Nominalna wysoko¶æ g³owisy 414 i 417

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Nominalna wysoko¶æ g³owisy 414 i 417

Post autor: KleryK » czw mar 08, 2007 1:14 am

Chodzi mi jaka jest fabryczna wysoko¶æ g³owic o tych 2 silników UAZowych.

Bo chce swoj± splanowaæ o 4mm, wstawiæ popychacze od wo³gi ( bo uazowe mog± byæ ju¿ wtedy chyba za d³ugie ? :) Bo mia³em braæ g³owice od wo³gi ale by³a ostro poniszczona, ponoæ uszczelki pod kolektor nie pasuj± z uazowego, wiêc chyba swoj± zmodyfikuje, tylko nie wiem ile mi ju¿ poprzedni w³a¶ciele zjechali jej i nie chce przesadziæ.
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » czw mar 08, 2007 10:27 am

Albo chociaz tego 414, bo ten akurat mam
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » czw mar 08, 2007 10:31 am

Albo jeszcze inaczej :)

Jaka musi byæ g³êboko¶æ komory w g³owicy by zawory nie styka³y siê z t³okiem ? :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
KUbutek
Posty: 583
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: KUbutek » czw mar 08, 2007 10:33 am

Aleś się nagadał . :lol:

Awatar użytkownika
krolik
 
 
Posty: 294
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 4:36 pm
Lokalizacja: JAROCIN

Post autor: krolik » czw mar 08, 2007 10:53 am

a głowica wołgowska nie ma przypadkiem jeszcze większych zaworów niż uazowska? bo jeśli tak to samo splanowanie głowicy da połowiczny efekt

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » czw mar 08, 2007 10:58 am

ma, ale poki nie znajde dobrej glowicy do wo³gi i kolektorów 2 gardzielowych to musze siê tym zadowoliæ, a ze przez ostatni rok znalazlem tylko jedn± g³owice wiec nie s±dze ¿e poszukiwania bêd± bardzo obiecuj±ce :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
krolik
 
 
Posty: 294
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 4:36 pm
Lokalizacja: JAROCIN

Post autor: krolik » czw mar 08, 2007 10:51 pm

kolektory okrągłe te wołgowskie występują i na gaźniki dwu i jedno gardzielowe (wiem bo mam oba :D ) do Uazowskiej głowicy na kwadratowe kolektory nie widziałem na gaźnik dwugardzielowy a jedynie słyszałem o redukcjach ale one podnoszą gaźnik wyżej i nie wiem czy przez to nie będzie silnik chodził gorzej ale akurat na tym to sie nie znam.
Wymiarów nominalnych głowicy to nie mam gdzie zmierzyć ale jakbyś zmierzył skok popychacza na wałku rozrządu potem sprawdził o ile ten skok zmienia sie na krzywce poychacza, wdusić o tyle zawór w głowicy to byś mógł zmierzyć ile Ci jeszcze zostaje do tłoka. Zaraz mnie za to zbluzga jakiś teoretyk po polibudzie że to można wyliczyć z jakiś dziwnych wzorków i z objętości komory i z objętości nad tłokiem i pewnie innych pierdół, ale jak będziesz głowice szlifował to nie przesadź bo jak za bardzo doprężysz to nie odpali i będziesz dwie uszczelki wsadzał pod głowice żeby zmniejszyć sprężanie :D

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pn mar 12, 2007 1:00 pm

Dobra :), a czy po zplanowaniu g³owicy o 4mm wystarcz± orginalne popychacze ? czy trzeba bêdzie wo³gowskie kupowaæ bo mi to tak ¶rednio co¶ wygl±da zakres regulacji. A jutro jadê po zakupy to nie wiem czy kupowaæ odrazu.
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

pietro
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: śr sty 24, 2007 4:21 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: pietro » pn mar 12, 2007 1:55 pm

Witam, a liczyłeś jaki będziesz miał stopień spręrzania jak tyle splanujesz 4 mm to sporo.

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pn mar 12, 2007 4:35 pm

Kiedy¶ dawno czyta³em ¿e 4mm to jest maks jaki mo¿na z uazowe g³owicy wyci±gn±æ, i dalej nikt siê nie odwa¿y³ :). Dlatego sie pytam czy kto¶ to robi³ bo szukam potwierdzenia
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
krolik
 
 
Posty: 294
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 4:36 pm
Lokalizacja: JAROCIN

Post autor: krolik » pn mar 12, 2007 6:35 pm

no powiedziałbym że popychacze nie wydadzą i będzie trzeba zmienić bo tam faktycznie regulacji co kot napłakał :D , ale ręki za to nie dam

pietro
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: śr sty 24, 2007 4:21 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: pietro » śr mar 14, 2007 5:16 pm

znalazłem stare materiały na temat usprawniania silników i po splanowaniu 4 mm st.spr. wynosi 8,5 , a seria ma 6,7
po takim zabiegu powinien przybrać na mocy i spalanie powinno być mniejsze, silniki z lat 80 mają st.spr. 9 albo i więcej i działają latami to i radziecka myśl techniczna powinna wytrzymać.
Jestem ciekawy ile uaz zyska na mocy i momencie i jak długo wytrzyma

pozd.

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » czw mar 15, 2007 3:01 pm

Moge na hamownie pojechaæ :D, przed i po wymianie
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

pietro
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: śr sty 24, 2007 4:21 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: pietro » czw mar 15, 2007 3:59 pm

Jeżeli ktoś by miał czas, pieniądze i troche wiedzy na ten temat to można z tego silnika wyciągnąć troche mocy tylko po co lepiej zmienić na inny :D

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » czw mar 15, 2007 4:15 pm

Liczy siê orginalno¶æ, chocia¿ optyczna
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

pietro
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: śr sty 24, 2007 4:21 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: pietro » czw mar 15, 2007 4:29 pm

O tak to już jest inna sprawa, nowsze silniki po 89r. mają 90 kucy, st.spr. 7.2 i ciekawe czym jeszcze się rużnią.

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » czw mar 15, 2007 7:01 pm

elektroniczny zap³on :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
cykor
 
 
Posty: 145
Rejestracja: czw paź 07, 2004 10:15 am
Lokalizacja: Warszawa i nie

Post autor: cykor » czw mar 15, 2007 10:17 pm

Elektroniczny zapłon to za ok. 5,5 dychy wstawisz i powinien rabotać ten gotowy, albo sam zmontujesz (kupisz diody itp) tylko jest problem z jednym scalakiem, jakiś niedostępny na rynku czy coś. Pomysł z głowicą całkiem całkiem... Jestem ciekaw jak to wyda, z pewnością żywotność machiny radzieckiej zmniejszy, ale mocy doda. Powodzenia jak odwagi starczy.
http://www.sklep.avt.com.pl/go/_info/?id=43359
Jedynym dowodem, że istnieje jakaś pozaziemska INTELIGENCJA, jest to, że się z nami nie kontaktują.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość