Obudowa sprzęgła do UAZ-a - ile jest modeli/jak zdjąć?

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Dziedzic Pruski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: czw sie 02, 2007 6:08 pm
Lokalizacja: Warszawa, Suwalszczyzna

Obudowa sprzęgła do UAZ-a - ile jest modeli/jak zdjąć?

Post autor: Dziedzic Pruski » pn sie 20, 2007 8:16 pm

Ciąg dalszy moich przygód z nowozakupioną strychniną. Przy demontażu skrzyni okazało się, że peknięta obudowa skrzyni jest :evil:

Problem 1 Zacząłem szukać sztuki na wymianę i tu zaczęły się schody. Wygląda na to że było modeli wielu. Ja mam osłonę sprzęgła aluminiową (469B-rocznik 1990, pojemność silnika w dowodzie 2445ccm, nr silnika 4100665, aluminiowe kolektory ssące) z czterema ażurowumi okrągłymi otworami w osłonie nad kołem zamachowym oraz dużo małych otworów wentylacyjnych zgrupowanych w dwa jakby sitka od tyłu obudowy. Górne 2 śruby mocujace obudowę niesymetryczne lewa jakby poniżej osi świec, prawa wychodzi poza obrys bloku i przykręcona jest do kołnierza bloku. Za cholerę nie mogę znaleść sztuki na wymiane - gdzie szukać takiej obudowy sprzęgła i jak ją zwać?

Problem 2 Próbuję zdjąć obudowę sprzęgła bez wywlekania motoru. Schody zaczeły się przy górnej prawej (patrząc w kierunku jazdy) śruby mocującej obudowę sprzęgła do bloku silnika. Dostępu brak przez tunel/podłogę tuż nad obudową. Boję się kombinować bo zatemperuję główkę śruby. Czy macie jakiś pomysł? Wychodzi na to że muszę zrzucić silnik z poduszek, a może nawet zdjąć chłodnicę by przesunąć silnik do przodu by odsłonić tę cholerę... górną prawą śrubę znaczy :evil:

Problem 3 Właściwie jaki jest model mojego UAZ-a - dobrzy ludzie mówią że 2410?

Z krzyżackim pozdrowieniem Damdaradej
jacek.gorskiMAŁPKAplusnet.pl
Ostatnio zmieniony pn sie 20, 2007 11:07 pm przez Dziedzic Pruski, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » pn sie 20, 2007 10:11 pm

Stary odnoszę wrażenie, że nie kumam jaki masz problem.
zrób parę fotek to zaraz ci powiemy jaki to motor.
teraz ta śrubka o której piszesz to jest ta która mocuje skrzynię do obudowy sprzęgła ??
Jak nie umiesz nazwać rzeczy po imieniu to zrób foto i wrzuć, Bo opis, który zapodałeś to jak relacja rolnika, którego porwali kosmici :)
Katalog cześci oraz różnej maści instrukcje są w przyklejonym wątku w niniejszym dziale :lol:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Dziedzic Pruski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: czw sie 02, 2007 6:08 pm
Lokalizacja: Warszawa, Suwalszczyzna

Post autor: Dziedzic Pruski » pn sie 20, 2007 11:04 pm

Jakbym tam mógł wpieprzyc aparat to i klucz bym zmieścił. Pozostał mi więc ino opis rolnika :lol:

Tak, chodzi mi o śrubę łączącą kielich do bloku silnika - górną prawą
patrząc w kierunku jazdy.

Poza tym zapieprzyli mi aparat więc jest i drugi powód by porolniczyć odrobine :cry:
Z krzyżackim pozdrowieniem Damdaradej

jg23(MAŁPKA)plusnet.pl
6oi-i3-oo-i6

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » wt sie 21, 2007 6:35 am

To choć poszukaj w katalogu...
Ja wiem o dwóch rodzajach obudowy sprzęgła...UAZowa i Wołgowska...co jest zależne od rodzaju silnika jaki posiadasz...Zerknij proszę jakie masz kolektory dolotowe (czy okrągłe czy nie) i po której stronie masz filtr oleju...te informacje pozwolą określić jaki to motor.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » wt sie 21, 2007 9:18 am

Bartmann pisze:To choć poszukaj w katalogu...
Ja wiem o dwóch rodzajach obudowy sprzęgła...UAZowa i Wołgowska...co jest zależne od rodzaju silnika jaki posiadasz...Zerknij proszę jakie masz kolektory dolotowe (czy okrągłe czy nie) i po której stronie masz filtr oleju...te informacje pozwolą określić jaki to motor.
kolektory

Wydechowe czy ssące nic mu nie powiedzą o rodzaju silnika czy GAZ21 czy GAZ 24 niech poda lepiej gdzie ma filtr oleju. Wtedy będzie wszystko wiadomo. Tak jak napisał bartman są dwa rodzaje wołgowska (mała bo koło zamachowe mniejsze) i uazowa większa bo koło większe.

A pisałem aby wymienić sznur łojowy to lepiej wyjąć silnik, mniej kłopotu.

Aby zdjąć kielich musisz zrzucić skrzynie i reduktor (ale to już chyba zrobiłeś) następnie poluzować poduszki silnika i tył silnika opuścić na jakimś lewarku. Jak nie będzie szło to odkręć rurę wydechową. Następnie namacać śruby, przedłużka, łamaniec i nasadka i keilich jest odkręcony. Z tego co pamiętam to jeszcze aby zdjąć ten kielich to trzeba odkręcić koła zamachowe bo inaczej się nie da, ale może się mylę.
Przerąbana robota wiem bo sam nie dawno zdejmowałem kielich i spawałem...

Awatar użytkownika
Dziedzic Pruski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: czw sie 02, 2007 6:08 pm
Lokalizacja: Warszawa, Suwalszczyzna

Post autor: Dziedzic Pruski » wt sie 21, 2007 11:38 am

A więc żeby już dłużej nie szamanić, na jakimś zdjęciu osłony z netu.

http://i240.photobucket.com/albums/ff12 ... asprzg.jpg

Namalowałem na czerwono te otwory, które ma moja osłona (4 nad kołem zamachowym + małe otwory w dwóch "sitakch od tyłu"). Osłony które namierzyłem na wymianę są inne, bez otworów.

Zdjęcie mojej osłony umieszczę jak zdejmę cholerę, może dziś nareszcie.

Pytanie
- czy te ażurowe osłony są wymienne z innymi aluminiowymi, czy muszę mieć dokładnie taką samą. Gdzie tego szukać? Spawać chyba nie chcę, była już raz spawana...

Info dot. mojego silnika:
filtr oleju po prawej
kolektory ssace aluminiowe, na moje oko okrągłe
Ostatnio zmieniony wt sie 21, 2007 12:29 pm przez Dziedzic Pruski, łącznie zmieniany 1 raz.
Z krzyżackim pozdrowieniem Damdaradej

jg23(MAŁPKA)plusnet.pl
6oi-i3-oo-i6

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » wt sie 21, 2007 11:48 am

Dziedzic Pruski pisze:A więc żeby już dłużej nie szamanić, na jakimś zdjęciu osłony z netu.

http://i44.photobucket.com/albums/f30/G ... asprzg.jpg

Namalowałem na czerwono te otwory, które ma moja osłona (4 nad kołem zamachowym + małe otwory w dwóch "sitakch od tyłu"). Osłony które namierzyłem na wymianę są inne, bez otworów.

Zdjęcie mojej osłony umieszczę jak zdejmę cholerę, może dziś nareszcie.

Pytanie
- czy te ażurowe osłony są wymienne z innymi aluminiowymi, czy muszę mieć dokładnie taką samą. Gdzie tego szukać? Spawać chyba nie chcę, była już raz spawana...

Info dot. mojego silnika:
filtr oleju po prawej
kolektory ssace aluminiowe, na moje oko okrągłe
szczerze to takie osłony jeszcze nie widziałem, ja mam bez tych otworków i chyba to nie robi różnicy.
jeżeli filtr oleju po prawej stronie to silnik masz uazowołgę czyli dół GAZa21 a góra GAZa24
Jest jedna osłona na allegro - bez otworów. Powinno pasować bez problemu.

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » wt sie 21, 2007 11:51 am

Jeżeli filtr oleju po prawej (patrząc od strony "deski rozdzielczej) to masz silnik UAZ. I moim zdnaiem możesz montować obudowę uazową beż tych dodatkowych wypasów ;)
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Dziedzic Pruski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: czw sie 02, 2007 6:08 pm
Lokalizacja: Warszawa, Suwalszczyzna

Post autor: Dziedzic Pruski » wt sie 21, 2007 12:25 pm

Zatem obudowe mogą byc stosowane zamiennie. Poniżej 3 zdjęcia namierzonych obudów - musze je kupić dziś zanim zdemontuję starą dla porównania, więc dlatego tak Wam marudzę.

Najachętniej kupiłbym tę
http://s240.photobucket.com/albums/ff12 ... ia/alu.jpg

ale do wyboru mam jeszcze tę po której już malowałem moje wypasione otwory...
http://i240.photobucket.com/albums/ff12 ... asprzg.jpg

oraz taką żeliwną
http://i240.photobucket.com/albums/ff12 ... a/obud.jpg

Jeśli mam silnik UAZa to czy mogę brać pierwszą, i czy pozostałe też pasują?
Z krzyżackim pozdrowieniem Damdaradej

jg23(MAŁPKA)plusnet.pl
6oi-i3-oo-i6

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » wt sie 21, 2007 12:39 pm

ta żeliwna to chyba nie a raczej na pewno nie bo ma gdzie indziej mocowanie rozrusznika i otwór na łapę sprzęgła

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość