadaj takich rzeczy proszę...
a dlaczego w terenowych sie odpreza siliki - dla zwiekszenia elastycznosci, zejscia z momentem obrotowym do dolu i wieksza tolerancja na badziewne, niskooktanowe paliwo - nie mam racji??
UAZ 469, Vitara 1.6, Mercedes "beczka"

Awatar użytkownika
ndv
 
 
Posty: 111
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 1:03 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ndv » ndz cze 11, 2006 7:08 pm

O ile wiem, to mniejszy stopień sprężania=mniejszy moment.
Poprostu wycina się "górę". Ale jedzie na gorszym bełcie :)2

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pn cze 12, 2006 10:34 pm

MIeszko, tylko trzeci powód z podanych przez Ciebie się zgadza. Zejście z momentem do dołu realizuje się innym wałkiem rozrządu (mniejsze przekrycia), dłuższymi kanałami ssącymi między głowicą a kolektorem, innym wydechem.
NIższy stopień sprężania - wiadomo - daje niższe ciśnienie efektywne w cylindrach, co skutkuje mniejszym momentem, ale też zwiększa trwałość i tolerancję na gorsze warunki pracy. Tyle tematu.

Awatar użytkownika
Mieszko
 
 
Posty: 182
Rejestracja: sob lut 05, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Mieszko » wt cze 13, 2006 8:02 pm

SebastianS pisze:MIeszko, tylko trzeci powód z podanych przez Ciebie się zgadza. Zejście z momentem do dołu realizuje się innym wałkiem rozrządu (mniejsze przekrycia), dłuższymi kanałami ssącymi między głowicą a kolektorem, innym wydechem.
NIższy stopień sprężania - wiadomo - daje niższe ciśnienie efektywne w cylindrach, co skutkuje mniejszym momentem, ale też zwiększa trwałość i tolerancję na gorsze warunki pracy. Tyle tematu.
Zgadzam sie - ale jednak UAZ ze stopniem 6,7 bedzie elastyczniejszy niz ten sam UAZ ze splanaowana glowica....

Zaraz mnie ukamienujecie :D ..........
UAZ 469, Vitara 1.6, Mercedes "beczka"

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » czw cze 15, 2006 2:15 am

Mieszko pisze:
SebastianS pisze:MIeszko, tylko trzeci powód z podanych przez Ciebie się zgadza. Zejście z momentem do dołu realizuje się innym wałkiem rozrządu (mniejsze przekrycia), dłuższymi kanałami ssącymi między głowicą a kolektorem, innym wydechem.
NIższy stopień sprężania - wiadomo - daje niższe ciśnienie efektywne w cylindrach, co skutkuje mniejszym momentem, ale też zwiększa trwałość i tolerancję na gorsze warunki pracy. Tyle tematu.
Zgadzam sie - ale jednak UAZ ze stopniem 6,7 bedzie elastyczniejszy niz ten sam UAZ ze splanaowana glowica....
Taaa... Zwłaszcza resory :)20

To co Tobie wydaje się większą elastycznością, w rzeczywistości jest pozorne - jako że moc jest funkcją iloczynu momentu i obrotów - przy wyższym stopniu sprężania wraz ze wzrostem obrotów rośnie ona szybciej - stąd z kolei - wraz ze spadkiem obrotów - daje się odczuć wyraźniejszy spadek mocy - stąd może brać się to subiektywne odczucie. Jednak przy każdch obrotach bezwzględna wartość momentu i mocy jest większa.

Reasumując - jeśli za elastyczność przyjąć bezwzględną wartość spadku momentu obrotowego wraz ze spadkiem obrotów - to masz rację - przy czym prawdą okaże się to co powiedziałem - najelastyczniejszy będzie silnik o stopniu sprężania 0 - w nim spadek nie występuje wszak w ogóle! :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość