klatka bezpieczeństwa

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » śr sty 10, 2007 4:04 am

wofka pisze:jak należy zamocować klatke do nadwozia uazika ??
Krótko mówiąć według rysunków z załącznika J
przykręcać,spawać ??
Przykręcać. A dokładnie przyspawać rury klatki do płytek o grubości min.3mm, (o powierzchni o ile pamiętam 120cm^2) a te płytki przykręcać na 4 śruby min. M8 o twardości 8.8 do podłogi. Po drugiej stronie podłogi również powinna być podłożona taka płytka, Ew. może byc przyspawana do nadwozia. Zresztą to jest w załączniku J w części tekstowej i rysunkach.
w których miejscach ??

Ja w swoim uazie przymocowałem klatkę w 8 miejscach a planowane jest duży punkt numer 9/10.
1) płytki pałąka przedniego leżą na podłodze przy nogach kierowcy/pasażera :)21, nad poprzeczką wzmacniającą karoserii (podkładka ją obejmuje z dołu) tuż przed przednią krawędzią drzwi.
miejsce to wybrane jest ze względu właśnie na to wzmocnienie nadwozia.
2) łapy pałąka głównego ze względy na wymuszony niekorzystny kształt oraz odpowiedzialną rolę, sa mocno przewymiarowane (blacha 10mm) i przykręcone w mejsce mocowania pałąka od plandeki- słupek B z wlewem paliwa jest sztywną skorupową konstrukcją daje in dobre oparcie.
3)na tylnią/górną krawędź wanny karoseri nałożony jest kątownik 60mm ścianka 3mm w ten sposób, że wzmacnia to miejsce od końca tylnich drzwi aż do krawędzi klapy"desantu"
4) do początku tego kątownika przykręcone są płytki podpór pałąka przedniego
5) bliżej tyłu tego kątownika przykręcona jest płytka pałąka tylniego, płytka jest przewymiarowana na grubość 6mm, bo musiała mieć mało korzystny kształt.
6) ostatni punkt, ktorego jeszcze nie ma, to mocowanie obowiązkowego elemantu przekątnego - mój będzie miał dopuszczany przez załącznik kształt V i będzie przyspawany do profilu 50x30x3 leżącego na podłodze w jej obniżeniu przeznaczonym dla nóg pasażerów.
czego należy się wystrzegac przy montowaniu

Spawania rur klatki do karoserii bo nie widzę szansy zeby blacha karoseryjna 0,8-1mm z przysmarkaną rurą klatki dała jej solidne oparcie przy dachowaniu.
Ja wystrzegał bym sie też klatek nie demontowalnych.
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
UAZ Adventure
Posty: 611
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: UAZ Adventure » śr sty 10, 2007 12:27 pm

Bardzo ładne podsumowanie dotyczące klatki do Uaz-a :)2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości