Problem z zapłonem "elektronicznym"
Moderator: Student
- RAVkrakuf
-
- Posty: 277
- Rejestracja: pt kwie 15, 2005 7:05 pm
- Lokalizacja: małopolska -KR
- Kontaktowanie:
Problem z zapłonem "elektronicznym"
Witam
Proszę o rade - jak w temacie - rzecz dotyczy zapłonu.
Jakiś rok temu z racji dość złego stanu aparatu udałem się na Balice i namówił mnie sprzedawca na zapłon "elektroniczny".
Zamontowałem nowy aparat, cewkę oraz jakieś 2 magiczne skrzyneczki. Po wielkich bojach z montażem i schematami ( z elektryki wiem tylko ,ze jak + i - podłączę do żarówki to powinna świecić ) wreszcie sprzęt odpalił.
Z racji ,ze UAZ jest głównie eksploatowany w górach z efektu byłem bardzo zadowolony - wyraźnie lepszy "dół" - góra pokonywana do tej pory na 1 biegu teraz została "powalona" na 2-gim.
No ale co dobre szybko się kończy.
Objawy:
na początku palił na zimno dość dobrze ale na ciepło to już była katorga rozrusznika a czasem pomagało tylko kilkugodzinne odczekanie, ostatnio to i na zimno już była klęska.
Wymieniłem świece, kable i dalej nic. Sprawdziłem prąd na magicznej skrzyneczce koło cewki i okazało się ,ze jest 10 a nie 12 V.
Na próbę podpiołem do niej prąd bezpośrednio z akumulatora a nie jak dotychczas przez bezpieczniki - pomogło. W ten sposób się ratowałem przez 2 dni wyjazdu ale i tan patent zawiódł.
W końcu sprzęt zapalił na benzynie i wróciłem do garażu aby sprawdzić zapłon. Podpiołem lampę i okazało się ,ze iskra jest nie równomierna na wolnych obrotach. Podczas wkręcania silnika na wyższe jest idealna natomiast podczas spadania obrotów nie ma jej w ogóle
Sprawdziłem jeszcze raz wszystkie połączenia oraz wymieniłem magiczne pudełeczko zamontowane pod deską przed fotelem pasażera - nic nie pomogło.
Niestety znajomi posiadają klasyczny układ zapłonowy i nie mam możliwości zamiany poszczególnych elementów.
Mam nadzieje , ze opisane objawy pomogą mi dojść, który element trzeba wymienić - w sobotę jest giełda w niedzielę wyjazd na 2 tyg. w teren.
Pozdrawiam i czekam na rady
RAV - siła zapłonu
Proszę o rade - jak w temacie - rzecz dotyczy zapłonu.
Jakiś rok temu z racji dość złego stanu aparatu udałem się na Balice i namówił mnie sprzedawca na zapłon "elektroniczny".
Zamontowałem nowy aparat, cewkę oraz jakieś 2 magiczne skrzyneczki. Po wielkich bojach z montażem i schematami ( z elektryki wiem tylko ,ze jak + i - podłączę do żarówki to powinna świecić ) wreszcie sprzęt odpalił.
Z racji ,ze UAZ jest głównie eksploatowany w górach z efektu byłem bardzo zadowolony - wyraźnie lepszy "dół" - góra pokonywana do tej pory na 1 biegu teraz została "powalona" na 2-gim.
No ale co dobre szybko się kończy.
Objawy:
na początku palił na zimno dość dobrze ale na ciepło to już była katorga rozrusznika a czasem pomagało tylko kilkugodzinne odczekanie, ostatnio to i na zimno już była klęska.
Wymieniłem świece, kable i dalej nic. Sprawdziłem prąd na magicznej skrzyneczce koło cewki i okazało się ,ze jest 10 a nie 12 V.
Na próbę podpiołem do niej prąd bezpośrednio z akumulatora a nie jak dotychczas przez bezpieczniki - pomogło. W ten sposób się ratowałem przez 2 dni wyjazdu ale i tan patent zawiódł.
W końcu sprzęt zapalił na benzynie i wróciłem do garażu aby sprawdzić zapłon. Podpiołem lampę i okazało się ,ze iskra jest nie równomierna na wolnych obrotach. Podczas wkręcania silnika na wyższe jest idealna natomiast podczas spadania obrotów nie ma jej w ogóle
Sprawdziłem jeszcze raz wszystkie połączenia oraz wymieniłem magiczne pudełeczko zamontowane pod deską przed fotelem pasażera - nic nie pomogło.
Niestety znajomi posiadają klasyczny układ zapłonowy i nie mam możliwości zamiany poszczególnych elementów.
Mam nadzieje , ze opisane objawy pomogą mi dojść, który element trzeba wymienić - w sobotę jest giełda w niedzielę wyjazd na 2 tyg. w teren.
Pozdrawiam i czekam na rady
RAV - siła zapłonu
- Grzegorz G.
- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z zapłonem "elektronicznym"
Możesz spróbować pominąć rozdzielacz zapłonu w aparacie zapłonowym, czyli podłączyć świecę bezposrednio do cewki i wtedy sprawdzić iskrę. Możliwe, że coś nie tak jest z palcem-kopułką.
Sprawdź też, czy aparat zapłonowy się nie porozkręcał w środku, czy nie ma jakichś luzów wielkich lub wilgoci.
No i jeszcze przewód z aparatu do modułu zapłonowego.
Sprawdź też, czy aparat zapłonowy się nie porozkręcał w środku, czy nie ma jakichś luzów wielkich lub wilgoci.
No i jeszcze przewód z aparatu do modułu zapłonowego.
Grzechu_z_UAZ
- Grzegorz G.
- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z zapłonem "elektronicznym"
Cały mechanizm zapłonu składa się z 3 elementów: aparat zapłnowy, moduł elektroniczny i cewka, które muszą być ze sobą odpowiednio połączone i do modułu doprowadzone musi być napięcie.RAVkrakuf pisze: Niestety znajomi posiadają klasyczny układ zapłonowy i nie mam możliwości zamiany poszczególnych elementów.
Sprawdź to co pisałem a przede wszystkim te połączenia - może nawet wymień przewody.
Grzechu_z_UAZ
- Grzegorz G.
- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- RAVkrakuf
-
- Posty: 277
- Rejestracja: pt kwie 15, 2005 7:05 pm
- Lokalizacja: małopolska -KR
- Kontaktowanie:
Witam ponownie i dzięki za odp.
Ja odpowiem zbiorczo.
Występują u mnie 4 elementy: aparat, cewka, skrzyneczka przy cewce i skrzyneczka w kabinie ( obie maja po 3 gniazda na kable - śruby )
Wymieniłem wszystkie kable łączące powyższe elementy, aparat nie ma luzów ani wilgoci. kable i świece OK - pracują dobrze w innym UAZ'ie.
Jest spadek napięcia - występuje tylko wtedy kiedy połączy się wszystko razem - prąd z bezpieczników spada do 10V. Próbowałem zlokalizować spadek ale na poszczególnych elementach nie występują.
Moduł raczej nie padł - wtedy by chyba nie zapalił.
Co do "skrzyneczek" jedna ( ta przy cewce ) ma zaokrągloną obudowę a 2ga jest kanciasta i ma delikatne żebrowanie - która jest czym?
Niestety nie mam przy sobie aparatu
- na razie poddałem się i próbuje reanimować klasyczny aparat oraz czekam na Wasze rady.
Czy objaw odcięcia iskry w momencie schodzenia z obrotów jest prawidłowy?
RAV - siła desperacji
Ja odpowiem zbiorczo.
Występują u mnie 4 elementy: aparat, cewka, skrzyneczka przy cewce i skrzyneczka w kabinie ( obie maja po 3 gniazda na kable - śruby )
Wymieniłem wszystkie kable łączące powyższe elementy, aparat nie ma luzów ani wilgoci. kable i świece OK - pracują dobrze w innym UAZ'ie.
Jest spadek napięcia - występuje tylko wtedy kiedy połączy się wszystko razem - prąd z bezpieczników spada do 10V. Próbowałem zlokalizować spadek ale na poszczególnych elementach nie występują.
Moduł raczej nie padł - wtedy by chyba nie zapalił.
Co do "skrzyneczek" jedna ( ta przy cewce ) ma zaokrągloną obudowę a 2ga jest kanciasta i ma delikatne żebrowanie - która jest czym?
Niestety nie mam przy sobie aparatu

Czy objaw odcięcia iskry w momencie schodzenia z obrotów jest prawidłowy?
RAV - siła desperacji
- Żuczek
-
- Posty: 215
- Rejestracja: pn maja 12, 2003 10:25 am
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Kontaktowanie:
Też mam to zamontowane:
Skrzyneczka z żebrowaniem- elektroniczny moduł zapłonu
Skrzyneczka owalna - rezystor
Cewka - musi być do aparatu elektronicznego (inna pada po kilkuset km- może u Ciebe też pada?)
O ile pamiętam spadek napięcia musi być- po to jest rezystor i właśnie specjalna cewka (pracuje przy napięciu 7-8 volt inne się gotują)
Spójrz w starsze posty cowboya http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... y+zap%B3on
- ja swoje montowałem zgodnie z jego radami i hula.
Skrzyneczka z żebrowaniem- elektroniczny moduł zapłonu
Skrzyneczka owalna - rezystor
Cewka - musi być do aparatu elektronicznego (inna pada po kilkuset km- może u Ciebe też pada?)
O ile pamiętam spadek napięcia musi być- po to jest rezystor i właśnie specjalna cewka (pracuje przy napięciu 7-8 volt inne się gotują)
Spójrz w starsze posty cowboya http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... y+zap%B3on
- ja swoje montowałem zgodnie z jego radami i hula.
Gaz- Designed for Żuczek
- Grzegorz G.
- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Jeśli ta zaokrąglona ma tez 3 mocowania tak jak moduł właściwy, to musi to być moduł zapasowy, podłaczany w razie awarii podstawowego - taki zamiennik na dojechanie.RAVkrakuf pisze: Występują u mnie 4 elementy: aparat, cewka, skrzyneczka przy cewce i skrzyneczka w kabinie ( obie maja po 3 gniazda na kable - śruby )
Nie.RAVkrakuf pisze: Czy objaw odcięcia iskry w momencie schodzenia z obrotów jest prawidłowy?
Grzechu_z_UAZ
- Grzegorz G.
- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Grzegorz G.
- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Czyli wszystko się zgadza.
A opornik to stary patent na poprawienie rozruchu. W momencie rozruchu (jak kręci rozrusznik) prąd do cewki podawany jest bez opornika. Chodzi o to, aby cewka dobrze pracowała w czasie spadku napięcia powodowanego przez rozrusznik.
Dowcip polega na tym, że cewka musi być na niższe napięcie. Normalna 12V-owa nie będzie dobrze pracować w takim układzie.
A opornik to stary patent na poprawienie rozruchu. W momencie rozruchu (jak kręci rozrusznik) prąd do cewki podawany jest bez opornika. Chodzi o to, aby cewka dobrze pracowała w czasie spadku napięcia powodowanego przez rozrusznik.
Dowcip polega na tym, że cewka musi być na niższe napięcie. Normalna 12V-owa nie będzie dobrze pracować w takim układzie.
Grzechu_z_UAZ
- RAVkrakuf
-
- Posty: 277
- Rejestracja: pt kwie 15, 2005 7:05 pm
- Lokalizacja: małopolska -KR
- Kontaktowanie:
Witam
Jestem już po "walce" - wygląda na to ,ze wcześniej miałem podpiete oba moduły i zapasowy padł.
Dziś układ jest połączony wg. wskazówke cowboy'a - czyli cewka, modół ( żebrowany ) aparat itd. i wszytko działa
! 
dzieki za rady
RAV - siła iskierki
P.S. W niedzile zaczynam weryfikację 2 tygodniową w lesie - aparat klasyczny jednak zapakowałem
Jestem już po "walce" - wygląda na to ,ze wcześniej miałem podpiete oba moduły i zapasowy padł.
Dziś układ jest połączony wg. wskazówke cowboy'a - czyli cewka, modół ( żebrowany ) aparat itd. i wszytko działa


dzieki za rady
RAV - siła iskierki
P.S. W niedzile zaczynam weryfikację 2 tygodniową w lesie - aparat klasyczny jednak zapakowałem

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość