uaz + mercedes 3,0 diesel....czy warto,czy dużo zabawy??

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
RaV.B
Posty: 300
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:04 pm
Lokalizacja: WLKP. okolice Piły

Post autor: RaV.B » pn gru 04, 2006 10:20 pm

Wiem że były inne dlatego sprostowałem :wink:

Pozdro
UAZ 3.0 Powered by 300D
UAZ 2.4 Powered by UAZ

YA3 POWER !

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » wt gru 05, 2006 8:09 am

czyli były te 5 cylindrowe z turbo... hehe to gdzie takiego rodzynka spotkać?? znaczy wystarczą same kolektory i turbo ;)
ewentualnie czy z tego 300td (6cyl) wydajność turbo wystarczy, czy będze za duża?? bo nie chciałbym zrobić czegoś takiego że po uruchomieniu silnika turbo od razu na maxa daje albo odwrotnie przy max obrotach silnika ledwo sie kręći.
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
RaV.B
Posty: 300
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:04 pm
Lokalizacja: WLKP. okolice Piły

Post autor: RaV.B » wt gru 05, 2006 10:10 am

to z tymi obrotami to raczej nie mozliwe bo Turbo jest napedzane z kolektora wydechowego wiec jak odpalisz to nasilenie nie moze byc wieksze niz kiedy dajesz gazu poniewaz silnik chodzi na niskich obrotach :wink:

Turbo od 6 garowca pewnie by przypasil, zreszta wszystko da sie zrobic :P

Pozdro[/code][/quote]
UAZ 3.0 Powered by 300D
UAZ 2.4 Powered by UAZ

YA3 POWER !

Awatar użytkownika
L80
Posty: 646
Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: L80 » wt gru 05, 2006 10:45 am

a ja to kiedyś rozważałem wstawienie leylanda do gazika
6 cylindrów ,sto dwadzieściapare koni/170 z turbino
taki sam jak w bizonie albo w pekaesie marki autosan
najciekawszą cechą tego silnika jest wał korbowy
tłoki nie chodza parami po dwa tylko kazdy oddzielnie
każde wykorbienie przesunięte jest o 60 stopni
warczy wprost bajecznie

śmieje sie teraz i to mocno
bo 88 koni to ma poldolot
i nie rozumiem dlaczego faziuaz . . .
albo inaczej
skąd ma tyle chęci i samozaparcia żeby przekładać patrola do uaza
czy te bebechy w uazie bedą lepiej robily niż w patrolu :roll: ?

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » wt gru 05, 2006 12:30 pm

no ale jeśli turbo będzie za małe wtedy mała ilość spalin ją napędzi i zwiękrzy np moc tylko w sakrecie 1000-1200 obrotów a potem będzie jeszcze dławić silnik. a jeżeli za duże wtedy nie osiąga swoich obrotów mimo maxymalnych obrotów silnika i będzie tak jak by nic nie było, dlatego turbo dobiera sie do silnika a nie do upodobań.
i dlatego czy zadziała turbo od 300td (6cyl) do tego 300D 5 cyl ?? będzie to grało?
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
RaV.B
Posty: 300
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:04 pm
Lokalizacja: WLKP. okolice Piły

Post autor: RaV.B » wt gru 05, 2006 4:38 pm

no ale jeśli turbo będzie za małe wtedy mała ilość spalin ją napędzi i zwiękrzy np moc tylko w sakrecie 1000-1200 obrotów a potem będzie jeszcze dławić silnik. a jeżeli za duże wtedy nie osiąga swoich obrotów mimo maxymalnych obrotów silnika i będzie tak jak by nic nie było, dlatego turbo dobiera sie do silnika a nie do upodobań.
i dlatego czy zadziała turbo od 300td (6cyl) do tego 300D 5 cyl będzie to grało?
Ohh namieszałeś gruuubo :P
Ciśnienie doładowania możesz regulować

Przecież jakbyś kupował turbine to chyba raczej dedykowaną a nie jakiś wynalazek specjalnie żeby testować :oops:

Pozdro
UAZ 3.0 Powered by 300D
UAZ 2.4 Powered by UAZ

YA3 POWER !

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » wt gru 05, 2006 5:06 pm

chyba rozmawiamy o czym innym, ja mówie o turbosprężąrce a ty kolegy chyba o sprężarce mechanicznej :wink: jak możesz regulować cisnienie doładowania w normalnej sprężarce ?? im wyższe cisnienie gazów wylotowych tym wyższe wlotowych. chyba że chodzi ci o turbo sprężarki do benzyny, bo tam ciśnienie reguluje sie takim zaworem który kontroluje max cisnienie bo jeśli przekroczy ono jakąś wartość to mamy spalanie stukowe i wtedy lipa, np na wyścigach na 1/4 mili. w benzynie jest jeszcze coś takiego jak zawór odpustowy (blow-off) który wypuszcza ciśnienie z kolektora ssącego. dokładnie nie wiem kiedy ale chyba w momencie spadku obrotów.
[/url]
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » wt gru 05, 2006 5:21 pm

a jaka jest harakterystyka pracy tłoków w obydwu tych dislach?? po kolei czy jak? no w tym 5 cyl to sie domyślam że nie po kolei ale w tym 6 cyl??

ale w sumie jeśli ten ma 3 litry na 6 garach a ten 3 na 5 to wiecej spalin na raz leci w tym na 5 bo więkrze tłoki... hmmm :roll: [/url]
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
szablewski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pt mar 04, 2005 9:23 pm
Lokalizacja: Świnoujście
Kontaktowanie:

Post autor: szablewski » wt gru 05, 2006 5:45 pm

witam, silnik 3,0 do mercedesa w123 czyli ten 5-cyl ma symbol OM 617 (Oel Motor 617)
a ten turbo to OM617A
duzo w necie jest jak sie wpisze OM617A

http://homepage.eircom.net/~jconsidi/myfiles/OM617A.gif

silniki turbo sa bardzo trudne do dostania i bardzo sie roznia w srodku od tych wolnossacych.

pozdro.
full-size-jeep-80

Awatar użytkownika
szablewski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pt mar 04, 2005 9:23 pm
Lokalizacja: Świnoujście
Kontaktowanie:

Post autor: szablewski » wt gru 05, 2006 5:46 pm

L80 pisze:a ja to kiedyś rozważałem wstawienie leylanda do gazika
6 cylindrów ,
tez ten silnik bralem pod uwage do mojego powstajacego wynalazku (www) ale wymieklem - silnik jest na pewno piekny - kwintesencja woła roboczego mechanicznego, ale jednak za duży i za ciężki :(
full-size-jeep-80

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » wt gru 05, 2006 5:54 pm

szablewski pisze: bardzo sie roznia w srodku od tych wolnossacych.
a czym? jeśli można
:wink:
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » wt gru 05, 2006 6:02 pm

ktoś kiedyś mi mówił konkretnie czym się rózni taki silnik i pamietam tylko tyle że decyzje podjąłem na nie :)21 nie wiem jaką konkretnie moc chcecie uzyskać przy pomocy tej turbinki ale ja bym pomyslal o silniku nie obarczonym takowym wynalazkiem.. im więcej części tym więcej kłopotu.. ot, takie jest moje zdanie 8)
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
szablewski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pt mar 04, 2005 9:23 pm
Lokalizacja: Świnoujście
Kontaktowanie:

Post autor: szablewski » wt gru 05, 2006 6:06 pm

inna pompa oleju, drążone korbowody podajace olej na tłoki od spodu, inny materiaał lub technologia wykonania tłoków i korb - ten temat jest na pewno doskonale wyłuszczony na forum mercedesa (link gdzies powyżej)
full-size-jeep-80

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » wt gru 05, 2006 6:22 pm

czyli dobrze mówiłem że to nie takie proste, ale jak by wsadził to chodziło by tyle że mogło by dużo nie pochodzić ;)
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » wt gru 05, 2006 6:23 pm

kubas pisze:ktoś kiedyś mi mówił konkretnie czym się rózni taki silnik i pamietam tylko tyle że decyzje podjąłem na nie :)21 nie wiem jaką konkretnie moc chcecie uzyskać przy pomocy tej turbinki ale ja bym pomyslal o silniku nie obarczonym takowym wynalazkiem.. im więcej części tym więcej kłopotu.. ot, takie jest moje zdanie 8)
im więcej mocy tym więkrza zabawa :)2 :)2 :)2 8)
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » wt gru 05, 2006 10:31 pm

ja tylko jakoś tak nie ufam temu czy turbina po porządnej wtopie się np. nie rozleci.. no bo nagłe ochłodzenie.. po prostu nie przemawia to do mnie.. może mnie przekonasz ?? :wink:

mam 2,9merca (ten na którym budowali sprintera później z turbiną) i mocy mi nie brakuje.. jak na uaza uważam taką porcję koni i Nm za wystarczającą.. a moje mosty to już za za dużą.. :)21 (fakt że są stare i nie były jeszcze przeze mnie wyremontowane śrubka po śrubce )

i tak właśnie dzięki brakowi turbiny i pompy rotacyjnej uważam ten silnik za następną generację po 300d z beczki jeśli chodzi o idioto-odporność.. :)21
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
RaV.B
Posty: 300
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:04 pm
Lokalizacja: WLKP. okolice Piły

Post autor: RaV.B » wt gru 05, 2006 10:41 pm

im wyższe cisnienie gazów wylotowych tym wyższe wlotowych.


Tak wiem nie zrozumiałem tamtego posta :)2
bo tam ciśnienie reguluje sie takim zaworem który kontroluje max cisnienie
Właśnie o to mi chodziło, a czy tego nei da się zastosować w DISLU ?? :oops:
w benzynie jest jeszcze coś takiego jak zawór odpustowy (blow-off)
Ten zawór jest do wydmuchu nadmiru powietrza z obiegu Turbo ponadto przedłuża to żywotność turbiny

Ale szczerze mówiąc trafiłem na takiego 3.0 D w stanie igła narazie były tylko jazdy próbne które naprawde moooocno zaskoczyły nas więc jestem bardzo zadowolony a przejechałem w sumie może 5km dlatego że uaz się cały czas robi 8) ale jesteśmy baaardzo mozno zadowoleni z tego silnika w porównaniu do 2,0 D jest poprostu masakra (2.0D V max - 75 km/h :P)

Pozdro[/url]
UAZ 3.0 Powered by 300D
UAZ 2.4 Powered by UAZ

YA3 POWER !

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » wt gru 05, 2006 11:22 pm

ja to mam nadzieje że kiedyś taki 300 sd z turbinką znajde (np pod choinką ;)
pozdrawiać

a tak marginesem to dobrze że pociągneliśmy ten temat bo tyle jeszcze o tym nie było i wiele spraw wyszło właśnie teraz :)2
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » śr gru 06, 2006 9:43 am

to szukaj 350sd z w140 :)

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » śr gru 06, 2006 7:31 pm

....jak to mówią, mocy nigdy nie za wiele....to się przydaje
http://www.mudmasters-4x4.pl/index.php? ... 5dbb09c490
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Gringo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: czw cze 15, 2006 8:36 pm

Post autor: Gringo » pt gru 08, 2006 12:01 pm

... i kolejna powstająca zmota.
Jednak potrzebuję rady.
Potrzebna jest " kryza " do połączenia silnika 3,0 D ( popularna 617 :wink: ) z oryginalną skrzynią UAza . Gdzie takie ustrojstwo dostać , albo od czego będzie pasować?
PLIZ !

Awatar użytkownika
RaV.B
Posty: 300
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:04 pm
Lokalizacja: WLKP. okolice Piły

Post autor: RaV.B » pt gru 08, 2006 12:47 pm

Chodzi CI o flansze między skrzynie UAZowską a silnik MB 3,0 ??
UAZ 3.0 Powered by 300D
UAZ 2.4 Powered by UAZ

YA3 POWER !

Gringo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: czw cze 15, 2006 8:36 pm

Post autor: Gringo » pt gru 08, 2006 1:44 pm

Dokładnie tak ! :D
Zdaje się , że robiłeś coś takiego....

Awatar użytkownika
RaV.B
Posty: 300
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:04 pm
Lokalizacja: WLKP. okolice Piły

Post autor: RaV.B » pt gru 08, 2006 1:57 pm

tego nigdzie nei kupisz musisz wykonać sam

Mam nawet zdjęcie dla Ciebie 8)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/819 ... 6f96d.html

grubość 8mm

Pozdro
UAZ 3.0 Powered by 300D
UAZ 2.4 Powered by UAZ

YA3 POWER !

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt gru 08, 2006 6:26 pm

gadasz...
Kiedyś dawno temu jak taksiarze wkładali merce do wołgi,to taki odlew był gotowy.Sam miałem kilka.
Se zadzwoń na 507 929 295 do Macka-moze cie nie oleje i załatwi :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości