problemy z ładowaniem akumulatora
Moderator: Student
problemy z ładowaniem akumulatora
Witam wszytkich na forum
Dopiero teraz dokładnie przeczytałem wpisy osób, które doradzały mi w kwestii problemów z ładowaniem akumulatora. Naprawdę serdeczne dzięki wszystkim za szereg pomocnych uwag odnośnie problemów z ładowaniem. Mam jednak dalsze pytania. Jutro zamierzam udać się do autka i zmierzyć prąd ładowania. I tu znowu mam trudność.Pisaliście, że należy dokonać pomiaru na akumulatorze, czyli jak dobrze rozumiem, należy w czasie pracy silnika zmierzyć prąd na klemach akumulatora (ma być 13.8-14.8, czy tak?) oraz na alternatorze (te same wskazania co do napięcia?) tzn. proszę wskazć mi dokładnie gdzie mam dokonać pomiaru tzn. gdzie-do czego, do jakich elementów alternatora przyłączyć styki miernika. Wybaczcie moje nazbyt"prostackie" pytania, ale chciałbym mieć pewność, że zrobię pomiar właściwie. Gdyby okazało się, że pomiary znacznie się różnią, to gdzie szukać błędu na regulatorze napięcia, czy też na diodach prostowniczych o których tu była mowa. Dzięki jeszce raz za pomoc Pozdrawiam.
Dopiero teraz dokładnie przeczytałem wpisy osób, które doradzały mi w kwestii problemów z ładowaniem akumulatora. Naprawdę serdeczne dzięki wszystkim za szereg pomocnych uwag odnośnie problemów z ładowaniem. Mam jednak dalsze pytania. Jutro zamierzam udać się do autka i zmierzyć prąd ładowania. I tu znowu mam trudność.Pisaliście, że należy dokonać pomiaru na akumulatorze, czyli jak dobrze rozumiem, należy w czasie pracy silnika zmierzyć prąd na klemach akumulatora (ma być 13.8-14.8, czy tak?) oraz na alternatorze (te same wskazania co do napięcia?) tzn. proszę wskazć mi dokładnie gdzie mam dokonać pomiaru tzn. gdzie-do czego, do jakich elementów alternatora przyłączyć styki miernika. Wybaczcie moje nazbyt"prostackie" pytania, ale chciałbym mieć pewność, że zrobię pomiar właściwie. Gdyby okazało się, że pomiary znacznie się różnią, to gdzie szukać błędu na regulatorze napięcia, czy też na diodach prostowniczych o których tu była mowa. Dzięki jeszce raz za pomoc Pozdrawiam.
-
-
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Na akumulatorze czy alternatorze to możesz najwyżej pomierzyć napięcie, nie prąd! Że zacytuję mojego nauczyciela ze szkoły średniej "Możesz mieć majtki na wacie a nie prąd na rezystorze!". No i moim skromnym zdaniem niepotrzebnie utworzyłeś nowy temat, mogłeś dalej kontynuować ten: http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=36642
Jeśli chodzi o alternator to masz z jednym przewodem do szczotek czy dwoma?
Jeśli masz jednoprzewodowy to tam masz wejście obwodu wzbudzająceco, czyli napięcie z regulatora i tam można dokonać pomiaru napięcia (plus).
A napięcie mierzysz przykładając końcówke miernika dodatnią do śruby na alternatorze do której przykręcony jest przewód (klucz 10 aby była jasność).
Ujemny zaś do minusa akumulatora (w obu przypadkach).
Jeśli masz jednoprzewodowy to tam masz wejście obwodu wzbudzająceco, czyli napięcie z regulatora i tam można dokonać pomiaru napięcia (plus).
A napięcie mierzysz przykładając końcówke miernika dodatnią do śruby na alternatorze do której przykręcony jest przewód (klucz 10 aby była jasność).
Ujemny zaś do minusa akumulatora (w obu przypadkach).
problemy z ładowanie akumulatora
Witam wszystkich na forum. Na początku chciałbym podziękowac koleddze vandall1 za to, że zwócił uwagę jednej z osób, iż ma konkretnie odpowiadać na pytanie, które zostało grzecznie zadane, nie zaś "mądrzyć się'. Tak trzymać kolego vandall1, dobrze, że grzeczność jest jeszce w cenie. Dziękuję także koledze robertikowi za pomoc w kwestii wskazania jak należy poprawnie zmierzyć (na alternatorze) ładowanie w samochodzie Uaz. Nie wszystko "łapię", więc jeszcze raz wstawiam tu ten temat i moją prośbę.
Pisaliście, że należy dokonać pomiaru na akumulatorze, czyli jak dobrze rozumiem, należy w czasie pracy silnika zmierzyć prąd na klemach akumulatora (ma być 13.8-14.8, czy tak?) oraz na alternatorze (te same wskazania co do napięcia?) tzn. proszę wskazć mi dokładnie gdzie mam dokonać pomiaru tzn. gdzie-do czego, do jakich elementów alternatora przyłączyć styki miernika. Wybaczcie moje nazbyt"prostackie" pytania, ale chciałbym mieć pewność, że zrobię pomiar właściwie. Gdyby okazało się, że pomiary znacznie się różnią, to gdzie szukać błędu na regulatorze napięcia, czy też na diodach prostowniczych o których tu była mowa. Dzięki jeszce raz za pomoc. Pozdrawiam i z góry dziękuję
Pisaliście, że należy dokonać pomiaru na akumulatorze, czyli jak dobrze rozumiem, należy w czasie pracy silnika zmierzyć prąd na klemach akumulatora (ma być 13.8-14.8, czy tak?) oraz na alternatorze (te same wskazania co do napięcia?) tzn. proszę wskazć mi dokładnie gdzie mam dokonać pomiaru tzn. gdzie-do czego, do jakich elementów alternatora przyłączyć styki miernika. Wybaczcie moje nazbyt"prostackie" pytania, ale chciałbym mieć pewność, że zrobię pomiar właściwie. Gdyby okazało się, że pomiary znacznie się różnią, to gdzie szukać błędu na regulatorze napięcia, czy też na diodach prostowniczych o których tu była mowa. Dzięki jeszce raz za pomoc. Pozdrawiam i z góry dziękuję
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość