Witam.
Mam regulator napięcia PP132A. Jest w nim zabudowany przełącznik który ma 3 pozycje. Do czego on służy?
Regulator napięcia
Moderator: Student
Re: Regulator napięcia
Teoretycznie zmienia napięcie ładowania: 13,6; 14,2 ; 14,7 +/- 0,35V.
GAZ 69-był
UAZ 3741-był
Galloper 2.5TCI
UAZ 3741-był
Galloper 2.5TCI
Re: Regulator napięcia
"W różnych źródłach można spotkać informacje, że w ładowanym akumulatorze napięcie każdej celi należy zmieniać ze współczynnikiem od -3 do -6 miliwoltów na stopień Celsjusza. Oznacza to, że w niższych temperaturach napięcie ładowania ma być wyższe, bo inaczej akumulator nie naładuje się w pełni. Przy wyższych temperaturach napięcie ładowania należy obniżać, bo wzrost temperatury obniża próg gazowania i pojawia się ryzyko tzw. przebicia termicznego (thermal runaway)."
" W temperaturze +20°C zalecany zakres napięć ładowania wynosi 14,4...15,0 V. Gdy takie napięcie zastosujemy przy temperaturze 0 stopni Celsjusza, akumulatora po prostu nie naładujemy."
"Zakres napięć ładowania w temperaturze bliskiej zeru powinien wynosić 15,0...15,6 V. Natomiast przy temperaturze akumulatora +55°C napięcie końcowe powinniśmy zmniejszyć do 13,35...13,95 V, by nie dopuścić do gazowania i przebicia termicznego."

Źródło: http://ep.com.pl/artykuly/10248-Akumula ... wiowe.html
" W temperaturze +20°C zalecany zakres napięć ładowania wynosi 14,4...15,0 V. Gdy takie napięcie zastosujemy przy temperaturze 0 stopni Celsjusza, akumulatora po prostu nie naładujemy."
"Zakres napięć ładowania w temperaturze bliskiej zeru powinien wynosić 15,0...15,6 V. Natomiast przy temperaturze akumulatora +55°C napięcie końcowe powinniśmy zmniejszyć do 13,35...13,95 V, by nie dopuścić do gazowania i przebicia termicznego."

Źródło: http://ep.com.pl/artykuly/10248-Akumula ... wiowe.html
I wcale nie jestem tu nowy, zblokowało mi poprzednie konto....
Re: Regulator napięcia
Jakby ktoś coś o elektryce to pytać
po prostu ruskie jako kraj mają dużą rozpiętość temeratur, więc mądrzy ludzie z Ulianowska dali pstryczek.
A tak wogóle to nowe auta mają napięcie ładowania żależne od temperatury z czujnika temp zewnętrznej, albo "inteligentną klemę" (czyli moduł ładowania akumulatora - w skrócie amperomierz wbudowany w klemę albo kabel alumulatora, i połączony z elektroniką auta)
albo jedno i drugie.
I czasem zdarza się że sprzedawcy akumulatorów (którzy w końcu są sprzedawcami a nie elektronikami) nie chcą uwzględnić reklamacji na akumulator ze względu na niskie napięcie ładowania w samochodzie. A takie -dajmy na to- Volvo V-50 czy stara Mazda MX-5, nie ładuje w upały zbyt wysoko, bo tak poprostu ma.

A tak wogóle to nowe auta mają napięcie ładowania żależne od temperatury z czujnika temp zewnętrznej, albo "inteligentną klemę" (czyli moduł ładowania akumulatora - w skrócie amperomierz wbudowany w klemę albo kabel alumulatora, i połączony z elektroniką auta)
albo jedno i drugie.
I czasem zdarza się że sprzedawcy akumulatorów (którzy w końcu są sprzedawcami a nie elektronikami) nie chcą uwzględnić reklamacji na akumulator ze względu na niskie napięcie ładowania w samochodzie. A takie -dajmy na to- Volvo V-50 czy stara Mazda MX-5, nie ładuje w upały zbyt wysoko, bo tak poprostu ma.
I wcale nie jestem tu nowy, zblokowało mi poprzednie konto....
Re: Regulator napięcia
Wielkie dzięki za odpowiedź. Nie mogłem dojść do ładu z prądem ładowania. Wynika z tego że regulator mam ustawiony na najniższą wartość ładowania. Przełącznik znalazłem przez przypadek bo myślałem że regulator jest uszkodzony i bałem się zmienić jego położenie. Jeszcze raz dzięki za pomoc. 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości