jak wyżej... wszystkie modele...
Moderator: Student
-
wupasek
-

- Posty: 3908
- Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
- Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wupasek » czw cze 08, 2006 1:21 pm
gÓral świętokrzyski pisze:Powiem więcej: instrukcja dopuszcza ruszanie z dwójki

a ktos rusza inaczej?
(poza ciezkim terenem)
-
KUbutek

- Posty: 583
- Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: KUbutek » czw cze 08, 2006 1:54 pm
Pietrass pisze:Marudzicie ja 1 wogule na asfalcie nie uzywam i jest git a jezeli chodzi o zgrzyty przy zmianie biegow to czesto gesto jak za szybko z 3 na 4 i nie robie nawet zmiany z miedzygazem a skrzynia jest w stanie bardzo dobrym 4 razy do roku jest rozbierana i sprawdzana

Pozdro
A po jaki dzwon rozbierasz skrzynie 4 razy do roku ?
Ps.
Jak będę miał problemy ze skrzynią do ciebie uderzę co byś ją sprawdził . Pewnie rozkładasz i składasz ją z zamkniętymi oczami.
-
KUbutek

- Posty: 583
- Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: KUbutek » czw cze 08, 2006 2:03 pm
wupasek pisze:gÓral świętokrzyski pisze:Powiem więcej: instrukcja dopuszcza ruszanie z dwójki

a ktos rusza inaczej?
(poza ciezkim terenem)
Ja bo lubię sobie powajchować .
Jak bym miał automat to bym chyba zasnął .

-
gÓral świętokrzyski

- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: gÓral świętokrzyski » czw cze 08, 2006 2:05 pm
no może ktoś rusza ,niewiem
Ja ma takie zbocznie, że czasami ruszam z dwójki osobówkami i międzygazuje.
Pasażery wtedy sie dziwiują

-
Olek1605
-

- Posty: 861
- Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Olek1605 » czw cze 08, 2006 2:12 pm
gÓral świętokrzyski pisze:no może ktoś rusza ,niewiem
Ja ma takie zbocznie, że czasami ruszam z dwójki osobówkami i międzygazuje.
Pasażery wtedy sie dziwiują

NIe dziwne dla osoby nie znających takich cudów jest to coś zadziwiającego

-
Mieszko
-

- Posty: 182
- Rejestracja: sob lut 05, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: Świdnica
Post
autor: Mieszko » czw cze 08, 2006 3:08 pm
wupasek pisze:gÓral świętokrzyski pisze:Powiem więcej: instrukcja dopuszcza ruszanie z dwójki

a ktos rusza inaczej?
(poza ciezkim terenem)
Jak sie ma Żukawke i mosty 4.10 (10/41) - to sie zawsze z jedynki rusza

UAZ 469, Vitara 1.6, Mercedes "beczka"
-
student 69
-

- Posty: 133
- Rejestracja: pt gru 23, 2005 8:59 am
- Lokalizacja: Jura
Post
autor: student 69 » czw cze 08, 2006 4:43 pm
Mieszko pisze:wupasek pisze:gÓral świętokrzyski pisze:Powiem więcej: instrukcja dopuszcza ruszanie z dwójki

a ktos rusza inaczej?
(poza ciezkim terenem)
Jak sie ma Żukawke i mosty 4.10 (10/41) - to sie zawsze z jedynki rusza

To się może zgadzać - żukawka ma inną charakterystykę niż uazowski grzechot

-
Doktor200

- Posty: 1563
- Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
- Lokalizacja: Markuszów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Doktor200 » czw cze 08, 2006 4:51 pm
wupasek pisze:gÓral świętokrzyski pisze:Powiem więcej: instrukcja dopuszcza ruszanie z dwójki

a ktos rusza inaczej?
(poza ciezkim terenem)
badz sie ciagnie jaka armate czy przyczepe

GazikoLandPatrol z pakietem V8, project

-
mudder
-

- Posty: 2679
- Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
- Lokalizacja: KTT/KBC/KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mudder » czw cze 08, 2006 6:56 pm
Pietrass pisze:Marudzicie ja 1 wogule na asfalcie nie uzywam i jest git a jezeli chodzi o zgrzyty przy zmianie biegow to czesto gesto jak za szybko z 3 na 4 i nie robie nawet zmiany z miedzygazem a skrzynia jest w stanie bardzo dobrym 4 razy do roku jest rozbierana i sprawdzana

Pozdro
bo redukuje się z międzygazem czy to tak ciężko zrozumieć

a na wyższy zmienia sie na dwa razy

w sumie 1353 KM

no replacement for displacement!
-
Mieszko
-

- Posty: 182
- Rejestracja: sob lut 05, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: Świdnica
Post
autor: Mieszko » czw cze 08, 2006 7:44 pm
charakterystyka Zukawki, moim zdaniem, nie liczac slabszych osiagow proporcjonalnie do mniejszej pojemnosci - jest bardzo podobna.
Zuczek jest silnikiem dlugoskokowym (skok tloka wyraznie wiekszy od srediny cylindra) co wplywa na elastycznosc ale nie sprzyja wysokim obrotom. UAZowy jest "kwadratowy" (podobny skok do srednicy), a elastycznosc robi pojemnoscia i mniejaszym stopniem sprezania.....
UAZ 469, Vitara 1.6, Mercedes "beczka"
-
mudder
-

- Posty: 2679
- Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
- Lokalizacja: KTT/KBC/KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mudder » czw cze 08, 2006 7:49 pm
gÓral świętokrzyski pisze:mudder walczysz z wiatrakami

wiem właśnie się poddałem

w sumie 1353 KM

no replacement for displacement!
-
student 69
-

- Posty: 133
- Rejestracja: pt gru 23, 2005 8:59 am
- Lokalizacja: Jura
Post
autor: student 69 » czw cze 08, 2006 9:57 pm
Trzeba przyznać, że S21 jest elastyczny, ale jeżeli chodzi o niskie obroty, to grzechot radzi sobie wiele lepiej.
-
Pietrass
-

- Posty: 273
- Rejestracja: czw cze 16, 2005 6:49 am
- Lokalizacja: Łódź - widzew
Post
autor: Pietrass » pt cze 09, 2006 7:35 am
mudder pisze:bo redukuje się z międzygazem czy to tak ciężko zrozumieć

a na wyższy zmienia sie na dwa razy

Wiesz moze u ciebie

bo u mnie nie trza
-
gÓral świętokrzyski

- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: gÓral świętokrzyski » pt cze 09, 2006 8:27 am
Pietrass pisze:mudder pisze:bo redukuje się z międzygazem czy to tak ciężko zrozumieć

a na wyższy zmienia sie na dwa razy

Wiesz moze u ciebie

bo u mnie nie trza
jeśli masz skrzynie ful synchro póżne lata 90te to tak ale jeśli nie to z 3 na 2 podwójne usprzęglenie plus międzygaz chyba że zgrzyty ci nie straszne

-
faziuaz
-

- Posty: 1185
- Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
- Lokalizacja: przemysl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: faziuaz » pt cze 09, 2006 6:46 pm
...stosując "podwójne"wysprzęglanie przy zmianie biegów możesz zmieniać bez zgrzytów biegi, nawet we współczesnych osobówkach,w których uszkodzone są synchronizatory,tak że umiejętność powyższa na pewno się przydaje...(warto trenować

)
-
SebastianS
-

- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Post
autor: SebastianS » pt cze 09, 2006 11:01 pm
Mieszko pisze:...UAZowy jest "kwadratowy" (podobny skok do srednicy), a elastycznosc robi pojemnoscia i mniejaszym stopniem sprezania.....
Taaa... najbardziej elastyczny jest przy st. sprężania 0

NIe gadaj takich rzeczy proszę...
-
Mieszko
-

- Posty: 182
- Rejestracja: sob lut 05, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: Świdnica
Post
autor: Mieszko » ndz cze 11, 2006 12:44 pm
SebastianS pisze:Mieszko pisze:...UAZowy jest "kwadratowy" (podobny skok do srednicy), a elastycznosc robi pojemnoscia i mniejaszym stopniem sprezania.....
Taaa... najbardziej elastyczny jest przy st. sprężania 0

NIe gadaj takich rzeczy proszę...
a dlaczego w terenowych sie odpreza siliki - dla zwiekszenia elastycznosci, zejscia z momentem obrotowym do dolu i wieksza tolerancja na badziewne, niskooktanowe paliwo - nie mam racji??
UAZ 469, Vitara 1.6, Mercedes "beczka"
-
ndv
-

- Posty: 111
- Rejestracja: śr kwie 06, 2005 1:03 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: ndv » ndz cze 11, 2006 7:08 pm
O ile wiem, to mniejszy stopień sprężania=mniejszy moment.
Poprostu wycina się "górę". Ale jedzie na gorszym bełcie

-
SebastianS
-

- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Post
autor: SebastianS » pn cze 12, 2006 10:34 pm
MIeszko, tylko trzeci powód z podanych przez Ciebie się zgadza. Zejście z momentem do dołu realizuje się innym wałkiem rozrządu (mniejsze przekrycia), dłuższymi kanałami ssącymi między głowicą a kolektorem, innym wydechem.
NIższy stopień sprężania - wiadomo - daje niższe ciśnienie efektywne w cylindrach, co skutkuje mniejszym momentem, ale też zwiększa trwałość i tolerancję na gorsze warunki pracy. Tyle tematu.
-
Mieszko
-

- Posty: 182
- Rejestracja: sob lut 05, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: Świdnica
Post
autor: Mieszko » wt cze 13, 2006 8:02 pm
SebastianS pisze:MIeszko, tylko trzeci powód z podanych przez Ciebie się zgadza. Zejście z momentem do dołu realizuje się innym wałkiem rozrządu (mniejsze przekrycia), dłuższymi kanałami ssącymi między głowicą a kolektorem, innym wydechem.
NIższy stopień sprężania - wiadomo - daje niższe ciśnienie efektywne w cylindrach, co skutkuje mniejszym momentem, ale też zwiększa trwałość i tolerancję na gorsze warunki pracy. Tyle tematu.
Zgadzam sie - ale jednak UAZ ze stopniem 6,7 bedzie elastyczniejszy niz ten sam UAZ ze splanaowana glowica....
Zaraz mnie ukamienujecie

..........
UAZ 469, Vitara 1.6, Mercedes "beczka"
-
SebastianS
-

- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Post
autor: SebastianS » czw cze 15, 2006 2:15 am
Mieszko pisze:SebastianS pisze:MIeszko, tylko trzeci powód z podanych przez Ciebie się zgadza. Zejście z momentem do dołu realizuje się innym wałkiem rozrządu (mniejsze przekrycia), dłuższymi kanałami ssącymi między głowicą a kolektorem, innym wydechem.
NIższy stopień sprężania - wiadomo - daje niższe ciśnienie efektywne w cylindrach, co skutkuje mniejszym momentem, ale też zwiększa trwałość i tolerancję na gorsze warunki pracy. Tyle tematu.
Zgadzam sie - ale jednak UAZ ze stopniem 6,7 bedzie elastyczniejszy niz ten sam UAZ ze splanaowana glowica....
Taaa... Zwłaszcza resory
To co Tobie wydaje się większą elastycznością, w rzeczywistości jest pozorne - jako że moc jest funkcją iloczynu momentu i obrotów - przy wyższym stopniu sprężania wraz ze wzrostem obrotów rośnie ona szybciej - stąd z kolei - wraz ze spadkiem obrotów - daje się odczuć wyraźniejszy spadek mocy - stąd może brać się to subiektywne odczucie. Jednak przy każdch obrotach bezwzględna wartość momentu i mocy jest większa.
Reasumując - jeśli za elastyczność przyjąć bezwzględną wartość spadku momentu obrotowego wraz ze spadkiem obrotów - to masz rację - przy czym prawdą okaże się to co powiedziałem - najelastyczniejszy będzie silnik o stopniu sprężania 0 - w nim spadek nie występuje wszak w ogóle!

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość