UAZ opony
Moderator: Student
Re: UAZ opony
Uaz to nie technologia kosmiczna, daj sobie spokój z tymi mostami bo i tak nie jesteś w stanie wyczuć różnicy na czarnym.
A oryginalna opona uazowa typu "ja" ma niestety tylko 74 cm a nie 77 jak piszesz. A takich kapci na rynku nie brakuje.
A oryginalna opona uazowa typu "ja" ma niestety tylko 74 cm a nie 77 jak piszesz. A takich kapci na rynku nie brakuje.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
Re: UAZ opony
No i niestety wygląda, że z niepancernymi oponami do UAZ-a jest totalna kiszka. W większości polskich sklepach internetowych nie da się nawet ustawić rozmiaru UAZ-owego, a zachwalane na poprzedniej stronie tego wątku Yokohamy mają dla mnie cenę zaporową (>500zl.). Jestem gotów wydać do 300 zł na jedną oponkę.
Obecnie mam na przedniej osi Stomile U42, czyli polskie odpowiedniki Ja-245, ale z mniejszym odstępami miedzy bocznymi klockami, a na tyle Ja-409 z przebiegiem góra 5kkm, ale kupione ponad 10 lat temu.
Chciałbym na przód też jakieś radialki, nie nalewki, 15-tki o rozmiarze zbliżonym do 215/90 (rozmiar Ja409) i wychodzi, że tak jak z Fordem T - do wyboru są tylko te KAMY I-502. Są ale nie ma bo w praktyce i tak ich nie ma gdzie kupić
Nie ma ich nawet na stanie słowacki sklep www.baltrade.com
Ale może nie potrafię szukać?
Obecnie mam na przedniej osi Stomile U42, czyli polskie odpowiedniki Ja-245, ale z mniejszym odstępami miedzy bocznymi klockami, a na tyle Ja-409 z przebiegiem góra 5kkm, ale kupione ponad 10 lat temu.
Chciałbym na przód też jakieś radialki, nie nalewki, 15-tki o rozmiarze zbliżonym do 215/90 (rozmiar Ja409) i wychodzi, że tak jak z Fordem T - do wyboru są tylko te KAMY I-502. Są ale nie ma bo w praktyce i tak ich nie ma gdzie kupić

Nie ma ich nawet na stanie słowacki sklep www.baltrade.com
Ale może nie potrafię szukać?
Re: UAZ opony
a tu byłeś tarmot4x4 ,
http://sklep.tarmot4x4.pl/pl/p/Opona-YA ... -tyre/1068
http://sklep.tarmot4x4.pl/pl/p/Opona-YA ... -tyre/1068
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup
790-71-74-74
d23 pickup

790-71-74-74
Re: UAZ opony
215/80R15 i 215/85R15 znajdziesz w kilku sklepach. Sklepopon.pl ma kilka ciekawych i wyszukiwarkę, w której nie musisz zaczynać od wpisywania szerokości, tylko np. ustawiasz terenowe, profil 80, felga 15 i wyskakują od 215 do 350 na wszystkie sezony. Do swojego (długie mosty i zastosowanie szosowe, więc z nalewek zrezygnowałem) znalazłem 4 ciekawe oponki AT/szosa, jest też parę typowych AT A wśród nalewek masz caaaałą gamę opon AT i MT 31x10.5R15 na szutry, piachy, błota i kamienie, np w Janpol4x4 mają opony Malatesta, chwalone. 31x10,5 mieścił mi się w niedłubanym Łaziku. Podobno lift 4cm i dystanse 3cm załatwiają sprawę obcierania przy max wykrzyżach.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.
Re: UAZ opony
Pisałem o niepancernychMarci pisze:a tu byłeś tarmot4x4 ,
http://sklep.tarmot4x4.pl/pl/p/Opona-YA ... -tyre/1068

Na Ja-245- nówkach sztukach przejechałem ze 100kkm i już się nie nabiorę po raz drugi.
Re: UAZ opony
@c64cIubNiestety żaden lift nie wchodzi w grę bo i tak do garażu (blaszak) wjeżdżam prawie ocierając laminatową nadbudówką o nadproże. Czyli wszystkie 31x10,5 mimo bojowego wyglądu odpadają. Ale będę nadal szukał. Da się do UAZ-owych felg założyć opony bez dętek?
EDIT:
czy praktyce (jak się wyjedzie na twarde z zapiętym przodem) to różnica między 215/90 a 215/80 jest odczuwalna?
Bo teraz między 8,4-15 (przód) i 215/90R15 (tył) ciężko jest na postoju wypiąć przód dźwignią, a pierwsze sprzęgiełko przy zapiętym przodzie wykręca się z dużym oporem i na koniec strzela głośno
EDIT:
czy praktyce (jak się wyjedzie na twarde z zapiętym przodem) to różnica między 215/90 a 215/80 jest odczuwalna?
Bo teraz między 8,4-15 (przód) i 215/90R15 (tył) ciężko jest na postoju wypiąć przód dźwignią, a pierwsze sprzęgiełko przy zapiętym przodzie wykręca się z dużym oporem i na koniec strzela głośno

Re: UAZ opony
30x9,5r15 i 235/75r15 zbliżony mają rozmiar do opon uazowskich
Aro 243d 2.5D
Tarpan Honker 2.5d
Tarpan Honker 2.5d
Re: UAZ opony
Kupiłem Łajzę na oryg. felgach z założonymi bezdętkowo nalewkami 31x10.5R15. Trzymają ciśnienie.
Tu spisałem sobie kilka opon w kulturalnych rozmiarach zbliżonych do uazowskich, bo właśnie szukam nie-balonów, ale chyba nikt takich nie używa http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=16&t=106343 Niestety typowo terenowych w tych rozmiarach nie ma.
Tu spisałem sobie kilka opon w kulturalnych rozmiarach zbliżonych do uazowskich, bo właśnie szukam nie-balonów, ale chyba nikt takich nie używa http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=16&t=106343 Niestety typowo terenowych w tych rozmiarach nie ma.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.
Re: UAZ opony
kapcie muszą ! być taki same na przodzie i tyle ( ten sam rozmiar ) bo rozpierdolisz napędAdampio pisze: Bo teraz między 8,4-15 (przód) i 215/90R15 (tył) ciężko jest na postoju wypiąć przód dźwignią, a pierwsze sprzęgiełko przy zapiętym przodzie wykręca się z dużym oporem i na koniec strzela głośno






Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: UAZ opony
Klucz13 napisał coś z sensem i na temat
To tak się da? Ale to rzeczywiście poważna sprawa. Nie zwróciłem większej uwagi na fragment o róznych oponach, jako na ciekawostkę (a nie że komuś wpadło do głowy tak jeździć).

Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.
Re: UAZ opony
Obecnie, według tabeli z UAZ-buki http://www.uazbuka.ru/wheels.htm#rez , mam 11 mm różnicy między nominalną średnicą opon przednich i tylnych. Już taka różnica jest zdaniem kol.@klucz13 mordercza dla napędu??
Przecież to jest w granicach normalnego zużycia bieżnika.
Przecież to jest w granicach normalnego zużycia bieżnika.
Re: UAZ opony
Jak nie będziesz tym latał po czarnym z zapiętym przodem to nic się nie stanie.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
Re: UAZ opony
Na asfalcie na każdy obrót koła przypada Ci 35mm różnicy drogi. Po paru obrotach już się o ładnych parę stopni przekręci. Nawet jadąc idealnie na wprost będziesz męczył reduktor, wały i mosty. Instrukcja obsługi wozu wyraźnie zabrania jazdy po drogach o dobrej przyczepności z zapiętym przednim napędem, ze względu na brak dyfra międzyosiowego. I to mimo założenia, że będą takie same opony, które przyczepnością nie grzeszyły.
BTW znajomy ma Kijankę Sorento (wersja na ramie i z domyślnym napędem na tył). Tam ma tryb "total szpera" (100% blokada wszystkich trzech dyfrów), w którym nawet w terenie nie wolno mu skręcać przednimi kołami bo rozwali napędy. Włączenie tego na asfalcie zakończyłoby żywot napędu po paru metrach.
BTW znajomy ma Kijankę Sorento (wersja na ramie i z domyślnym napędem na tył). Tam ma tryb "total szpera" (100% blokada wszystkich trzech dyfrów), w którym nawet w terenie nie wolno mu skręcać przednimi kołami bo rozwali napędy. Włączenie tego na asfalcie zakończyłoby żywot napędu po paru metrach.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.
Re: UAZ opony
Jeśli chodzi o czarne to oczywista oczywistość. Nawet jak się ma wkręcone sprzęgiełka i wyłączony przód to jazda po czarnym jest nieznośna. Opisywałem co się działo jak wyjechałem z błotnistego pola na szosę, gdzie dopiero mogłem zrezygnować z 4x4.
Re: UAZ opony
W kijance trzy blokady? Z tymi paroma metrami to nie przesadzaj. A o skręcaniu na blokadach to też nie popadajmy w paranoje jeśli w błocie na blokadach się skręca to nic się wielkiego nie stanie no chyba że się ma mosty z marchewkic64cIub pisze:Na asfalcie na każdy obrót koła przypada Ci 35mm różnicy drogi. Po paru obrotach już się o ładnych parę stopni przekręci. Nawet jadąc idealnie na wprost będziesz męczył reduktor, wały i mosty. Instrukcja obsługi wozu wyraźnie zabrania jazdy po drogach o dobrej przyczepności z zapiętym przednim napędem, ze względu na brak dyfra międzyosiowego. I to mimo założenia, że będą takie same opony, które przyczepnością nie grzeszyły.
BTW znajomy ma Kijankę Sorento (wersja na ramie i z domyślnym napędem na tył). Tam ma tryb "total szpera" (100% blokada wszystkich trzech dyfrów), w którym nawet w terenie nie wolno mu skręcać przednimi kołami bo rozwali napędy. Włączenie tego na asfalcie zakończyłoby żywot napędu po paru metrach.
LJ 70
Re: UAZ opony
Jakaś hamerykańska wersja z pancerną ramą (dwa ceowniki z blachy 0,2" jeden w drugim
ramsko jak przęsło od mostu), blachami jak w czołgu (nawet nie dźwięczą) dieslem 3,7l, 2,6 tony, no gruby wóz w kształcie SUVa. Z zewnątrz od zwykłej Sorento odróżnia się dwoma extra literkami na klapie. W napędzie jest tryb normal (tył napędzany stale, przód dołącza automat), pełne 4x4 (z ograniczeniem do 100 km/h) i "Loft" czy jakoś tak, czyli 3x100% blokada + reduktor. Na wbudowanym w deskę rozdzielzczą "tablecie" pokazują się dwie kreski jak w wadze szalkowej i zanim komputer zezwoli na właczenie tego trybu, musisz kierownicą wyprostować koła żeby się kreseczki pokryły, z jakąś tam niewielką tolerancją. W instrukcji absolutny zakaz włączania tego na czarnym. Właściciel nei próbował osobiście, ale podobno ekspresowo mieli napęd.

Ostatnio zmieniony pn mar 13, 2017 10:35 pm przez c64cIub, łącznie zmieniany 1 raz.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.
Re: UAZ opony
Raczej to pierwsze. Albo przewrażliwiona hamerykańska instrukcja. Właściciel stary wojskowy, miał chyba wszystko co ma napęd na cztery i nadaje się do polowaczki.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.
Re: UAZ opony
To rzeczywiście musi być zajebisty wóz, skoro nie można nim skręcać.
Czy w opcji można do niego dokupić prosty teren bez drzew
Czy w opcji można do niego dokupić prosty teren bez drzew

_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
Re: UAZ opony
Instrukcja każe nie skręcać kołami w trybie Loft i tyle. Strasznie asekuracyjna albo rzeczywiście się nie popisali gdzieś w konstrukcji. Ten patent z celowaniem na ekraniku przed zezwoleniem na blokadę kosztował jednak trochę wysiłku inżynierów i każe podejrzewać, że z dupy się nie wziął. Albo to asekuracja na wypadek włączenia full szpery na asfalcie. Przed włączeneim na czarnym się nie da zabezpieczyć, ale zabezpieczenie przed skręcaniem na pełnej blokadzie z reduktorem, zabezpiecza przed użyciem tego na drodze. Ewentualnie mechanizmy są mocne, w brei czy piachu spokojnie można skręcać, ale komp to zarejestruje i gwarancji niet. Nie wgłębiałem się.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości