łożyska w piascie koła

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

łożyska w piascie koła

Post autor: benes » pt sie 10, 2007 12:31 pm

po tym jak się stało coś takiego...
http://4x4.szczecin.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=254
...muszę wymienić łożyska w piastach. Szczególnie że ich jeszcze nie zmieniałem a kręcą się u mnie ponad 4 lata.

Okazało się że mam dwa rodzaje łożysk w piastach.
Czy to jest normalne??? Czy coś namotane...

Obydwa łożyska wymiarami zewnętrznymi są takie same. Ale różnią się wymiarami bieżni. Jedno ma mniejszą a druga większą bieżnie . I te łożysko z mniejszą bieżnią wkłada się od strony zwenetrznej piasty (od strony przykręcania półosi) - oczywiści chodzi mi o tą część łożyska które ma wałki bo obydwie bieżnie wkłada się od wewnętrznej strony.

Nie mogę dostać łożyska które wkłada się od strony zewetrznej czyli te z mniejszą bieżnią z łożyskiem które wkłada się od strony wewnętrznej (od strony simeringu) nie ma problemu. Na moim starym nie ma żadnych numerów czy może ktoś posiada numeracje tego łożyska???

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » pt sie 10, 2007 2:12 pm

:o odkręciły się nakrętki dociskające łożyska czy ścieło śruby czopa piasty?
Oba łożyska są takie same. Z tego co pamiętam to oryginały mają grubszą bieżnię. Kiedyś szukałem zamienników w sklepach i też proponowano mi takie z cienka bieżnią. Wreszcie kupiłem oryginały i były tańsze niż zamienniki.

Awatar użytkownika
faust 12
 
 
Posty: 253
Rejestracja: pn lut 27, 2006 3:54 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: faust 12 » pt sie 10, 2007 2:39 pm

Gdzieś na stronach o uazie były symbole łozysk i zamienników, ale gdzie nie pamietam... Sprawa prosta - wybijasz łozysko razem z bieznią i idziesz do sklepu z łozyskami, ale specjalistycznego. Jęsli w Krakowie są takie to i w Szczecinie musza być. facet mierzy średnice i dobiera ci właściwe. Ja tez to miałem i dobrali bez problemu chyba polskie FŁT. Koszt wyszedł chyba ok 30 zł na jedno koło, ale nie jestem pewny. I z tego co pamietam oba były jednakowe....
Nic nie będzie już takie jak dawniej. Kupiłem Gaza...
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » pt sie 10, 2007 2:47 pm

ja tak miałem rozleciało sie łozysko :)3 w piascie jak bedziesz robił daj nowy zimering i duzo smaru :)2
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » pt sie 10, 2007 3:02 pm

Rafał D pisze::o odkręciły się nakrętki dociskające łożyska czy ścieło śruby czopa piasty?
Oba łożyska są takie same. Z tego co pamiętam to oryginały mają grubszą bieżnię. Kiedyś szukałem zamienników w sklepach i też proponowano mi takie z cienka bieżnią. Wreszcie kupiłem oryginały i były tańsze niż zamienniki.
nic się nie rozkręciło obie nakrętki 55 były na miejscu tylko gdzieś wyparowały wałeczki z łożysk, chybaz zostały przes skrzyżowaniem...
Czop piasty bez uszkodzeń. Dziwne bo nie było żadnych objawów luzów...

to właśnie mnie zdziwiło po jaką .... ruscy wsadzili różne łożyska

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » pt sie 10, 2007 3:02 pm

Marci pisze:ja tak miałem rozleciało sie łozysko :)3 w piascie jak bedziesz robił daj nowy zimering i duzo smaru :)2
tak jest bez dyskusji :lol:

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » pt sie 10, 2007 3:05 pm

faust 12 pisze:Gdzieś na stronach o uazie były symbole łozysk i zamienników, ale gdzie nie pamietam... Sprawa prosta - wybijasz łozysko razem z bieznią i idziesz do sklepu z łozyskami, ale specjalistycznego. Jęsli w Krakowie są takie to i w Szczecinie musza być. facet mierzy średnice i dobiera ci właściwe. Ja tez to miałem i dobrali bez problemu chyba polskie FŁT. Koszt wyszedł chyba ok 30 zł na jedno koło, ale nie jestem pewny. I z tego co pamietam oba były jednakowe....

Widzisz to nie jest takie proste ponieważ w żadnych katalogach nie ma tego wymiaru jak np średnica wewnętrzna bieżni łożyska.
Byłem w dwóch PREMA i REMIT dwie duże hurtownie łożysk. W jednej naprawdę się starali...

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » pt sie 10, 2007 3:43 pm

Wiem że większość forumowiczów nie jest zwolennikiem takich rozwiązań ale ja zamówiełem je z Tarmotu i z przesyłką wyszło podobnie jak w sklepie zamiennik.
Numer wg GOST to 127509 wymiary wew45, zew85 wys 25 (nie wiem czy to coś Ci pomoże) wyciągnięte z katalogu części (jest chyba dostępony w temacie przyklejonym).

Awatar użytkownika
faust 12
 
 
Posty: 253
Rejestracja: pn lut 27, 2006 3:54 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: faust 12 » pt sie 10, 2007 4:12 pm

a po co ci średnica wewnętrzna bieżni ? Łożyska stożkowe są w komplecie razem z bieżnią. jest tylko kwestia średnicy wewnętrznej ( czop ) i zewnętrznej -bieżnia tak coby ciasno weszła w piastę. No i kwestia wykonania tj wałeczki, jednorzędowe itp. Może niepotrzebnie im sugerowałeś czego maja szukać i nie znaleźli...
Podobnie postąpiłem z łożyskami mechanizmu różnicowego i nie było problemów. Z łożyskami reduktora toże :D
Nic nie będzie już takie jak dawniej. Kupiłem Gaza...
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!

Awatar użytkownika
Banko
 
 
Posty: 1372
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 9:05 am
Lokalizacja: okolice Kielc

Post autor: Banko » pt sie 10, 2007 5:11 pm

Idz do sklepu z lozyskami i popros o lozysko o takim symbolu
Rafał D pisze: 127509 .
A jak nie bedzie napisz do mnie na PW to ja kupie u siebie i ci przesle :)
Pozdrawiam Banko
tel 695-288-825

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pt sie 10, 2007 8:16 pm

jezeli massz dwa rózne łozyska to powiem krótko jedno polskie drugie ruskie :lol: :lol: o zamiennik ciezko ale ruskie sa bez problemu :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pt sie 10, 2007 8:20 pm

W polsce nie produkuja łozysk do piast od uaza. Polskie pseudozamienniki nie pasują.
Łożyska stożkowe są w komplecie razem z bieżnią
Nieprawda , calowe mozna zmieniać wewnętrzne wymiary , zewnętrzne zreszta też.
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » pt sie 10, 2007 8:24 pm

faust 12 pisze:a po co ci średnica wewnętrzna bieżni ? Łożyska stożkowe są w komplecie razem z bieżnią. jest tylko kwestia średnicy wewnętrznej ( czop ) i zewnętrznej -bieżnia tak coby ciasno weszła w piastę. No i kwestia wykonania tj wałeczki, jednorzędowe itp. Może niepotrzebnie im sugerowałeś czego maja szukać i nie znaleźli...
Podobnie postąpiłem z łożyskami mechanizmu różnicowego i nie było problemów. Z łożyskami reduktora toże :D
Jakby nie było różnicy to nie byłoby różnych wersji. Zastąpić w UAZie można wiele rzeczy jak ktoś chce i z wielu zrezygnować a grubość bieżni ma wplyw na wytrzymałość łożyska. Pytanie było co tam jest oryginalnie a nie co można włożyć :wink:

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob sie 11, 2007 12:44 am

Otóz tak:
1/Oryginalne łozyska sa oba jednakowe.Bieżnia wewnetrzna daje się włozyć do piasty od zewnątrz.
2/Polskie łozyska lub zamienniki dobrane wg srednic mają inny kat pochylenia wałków i nie dają się montować od zewnątrz piasty.Mam wrażenie,ze łozyska oryginalne sa swego rodzaju wyrobem specjalnym,odbiegającym od normy.
3/W piastę da się wmontować oba zamienniki pod warunkiem,że :
a:podtoczymy nieco piastę w miejscu gdzie chodzi koszyk wałeczków/rzędu 2 mm na promieniu o ile dobrze pamietam/.zabieg jest banalny dla tokarza.Dotyczy to łozyska zewnętrznego oczywiście.
b:montować będziemy w kolejności:łozysko zewnętrzne kompletne wsadzamy od wewnątrz piasty,dalej pierścień sprężysty pierwszy i drugi,łozysko wewnętrzne kompletne i simmering.
Robiłem to wielokrotnie,bo ruskie łozyska były drogie i niedostępne,a polskie tanie i w każdym GSie.
To oczywiscie pracuje tak jak trzeba ,a dyskusje akademickie nt trwałosci jednych czy drugich pomijam,bo przebiegi nie są tu gigantyczne i nie widzę żadnej róznicy.
Czasem wystarczy lekko pogłówkować :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Carlos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: wt mar 25, 2003 8:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Carlos » sob sie 11, 2007 7:28 am

W każdej piaście są po dwa takie same łożyska. Nie ma sensu kominować z polskimi łożyskami. Mam łożyska do piast do Uaza GPZ 127509 po 35 zł sztuka.
Carlos

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » sob sie 11, 2007 5:33 pm

Rafał D pisze: Numer wg GOST to 127509
OK sprawdzę, mam nadzieję, że jak podam nr to to rozwiąże sprawę
vandall1 pisze: 3/W piastę da się wmontować oba zamienniki pod warunkiem,że :
a:podtoczymy nieco piastę w miejscu gdzie chodzi koszyk wałeczków/rzędu 2 mm na promieniu o ile dobrze pamietam/.zabieg jest banalny dla tokarza.Dotyczy to łozyska zewnętrznego oczywiście.
b:montować będziemy w kolejności:łozysko zewnętrzne kompletne wsadzamy od wewnątrz piasty,dalej pierścień sprężysty pierwszy i drugi,łozysko wewnętrzne kompletne i simmering.
Robiłem to wielokrotnie,bo ruskie łozyska były drogie i niedostępne,a polskie tanie i w każdym GSie.
Ciekawy pomysł. plusem jest to że te łożyska są dostępne wszędzie w PL a ta przeróbka nie będzie przeszkadzać w założeniu oryginalnego łożyska. Ale najpierw poszukam oryginału.
Dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
cykor
 
 
Posty: 145
Rejestracja: czw paź 07, 2004 10:15 am
Lokalizacja: Warszawa i nie

Re: łożyska w piascie koła

Post autor: cykor » ndz sie 12, 2007 1:57 pm

benes pisze:
Okazało się że mam dwa rodzaje łożysk w piastach.
Czy to jest normalne??? Czy coś namotane...
Troszkę namotane, vandall1 wszystko opisał
Jedynym dowodem, że istnieje jakaś pozaziemska INTELIGENCJA, jest to, że się z nami nie kontaktują.

Awatar użytkownika
cykor
 
 
Posty: 145
Rejestracja: czw paź 07, 2004 10:15 am
Lokalizacja: Warszawa i nie

Post autor: cykor » ndz sie 12, 2007 2:08 pm

gri74 pisze:W polsce nie produkuja łozysk do piast od uaza. Polskie pseudozamienniki nie pasują.
Łożyska stożkowe są w komplecie razem z bieżnią
Nieprawda , calowe mozna zmieniać wewnętrzne wymiary , zewnętrzne zreszta też.
Nie wiedziałem, a co z grupami wymiarowymi? Jak łożysko wyjeżdża z fabryki to kompletne (bieżnie, kulki , stożki, itd.) bo tam dokonali klasyfikacji tego z czego je złożyli.
Ale mogę nie znać się bo nie robię w fabryce.
Jedynym dowodem, że istnieje jakaś pozaziemska INTELIGENCJA, jest to, że się z nami nie kontaktują.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » ndz sie 12, 2007 2:39 pm

--------------------------------------------------------------------------------

gri74 napisał:
W polsce nie produkuja łozysk do piast od uaza. Polskie pseudozamienniki nie pasują.

Cytat:
Łożyska stożkowe są w komplecie razem z bieżnią


Nieprawda , calowe mozna zmieniać wewnętrzne wymiary , zewnętrzne zreszta też.


Nie wiedziałem, a co z grupami wymiarowymi? Jak łożysko wyjeżdża z fabryki to kompletne (bieżnie, kulki , stożki, itd.) bo tam dokonali klasyfikacji tego z czego je złożyli.
Ale mogę nie znać się bo nie robię w fabryce.
wymiar wymiarem tak , ale może być tak iż np bierznia zewnętrzna ma zastosowanie w kilku miejscach zmienia sie tylko wymiar biezni wewnętrznej
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość