TURBO w Uaz-ie
Moderator: Student
No właśnie te przerwy to też mnie nieźle wymęczyły, narazie kolektora wydechowego nei robiłem... ale:
kolejność zapłonu mam taką:
1-5-4-2-6-3-7-8
rozpisując na strony ( z przesunieciem w czasie):
Prawa: 1_42_3__
Lewa:..._5__6_78
No i teraz pytanie ja to podłączyć. Wolał bym dwa kolektory 4 w 2 w 1 - te podobno dają lepsze wartości momentu w niższych obrotach.
Czyli po prawej połączyć 1 z 2 i 3 i 4?
Po lewej 5 z 7 i 6 z 8?
U mnie (obrazowo) jest obecnie prosta rura przykręcona do głowicy z dziurami na kanały wylotowe - tak fabryke opuścił. Może takie roziwązanie sprzyja niskim obrotom? Generalnei wydaje sie że nie powinno niczemu sprzyjać. Ale z drugiej strony dlaczego 4-2-1 daje lepszy moment na niskich niż 4-1 równoodległościowy.
kolejność zapłonu mam taką:
1-5-4-2-6-3-7-8
rozpisując na strony ( z przesunieciem w czasie):
Prawa: 1_42_3__
Lewa:..._5__6_78
No i teraz pytanie ja to podłączyć. Wolał bym dwa kolektory 4 w 2 w 1 - te podobno dają lepsze wartości momentu w niższych obrotach.
Czyli po prawej połączyć 1 z 2 i 3 i 4?
Po lewej 5 z 7 i 6 z 8?
U mnie (obrazowo) jest obecnie prosta rura przykręcona do głowicy z dziurami na kanały wylotowe - tak fabryke opuścił. Może takie roziwązanie sprzyja niskim obrotom? Generalnei wydaje sie że nie powinno niczemu sprzyjać. Ale z drugiej strony dlaczego 4-2-1 daje lepszy moment na niskich niż 4-1 równoodległościowy.
Teraz jestem w pracy nie mam glowy do tej kolejnosci nie chce cie w blad wpuscic. a roznica w kolektorze: ten org. nie ukierunkowuje dobrze przeplywu wiec nie ma zjawiska ciagu. jeden gar pali-nadcisnienie w calym kolektorze czyli zle. polaczysz dwie rury pod ostrym katem w jedna dmychnij z cylindra w drugiej zobaczysz maly impuls cisnienia po czym dosc wyrazne ssanie. o to chodzi . drugi cylinder otwiera zawor i trafia na podcisnienie a nie na opor. tak dziala dobrze zrobiony kolektor. niestety waznych jest mnostwo rzeczy dlugosci katy przekroje i ich zmiany. ale warto nasladowac gotowe madre rozwiazania. proponuje zdjecia jakichs profesjonalnie tunowanych wydechow. a co to za v8?
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi 
Uljan 469b

Uljan 469b
Zmarnowalem pare ladnych lat robiac bmki i pozwole sobie udzielic ci rade; nigdy ale to nigdy nie wpier..ol sie w 50ke lepiej wez v8 4litry. pojezdzisz i bedziesz zadowolony. 50ka to niedoroba. zero trwalosci, slabe osiagi nie dograne materialy... ciagle awarie...
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi 
Uljan 469b

Uljan 469b
daj spokoj - ja mu juz to wybijalem z glowy i szary ale koles jest niereformowalny.
Ether jak tak jestes zakochany w tym silniku to zaloz go w i daj nam w koncu swiety spokoj z tym zasranym M70
albo poczytaj to sobie jeszcze raz przed snem zeby ci sie utrwalilo: http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... sc&start=0
Ether jak tak jestes zakochany w tym silniku to zaloz go w i daj nam w koncu swiety spokoj z tym zasranym M70
albo poczytaj to sobie jeszcze raz przed snem zeby ci sie utrwalilo: http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... sc&start=0
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
z tym V12 to chyba trochę fantazję
NIe mówię że nie da się tego zrobić bo da się napewno. Ale skoro wszyscy mówią że ten silnik nie jest zbyt trwały
(pod czym się podpisuje bo kumpel miał ten silnik w piątce i więcej do roboty przy nim było niż frajdy z jazdy) to chyab jednak warto dać sobei spokój
Pozdro

(pod czym się podpisuje bo kumpel miał ten silnik w piątce i więcej do roboty przy nim było niż frajdy z jazdy) to chyab jednak warto dać sobei spokój
Pozdro
UAZ 3.0 Powered by 300D
UAZ 2.4 Powered by UAZ
YA3 POWER !
UAZ 2.4 Powered by UAZ
YA3 POWER !
MOTYLA NOGA! wsadzil se? w e34? kto to, moze znam? i na jaka skrzynie?RaV.B pisze:z tym V12 to chyba trochę fantazjęNIe mówię że nie da się tego zrobić bo da się napewno. Ale skoro wszyscy mówią że ten silnik nie jest zbyt trwały
(pod czym się podpisuje bo kumpel miał ten silnik w piątce i więcej do roboty przy nim było niż frajdy z jazdy) to chyab jednak warto dać sobei spokój
Pozdro
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi 
Uljan 469b

Uljan 469b
Znaczy czas marnuje...Bart03 pisze:daj spokoj - ja mu juz to wybijalem z glowy i szary ale koles jest niereformowalny.







Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi 
Uljan 469b

Uljan 469b
Prosze Cie, zajrzyj w jakim temacie piszesz. Potem sprawdzć kto założył temat który z linka podałeś, a w końcu przecztaj mojego posta. NIE ZAWRACAM CI NICZYM GŁOWY. Nie chcesz nie piszesz. Tylko, prosze, nie wcinaj mi sie w rozmowe, z jakimiś głupotami nie na temat.Bart03 pisze:daj spokoj - ja mu juz to wybijalem z glowy i szary ale koles jest niereformowalny.
Ether jak tak jestes zakochany w tym silniku to zaloz go w i daj nam w koncu swiety spokoj z tym zasranym M70
albo poczytaj to sobie jeszcze raz przed snem zeby ci sie utrwalilo: http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... sc&start=0
Rozmowa była na temat tuningu, a ostatnio kolektorów, a tylko wspomniałem, że może wymienie silnik. Wiec czegoś nie kumam.
No niby tak, ale lepiej jak to spier...li któś inny, a my zrobimy odrazu tak jak należy... Nie tam, że komuś zle zycze, poprotu lepiej na błędach innych sie uczyć. Za kilka tygodni będe miał info czy opłąca się gaźnik wymienić w zmz-66 i być może sprawdze jak obecność różnych filtrów wpłynie na prace silnika. O ile różnica będzie wogóle wyczówalna. A w wakacje powinienem wiedzieć czy solidne planowanie, zeczywiscie obniża moment w niskich obrotach, o ile sie nie zdecyduje na wymiane silnika.Gazon pisze:Nie wiem o co chodzi , ale teoria piekna w temacie przelatuja silniki od malucha do amerykanskich smokow , a gdzie praktyka ? panowie trzeba chyba cos spierdo...ic zeby zrobic lepiej . Z teorii celujacoa dalej widac bedzie
![]()
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Za tydzień sprawdze jak jest po wywalenie tego wielkiego metalowego wiatraka z przodu

no wlasnie caly problem jest w tym: "wspomnialem"ether pisze:Prosze Cie, zajrzyj w jakim temacie piszesz. Potem sprawdzć kto założył temat który z linka podałeś, a w końcu przecztaj mojego posta. NIE ZAWRACAM CI NICZYM GŁOWY. Nie chcesz nie piszesz. Tylko, prosze, nie wcinaj mi sie w rozmowe, z jakimiś głupotami nie na temat.Bart03 pisze:daj spokoj - ja mu juz to wybijalem z glowy i szary ale koles jest niereformowalny.
Ether jak tak jestes zakochany w tym silniku to zaloz go w i daj nam w koncu swiety spokoj z tym zasranym M70
albo poczytaj to sobie jeszcze raz przed snem zeby ci sie utrwalilo: http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... sc&start=0
Rozmowa była na temat tuningu, a ostatnio kolektorów, a tylko wspomniałem, że może wymienie silnik. Wiec czegoś nie kumam.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
To co Cie tak to "wspominanie" denerwuje? Masz kompleks małej ilości cylindrów, czy moze małej pojemności?Bart03 pisze:no wlasnie caly problem jest w tym: "wspomnialem"ether pisze:Prosze Cie, zajrzyj w jakim temacie piszesz. Potem sprawdzć kto założył temat który z linka podałeś, a w końcu przecztaj mojego posta. NIE ZAWRACAM CI NICZYM GŁOWY. Nie chcesz nie piszesz. Tylko, prosze, nie wcinaj mi sie w rozmowe, z jakimiś głupotami nie na temat.Bart03 pisze:daj spokoj - ja mu juz to wybijalem z glowy i szary ale koles jest niereformowalny.
Ether jak tak jestes zakochany w tym silniku to zaloz go w i daj nam w koncu swiety spokoj z tym zasranym M70
albo poczytaj to sobie jeszcze raz przed snem zeby ci sie utrwalilo: http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... sc&start=0
Rozmowa była na temat tuningu, a ostatnio kolektorów, a tylko wspomniałem, że może wymienie silnik. Wiec czegoś nie kumam.
Małego tłokaether pisze:To co Cie tak to "wspominanie" denerwuje? Masz kompleks małej ilości cylindrów, czy moze małej pojemności?Bart03 pisze:no wlasnie caly problem jest w tym: "wspomnialem"ether pisze: Prosze Cie, zajrzyj w jakim temacie piszesz. Potem sprawdzć kto założył temat który z linka podałeś, a w końcu przecztaj mojego posta. NIE ZAWRACAM CI NICZYM GŁOWY. Nie chcesz nie piszesz. Tylko, prosze, nie wcinaj mi sie w rozmowe, z jakimiś głupotami nie na temat.
Rozmowa była na temat tuningu, a ostatnio kolektorów, a tylko wspomniałem, że może wymienie silnik. Wiec czegoś nie kumam.

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 10
- Rejestracja: czw mar 22, 2007 5:21 pm
- Lokalizacja: z urodzenia kalisz , obecnie giżycko
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 10
- Rejestracja: czw mar 22, 2007 5:21 pm
- Lokalizacja: z urodzenia kalisz , obecnie giżycko
taki mały paradoksether pisze: Np. polerowanie dolotu. Tak jak wcześniej pisałem w wyczynowych samochodach których silniki pracują na wyższych obrotach robią to i pomaga.
najpierw sie poleruje kolektor dla zmniejszenia liniowych strat przepływów
a i tak potem tłumi sie przepływ przepustnica...
wniosek-jezdzijmy na pełnej klamie

jest dobrze, ale nie najgorzej jest
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość