Rozrząd skutki kataklizmu :)

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Rozrząd skutki kataklizmu :)

Post autor: gÓral świętokrzyski » pt cze 16, 2006 10:59 pm

Wywaliło mi koło tesktolitowe rozrzadu zostały sie ino 2 zęby na całym obwodzie

Silniki Uaza jest bezkolizyjny ale wiadomo , że takie wydarzenie zostawia na nim piętno.

Co sie mogło stać??

Cy mogły się pokrzywic popychacze od tego , że silnik nagle stanoł??
Czy może skrzywic sie końcówka wału korbowego?? (nie chodzi w osi )
Czy mógł dostac w dupe wałek rozrzadu??
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

rozrzad

Post autor: ub40 » pt cze 16, 2006 11:22 pm

Na skutek uszkodzenia o ktorym piszesz nie powinno sie nic zlego stac z popychaczami jak rowniez z walem i walkiem rozrzadu poniewaz w silniku uaza denko tloka nie dotyka otwartego zaworu. Nasuwa sie jednak pytanie dlaczego wycharatalo Ci zeby na duzym trybie rozrzadu? Cos sie moze zatarlo albo po prostu zuzycie materialu.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » sob cze 17, 2006 6:47 am

To było zużycie materiału , już wszystko jest złożone ale nie było to robione jak należy.

Tzn silnik nie był wyciągniety :oops:

Boje się ,że skrzywiłem końcówke wału/ wał korbowy jak na wbijanie zakładałem koło pasowe.

Wał chodzi nie w osi.

A może skrzywiło go naprężenie w czasie zrywania tych zębów??
Mozliwe to jest wogle?? :lol:

Teraz bardzo rozrząd słychać ale pewnie to kwestia dopasowania kół zębatych.
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
krolik
 
 
Posty: 294
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 4:36 pm
Lokalizacja: JAROCIN

Post autor: krolik » sob cze 17, 2006 8:09 am

jesli wymieniles tylko jedno kolo to bedzie slychać, powinno sie zawsze wymieniać komplet bez względu na typ rozrządu dotyczy to także Uaza :)

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » sob cze 17, 2006 9:19 am

nic nie bedzie :lol: :lol: jedzic i zacierac
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » sob cze 17, 2006 3:12 pm

krolik pisze:jesli wymieniles tylko jedno kolo to bedzie slychać, powinno sie zawsze wymieniać komplet bez względu na typ rozrządu dotyczy to także Uaza :)
wiem że tak sie powino zrobić ale silnik i tak mi sie już kuńczy więc wsadziłem używke
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob cze 17, 2006 10:36 pm

Po pierwsze:mam nadzieję,że zdjąłeś miskę i wywaliłes z niej resztki koła.
Po drugie:wcale nie uważam za konieczne wymienianie obu kół-zbędny wydatek.
Po trzecie:taki wymiał jak piszesz,to raczej jest skutkiem czegoś /przyblokowanie rozrzadu?/,a nie "sam z siebie".
Po czwarte:skrzywienie wału?Nie spotkałem sie z tym :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » ndz cze 18, 2006 12:28 am

Większość zębów była w deklu rozrządu (chyba)
Ale nawet jakby dostały sie do miski to przecież
pompa ma siatke więc nie pociągnie zęba

Myle się?? :lol:


miski nie odkecałem tylko olej spuściłem

wałek rozrzadu przycieło??
teoretycznie możliwe ale hmm
chyba kataklizm w tedy wogle by był masakryczny popychacze , szklanki wszystko by pomieliło
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz cze 18, 2006 3:51 pm

gÓral świętokrzyski pisze:Większość zębów była w deklu rozrządu (chyba)
Ale nawet jakby dostały sie do miski to przecież
pompa ma siatke więc nie pociągnie zęba
Myle się?? :lol:
miski nie odkecałem tylko olej spuściłem
..................
Oj,nie dobrze...na pewno sporo zostało w srodku,a sitko przytkane pewnie.
Obejrzałbym też /choćby przez klapki boczne/-laski popychaczy i szklanki,tudzież dzwigienki zaworowe i resztę pod pokrywą klawiatury :roll:
Wał nie mógł sie skrzywić od montażu kółka pasowego.gdyby było jak mówisz-juz by nie chodził.
Prawdopodobnie skrzywiłeś samo kółko brutalu jeden :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: BROWAR_PL » ndz cze 18, 2006 3:57 pm

Wiesz co?? szkoda gadać jak masz wymieniać silnik to zrób to od razu i po kłopocie.

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » ndz cze 18, 2006 7:05 pm

a po co wymieniać silnik? zrobić co jest do zrobienia i śmigać dalej.
Vandall ma rację, zobacz czy popychacze nie są pogięte. Moze się któryś wygiął i chodzi z oporem, wtedy wałek rozrządu ma większe opory i mogły powstać naprężenia. A może panewki się zużyły?
Dwa koła wymieniać to można w nowszych pojazdach, w tego typu silnikach to dwa nowe koła i tak nie będą spasowane. Więc po co je wymieniać?
A co do hałasu z rozrządu, to może to jest właśnie ta przyczyna która ci wygryzła koło? Bo jakoś nie wydaje mi się żeby nowe koło mogło szumieć...
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » ndz cze 18, 2006 9:48 pm

"nowe" używane koło musi się dopasować do starego używanego już przejechałem 350 km i rozrząd ucichł więc nie ma strachu :lol:

no laski są proste o ile można to stwierdzić bez wyjmowania ich a tylko kukając przez dekle :lol:

a silnik wymienie/wyremontuje jak ten umrze :lol:
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pn cze 19, 2006 5:50 pm

Silniki Uaza jest bezkolizyjny ale wiadomo , że takie wydarzenie zostawia na nim piętno.
.....chyba tylko w psychice....... :lol: jeżeli jest bezkolizyjny .......to jak sama nazwa wskazuje,nie kolidują tłoki z zaworami,bez względu na ustawienie rozrządu względem tłoków.......... :)2 więc proponuję ci abyś zastanowił się, co było bezpośrednią przyczyną wymiału..........moim zdaniem mogło być tak,że "wychodzone"(zużyte już )koło z tekstolitu .....straciło jednego zęba,a później już następne "nie trafiały"w swoje miejsce i.......łupały jak leci,a wszystko trwało sekundy.....może tak być ?? ?? :wink:
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » pn cze 19, 2006 6:09 pm

zgadzam się :)2 , że to było przyczyną na 99%

jasne , że zawór nie spotkał się z tłokiem bo jest to niemożliwe

ale wiesz w trakcie mielenia tych zębów napewno występowały naprężenia na wałku rozrządu , na popychaczach

tak myśle :lol:

nie ma co już dalej tego drążyć

silnik chodzi ,narazie chodzi :)21
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pn cze 19, 2006 6:11 pm

.....chodzi ......i będzie chodził nic mu nie jest,po pi........e i do błota :lol:
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
jac.uaz
Posty: 506
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 12:01 pm
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Post autor: jac.uaz » pn cze 19, 2006 8:18 pm

Ja wymieliłem w swoim koło rozrządu na jesieni ubiegłego roku. A założyłem nowe w sierpniu. Zmieniałem stare bo miało lekkie wykruszenia zębów. Niestety nowe wygolił tak, że szkoda gadać. Pewniw robione na Ukrainie. W każdym bądź razie z uszkodzeń nie było, jedynie drobiny dostały się do oleju i coś musiały przytkać. Po wyczyszczeniu misy i pompy oleju nie miałem wskazań ciśnienia oleju. Wykręciłem czujnik ciśnienia oleju, zakreciłem silnikiem. Najwidoczniej coś tam siedziało, bo po całej akcji ciśnienie wróciło i jest OK.
GRUPA OFFROAD
UAZ 469 B

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość