jak wyżej... wszystkie modele...
Moderator: Student
-
uadam

- Posty: 547
- Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: uadam » ndz sty 28, 2007 8:22 pm
Czy ktoś zakładał podwójny Cardan (dwukrzyżakowy, taki jak w Jeepie) w Uazie? Jak się to sprawdza? Gdzie można coś takiego kupić (jako osobny element) a nie z całością wału?
rybak
-
wofka

- Posty: 631
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
- Lokalizacja: MAZOWIECKIE
Post
autor: wofka » ndz sty 28, 2007 8:34 pm
po cholere ci to?

-
uadam

- Posty: 547
- Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: uadam » ndz sty 28, 2007 8:46 pm
Bo wał tylny nie będzie u mnie pod kątem 18 stopni tylko 25 stopni i normalny kardan nie wytrzyma tego.... A podobno podwójny da radę
rybak
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » ndz sty 28, 2007 10:15 pm
to nie tak - podwojny kardan kompensuje predkosci katowe i dziala podobnie jak homokinetyk ale aby to dzialalo poprawnie przeciwny krzyzak (ten przy moscie) musi pracowac "swobodnie" tzn. wal wzgledem walka atakujacgo pownien byc w osi

.
I nie prawda jest ze normalny kardan nie wytrzyma pracy pod takim katem- sa takie wały kardana ktore to wytrzymuja i maga pracowac pod takim katem - ja takowy wlasnie posiadam

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
toldi
-

- Posty: 192
- Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 3:30 pm
- Lokalizacja: nowy dwor gd,koscierzyna
Post
autor: toldi » ndz sty 28, 2007 10:19 pm
teoretycznie przegob krzyzakowy ma dopuszczalny kat przcy 45stopni,zakladajac oczywiscie,ze konstrukcja to przewiduje i wszystko sie miesci

ja mialem maly problem przy podniesionym zawieszeniu i zawieszeniu w pelnym wykrzyzu ale wystarczalo podpilowac niedorobki w ramionach krzyzaka i bylo O.K.

-
uadam

- Posty: 547
- Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: uadam » pn sty 29, 2007 7:33 am
sa takie wały kardana ktore to wytrzymuja i maga pracowac pod takim katem - ja takowy wlasnie posiadam
A mógłbyś podpowiedzieć co to za wał? Od czego lub gdzie zamawiany?
rybak
-
Kielon

- Posty: 364
- Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
- Lokalizacja: KATOWICE
Post
autor: Kielon » pn sty 29, 2007 8:22 am
Bart ma racje co do podwojnego krzyzaka i predkosci. Ja podszlifowuje orginaly na tyle ile to mozliwe. mozesz tez wpakowac homokinetyk od przednionapedowki np. zewnetrzny przegub faworitki jest tani w zakupie nowka
-
borman

- Posty: 656
- Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
- Lokalizacja: sanok
Post
autor: borman » pn sty 29, 2007 9:24 am
dziwne wały , łamane pod kontem 45, przechylone główki mostów, różne konty wyjścia i wejścia (reduktor wałek atakujący ) - a potem most w uazie robi ,,chrup'' - (niby bez powodu ).........wały , półosie i przeguby napędowe - niby proste - ale przed przeróbką proponowałbym ,,liznać ''trochę teorii .
-
Kielon

- Posty: 364
- Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
- Lokalizacja: KATOWICE
Post
autor: Kielon » pn sty 29, 2007 9:58 am
co masz na mysli Borman? Kat na przednim i tylnym krzyzaku powinien byc taki sam wtedy roznice predkosci katowych powstajace w wyniku pracy jednego krzyzaka niweluje drugi to chyba wszyscy kumaja.ALE jesli katy maja byc rozne to gruche trzeba ustawic tak zeby patrzala na reduktor(kat rowny zero) i tam dajemy krzyzak a przy reduktorze gdzie wal jest pod duzym katem dajemy przegub nie powodujacy roznic predkosci katowych w czasie obrotu czyl homokinetyczny npRZEPPa jak zaproponowalem albo podwojny krzyzakowy ktory sam sobie niweluje roznice. To teoria.Problem bierze sie stad ze zawieszenie w czasie ruchu mostu obraca go glowka raz w dol raz w gore i zerowy kat przy moscie ch.j bierze. To praktyka. A chrup w moscie czesto jest w skutek duzego skoku zawieszenia i np. zbyt krotkiej przesowki walu ktory szarpie wtedy za atak do przodu lub wbija go w dyfer przy dociazeniu. Jest o czym pokasztanic

-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » pn sty 29, 2007 10:04 am
no

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
borman

- Posty: 656
- Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
- Lokalizacja: sanok
Post
autor: borman » pn sty 29, 2007 11:58 am
nic nie uważam - staram się ostrzec domorosłych konstruktorów (podobnych do mnie tylko z mniejszym doświadczeniem ) że błędem jest wychodzić z założenia że jakoś to będzie ....... .. jak zrobili , tak pomyśleli ''
-
Kielon

- Posty: 364
- Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
- Lokalizacja: KATOWICE
Post
autor: Kielon » śr sty 31, 2007 9:44 am
co prawda to prawda uaza trzeba robic z glowa bo wybacza znacznie mniej bledow niz inne sprzety
-
uadam

- Posty: 547
- Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: uadam » śr sty 31, 2007 10:16 am
Zgadzam się, że wszystko trzeba robić z głową dlatego zadałem ten temat.
Podsumowując rozumiem, że nie ma sensu wchodzić w podwójny kardan przy kącie który mam mieć. Jeżeli podwójny kardan, to trzeba wtedy inaczej ustawić most aby kardan był w osi wału. Poprawcie jeżeli coś kręcę
rybak
-
Kielon

- Posty: 364
- Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
- Lokalizacja: KATOWICE
Post
autor: Kielon » śr sty 31, 2007 11:11 am
W rzeczy samej. najpierw podszlifuj troche niedorobki odlewow przy krzyzakach i powinno wystarczyc. robilem wynalazki na krotkich ramach np. 2m rozstawu osi w uazie tam wal wyszedl krociutki i pod duzym katem chodzi to w Wisle po gorach bodaj 3ci rok tylko podszlifowane nic zlego sie nie dzieje choc nie powiem mialem obawy
-
Kielon

- Posty: 364
- Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
- Lokalizacja: KATOWICE
Post
autor: Kielon » śr sty 31, 2007 11:15 am
pamietaj tylko sprawdzic czy wal sie odpowiednio skraca i wydluza zebys nie mial uderzen i szarpniec na atak to jest popularny blad przy walach i konczy sie niedobrze
-
Kielon

- Posty: 364
- Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
- Lokalizacja: KATOWICE
Post
autor: Kielon » śr sty 31, 2007 11:22 am
tylko sprawdz skok walu zeby nie szarpal lub nie uderzal w atak bo to ma przykre konsekwencje a jest popularnym bledem
-
Kielon

- Posty: 364
- Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
- Lokalizacja: KATOWICE
Post
autor: Kielon » śr sty 31, 2007 11:25 am
o prosze jak ja umiem dwa razy to samo napisac

-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » śr sty 31, 2007 11:27 am
zreszta sam podwojny krzyzak kosztuje okolo 2tys zl + wielowypust + rury + odkówki + krzyżaki + wywazanie + robocizna - krotko mowiac za taki wal zaplacilbys okolo 3tys zł

i efekt bedzie w uazie praktycznie nieodczuwalny - wiec po co przeplacac

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
gri74
-

- Posty: 5786
- Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: gri74 » śr sty 31, 2007 6:21 pm
Ale kto napisał ,że w uazie

?
chyba do amfibi.....
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
-
uadam

- Posty: 547
- Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: uadam » śr sty 31, 2007 8:06 pm
Nic nie da się ukryć.... Rzeczywiście do amfibii. Gdybym miał wybór nie kombinowałbym
rybak
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » śr sty 31, 2007 10:21 pm
no to ca nam tu glowe zawracasz - wynocha na "inne techniczne"

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
uadam

- Posty: 547
- Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: uadam » śr sty 31, 2007 10:30 pm
Ale to swojska, uazowska. Wszystko w niej z uaza oprócz karoserii.
rybak
-
Kielon

- Posty: 364
- Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
- Lokalizacja: KATOWICE
Post
autor: Kielon » śr sty 31, 2007 10:32 pm
Co sie goscia czepiasz? ruski problem ma...

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości