Resory-wyklepanie

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Yogurt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: ndz gru 24, 2006 1:06 pm
Lokalizacja: Pierwoszyno

Resory-wyklepanie

Post autor: Yogurt » pn sty 22, 2007 5:38 pm

Czytałem sporo o podnoszeniu Uaza, widziałem różne patenty, ale nikt nie napisał o wyklepaniu resorów.Miska olejowa w moim mimo że przerobiona jest blisko gruchy.Moje pytanie, czy jest możliwe podniesienie ok 7cm bez tych wszystkich problemów związanych z osiowością wałów i pracą krzyżaków no i ile taki kowal sobie za to policzy?
Boję się także że zmieni się charakterystyka resorów a co za tym idzie będzie twardy jak....nie jest to może auto bulwarowe ale średnia przyjemność kiedy nie można trafić kieliszkiem w usta :)25
W Tarmocie widziałem automatyczna blokadę mostu za około 800 plz zachwalali bardzo, niby lepszy bo mniej części ruchomych ma może ktoś doświadczenie z tą blokadą :roll:
Jeep Wrangler LJ

Awatar użytkownika
zbyhol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: pn lis 20, 2006 7:00 pm
Lokalizacja: PRZASNYSZ

Post autor: zbyhol » pn sty 22, 2007 7:41 pm

Ja mam podłożone klocki z tyłu 9 cm . a z przodu 7 cm . I nie ma żadnego problemu osiowością wału czy krzyżakami , fakt , że resory to nie nówki :wink:

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Resory-wyklepanie

Post autor: Bart03 » pn sty 22, 2007 7:48 pm

Yogurt pisze: W Tarmocie widziałem automatyczna blokadę mostu za około 800 plz zachwalali bardzo, niby lepszy bo mniej części ruchomych ma może ktoś doświadczenie z tą blokadą :roll:
:o mniej czesci ruchomych - przecie to blokada krzywkowa wiec nie rozumie co to znaczy mniej czesci - w Tarmocie to ci kazdy kit wcisna zeby cos sprzedac.
Faktem jest ze to akurat dobra blokada :)2
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Resory-wyklepanie

Post autor: Olek1605 » pn sty 22, 2007 7:49 pm

Bart03 pisze:
Yogurt pisze: W Tarmocie widziałem automatyczna blokadę mostu za około 800 plz zachwalali bardzo, niby lepszy bo mniej części ruchomych ma może ktoś doświadczenie z tą blokadą :roll:
:o mniej czesci ruchomych - przecie to blokada krzywkowa wiec nie rozumie co to znaczy mniej czesci - w Tarmocie to ci kazdy kit wcisna zeby cos sprzedac.
Faktem jest ze to akurat dobra blokada :)2
troche części wyjeli i sprzedadzą oddzielni podwójny zysk a tamtą blokadę jako lepszą bo mniej części :lol:

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn sty 22, 2007 7:50 pm

a co do resorow to panie kolego wypadaloby najpierw poszukac troche po forum: http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... ight=miska
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Yogurt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: ndz gru 24, 2006 1:06 pm
Lokalizacja: Pierwoszyno

Post autor: Yogurt » pn sty 22, 2007 9:26 pm

:oops: Było .A co do blokady ,to widzę że lepiej u nich nie brać?
Ale oni tacy mili sa :P i opust dali....jak kupowałem blachy i kope innych szpei
Jeep Wrangler LJ

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn sty 22, 2007 9:27 pm

a kawa tez czestuja bo jak tak to sie polaca :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » pn sty 22, 2007 9:46 pm

na orginalnych waskich oponach to bedzie wywrotny przekonalem sie kiedys otym na zwyklym zkrecie, a blokady niekupywal, sprzedal most i te 800zł dolozyl do tego i kupil patrolowski, to samo z przodem, alle co inny wlascieciel to inna kocepcja :D :)2
a co do kawy to mam nadzieje ze nie najtanszy szpej :)21
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
Michał(student)
 
 
Posty: 135
Rejestracja: wt mar 28, 2006 12:48 pm
Lokalizacja: Klimontów
Kontaktowanie:

Re: Resory-wyklepanie

Post autor: Michał(student) » pn sty 22, 2007 11:07 pm

Yogurt pisze:... ile taki kowal sobie za to policzy?
120 u mnie wziął

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pn sty 22, 2007 11:32 pm

Jak masz proste resory to mo¿esz siê ze mn± wymieniæ bo ja mam wyklepane bardzo :) a preferuje nizsze uazy :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Yogurt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: ndz gru 24, 2006 1:06 pm
Lokalizacja: Pierwoszyno

Post autor: Yogurt » wt sty 23, 2007 7:13 am

KleryK wyklepane bardzo tzn że potrzebna drabina aby się wdrapać?Żonka do wysokich nie należy :lol: to wiesz niech by choć klamki dosięgła.Widziałem FSO z wyklepanymi resorami jak leżał na dachu tak podskakiwał ! teraz będę zmieniał kapcie na ya 192 ,podobają mi się no i cena :P .ból tylko ten że do jazdy po plaży one się chyba za bardzo nie nadają :-? a mam takową pod oknem :P .
Jeep Wrangler LJ

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » wt sty 23, 2007 11:30 am

Yogurt pisze:ból tylko ten że do jazdy po plaży one się chyba za bardzo nie nadają :-? a mam takową pod oknem :P .

He, he...
Zapomnij.
Chyba,że chcesz przekopać w szybkim tempie cały piasek na plaży.

Albo zmień miejsce zamieszkania na bardziej błotniste.

:)21
"Leśny potwór."

miggi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pn mar 28, 2005 9:21 am
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: miggi » wt sty 23, 2007 11:31 am

A samemu wyklepać to nie łaska. Ja klepałem młot 10 kg stary blok z poloneza (big fiata) i heja. kumple oddawali do walcowania ale ponoć walcowanie jest a krótką metę. Przy klepaniu zmienia się struktura materiału ( zageszcza się ) tak mi tłumaczył kolega który na tym "zjadł zęby". A jakie masz resory ( po ile piór)??
UAZ 469b 2,4 B/G

Awatar użytkownika
cichy
Posty: 425
Rejestracja: śr lip 09, 2003 4:29 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Resory-wyklepanie

Post autor: cichy » wt sty 23, 2007 12:54 pm

Yogurt pisze:Czytałem sporo o podnoszeniu Uaza, widziałem różne patenty, ale nikt nie napisał o wyklepaniu resorów.Miska olejowa w moim mimo że przerobiona jest blisko gruchy
samo klepanie resorow na wiele sie nie zda poniewaz wczesnej lub pozniej oklapna i temat wroci jak bumerang

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Re: Resory-wyklepanie

Post autor: Miras M » wt sty 23, 2007 1:46 pm

cichy pisze:
Yogurt pisze:Czytałem sporo o podnoszeniu Uaza, widziałem różne patenty, ale nikt nie napisał o wyklepaniu resorów.Miska olejowa w moim mimo że przerobiona jest blisko gruchy
samo klepanie resorow na wiele sie nie zda poniewaz wczesnej lub pozniej oklapna i temat wroci jak bumerang
Jak materiał jest zmęczony (a w 25 letnim uazie jest) to tak jak piszesz klapną znowu albo tak jak w naszym siądzie jeden i uaz bedzie stał krzywo :)3

Przeba uważać żeby nie wyklepać za mocno, szczególnie z przodu (krótki wał i krzyżaki będą pracowały pod dużym kątem). Charakterystyka pracy sie polepszy, szczególnie po przesmarowaniu smarem grafitowym, i uaz stanie się miękki niczym mercedes :lol: Okoliczny kowal wziął 300pln za 4 sztuki (wymiana pękniętych piór, dołożenie piór z przodu, klepanie, malowanie, smarowanie) - lift +10cm, do czasu...

Aha, jak masz miske blisko mostu to klepanie resorów nic nie da bo i tak most dobije na większym wyjebie i rozwali miche. Trzeba dać wyższe odboje, dołożyć po dwa pióra z przodu i klepnąć.
same starocie

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » wt sty 23, 2007 2:09 pm

ja tam klepałem resorki 25letnie i sie nie opusciuły, wyklepane tak że 35"wchodzi z tym że buda podniesiona 12cm, a resorków mam z tyłu i z przodu 7(silni 300D) ale klepać polecam w ten sposób żeby mocno wyklepać a następnie zdrowo je czymś obciążyć żeby sie ładnie ułożyły to nie ma bata żeby siadły moment. ale rzeczywiście jesli ktoś nie ma odsuniętego reduktora to nie przesadzać z tym liftem bo sie wał nie przekręci nawet ;)
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Yogurt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: ndz gru 24, 2006 1:06 pm
Lokalizacja: Pierwoszyno

Post autor: Yogurt » wt sty 23, 2007 3:55 pm

Z przodu mam 8 z tylu 9 piór.aby misa z gruchą się nie spotkały założyłem odbijacz ze stara jest :)2
Materiał niby nie jest zmęczony, leśnik woził tylko padlinę z lasu jak sprzedawał nie wiedział nawet jak się włącza przedni napęd :o .
Niby wszystko w porządku ale im dalej w las tym więcej drzew hamulce z tyłu się skończyły a odpowietrzniki nie do odkręcenia.wczoraj pytałem się na miejscu o opony za stomila u42,chcą 290 zl BO NIEYPOWY wymiar ,rozbój w biały dzień,Tak wiec dalej szukam opon na piasek skoro ya 192 się nie nadaje. :)3 a takie ładne

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » wt sty 23, 2007 4:37 pm

Yogurt pisze: 1.Niby wszystko w porządku ale im dalej w las tym więcej drzew

2.hamulce z tyłu się skończyły a odpowietrzniki nie do odkręcenia

3.pytałem się na miejscu o opony za stomila u42,chcą 290 zl BO NIEYPOWY wymiar ,rozbój w biały dzień,Tak wiec dalej szukam opon na piasek skoro ya 192 się nie nadaje. :)3 a takie ładne
ad1. Bądź na to gotowy. Dopóki nie doprowadzisz maszyny do stanu sprawności technicznej, niespodzianki będą normą.

ad2. Właśnie takie niespodzianki na przykład.
Najlepiej bez zbędnych zabaw wymienić cylinderki hamulcowe. Wszystkie 6 od razu. Na nowe, oryginalne i ze sprawdzonego źródła. (Sprawdź też od razu pompę hamulcową; swoją drogą, masz pedały podwieszane i pompę na ścianie gordziowej?)

ad3. stomil u42, to polska wersja ya-245, o ile się nie mylę. Na pewno taniej dostaniesz właśnie opony rosyjskie, czasami można znaleźć używane w dobrym stanie za grosze. Ale to nie jest rewelacyjna opona...
Koledzy się zaraz wypowiedzą :wink:.

Nie wiem ile chcesz jeździć po tej plaży, ale chyba to nie będzie podstawowy teren po którym się poruszasz, co?
Generalnie, z własnych obserwacji, mogę powiedzieć, że ya-192 jest naprawdę dobra w błocie (mówię o turystyczno-hobbistycznej eksploatacji) a i po drogach da się na niej jeździć, przynajmniej ja nie narzekam, ale w piasku zakopuje się bardzo szybko.
Poza tym, jak piszesz, jest wysoka (ponad 31'') i dziarsko wygląda. :)
"Leśny potwór."

Yogurt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: ndz gru 24, 2006 1:06 pm
Lokalizacja: Pierwoszyno

Post autor: Yogurt » wt sty 23, 2007 8:03 pm

To prawda że wyglądają cool.Sprawdzone źródło?Jak mówię o Tarmocie to zaraz krzyk że drogi ale ja nic innego bliżej nie mam.Dobrze że przewody hamulcowe mogę kupić w sklepie z armaturą Gazową :lol:
oponki ponacinałem maszynką i efekt jest niezły,tak że nawet slomile wyglądają jak MT-ki prawie, no dobra w nocy.

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » wt sty 23, 2007 8:16 pm

Yogurt pisze:To prawda że wyglądają cool.Sprawdzone źródło?Jak mówię o Tarmocie to zaraz krzyk że drogi ale ja nic innego bliżej nie mam.Dobrze że przewody hamulcowe mogę kupić w sklepie z armaturą Gazową :lol:
oponki ponacinałem maszynką i efekt jest niezły,tak że nawet slomile wyglądają jak MT-ki prawie, no dobra w nocy.
też mam ponacinane i sobie chwale

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » wt sty 23, 2007 11:51 pm

Yogurt pisze:Sprawdzone źródło?Jak mówię o Tarmocie to zaraz krzyk że drogi ale ja nic innego bliżej nie mam.
Tarmot wystarczy. Wcale nie jest tak drogo. A ya-192 są na pewno taniej niż na Allegro na ten przykład.
"Leśny potwór."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość