łożyska w piascie koła
Moderator: Student
łożyska w piascie koła
po tym jak się stało coś takiego...
http://4x4.szczecin.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=254
...muszę wymienić łożyska w piastach. Szczególnie że ich jeszcze nie zmieniałem a kręcą się u mnie ponad 4 lata.
Okazało się że mam dwa rodzaje łożysk w piastach.
Czy to jest normalne??? Czy coś namotane...
Obydwa łożyska wymiarami zewnętrznymi są takie same. Ale różnią się wymiarami bieżni. Jedno ma mniejszą a druga większą bieżnie . I te łożysko z mniejszą bieżnią wkłada się od strony zwenetrznej piasty (od strony przykręcania półosi) - oczywiści chodzi mi o tą część łożyska które ma wałki bo obydwie bieżnie wkłada się od wewnętrznej strony.
Nie mogę dostać łożyska które wkłada się od strony zewetrznej czyli te z mniejszą bieżnią z łożyskiem które wkłada się od strony wewnętrznej (od strony simeringu) nie ma problemu. Na moim starym nie ma żadnych numerów czy może ktoś posiada numeracje tego łożyska???
http://4x4.szczecin.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=254
...muszę wymienić łożyska w piastach. Szczególnie że ich jeszcze nie zmieniałem a kręcą się u mnie ponad 4 lata.
Okazało się że mam dwa rodzaje łożysk w piastach.
Czy to jest normalne??? Czy coś namotane...
Obydwa łożyska wymiarami zewnętrznymi są takie same. Ale różnią się wymiarami bieżni. Jedno ma mniejszą a druga większą bieżnie . I te łożysko z mniejszą bieżnią wkłada się od strony zwenetrznej piasty (od strony przykręcania półosi) - oczywiści chodzi mi o tą część łożyska które ma wałki bo obydwie bieżnie wkłada się od wewnętrznej strony.
Nie mogę dostać łożyska które wkłada się od strony zewetrznej czyli te z mniejszą bieżnią z łożyskiem które wkłada się od strony wewnętrznej (od strony simeringu) nie ma problemu. Na moim starym nie ma żadnych numerów czy może ktoś posiada numeracje tego łożyska???
http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
Gdzieś na stronach o uazie były symbole łozysk i zamienników, ale gdzie nie pamietam... Sprawa prosta - wybijasz łozysko razem z bieznią i idziesz do sklepu z łozyskami, ale specjalistycznego. Jęsli w Krakowie są takie to i w Szczecinie musza być. facet mierzy średnice i dobiera ci właściwe. Ja tez to miałem i dobrali bez problemu chyba polskie FŁT. Koszt wyszedł chyba ok 30 zł na jedno koło, ale nie jestem pewny. I z tego co pamietam oba były jednakowe....
Nic nie będzie już takie jak dawniej. Kupiłem Gaza...
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!
nic się nie rozkręciło obie nakrętki 55 były na miejscu tylko gdzieś wyparowały wałeczki z łożysk, chybaz zostały przes skrzyżowaniem...Rafał D pisze:odkręciły się nakrętki dociskające łożyska czy ścieło śruby czopa piasty?
Oba łożyska są takie same. Z tego co pamiętam to oryginały mają grubszą bieżnię. Kiedyś szukałem zamienników w sklepach i też proponowano mi takie z cienka bieżnią. Wreszcie kupiłem oryginały i były tańsze niż zamienniki.
Czop piasty bez uszkodzeń. Dziwne bo nie było żadnych objawów luzów...
to właśnie mnie zdziwiło po jaką .... ruscy wsadzili różne łożyska
http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
tak jest bez dyskusjiMarci pisze:ja tak miałem rozleciało sie łozyskow piascie jak bedziesz robił daj nowy zimering i duzo smaru

http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
faust 12 pisze:Gdzieś na stronach o uazie były symbole łozysk i zamienników, ale gdzie nie pamietam... Sprawa prosta - wybijasz łozysko razem z bieznią i idziesz do sklepu z łozyskami, ale specjalistycznego. Jęsli w Krakowie są takie to i w Szczecinie musza być. facet mierzy średnice i dobiera ci właściwe. Ja tez to miałem i dobrali bez problemu chyba polskie FŁT. Koszt wyszedł chyba ok 30 zł na jedno koło, ale nie jestem pewny. I z tego co pamietam oba były jednakowe....
Widzisz to nie jest takie proste ponieważ w żadnych katalogach nie ma tego wymiaru jak np średnica wewnętrzna bieżni łożyska.
Byłem w dwóch PREMA i REMIT dwie duże hurtownie łożysk. W jednej naprawdę się starali...
http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
Wiem że większość forumowiczów nie jest zwolennikiem takich rozwiązań ale ja zamówiełem je z Tarmotu i z przesyłką wyszło podobnie jak w sklepie zamiennik.
Numer wg GOST to 127509 wymiary wew45, zew85 wys 25 (nie wiem czy to coś Ci pomoże) wyciągnięte z katalogu części (jest chyba dostępony w temacie przyklejonym).
Numer wg GOST to 127509 wymiary wew45, zew85 wys 25 (nie wiem czy to coś Ci pomoże) wyciągnięte z katalogu części (jest chyba dostępony w temacie przyklejonym).
a po co ci średnica wewnętrzna bieżni ? Łożyska stożkowe są w komplecie razem z bieżnią. jest tylko kwestia średnicy wewnętrznej ( czop ) i zewnętrznej -bieżnia tak coby ciasno weszła w piastę. No i kwestia wykonania tj wałeczki, jednorzędowe itp. Może niepotrzebnie im sugerowałeś czego maja szukać i nie znaleźli...
Podobnie postąpiłem z łożyskami mechanizmu różnicowego i nie było problemów. Z łożyskami reduktora toże
Podobnie postąpiłem z łożyskami mechanizmu różnicowego i nie było problemów. Z łożyskami reduktora toże

Nic nie będzie już takie jak dawniej. Kupiłem Gaza...
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!
Jakby nie było różnicy to nie byłoby różnych wersji. Zastąpić w UAZie można wiele rzeczy jak ktoś chce i z wielu zrezygnować a grubość bieżni ma wplyw na wytrzymałość łożyska. Pytanie było co tam jest oryginalnie a nie co można włożyćfaust 12 pisze:a po co ci średnica wewnętrzna bieżni ? Łożyska stożkowe są w komplecie razem z bieżnią. jest tylko kwestia średnicy wewnętrznej ( czop ) i zewnętrznej -bieżnia tak coby ciasno weszła w piastę. No i kwestia wykonania tj wałeczki, jednorzędowe itp. Może niepotrzebnie im sugerowałeś czego maja szukać i nie znaleźli...
Podobnie postąpiłem z łożyskami mechanizmu różnicowego i nie było problemów. Z łożyskami reduktora toże

Otóz tak:
1/Oryginalne łozyska sa oba jednakowe.Bieżnia wewnetrzna daje się włozyć do piasty od zewnątrz.
2/Polskie łozyska lub zamienniki dobrane wg srednic mają inny kat pochylenia wałków i nie dają się montować od zewnątrz piasty.Mam wrażenie,ze łozyska oryginalne sa swego rodzaju wyrobem specjalnym,odbiegającym od normy.
3/W piastę da się wmontować oba zamienniki pod warunkiem,że :
a:podtoczymy nieco piastę w miejscu gdzie chodzi koszyk wałeczków/rzędu 2 mm na promieniu o ile dobrze pamietam/.zabieg jest banalny dla tokarza.Dotyczy to łozyska zewnętrznego oczywiście.
b:montować będziemy w kolejności:łozysko zewnętrzne kompletne wsadzamy od wewnątrz piasty,dalej pierścień sprężysty pierwszy i drugi,łozysko wewnętrzne kompletne i simmering.
Robiłem to wielokrotnie,bo ruskie łozyska były drogie i niedostępne,a polskie tanie i w każdym GSie.
To oczywiscie pracuje tak jak trzeba ,a dyskusje akademickie nt trwałosci jednych czy drugich pomijam,bo przebiegi nie są tu gigantyczne i nie widzę żadnej róznicy.
Czasem wystarczy lekko pogłówkować
1/Oryginalne łozyska sa oba jednakowe.Bieżnia wewnetrzna daje się włozyć do piasty od zewnątrz.
2/Polskie łozyska lub zamienniki dobrane wg srednic mają inny kat pochylenia wałków i nie dają się montować od zewnątrz piasty.Mam wrażenie,ze łozyska oryginalne sa swego rodzaju wyrobem specjalnym,odbiegającym od normy.
3/W piastę da się wmontować oba zamienniki pod warunkiem,że :
a:podtoczymy nieco piastę w miejscu gdzie chodzi koszyk wałeczków/rzędu 2 mm na promieniu o ile dobrze pamietam/.zabieg jest banalny dla tokarza.Dotyczy to łozyska zewnętrznego oczywiście.
b:montować będziemy w kolejności:łozysko zewnętrzne kompletne wsadzamy od wewnątrz piasty,dalej pierścień sprężysty pierwszy i drugi,łozysko wewnętrzne kompletne i simmering.
Robiłem to wielokrotnie,bo ruskie łozyska były drogie i niedostępne,a polskie tanie i w każdym GSie.
To oczywiscie pracuje tak jak trzeba ,a dyskusje akademickie nt trwałosci jednych czy drugich pomijam,bo przebiegi nie są tu gigantyczne i nie widzę żadnej róznicy.
Czasem wystarczy lekko pogłówkować

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
OK sprawdzę, mam nadzieję, że jak podam nr to to rozwiąże sprawęRafał D pisze: Numer wg GOST to 127509
Ciekawy pomysł. plusem jest to że te łożyska są dostępne wszędzie w PL a ta przeróbka nie będzie przeszkadzać w założeniu oryginalnego łożyska. Ale najpierw poszukam oryginału.vandall1 pisze: 3/W piastę da się wmontować oba zamienniki pod warunkiem,że :
a:podtoczymy nieco piastę w miejscu gdzie chodzi koszyk wałeczków/rzędu 2 mm na promieniu o ile dobrze pamietam/.zabieg jest banalny dla tokarza.Dotyczy to łozyska zewnętrznego oczywiście.
b:montować będziemy w kolejności:łozysko zewnętrzne kompletne wsadzamy od wewnątrz piasty,dalej pierścień sprężysty pierwszy i drugi,łozysko wewnętrzne kompletne i simmering.
Robiłem to wielokrotnie,bo ruskie łozyska były drogie i niedostępne,a polskie tanie i w każdym GSie.
Dzięki za pomoc
http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
Re: łożyska w piascie koła
Troszkę namotane, vandall1 wszystko opisałbenes pisze:
Okazało się że mam dwa rodzaje łożysk w piastach.
Czy to jest normalne??? Czy coś namotane...
Jedynym dowodem, że istnieje jakaś pozaziemska INTELIGENCJA, jest to, że się z nami nie kontaktują.
Nie wiedziałem, a co z grupami wymiarowymi? Jak łożysko wyjeżdża z fabryki to kompletne (bieżnie, kulki , stożki, itd.) bo tam dokonali klasyfikacji tego z czego je złożyli.gri74 pisze:W polsce nie produkuja łozysk do piast od uaza. Polskie pseudozamienniki nie pasują.
Nieprawda , calowe mozna zmieniać wewnętrzne wymiary , zewnętrzne zreszta też.Łożyska stożkowe są w komplecie razem z bieżnią
Ale mogę nie znać się bo nie robię w fabryce.
Jedynym dowodem, że istnieje jakaś pozaziemska INTELIGENCJA, jest to, że się z nami nie kontaktują.
wymiar wymiarem tak , ale może być tak iż np bierznia zewnętrzna ma zastosowanie w kilku miejscach zmienia sie tylko wymiar biezni wewnętrznej--------------------------------------------------------------------------------
gri74 napisał:
W polsce nie produkuja łozysk do piast od uaza. Polskie pseudozamienniki nie pasują.
Cytat:
Łożyska stożkowe są w komplecie razem z bieżnią
Nieprawda , calowe mozna zmieniać wewnętrzne wymiary , zewnętrzne zreszta też.
Nie wiedziałem, a co z grupami wymiarowymi? Jak łożysko wyjeżdża z fabryki to kompletne (bieżnie, kulki , stożki, itd.) bo tam dokonali klasyfikacji tego z czego je złożyli.
Ale mogę nie znać się bo nie robię w fabryce.
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość