Siłownik sprzęgła, problem ze skrzynią biegów

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Przemek35
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: sob mar 10, 2007 5:57 pm
Lokalizacja: Uroża

Siłownik sprzęgła, problem ze skrzynią biegów

Post autor: Przemek35 » sob mar 10, 2007 6:04 pm

Mam problem. Gdy włączam lub przełączam bieg to skrzynia strasznie trzeszczy. Czy to wina siłownika sprzęgła? Jeśli tak to gdzie mogę go nabyć a jeśli nie to co innego może być powodem tego trzeszczenia. Proszę o pomoc!!!!
UAZ`79 2,5 Pb

Awatar użytkownika
RaV.B
Posty: 300
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:04 pm
Lokalizacja: WLKP. okolice Piły

Post autor: RaV.B » sob mar 10, 2007 6:05 pm

Poluzowana linka sprzęgła ?? :roll:
UAZ 3.0 Powered by 300D
UAZ 2.4 Powered by UAZ

YA3 POWER !

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » sob mar 10, 2007 6:08 pm

W uazie nigdy nie było linki no chyba , że w pomotanym
MOze masz za wysokie obroty biegu jałowego, moze masz skrzynię do zrobienia...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » sob mar 10, 2007 6:19 pm

W uazie który ma pedały w podłodze jest system popychaczy do włączania sprzęgła :wink:
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
RaV.B
Posty: 300
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:04 pm
Lokalizacja: WLKP. okolice Piły

Post autor: RaV.B » sob mar 10, 2007 10:38 pm

W uazie nigdy nie było linki no chyba , że w pomotanym
U mnie w 3,0 jest i to ładna :wink: ale nie pomyślałem że w orginalnych tak nei jest :roll:
UAZ 3.0 Powered by 300D
UAZ 2.4 Powered by UAZ

YA3 POWER !

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » sob mar 10, 2007 10:47 pm

przyczyn może być dużo:
- za wysokie obroty,
- zapowietrzony lub zapowietrzejący się siłownik,
- regulacja siłownika,
- uszkodzone uszczelki w pompie,
- koniec sprzęgła,
- zabłocone/zardzewiałe łożyska igiełkowe w łapkach sprzęgła,
- spiłowane śrubki regilacyjne na łapkach sprzęgła,
- na wykończeniu synchronizatory w skrzyni,
- uszkodzone łożysko w wale
- ...

hmm chyba wszystkie powody :lol:
powodzenia 8)

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » ndz mar 11, 2007 11:36 am

Powiedz mój imienniku , które biegi wchodzą z trzeszczeniem... wszystkie ? :roll:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Re: Siłownik sprzęgła, problem ze skrzynią biegów

Post autor: SebastianS » ndz mar 11, 2007 12:31 pm

Przemek35 pisze:Mam problem. Gdy włączam lub przełączam bieg to skrzynia strasznie trzeszczy. Czy to wina siłownika sprzęgła? Jeśli tak to gdzie mogę go nabyć a jeśli nie to co innego może być powodem tego trzeszczenia. Proszę o pomoc!!!!
Rozumiem, że silnik i skrzynia oryginał?
Jakie pedały - wiszące czy wpuszczane w podłogę?

Jeśli wiszace - sprawdź stan zapowietrzenia układu hydraulicznego sprzęgła. Jesli w podłodze - wyreguluj skok pedału na cięgłach.

Wichi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 12:12 pm
Lokalizacja: lodzkie

Post autor: Wichi » ndz mar 11, 2007 12:36 pm

Witam!
Tez mam taki problem z wrzucaniem biegow. 1-nka i 2-ka to koszmarny zgrzyt przy wrzucaniu. Czasami zeby wrzucic 1-nke musze najpierw wrzucic 3-ke i dopiero pierwszy bieg wchodzi bez zgrzytow. Zaraz po uruchomieniu silnika, kiedy wszystko jest jeszcze zimne czasami nawet jedynka wchodzi "normalnie". Uaza mam od niedawna - pomozcie w znalezieniu przyczyn tego zgrzytu i ewentualnej regulacji/naprawy.
UAZ 469B '87

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » ndz mar 11, 2007 1:07 pm

Jesli po włączeniu 3-ki biegi niesynchronizowane (I i II) wchodzą już bez zgrzytu, to znaczy, że wałek sprzęgłowy wyhamowany sychronizatorem III biegu nie zaczyna się znowu obracać - czyli że sprzęło rozłącza całkowicie. J4edyną wtedy przyczyną zgrzytania pozostaje chęć wrzucenia biegu natychmiast po wyciśnięciu sprzęgła, zanim wałek zatrzyma się sam.

Co można zrobić:
- zmniejszyć wolne obroty silnika
- zastosować olej o większej lepkości

Awatar użytkownika
krolik
 
 
Posty: 294
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 4:36 pm
Lokalizacja: JAROCIN

Post autor: krolik » ndz mar 11, 2007 2:34 pm

bo I i II zawsze zgrzyta bo niesynchronizowane jak SebastianS pisze, czasem wystarczy nie wciskać na siłe tylko puścić sprzęgło i spróbować jeszcze raz :D

Awatar użytkownika
gemini
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 8:36 pm

Post autor: gemini » ndz mar 11, 2007 6:44 pm

Możesz np. odpalić sobie na wciśniętym sprzęgle i jedynka wchodzi jak w masełko. Potem jak jedziesz i chcesz wpakować dwójkę to wciskasz sprzęgło wybijasz jedynkę, puszczasz sprzęgło na chwilkę, po czym wciskasz je ponownie i wbijasz dwójkę. Trójka i czwórka nie ma prawa zgrzytać. Z czasem nabierzesz wprawy, każdy nowy posiadacz Uaza ma te dylematy, na szczęście to maszyna nie do zdarcia.
White Uaz 469

Awatar użytkownika
jose
 
 
Posty: 289
Rejestracja: czw mar 25, 2004 10:26 pm
Lokalizacja: była 100lica

Post autor: jose » ndz mar 11, 2007 7:08 pm

zeby nie zgrzytało -np. przy redukcji z 3. na 2.- mozna zrobic stary numer z miedzy gazem, czyli jadac trojka wciskasz sprzeglo puszczajac gaz, na luzie dodajesz lekko gazu, nastepnie znow sprzegło i dwojka. w tym wypadku tez nie powinno zgrzytac.

pozdr
jose
UAZ.Sexy technology.
SAMURAI disco.Jeszcze bardziej sexy technology.

tel. 600 520 504

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » pn mar 12, 2007 11:02 am

Ogólnie rzecz polega na tym aby dostosować do siebie prędkości poczczególnych wałków ; dlatego polecam podwójne wysprzęglanie nawet na 3 i nie śpieszenie się z machaniem lewarkiem zmiany biegów bo to nie lamborgini. Po pewnym czasie będziesz już sam wyczówał kiedy włożyć bieg. Ale dla świętego spokoju powinieneś sprawdzić sprzęgło może trzeba troszkę podregulować . I ćwiczyć , ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości