TURBO w Uaz-ie

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

ether
 
 
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 14, 2006 5:51 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ether » pn lut 12, 2007 12:22 pm

No właśnie te przerwy to też mnie nieźle wymęczyły, narazie kolektora wydechowego nei robiłem... ale:
kolejność zapłonu mam taką:
1-5-4-2-6-3-7-8

rozpisując na strony ( z przesunieciem w czasie):
Prawa: 1_42_3__
Lewa:..._5__6_78

No i teraz pytanie ja to podłączyć. Wolał bym dwa kolektory 4 w 2 w 1 - te podobno dają lepsze wartości momentu w niższych obrotach.

Czyli po prawej połączyć 1 z 2 i 3 i 4?
Po lewej 5 z 7 i 6 z 8?

U mnie (obrazowo) jest obecnie prosta rura przykręcona do głowicy z dziurami na kanały wylotowe - tak fabryke opuścił. Może takie roziwązanie sprzyja niskim obrotom? Generalnei wydaje sie że nie powinno niczemu sprzyjać. Ale z drugiej strony dlaczego 4-2-1 daje lepszy moment na niskich niż 4-1 równoodległościowy.

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » pn lut 12, 2007 2:07 pm

Teraz jestem w pracy nie mam glowy do tej kolejnosci nie chce cie w blad wpuscic. a roznica w kolektorze: ten org. nie ukierunkowuje dobrze przeplywu wiec nie ma zjawiska ciagu. jeden gar pali-nadcisnienie w calym kolektorze czyli zle. polaczysz dwie rury pod ostrym katem w jedna dmychnij z cylindra w drugiej zobaczysz maly impuls cisnienia po czym dosc wyrazne ssanie. o to chodzi . drugi cylinder otwiera zawor i trafia na podcisnienie a nie na opor. tak dziala dobrze zrobiony kolektor. niestety waznych jest mnostwo rzeczy dlugosci katy przekroje i ich zmiany. ale warto nasladowac gotowe madre rozwiazania. proponuje zdjecia jakichs profesjonalnie tunowanych wydechow. a co to za v8?
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

ether
 
 
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 14, 2006 5:51 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ether » pn lut 12, 2007 7:09 pm

zmz-66, 4,2l, przykład rosyjskiej mentalności. Duzo chleje, mało robi :wink: . A tak wogóle to sie zastanawiam czy go nie wywalić i V12 z BMW 750 nie założyć.

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » pn lut 12, 2007 8:24 pm

Zmarnowalem pare ladnych lat robiac bmki i pozwole sobie udzielic ci rade; nigdy ale to nigdy nie wpier..ol sie w 50ke lepiej wez v8 4litry. pojezdzisz i bedziesz zadowolony. 50ka to niedoroba. zero trwalosci, slabe osiagi nie dograne materialy... ciagle awarie...
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn lut 12, 2007 8:54 pm

daj spokoj - ja mu juz to wybijalem z glowy i szary ale koles jest niereformowalny.

Ether jak tak jestes zakochany w tym silniku to zaloz go w i daj nam w koncu swiety spokoj z tym zasranym M70
albo poczytaj to sobie jeszcze raz przed snem zeby ci sie utrwalilo: http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... sc&start=0
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Gazon
Posty: 389
Rejestracja: wt sie 09, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Abinsk Rosjia

Post autor: Gazon » pn lut 12, 2007 8:58 pm

Nie wiem o co chodzi , ale teoria piekna w temacie przelatuja silniki od malucha do amerykanskich smokow , a gdzie praktyka ? panowie trzeba chyba cos spierdo...ic zeby zrobic lepiej . Z teorii celujaco :)2 a dalej widac bedzie :D
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,

Awatar użytkownika
RaV.B
Posty: 300
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:04 pm
Lokalizacja: WLKP. okolice Piły

Post autor: RaV.B » pn lut 12, 2007 10:19 pm

z tym V12 to chyba trochę fantazję :P NIe mówię że nie da się tego zrobić bo da się napewno. Ale skoro wszyscy mówią że ten silnik nie jest zbyt trwały
(pod czym się podpisuje bo kumpel miał ten silnik w piątce i więcej do roboty przy nim było niż frajdy z jazdy) to chyab jednak warto dać sobei spokój

Pozdro
UAZ 3.0 Powered by 300D
UAZ 2.4 Powered by UAZ

YA3 POWER !

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » wt lut 13, 2007 8:26 am

RaV.B pisze:z tym V12 to chyba trochę fantazję :P NIe mówię że nie da się tego zrobić bo da się napewno. Ale skoro wszyscy mówią że ten silnik nie jest zbyt trwały
(pod czym się podpisuje bo kumpel miał ten silnik w piątce i więcej do roboty przy nim było niż frajdy z jazdy) to chyab jednak warto dać sobei spokój

Pozdro
MOTYLA NOGA! wsadzil se? w e34? kto to, moze znam? i na jaka skrzynie?
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » wt lut 13, 2007 8:34 am

Bart03 pisze:daj spokoj - ja mu juz to wybijalem z glowy i szary ale koles jest niereformowalny.
Znaczy czas marnuje... :lol: bez oczywiscie obrazy :lol: Bartek jak postepy i kiedy mnie zapraszasz, tylko nie w walentynki :lol: ? sprzedaje B. w tym tydniu :)2 :)2 :)2 obejzalbym twoje pudlo inzynierskim wzrokiem :lol:
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt lut 13, 2007 10:49 am

moze weekend :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

ether
 
 
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 14, 2006 5:51 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ether » wt lut 13, 2007 1:54 pm

Bart03 pisze:daj spokoj - ja mu juz to wybijalem z glowy i szary ale koles jest niereformowalny.

Ether jak tak jestes zakochany w tym silniku to zaloz go w i daj nam w koncu swiety spokoj z tym zasranym M70
albo poczytaj to sobie jeszcze raz przed snem zeby ci sie utrwalilo: http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... sc&start=0
Prosze Cie, zajrzyj w jakim temacie piszesz. Potem sprawdzć kto założył temat który z linka podałeś, a w końcu przecztaj mojego posta. NIE ZAWRACAM CI NICZYM GŁOWY. Nie chcesz nie piszesz. Tylko, prosze, nie wcinaj mi sie w rozmowe, z jakimiś głupotami nie na temat.
Rozmowa była na temat tuningu, a ostatnio kolektorów, a tylko wspomniałem, że może wymienie silnik. Wiec czegoś nie kumam.

ether
 
 
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 14, 2006 5:51 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ether » wt lut 13, 2007 2:02 pm

Gazon pisze:Nie wiem o co chodzi , ale teoria piekna w temacie przelatuja silniki od malucha do amerykanskich smokow , a gdzie praktyka ? panowie trzeba chyba cos spierdo...ic zeby zrobic lepiej . Z teorii celujaco :)2 a dalej widac bedzie :D
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
No niby tak, ale lepiej jak to spier...li któś inny, a my zrobimy odrazu tak jak należy... Nie tam, że komuś zle zycze, poprotu lepiej na błędach innych sie uczyć. Za kilka tygodni będe miał info czy opłąca się gaźnik wymienić w zmz-66 i być może sprawdze jak obecność różnych filtrów wpłynie na prace silnika. O ile różnica będzie wogóle wyczówalna. A w wakacje powinienem wiedzieć czy solidne planowanie, zeczywiscie obniża moment w niskich obrotach, o ile sie nie zdecyduje na wymiane silnika.
Za tydzień sprawdze jak jest po wywalenie tego wielkiego metalowego wiatraka z przodu ;). No i czy sie grzać nie bedzie.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt lut 13, 2007 5:53 pm

ether pisze:
Bart03 pisze:daj spokoj - ja mu juz to wybijalem z glowy i szary ale koles jest niereformowalny.

Ether jak tak jestes zakochany w tym silniku to zaloz go w i daj nam w koncu swiety spokoj z tym zasranym M70
albo poczytaj to sobie jeszcze raz przed snem zeby ci sie utrwalilo: http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... sc&start=0
Prosze Cie, zajrzyj w jakim temacie piszesz. Potem sprawdzć kto założył temat który z linka podałeś, a w końcu przecztaj mojego posta. NIE ZAWRACAM CI NICZYM GŁOWY. Nie chcesz nie piszesz. Tylko, prosze, nie wcinaj mi sie w rozmowe, z jakimiś głupotami nie na temat.
Rozmowa była na temat tuningu, a ostatnio kolektorów, a tylko wspomniałem, że może wymienie silnik. Wiec czegoś nie kumam.
no wlasnie caly problem jest w tym: "wspomnialem"
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

ether
 
 
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 14, 2006 5:51 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ether » wt lut 13, 2007 7:43 pm

Bart03 pisze:
ether pisze:
Bart03 pisze:daj spokoj - ja mu juz to wybijalem z glowy i szary ale koles jest niereformowalny.

Ether jak tak jestes zakochany w tym silniku to zaloz go w i daj nam w koncu swiety spokoj z tym zasranym M70
albo poczytaj to sobie jeszcze raz przed snem zeby ci sie utrwalilo: http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... sc&start=0
Prosze Cie, zajrzyj w jakim temacie piszesz. Potem sprawdzć kto założył temat który z linka podałeś, a w końcu przecztaj mojego posta. NIE ZAWRACAM CI NICZYM GŁOWY. Nie chcesz nie piszesz. Tylko, prosze, nie wcinaj mi sie w rozmowe, z jakimiś głupotami nie na temat.
Rozmowa była na temat tuningu, a ostatnio kolektorów, a tylko wspomniałem, że może wymienie silnik. Wiec czegoś nie kumam.
no wlasnie caly problem jest w tym: "wspomnialem"
To co Cie tak to "wspominanie" denerwuje? Masz kompleks małej ilości cylindrów, czy moze małej pojemności?

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » wt lut 13, 2007 7:56 pm

ether pisze:
Bart03 pisze:
ether pisze: Prosze Cie, zajrzyj w jakim temacie piszesz. Potem sprawdzć kto założył temat który z linka podałeś, a w końcu przecztaj mojego posta. NIE ZAWRACAM CI NICZYM GŁOWY. Nie chcesz nie piszesz. Tylko, prosze, nie wcinaj mi sie w rozmowe, z jakimiś głupotami nie na temat.
Rozmowa była na temat tuningu, a ostatnio kolektorów, a tylko wspomniałem, że może wymienie silnik. Wiec czegoś nie kumam.
no wlasnie caly problem jest w tym: "wspomnialem"
To co Cie tak to "wspominanie" denerwuje? Masz kompleks małej ilości cylindrów, czy moze małej pojemności?
Małego tłoka :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt lut 13, 2007 7:59 pm

klucz13 pisze: Małego tłoka :)21
a ty sie tam nie odzywaj :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » śr lut 14, 2007 8:57 am

Kurde... az strach cos napisac.. :lol:
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » śr lut 14, 2007 10:11 pm

Bart03 pisze:
klucz13 pisze: Małego tłoka :)21
a ty sie tam nie odzywaj :)21
Jak ekselencja karze :)25
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Marcin-UAZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw mar 22, 2007 5:21 pm
Lokalizacja: z urodzenia kalisz , obecnie giżycko

Post autor: Marcin-UAZ » sob maja 12, 2007 5:55 pm

Witam Panów, może ktoś podpowie co można poprawić w silniku 2,0D od mercedesa 123, żeby mu troszkę mocy dołożyć.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » sob maja 12, 2007 6:34 pm

Marcin-UAZ pisze:Witam Panów, może ktoś podpowie co można poprawić w silniku 2,0D od mercedesa 123, żeby mu troszkę mocy dołożyć.
Nic :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
RaV.B
Posty: 300
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:04 pm
Lokalizacja: WLKP. okolice Piły

Post autor: RaV.B » sob maja 12, 2007 8:38 pm

JA wiem JA wiem 8) Przerabialiśmy to i chyba najszybciej zwiększysz jego moc wyjmując go i wkładając Ekonomicznego 300D :wink:
UAZ 3.0 Powered by 300D
UAZ 2.4 Powered by UAZ

YA3 POWER !

Awatar użytkownika
toldi
 
 
Posty: 192
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 3:30 pm
Lokalizacja: nowy dwor gd,koscierzyna

Post autor: toldi » sob maja 12, 2007 8:44 pm

Marcin-UAZ pisze:Witam Panów, może ktoś podpowie co można poprawić w silniku 2,0D od mercedesa 123, żeby mu troszkę mocy dołożyć.
poczytać forum...
Daj mi siłę do walki z czym walczyć mogę i rozum, żebym nie walczył z czym walczyć nie powinienem...

Marcin-UAZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw mar 22, 2007 5:21 pm
Lokalizacja: z urodzenia kalisz , obecnie giżycko

Post autor: Marcin-UAZ » wt maja 15, 2007 1:04 pm

No to ,mnie pocieszyliście Panowie haha, najpierw mosty ( bo się posypały) a później silnik

Awatar użytkownika
harris
 
 
Posty: 198
Rejestracja: sob kwie 23, 2005 6:31 am
Lokalizacja: GKA<->WH

Post autor: harris » śr maja 16, 2007 12:39 am

ether pisze: Np. polerowanie dolotu. Tak jak wcześniej pisałem w wyczynowych samochodach których silniki pracują na wyższych obrotach robią to i pomaga.
taki mały paradoks
najpierw sie poleruje kolektor dla zmniejszenia liniowych strat przepływów
a i tak potem tłumi sie przepływ przepustnica...




wniosek-jezdzijmy na pełnej klamie
:)21
jest dobrze, ale nie najgorzej jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość