Problem ze wspomaganiem

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

uazens
 
 
Posty: 147
Rejestracja: pn sty 03, 2011 3:46 pm

Problem ze wspomaganiem

Post autor: uazens » pn cze 03, 2013 8:57 pm

Nie wiem czy możecie mi pomóc, a może mojego problemu nawet nie da sie wcale rozwiązać...
Mianowicie mam kolumne ze wspomaganiem, pompa wspom mercedes
Powiedzmy że zakres ruchu wąsa kolumny ma 25cm
A z kolei zakres ruchu skrętu kół ma 20cm
No i problem w tym że jeśli skręcam do oporu to koła juz są na ogranicznikach, a kolumna dalej "pcha" albo "ciągnie" drążek na siłę, gdy go pcha (skrecanie w prawo) to drązek kierowniczy aż sie wygina w pałąk
Da sie coś z tym zrobić? Jedyne co moge zrobić to przestawić wąs kolumny na frezie żeby w jedną stronę był do oporu wtedy kiedy koła sa skręcone na maks, ale zostaje druga strona :roll:
469b 2.5D om602 by mercedes

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Re: Problem ze wspomaganiem

Post autor: BROWAR_PL » pn cze 03, 2013 10:44 pm

skróć wąsa przy wspomaganiu

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Problem ze wspomaganiem

Post autor: vandall1 » pn cze 03, 2013 11:42 pm

Tylko naprawdę dobrze zespawaj,moze nawet obłóż dodatkowo płaskownikiem :roll:
Jak Ci drążek kierowniczy wygina w pałąk to nie dobrze.
Możesz też wykombinować ograniczniki na ruch wąsa przy przekładni.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Problem ze wspomaganiem

Post autor: Takayuki » wt cze 04, 2013 1:05 am

Drążek to rura grubościenna, ją wygina? :o
Można też z litego klocka metalu zrobić wąs przy zwrotnicy odpowiedni długością do wąsa przekładni - jeśli ktoś nie ma zaufania do spawania.
Albo kupujesz drugi wąs od przekładni/bierzesz ten, wydłubujesz i wytaczasz z niego frez, wspawujesz w odpowiednio zrobiony klocek metalu i też masz... widziałem taki patent w jakiejś, maszynie, działało.

uazens
 
 
Posty: 147
Rejestracja: pn sty 03, 2011 3:46 pm

Re: Problem ze wspomaganiem

Post autor: uazens » wt cze 04, 2013 12:24 pm

No ma tyle siły że go wygina (silnik nawet przygasa) a tym bardziej że jest on podgięty do góry bo inaczej nie dostaje do wąsa, a i ogólnie uaz jest podniesiony.
Można zrobić tak ze skrece koła na maks, skręce kolumne na maks i wtedy zdejmę wąs i ustawie go wg drążka kierowniczego, już by mi go w pałąk nie wyginało bo kolumna bedzie miała koniec zakresu, ale kiedy kolumna ciągnie za drążek to by szła siła i ciągło drążek do oporu, może zrobię ogranicznik na wąs albo po prostu trzeba pamiętać żeby przy skręceniu w lewo odpuścić kierownice jak poczuję opór a nie kręcić na siłę.
469b 2.5D om602 by mercedes

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Problem ze wspomaganiem

Post autor: Balu-Balu » wt cze 04, 2013 1:04 pm

a ograniczniki na zwrotnicach są ??
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

uazens
 
 
Posty: 147
Rejestracja: pn sty 03, 2011 3:46 pm

Re: Problem ze wspomaganiem

Post autor: uazens » wt cze 04, 2013 4:02 pm

Tak są, podkręcone do oporu, opona na pełnym skrecie ma 3-4cm luzu do amortyzatora
469b 2.5D om602 by mercedes

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Problem ze wspomaganiem

Post autor: Balu-Balu » wt cze 04, 2013 5:02 pm

nie powinny być więcej niż fabryka każe. !! !!
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

uazens
 
 
Posty: 147
Rejestracja: pn sty 03, 2011 3:46 pm

Re: Problem ze wspomaganiem

Post autor: uazens » wt cze 04, 2013 5:07 pm

Są podkręcone w sensie "do oporu" na tyle maksymalnie żeby opona nie tarła o amortyzator, chyba jest nawet mniejszy skręt jak oryginalnie bo mam szersze opony 10,5"
Chodzi o to że jak sie powiększy skręt to mogą półosie sie sypnąć tak?
469b 2.5D om602 by mercedes

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Problem ze wspomaganiem

Post autor: vandall1 » wt cze 04, 2013 7:33 pm

1/Powinieneś wszelkie manewry z ukł kierowniczym robić na moście wiszącym na zawieszeniu.
czyli furka do góry i kobyłki pod ramę.
2/"Koństruktor"wyginający drażek kierowniczy/"bo nie pasuje"/ powinien być rozstrzelany na miejscu.
3/Jeśli po opuszczeniu mostu,w jakimkolwiek skrajnym położeniu wąsa/prawo-lewo/ kończy sie zakres pracy sworznia kulistego,to musisz regulować ich wzajemną wysokość:
-wygięcie wąsa w dół,lub odpowiednie go skręcenie/tak aby oś sworznia nie była równoległa do osi kolumny kier/
-podniesienie mocowania na zwrotnicy
-mozna też na zwrotnicy zmienić mocowanie sworznia/jest nakrętka od góry-obrócić nakretką w dół -przeróbka gniazda/.Uwaga na sąsiedztwo resoru.
4/Jeżeli zakres pracy przekładni jest większy niż zwrotnic-możesz jak pisałem skrócić wąs,lub podobnie wydłużyć na zwrotnicy.Na ogół lepiej jest by ograniczenie nastepowało na zwrotnicach niż na przekładni.
Ogólnie rzecz wymaga cierpliwości i prób które możesz wykonać za pomocą jakichś kijów nie koniecznie psując se od razu drążek.
Jak już zrobisz porzadnie,to tymi kijami wygarbuj plecy "koństruktorowi" :wink:

Ostatnie Twoje pytanie:nadmierne skrecenie ograniczników na zwrotnicach skutkuje zmasakrowaniem przegubów półosi,zwłaszcza jak w tym momencie depniesz gaz.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Problem ze wspomaganiem

Post autor: bobbik » wt cze 04, 2013 9:10 pm

vandall1 pisze: 2/"Koństruktor"wyginający drażek kierowniczy/"bo nie pasuje"/ powinien być rozstrzelany na miejscu.

Jak już zrobisz porzadnie,to tymi kijami wygarbuj plecy "koństruktorowi" :wink:
Jak buda fest podliftowana to drążek sam się o resor "dostosuje"

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Problem ze wspomaganiem

Post autor: Balu-Balu » śr cze 05, 2013 7:40 am

Mam przedłużone wieszaki resora oraz profil 10x10 pod stopą resoru i nic mi nie gnie. Na poduchach nie podnosiłem ale to i tak nie ma wpływu na ukł. kierowniczy. Przekładnia od mb 123 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Problem ze wspomaganiem

Post autor: bobbik » śr cze 05, 2013 1:04 pm

u mnie (przód klepane resory), przy skręcie w prawo haczy drążek o resor. no sam lift budy na poduszkach faktycznie wpływu nie ma, jedynie im więcej pod poduchą tym kiera bliżej szyby :)

uazens
 
 
Posty: 147
Rejestracja: pn sty 03, 2011 3:46 pm

Re: Problem ze wspomaganiem

Post autor: uazens » śr cze 05, 2013 2:11 pm

Mam drugi prosty drążek , przymierze go, zobacze czy by tarło, tamtego nie ruszałem, nawet o nim nie myslałem, bo jak ktoś go wygiął to jakaś przyczyna była - zapewne tarło o resor
Przyjrze sie jeszcze dokładnie, wąs tez jest wygięty w dół chyba dlatego że kolumna jest zamontowana zbyt wysoko
Popytam ludzi jak ze spawaniem wąsa gdybym chciał go skrócic, chyba to bedzie najlepsze, oczywiście jak sie zrobi z głową (nie poprzedniego konstruktora :lol: )
469b 2.5D om602 by mercedes

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Problem ze wspomaganiem

Post autor: Takayuki » śr cze 05, 2013 2:12 pm

Dasz jakiemu spawaczowi z uprawnieniami, dostaniesz papier, skasuje pewnie za robotę, ale masz pewnosć i spokój sumienia...

uazens
 
 
Posty: 147
Rejestracja: pn sty 03, 2011 3:46 pm

Re: Problem ze wspomaganiem

Post autor: uazens » śr cze 05, 2013 9:11 pm

Takayuki pisze:Dasz jakiemu spawaczowi z uprawnieniami, dostaniesz papier, skasuje pewnie za robotę, ale masz pewnosć i spokój sumienia...
No własnie, bezpieczeństwo przede wszystkim
469b 2.5D om602 by mercedes

dzikigor
 
 
Posty: 154
Rejestracja: wt paź 21, 2003 12:12 pm
Lokalizacja: tychy

Re: Problem ze wspomaganiem

Post autor: dzikigor » śr cze 05, 2013 9:56 pm

uazens pisze: Popytam ludzi jak ze spawaniem wąsa gdybym chciał go skrócić, chyba to będzie najlepsze, oczywiście jak się zrobi z głową (nie poprzedniego konstruktora :lol: )
Wydaje mnie się,że skrócenie wąsa to chybiony pomysł mianowicie na moje to stracisz tzw. czucie samochodu tzn. będziesz chciał kontrować fajera na drodze a uazik zanim skręci to 15 finał tańca z gwiazdami minie :roll: przerabiałem to na moim wehikule miałem krótki tj. ok 12cm od środków otworów tera mam siakiś oryginalny ale otwory ok16cm i jest lepiej (przekładnia jeep) no chyba,że lubisz kręcić fajerką to już się nie wpinam :)
UAZ z 2.5tdi na pokładzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość