gadanie o farmazonach -> shout Box

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
nie_mientki
Posty: 1594
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 7:34 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: nie_mientki » pt wrz 30, 2016 10:03 am

Chodzi o to czy nie umieli czy się będą koła w dobrą stronę kręcić?

Bo widzę że moc/moment porównywalna do UMZ 451, więc pewnie bez przeszkód.

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: Didymos » pt wrz 30, 2016 10:12 am

Pewnie będzie wolno, rocky ma szybkie mosty, coś ok. 3,6:1, bo reduktor zwalnia też na przełożeniach szosowych.
Uazowe 5,125 mogą być męczące na dłuższych przelotach, za to w terenie potęga :wink:
Założysz gumy 33"i będzie w sam raz :)21
Edit: Radzilla mnie uprzedził z przełożeniami...
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
RADZILLA
Posty: 375
Rejestracja: pt kwie 22, 2011 4:22 pm
Lokalizacja: Jarocin

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: RADZILLA » pt wrz 30, 2016 1:54 pm

Albo odrazu mosty od nisana K maja przelozenia 4.6... i wtedy moglo by to w miare jechac nie bedac zolwiem drogowym
LJ 70

Awatar użytkownika
luk94
 
 
Posty: 200
Rejestracja: śr paź 14, 2009 3:35 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: luk94 » pt wrz 30, 2016 4:52 pm

ok ale jak to faktycznie może wyjść z ta prędkościa idzie to jakoś wyliczyć na podstawie danych o przełożeniach?
Uaz 469b, 2,1 TD 1980r.== przebudowa na 2,8D w trakcie.

Awatar użytkownika
nie_mientki
Posty: 1594
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 7:34 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: nie_mientki » pt wrz 30, 2016 7:01 pm

Jak masz przełożenia wszystkiego to bez problemu w Excelu można sobie tabelki i wykresy porobić.

Ja w pracy inżynierskiej w ten sposób liczyłem jak szybko mi się lina na mechaniku będzie nawijała w stosunku do obrotów kół :D

Awatar użytkownika
luk94
 
 
Posty: 200
Rejestracja: śr paź 14, 2009 3:35 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: luk94 » pt wrz 30, 2016 8:34 pm

ha no nigdzie się nie mogę doszukać przełożeń do skrzyni od daichatsu no bo mosty mam, koła są Ya192. Coś jeszcze potrzebne?
Uaz 469b, 2,1 TD 1980r.== przebudowa na 2,8D w trakcie.

Awatar użytkownika
nie_mientki
Posty: 1594
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 7:34 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: nie_mientki » pt wrz 30, 2016 9:49 pm

Jak będą problemy to nie sądzę żeby wyrzeźbienie takiego arkusza zajęło mi więcej niż 15 minut, pomogę. Tylko szukaj przełożeń.

Awatar użytkownika
luk94
 
 
Posty: 200
Rejestracja: śr paź 14, 2009 3:35 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: luk94 » pt wrz 30, 2016 10:52 pm

Chyba mam wsio znalazłem taki kalkulatorek i przełożenia też u ruskich dopiero udało mi się znaleść.

Przełożenie główne z mostów UAZ 5.125 Silnik ze skrzynia Rocky 2,8d ma przełożenie chyba 4.432

Przełożenia skrzyni Rocky:
1.3.647
2.2.136
3.1.484
4.1.00
5.0.860

Rozmiar koła 215/90/15
Obwód 2,41m

W każdym razie o ile się nie mylę (a raczej kalkulator) to sprawa wygląda iż przy makasymalnym momencie obr przy 2200obr/min auto osiągnie prędkość 72km/h na 5 biegu
Jeżeli obroty będą na poziomie 3500obr/min to na 4 biegu około 98km/h, a przy tych samych obrotach na 5 biegu 114km/h.
Nie wiem czy nie za wysokie obroty bo na 5 biegu można jechać raptem 80km/h przy 2500obr/min.
Nie wiem własnie jak to się będzie miało do, że tak powiem "komfortu" prędkości przelotowej bo nie znam wogóle rockiego i nie wiem jak skrzynia w rokim pracuje na poszczególnych biegach i jakie osiąga tam prędkości, ale chyba i tak jest całkiem przyzwoicie.

Ale poprawcie mnie jak się mylę.



Obrazek Obrazek
Kalkulator
http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html
tu jeszcze chyba potwierdziłem
Obrazek

a tu fajny kalkulator w exelu gdyby ktoś potrzebował z innego forum o poldkach http://forum.fsoptk.pl/
http://forum.fsoptk.pl/pliki/kalkulator.zip
Uaz 469b, 2,1 TD 1980r.== przebudowa na 2,8D w trakcie.

Awatar użytkownika
nie_mientki
Posty: 1594
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 7:34 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: nie_mientki » sob paź 01, 2016 10:23 am

A jakie najszybsze mosty można złożyć w Uazie korzystając z rodziny Żuk-Tarpan-Warszawa-Nysa-Gaz-Uaz?

Może tragedii nie będzie...

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: ub40 » sob paź 01, 2016 10:51 pm

....łaziorem chcesz jezdzic ponad sto?.....po co?
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: Didymos » ndz paź 02, 2016 10:06 am

Były oryginalne uazowe 37/8, czyli 4,625:1, u nas rzadziej spotykane niż 5,125.
Z polskich wynalazków, jeśli mnie pamięć nie zawodzi, najszybsze mosty miał tarpan z perkinsem - 41/10, warszawa 223 i pewnie niektóre żukowate miały 41/9.
Był tu kiedyś taki, co uazem ganiał grubo ponad stówę, ale całą mechanikę, włącznie z v8 miał od peepa zj :)21
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
luk94
 
 
Posty: 200
Rejestracja: śr paź 14, 2009 3:35 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: luk94 » ndz paź 02, 2016 10:12 am

ub40 pisze:....łaziorem chcesz jezdzic ponad sto?.....po co?

Nie chce. Lepiej kupić helikopter...
Chodzi mi tylko o to żeby silnik nie wył przy swobodnej jeździe. I stwierdziłem po tych obliczeniach że jest ok chyba :)
Uaz 469b, 2,1 TD 1980r.== przebudowa na 2,8D w trakcie.

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: ub40 » ndz paź 02, 2016 11:06 am

..będzie dobrze :D
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
nie_mientki
Posty: 1594
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 7:34 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: nie_mientki » czw paź 06, 2016 9:16 am

Dobra, skoro nie Wujek Zbyszek to kto jeszcze został kto posiada wiedzę, umiejętności i chęci do wykrzesania odrobiny ikry z silnika 414? Tak żeby mnie przekonać że swap nie jest niezbędny:D

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: Adampio » wt lis 08, 2016 3:41 pm

No właśnie, czy jeszcze ktoś z rejonu 100licy podejmie się grzebania w UAZ-ie?

Awatar użytkownika
luk94
 
 
Posty: 200
Rejestracja: śr paź 14, 2009 3:35 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: luk94 » czw gru 15, 2016 8:30 pm

Hamulec ręczny zamiast oryginalnego? Co by można zastosować?
Uaz 469b, 2,1 TD 1980r.== przebudowa na 2,8D w trakcie.

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: c64cIub » czw gru 15, 2016 11:21 pm

Na wale czy na kołach? Jak na wale, to może 126p. Popularny do granic możliwości i podobnych wymiarów jak oryginał. Możliwość sterowania linką lub hydraulicznie (hydrołapa, yeah!), z samoregulatorem.

A jak na kołach tylnych, to sam kombinowałem czy by nie zdublować krzywek regulacyjnych. Jedne zostawić w oryginale jak są, a drugie zaraz obok nich, uruchamiane podobnym patentem jak rozpieraki przedniego hebla w Jawie 350. Tzn. dwie lewe na lewym kole, i dwie prawe na prawym, obrócone o 180* żeby w tę samą stronę kręcone działały, a zewn. ramiona połączone prętem-cięgnem, całość cofana sprężyną. Reszta jak w każdym ręcznym na linkę. Mam w łapach wykręcone tarcze kotwiczne tylnych hebli i widzę na taką operację idealne miejsce pomiędzy oryg. krzywkami regulacyjnymi a siłownikiem. Cięgno łączące , przy ramionach dł. 80 mm, wypadłoby nad odpowietrznikiem. Kupa roboty, ale wykonalne bez toczenia i frezowania.

Oczywiście teoretyzuję, bo jak się ma 315 takich pomysłów na dzień, to nawet ich zapisać nie sposób, a co dopiero wypróbować.

No chyba żeby na hardkora, tarcze na obu osiach i tylne zaciski z Poloneza. Zapotrzebowanie na płyn mają porównywalne z MZ (mam taki w quadzie, pędziłem go pompą z MZ), a mają wyjścia na linkę.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: Balu-Balu » pt gru 16, 2016 5:53 pm

luk94 pisze:Hamulec ręczny zamiast oryginalnego? Co by można zastosować?

Dobrze utrzymany oryginał jest ok. Chyba, że przeszkadza w jakiś motaniu. :) :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
luk94
 
 
Posty: 200
Rejestracja: śr paź 14, 2009 3:35 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: luk94 » pt gru 16, 2016 6:11 pm

c64cIub Dobrze rozumiem że już to zrobiłeś bo myśle o czymś na linkę bo na wale odpada-przeszkadza w motaniu;O)
Uaz 469b, 2,1 TD 1980r.== przebudowa na 2,8D w trakcie.

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: c64cIub » pt gru 16, 2016 10:47 pm

Nie zrobiłem, ale lestem w trakcie. Na razie motam samoregulator z Foldzwagena, to może wykorzystam oryginalne mocowania krzywek regulacyjnych do zrobienia ręcznego, bo nie będą mi już potrzebne. Dla mnie jedynym powodem montażu ręcznego na bębnach jest możliwość zjechania, jeśli jednym z tylnych kół zaparkuję na śliskim. Gość, od którego kupiłem felgi z Samuraia, taki właśnie przypadek mi opowiedział z czasów ak miał UAZa. Jako pomocniczy, ręczny w Łajzie jest skuteczny.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: Misiek Cypr » pt gru 16, 2016 11:30 pm

A wiesz, ze uaz ma naped na 4 kola, jak sie slizgasz na jednym, dopinasz przod I wyjezdzasz. Przychamowanie zwyklym hamulcem noznym, daje ten sam efekt. Motanie recznego na bebny jest bez sensu, istniejacy jest bardziej idiotoodporny niz PZ26
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: Balu-Balu » sob gru 17, 2016 3:31 am

Wolałbym zawory na przewodach. Przy sprawnej, zasadniczej hydraulice będzie robić aż miło. Według mnie najmniej dłubania i niezawodny system. :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: c64cIub » sob gru 17, 2016 10:28 am

Michale, jak wiem, że mogę wyjechać korzystając z przodu, już tak czyniłem kiedy na osiedlu u rodziców zaparkowałem na bardziej offroadowej części dzikiego parkingu, gdzie normalnie stają tylko dwaj sąsiedzi, jeden z Navarą a drugi T4 synchro. Poza porą suchą żaden się nie odważy im miejsca zająć :P W Golfie parę razy się wspomagałem heblem przy wyjeżdżaniu.

Ten patent z zaworami to taka quazi-szpera, ale nie myślałem żeby to u siebie montować. Widziałem to w jakiejś zmocie. Cztery zawory miała w zgrabnym bloczku koło dźwigni ręcznego, też działającego na wszystkie cztery koła. Blokowało się dopływ do kół, które miały jakąś przyczepność, zaciągało lekko ręczny i ruszało.

Akurat motam hamulce w celu dodania samoregulatora, a moje rozważania na temat ręcznego wynikają z pytania kol. luk94. Zawsze wymyślam kilka pobocznych patentów, same się wymyślają...

Samoregulator z VW, mimo swojej prostoty, jednak średnio się nada, bo trzeba by przeszczepiać listwę zębatą ze szczęki foldzwagena. Nawet się to udało zrobić, ale trzeba kupić nie tylko samoregulator, ale i szczęki na zmarnowanie, z których wyjęłoby się listwy zębate. A szkoda, bo jest bardzo prosty w budowie i ma idealną długość do UAZa. W poniedziałek podejście z samoregulatorem od Focusa - autonomiczny, tzn. wszystkie zapadki itp ma w sobie, żadna część jego mechanizmu nie jest na szczęce. Potrzebne jest wycięcie żeby miał się o nią gdzie zaprzeć i otworek na sprężynkę, coby nie wypadł. Tyle że chyba trzeba będzie do szczęki dołożyć po kawałku blachy bo jest krótszy.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

Awatar użytkownika
luk94
 
 
Posty: 200
Rejestracja: śr paź 14, 2009 3:35 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: luk94 » sob gru 17, 2016 8:30 pm

A siądzie tarcza kotwiczna od vitary lub samuraja na tył do uaza żeby założyć bębny viarowskie?

Obrazek
Uaz 469b, 2,1 TD 1980r.== przebudowa na 2,8D w trakcie.

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: c64cIub » sob gru 17, 2016 9:27 pm

Szlachetna inicjatywa, milordzie!
Jeśli ma otwór centralny fi 98 (lub da się go do tylu powiększyć) i da się w niej wyrzeźbić 6 otworów fi 8 na okręgu fi 124, to powinna podejść. Łączy się z tym kwestia odsadzenia jej od podstawy piasty. Jeśli będzie za płytko wchodzić w bębny, to jestśmy w domu, bo i tak trzeba by wykombinować jakąś płytę-przejściówkę, więc odsadzenie samo się rozwiązuje. Gorzej jeśli będzie włazić za głęboko X milimetróww bębny. Wtedy trzeba będzie odsadzić tarczę o Y milimetrów (grubość tarczy-przejściówki dla tarczy kotwicznej) a bębny o X+Y. I wyjdzie kanapka z dystansów, jak w tej szczeciśnkiej rzeźbie z lubelskimi tarczami.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości