Siłownik sprzęgła, problem ze skrzynią biegów
Moderator: Student
Siłownik sprzęgła, problem ze skrzynią biegów
Mam problem. Gdy włączam lub przełączam bieg to skrzynia strasznie trzeszczy. Czy to wina siłownika sprzęgła? Jeśli tak to gdzie mogę go nabyć a jeśli nie to co innego może być powodem tego trzeszczenia. Proszę o pomoc!!!!
UAZ`79 2,5 Pb
przyczyn może być dużo:
- za wysokie obroty,
- zapowietrzony lub zapowietrzejący się siłownik,
- regulacja siłownika,
- uszkodzone uszczelki w pompie,
- koniec sprzęgła,
- zabłocone/zardzewiałe łożyska igiełkowe w łapkach sprzęgła,
- spiłowane śrubki regilacyjne na łapkach sprzęgła,
- na wykończeniu synchronizatory w skrzyni,
- uszkodzone łożysko w wale
- ...
hmm chyba wszystkie powody
powodzenia
- za wysokie obroty,
- zapowietrzony lub zapowietrzejący się siłownik,
- regulacja siłownika,
- uszkodzone uszczelki w pompie,
- koniec sprzęgła,
- zabłocone/zardzewiałe łożyska igiełkowe w łapkach sprzęgła,
- spiłowane śrubki regilacyjne na łapkach sprzęgła,
- na wykończeniu synchronizatory w skrzyni,
- uszkodzone łożysko w wale
- ...
hmm chyba wszystkie powody

powodzenia

http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Siłownik sprzęgła, problem ze skrzynią biegów
Rozumiem, że silnik i skrzynia oryginał?Przemek35 pisze:Mam problem. Gdy włączam lub przełączam bieg to skrzynia strasznie trzeszczy. Czy to wina siłownika sprzęgła? Jeśli tak to gdzie mogę go nabyć a jeśli nie to co innego może być powodem tego trzeszczenia. Proszę o pomoc!!!!
Jakie pedały - wiszące czy wpuszczane w podłogę?
Jeśli wiszace - sprawdź stan zapowietrzenia układu hydraulicznego sprzęgła. Jesli w podłodze - wyreguluj skok pedału na cięgłach.
Witam!
Tez mam taki problem z wrzucaniem biegow. 1-nka i 2-ka to koszmarny zgrzyt przy wrzucaniu. Czasami zeby wrzucic 1-nke musze najpierw wrzucic 3-ke i dopiero pierwszy bieg wchodzi bez zgrzytow. Zaraz po uruchomieniu silnika, kiedy wszystko jest jeszcze zimne czasami nawet jedynka wchodzi "normalnie". Uaza mam od niedawna - pomozcie w znalezieniu przyczyn tego zgrzytu i ewentualnej regulacji/naprawy.
Tez mam taki problem z wrzucaniem biegow. 1-nka i 2-ka to koszmarny zgrzyt przy wrzucaniu. Czasami zeby wrzucic 1-nke musze najpierw wrzucic 3-ke i dopiero pierwszy bieg wchodzi bez zgrzytow. Zaraz po uruchomieniu silnika, kiedy wszystko jest jeszcze zimne czasami nawet jedynka wchodzi "normalnie". Uaza mam od niedawna - pomozcie w znalezieniu przyczyn tego zgrzytu i ewentualnej regulacji/naprawy.
UAZ 469B '87
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Jesli po włączeniu 3-ki biegi niesynchronizowane (I i II) wchodzą już bez zgrzytu, to znaczy, że wałek sprzęgłowy wyhamowany sychronizatorem III biegu nie zaczyna się znowu obracać - czyli że sprzęło rozłącza całkowicie. J4edyną wtedy przyczyną zgrzytania pozostaje chęć wrzucenia biegu natychmiast po wyciśnięciu sprzęgła, zanim wałek zatrzyma się sam.
Co można zrobić:
- zmniejszyć wolne obroty silnika
- zastosować olej o większej lepkości
Co można zrobić:
- zmniejszyć wolne obroty silnika
- zastosować olej o większej lepkości
Możesz np. odpalić sobie na wciśniętym sprzęgle i jedynka wchodzi jak w masełko. Potem jak jedziesz i chcesz wpakować dwójkę to wciskasz sprzęgło wybijasz jedynkę, puszczasz sprzęgło na chwilkę, po czym wciskasz je ponownie i wbijasz dwójkę. Trójka i czwórka nie ma prawa zgrzytać. Z czasem nabierzesz wprawy, każdy nowy posiadacz Uaza ma te dylematy, na szczęście to maszyna nie do zdarcia.
White Uaz 469
zeby nie zgrzytało -np. przy redukcji z 3. na 2.- mozna zrobic stary numer z miedzy gazem, czyli jadac trojka wciskasz sprzeglo puszczajac gaz, na luzie dodajesz lekko gazu, nastepnie znow sprzegło i dwojka. w tym wypadku tez nie powinno zgrzytac.
pozdr
jose
pozdr
jose
UAZ.Sexy technology.
SAMURAI disco.Jeszcze bardziej sexy technology.
tel. 600 520 504
SAMURAI disco.Jeszcze bardziej sexy technology.
tel. 600 520 504
Ogólnie rzecz polega na tym aby dostosować do siebie prędkości poczczególnych wałków ; dlatego polecam podwójne wysprzęglanie nawet na 3 i nie śpieszenie się z machaniem lewarkiem zmiany biegów bo to nie lamborgini. Po pewnym czasie będziesz już sam wyczówał kiedy włożyć bieg. Ale dla świętego spokoju powinieneś sprawdzić sprzęgło może trzeba troszkę podregulować . I ćwiczyć , ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości