łożysko oporowe.

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

łożysko oporowe.

Post autor: Bartmann » ndz lip 09, 2006 1:59 pm

Kurczę regularnie psuje mi sie łozysko oporowe. Znaczy się zaciera...czy ktoś wie jaka może byc tego przyczyna?
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz lip 09, 2006 2:03 pm

brak luzu.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » ndz lip 09, 2006 2:09 pm

Tzn?? :D
Tego psychicznego?? Czy chodzi o jakiś luz w układzie sprzęgłowym?? :D :D
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » ndz lip 09, 2006 3:05 pm

Ostatni coś mi tłumaczyli jak ustawiali sprzegło w rockym...tylko że u mnie jest mechaniczne...a sprawdzali czy sprzegło czy coś nie opiera sie na łożysku oporowym czyli pedał sprzegła jest za dużo cofniety jak póścisz je... :roll:
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » ndz lip 09, 2006 3:21 pm

Generalnie chodzi o to, żeby łożysko przy nie wciśniętym pedale sprzęgła nie dotykało do łapek i się nie kręciło bez potrzeby. Najprościej można to sprawdzić po zdjęciu dolnej osłony sprzęgła, pomacać łożysko - jeśli kręci się luźno jest OK, jak dotyka łapek to się nie obróci - wtedy standardowa regulacja luzu :)21 oczywiście próby dokonujemy na wyłączonym silniku :)23
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » ndz lip 09, 2006 3:52 pm

OK teraz skumałem.
A mozna jakos ulepszyć zwykły układ sprzęgłowy uazowy??
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » ndz lip 09, 2006 6:08 pm

a masz doprowadzony przewód smarujący do tulei na której suwa się wycisk ? ja u siebie zrobiłem dodatkowy kanał doprowadzający smar do kulek łożyska. Działa.

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Re: łożysko oporowe.

Post autor: faziuaz » ndz lip 09, 2006 6:49 pm

Bartmann pisze:Kurczę regularnie psuje mi sie łozysko oporowe. Znaczy się zaciera...czy ktoś wie jaka może byc tego przyczyna?
......a przypadkiem nie trzymasz podeszwy na pedale sprzęgła w czasie jazdy.......na wszelki wypadek?,jeżeli nie to jest to brak luzu(a może sprężyny odciągającej)
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » ndz lip 09, 2006 7:46 pm

Fazi ....sprężynka na miejscu tak powrotna jak i łapy.
Buta na pedale nie trzymam :D
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz lip 09, 2006 8:05 pm

Bartmann pisze: Buta na pedale nie trzymam....
ale na pedale gazu to pewnie jak najbardziej :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » ndz lip 09, 2006 8:35 pm

Ha !! Własnie nie :D Sterownie nożne przepustnicą sie zepsuło i musiałem na rajdzie zmotać inne na bazie drewnianego klocka i linki rowerowej :lol: :lol:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » ndz lip 09, 2006 8:48 pm

pilmar pisze:a masz doprowadzony przewód smarujący do tulei na której suwa się wycisk ? ja u siebie zrobiłem dodatkowy kanał doprowadzający smar do kulek łożyska. Działa.
Nie mam. Masz może foto tego patentu?
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

łożysko oporowe

Post autor: ub40 » ndz lip 09, 2006 9:21 pm

Moj patent na dlugowiecznosc lozyska oporowego to zanurzenie go przed zamontowaniem w gorącym łoju. Juz 47000km przejechalem ogorem i nic sie nie dzieje
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » ndz lip 09, 2006 9:23 pm

doprowadzić smar do kulek łożyska :o kręcącego się łożyska...
dawaj foto
inna sprawa to doprowadzenie smaru do tuleji po której przesuwa się łożysko o innym smarowaniu nie słyszałem
dawaj foto...

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz lip 09, 2006 10:42 pm

Ten wężyk smaruje tuleję i finito.
W niektórych furach łożysko opiera stale,ale w uazie nie.Dać mu luzu :)2
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » ndz lip 09, 2006 11:37 pm

vandall1 pisze:Ten wężyk smaruje tuleję i finito.
W niektórych furach łożysko opiera stale,ale w uazie nie.Dać mu luzu :)2
to rozmiem sam takie cudo mam, ale że by ten sam wężyk smarował łożysko :o to ja tego nie widzę

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pn lip 10, 2006 8:44 pm

....ale są również rozwiązania, które zapewniają smarowanie łożyska.... 8)
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » pn lip 10, 2006 9:15 pm

jakieś szczegóły, rysunki zdjęcia...

notbad
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 84
Rejestracja: pn kwie 17, 2006 9:40 pm
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: notbad » wt lip 11, 2006 8:04 am

jam też ciekaw tego rozwiązania diabelnie- foto pleas:))

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość