Łożysko piasty - nasadka do dokręcenia

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Arendzik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: czw lut 12, 2004 9:40 am
Lokalizacja: Warszawa

Łożysko piasty - nasadka do dokręcenia

Post autor: Arendzik » sob cze 17, 2006 8:55 am

Jaki rozmiar ma nasadka do dokręcenia/regulacji łożysk w piastach?
Czy po wyjęciu półosi od razu mogę dokręcać czy jest jakies zabezpieczenie do poluzowania (przeciwnakrętka) albo do zaklepania po wyregulowaniu?

No nie robiłem tego jeszcze w UAZie i nie chce uszkodzic czegos niepotrzebnie. W instrukcji MON cos nie mogę znaleźć informacji.

Pozdrawiam
Arendzik
UAZ '89+LPG

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » sob cze 17, 2006 9:11 am

Wejdź do działu Aro, otwórz temat "[Muscel] Piasty", tam ostatnio sporo na ten temat było mówione, mn. przez szanownego mnie :D.
Gorąco polecam.
"Leśny potwór."

Arendzik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: czw lut 12, 2004 9:40 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arendzik » sob cze 17, 2006 1:26 pm

Bubu pisze:Wejdź do działu Aro, otwórz temat "[Muscel] Piasty", tam ostatnio sporo na ten temat było mówione, mn. przez szanownego mnie :D.
Gorąco polecam.
Dzieki za info. Teraz juz chyba wiem o co chodzi.
Arendzik
UAZ '89+LPG

Arendzik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: czw lut 12, 2004 9:40 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Łożysko piasty - nasadka do dokręcenia

Post autor: Arendzik » sob cze 17, 2006 1:50 pm

Arendzik pisze:Jaki rozmiar ma nasadka do dokręcenia/regulacji łożysk w piastach?
W instrukcji MON cos nie mogę znaleźć informacji.
Składam samokrytyke: jest w instrukcji MON na str. 291. A ja szukalem przy opisie mostów napędowych...
Arendzik
UAZ '89+LPG

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » sob cze 17, 2006 11:18 pm

dwie nakrętki pomiędzy nimi podkładka którą się "zaklepuje", nr "nasadki" 55

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » sob cze 17, 2006 11:59 pm

Klucz ten sam jakiego używa się do odkręcania osłon sprzęgiełek....rurowy 55.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz cze 18, 2006 3:58 pm

Zespawany sobie z płaskowniczków np :)2
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » ndz cze 18, 2006 4:33 pm

Otóż to. To wszystko już ostało opisane w dziale Aro.
Ale nigdy nie zaszkodzi powtórzyć.
Powtórzmy zatem jeszcze jeden, trzeci raz:

Uwaga:
1. Dwie nakrętki o wymiarze pod klucz 55 [mm].
2. Pomiędzy nimi podkładka o zaginanych ramionach .
3. Klucz rurowy o wymiarze 55, który jednak korzystnie sobie posapwać z odpowiednio pociętych płaskowników i rury jako tuleji do zaparcia ramienia klucza.

Może ktoś powtórzy po raz czwarty.
Bo nigdy nie zaszkodzi powtórzyć.
Chociaż było to już opisane w dziale Aro. I w dziale Uaza.
Może potem opiszemy to jeszcze w jakimś innym dziale, np. Gaza, bo Gazik też ma przecież takie piasty.
To byłby już piąty raz.
I o to chodzi, bo nigdy nie zaszkodzi powtórzyć.
:)23
:)21
"Leśny potwór."

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » ndz cze 18, 2006 6:56 pm

już wszyscy na forum poznają teorię kasowania luzu na łożyskach :)21
Może szanowni koledzy zamieszczą tu również zdjęcie owego elementu z instrukcji MONu, dla pełni szczęścia...
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pn cze 19, 2006 5:57 pm

....niech nikt mi nie mówi że prostsze narzędzia nie były stosowane.......np.przecinak :lol:
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » pn cze 19, 2006 9:35 pm

było, a jakże... ale w efekcie tylko zniszczyłem nakrętkę kontrującą. Ani drgnęła.
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: BROWAR_PL » pn cze 19, 2006 9:42 pm

Jak nie działa, ja za pomocą śrubokręta zlikwodowałem luzy na obu przednich piastach, grunt to odrobina praktyki...

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » pn cze 19, 2006 11:48 pm

faziuaz pisze:....niech nikt mi nie mówi że prostsze narzędzia nie były stosowane.......np.przecinak :lol:
:)2 :)2
Zawsze tak robie :) - ale nie za ostry :lol:

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » wt cze 20, 2006 12:30 am

Nie no, ja was proszę...
można odkręcać te nakrętki śrubowkrętem, czy żabką,
można przyspawać półoś do piasty jak się śruby wykręcają (sam widziałem!),
można za każdym odpalać Uaza z kabelków, bez kluczyka,
można otwierać każde drzwi kopem z półobrotu,
można jechać na hulajnodze z Poznania do Gdańska zamiast jechać samochodem,
tylko po jakiego hooya wafla, skoro są inne, lepsze metody?
"Leśny potwór."

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » wt cze 20, 2006 12:37 am

Bubu pisze:Nie no, ja was proszę...
można odkręcać te nakrętki śrubowkrętem, czy żabką,
można przyspawać półoś do piasty jak się śruby wykręcają (sam widziałem!),......
tylko po jakiego hooya wafla, skoro są inne, lepsze metody?
no własnie np. nasadowy klucz 55


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » wt cze 20, 2006 6:34 am

lub oryginalny klucz ruski bo jest dostepny :lol: :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » wt cze 20, 2006 8:27 am

a gdzie jest taki klucz dostępny? bo ja szukałem i nie mogłem znaleźć. Chętnie bym kupił taki klucz, ale nigdzie nie ma.
Nie mówcie mi panowie że moją piastę da się odkręcić śrubokrętem, bo już wiele śrub tak odkręcałem. Ale tą ktoś tak dokręcił, że nie ma hooya we wsi. Takim młotem jak ja w to naparzałem, to każda powinna puścić- stąd był mój wątek w dziale ARO.
Dziś prawdopodobnie pojadę do domu i się za to wezmę- zobaczymy co wyjdzie z mojego domowego klucza 55 8)
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » wt cze 20, 2006 10:02 am

no własnie np. nasadowy klucz 55
:)21 Mamy już ten 4-ty raz.
zobaczymy co wyjdzie z mojego domowego klucza 55
Będzie działał jak ta lala, zobaczysz :)2 .
"Leśny potwór."

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » śr sie 02, 2006 11:32 pm

Klucze rurkowe w rozmerze 55 są dostępne w sklepach ze szmelcem do tirów i kosztują około 25 zeta :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pn sie 07, 2006 8:54 pm

tylko po jakiego hooya wafla, skoro są inne, lepsze metody?
....nie ma lepszych metod od..........."radosnej twórczości" :lol: :lol:
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość