Długość resorów

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Długość resorów

Post autor: Tomek_B » wt lip 04, 2006 10:47 pm

Czy przednie resory są takiej samej długości jak tylnie??

Wie ktoś może lub czy byłby tak uprzejmy i poszedł policzyć do swojego syfa ile ma piór w poszczególnych resorach??
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
_CaShu_
Posty: 309
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 10:30 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Długość resorów

Post autor: _CaShu_ » wt lip 04, 2006 11:24 pm

Tomek_B pisze:Czy przednie resory są takiej samej długości jak tylnie??
Nie są takiej samej długości...
Tomek_B pisze:Wie ktoś może lub czy byłby tak uprzejmy i poszedł policzyć do swojego syfa ile ma piór w poszczególnych resorach??
Różnie to bywa... jutro, jak będzie jasno policze ile mam u siebie.

Pozdrawiam
Lukasz

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » śr lip 05, 2006 12:35 am

przod-7 tył -8

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » śr lip 05, 2006 7:52 am

W takim razie chyba nie pozostaje nic innego jak klepanie resorów :-? :-? , bo z przodu resor już dobija o drążki :( :( :(
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » śr lip 05, 2006 11:48 am

klepanie resórów piękan sprawa...a żeby połączyć przyjemne z pożytecznym to kowadło na słońce konkretny młotek dobry olejek do opalania i wtedy ćwiczymy mięśnie, opalamy sie, naparawimy łazika, no i hartójemy siłe woli w takiej tmp. :D

a co do piór ja mam 300D i 6 piór z przodu i 5 z tyłu. klepańsko raz do roku ale wygodnie sie jeździ... :)2 [/url]
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » śr lip 05, 2006 1:24 pm

Tomek_B pisze:W takim razie chyba nie pozostaje nic innego jak klepanie resorów :-? :-? , bo z przodu resor już dobija o drążki :( :( :(
To chyba nie jest normalne. Od tego są odboje. Coś musi być dłubnięte w uacie, albo drążki pogiete.
Grzechu_z_UAZ

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » śr lip 05, 2006 5:35 pm

motokogut pisze:klepanie resórów piękan sprawa...a żeby połączyć przyjemne z pożytecznym to kowadło na słońce konkretny młotek dobry olejek do opalania i wtedy ćwiczymy mięśnie, opalamy sie, naparawimy łazika, no i hartójemy siłe woli w takiej tmp. :D

a co do piór ja mam 300D i 6 piór z przodu i 5 z tyłu. klepańsko raz do roku ale wygodnie sie jeździ... :)2 [/url]
Jakies szczegóły co do techniki........bo tez mnie czeka klepanie resorów

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » śr lip 05, 2006 7:41 pm

co do sposobów to podobno kolega pierzynka2 mocóje resor między dwoma drzewami i napier... ile wlezie, a jak go pytają czy nie chce kasku to mówi że woli bez :wink:

a tak serio to ja robie tak że w kowadle jest taki otwór i w niego wkładam taki trzpień z płaską dóżą główką(wystaje ponad powierzchnie górną kowadła jakieś 4mm), no i potem jeden gościu trzyma pióro a ja napier... w miejsce między tym trzpieniem a stykiem pióra z kowadełm. trzeba se siły wyobrazić :)2 tylko żeby nie przesadzać bo potem naciąganie resoru na samochód będzie :D albo pod wiadókt sie łazik nie zmieści :)
albo do pks-u oddaj najbliższego oni tam taką fajną maszynke z rolkami mają i to moment zrobią...
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
cichy
Posty: 425
Rejestracja: śr lip 09, 2003 4:29 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: cichy » czw sie 24, 2006 1:45 pm

niemand pisze:przod-7 tył -8
:o

chyba odwrotnie

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » czw sie 24, 2006 2:34 pm

cichy pisze:
niemand pisze:przod-7 tył -8
:o

chyba odwrotnie
Zdecydowanie - przód 8 tył 7 lub 9 miałem i tak, i tak.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
cichy
Posty: 425
Rejestracja: śr lip 09, 2003 4:29 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: cichy » czw sie 24, 2006 2:38 pm

9 piór mialy resory "starego typu" obecnie występują na 8 i 7 piór

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » pt wrz 01, 2006 11:04 am

cichy pisze:9 piór mialy resory "starego typu" obecnie występują na 8 i 7 piór
ja mam z przodu 9 i z tyłu 9

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » sob wrz 02, 2006 1:48 pm

przecież nie ważne jest ile piór było w orginale, to sie dopasowywuje do swoich potrzeb i wtedy jest :)2 ja mimo 300D i z przodu mam 7 piór, tył to samo. z wygięciami mostów nie ma wtedy żadnego problemu a i dołki znośne są. amorki oczywiście nieorginalne.
A tak z ciekawośći: wkładał ktoś pióra paraboliczne? ewentualnie od czego dłógość podejdzie?
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » ndz wrz 03, 2006 7:24 pm

motokogut pisze:przecież nie ważne jest ile piór było w orginale, to sie dopasowywuje do swoich potrzeb i wtedy jest :)2 ja mimo 300D i z przodu mam 7 piór, tył to samo. z wygięciami mostów nie ma wtedy żadnego problemu a i dołki znośne są. amorki oczywiście nieorginalne.
A tak z ciekawośći: wkładał ktoś pióra paraboliczne? ewentualnie od czego dłógość podejdzie?
co do długości to w uazmania.net poszukajcie

Awatar użytkownika
tymon4x4
Posty: 533
Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
Lokalizacja: Pogorzałe

a

Post autor: tymon4x4 » pn lut 26, 2007 12:23 pm

a czy przednie resory z uaza sa takie same jak tylnie z zuka ?
:o Chce załozyc w Gazie resory UAZA 4 razy te przednie .
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara

ether
 
 
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 14, 2006 5:51 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ether » pn lut 26, 2007 1:27 pm

Do klepania resorów nie trzeba żadnych przyżądów poza młotkiem i powierzchnią na której się to robi. Najlepiej kowadło, a jak nie to nawet grube żelastwo byle na czymś co nie sprężynuje. Opierasz resor o kowadło stroną wypukłą i udeżasz w bliskie okolice miejsce gdzie resor dotyka kowadła. Najwięcej udeżeń przypada na okolice środka resora, a coraz mniej w strone mocowań. Wraz z oddalaniem się miejsca udezania przesuwasz punkt w którym resor opiera sie o kowadło (w tą samą strone).
Czynność powtarzasz kilkukrotnie i najlepiej robić po dwa pióra z dwóch resorów, żeby kontrolować żeby były równo wyklepane.

Generalnie nic trudnego.

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kacper44 » śr sie 22, 2007 8:01 pm

Jestem na etapie remontu blachary, ale resory tylne mam do wymiany...
Dziś mechanik przywiózł 3 resory 8piór do uaza wymontowane z przodu...

2najlepsze poszły do klepania, ale czy podejda na tył? Na bank było 8piór wyjęte z przodu, nie miałem dziś porównania do starych tylnych.

EDIT:
sprawdziłem przednie resory są krótsze o jakieś kilkanaście cm.
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość