Jakie zmiany WYMUSZA zmiana silnika

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
UAZ Adventure
Posty: 611
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: UAZ Adventure » pt gru 15, 2006 8:27 pm

wofka pisze:wiem troche przesadziłem przepraszam :roll:
Troszke :wink: :)1

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » pt gru 15, 2006 8:30 pm

spoko masz
mam dylemat co z tymi skrzyniami zrobić???
uaz czy ford???
może koszt dorobienia wałka przechyli zwycięstwo na fordowską skrzynie??
słyszałem od kolegów ze uazowe dają rade i jest ok
tu czytam ze z tym silnikiem odpada
co Ty uważasz?

Awatar użytkownika
UAZ Adventure
Posty: 611
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: UAZ Adventure » pt gru 15, 2006 8:36 pm

Koszt dorobienia flanszy jest różny ja z swoją zapłaciłem 600zł ale robota była bardzo dobra.
" To co natura połączyła nigdy nie rozdzielaj"

Skrzynia fordowska jest robiona dokładnie pod silnik fordowski, a skrzynia uazowa pod uazowski pozatym jest technicznie zacofana, ja bym został przy całym zespole fordowym i tylko dodał reduktor UAZowy :)2

Tak będzie njalepiej :wink:

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » pt gru 15, 2006 8:40 pm

nie wiem czy skrzynia fordowska nie byłaby za długa


dorabianie flansz,
skracanie i przedłużanie wałów napędowych :roll:

chyba że przesuniesz silnik ze skrzynią do przodu

no ale wtedy to trochę mało miejsca na wspomaganie kierownicy




to co ja mam w swooim UAZie to jest chyba najtańsza opcja modyfikacji

ma zalety - koszt
ma wady - wszystko pozostałe



decyzja należy do Ciebie
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
UAZ Adventure
Posty: 611
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: UAZ Adventure » pt gru 15, 2006 8:52 pm

V6 Forda jest kruciutkie i można by je nieco przesunąć do przodu tak aby nietykać wałów. Niewiem tylko cz wspomaganie się zmieści ale raczej tak.

Drugą wersją jest zmiana długości wałów, ja tak byłem zmuszony robić bo mam rzędową 6-tke, a z nią takich manewrów to już nie dało się zabardzo zrobić.
Więcej motania, troche więcej kasy ale potem jaka satysfakcja, że wszystko jest zrobione najlepiej jak się dało. Warto poświęcić troche więcej czasu dla późniejszej stysfakcji :wink: :)2
Ostatnio zmieniony pt gru 15, 2006 8:53 pm przez UAZ Adventure, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » pt gru 15, 2006 8:52 pm

jak z tymi obrotami na 4 przy 80km/h?
bardzo wysokie?
ja chce tym jeździć częściej niż tylko w niedziele ze względu na brak finasów na kisiel :)21 :)24

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » pt gru 15, 2006 8:55 pm

nie są duże
tak gdzieś w połowie możliwości obrotów silnika


przełożenie na 4 biegu będzie takie same

jakie miał UAZ obroty przy 80km/h na 4 biegu


takie same obroty będą w fordzie
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » sob gru 16, 2006 5:39 pm

dzieki za te fotosy
porównywałem dziś skrzynie oryginał z twoją

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » sob gru 16, 2006 9:16 pm

no i??


ja dzisiaj się trochę wkurzyłem bo oryginalny wąs przekładni od BMW jest za krótki i auto słabo skręca :x

cholera a tak fajnie było
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » sob gru 16, 2006 9:29 pm

tylko nie kombinuj z jakimś spawaniem wąsa
!! !!
powiedz czy ten element osłaniający wałek sprzęgłowy to przeróbka z oryginału czy dorabiane od zera?

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » sob gru 16, 2006 9:38 pm

przeróbka oryginalnej UAZowej
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » sob gru 16, 2006 9:41 pm

na czy polegała ta przeróbka??
jak tu sie zdjęcia umieszcza?

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » sob gru 16, 2006 9:52 pm

oryginalna część wkręcana do skrzyni połączona z dotoczoną częścią na wymiary wewnątrz wałka a z zewnątrz pod fordowskie łożysko wyciskowe sprzęgła

zresztą jak dokładniej obejrzysz zdjęcia które wrzuciłem to skumasz o co chodzi
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » sob gru 16, 2006 10:16 pm

złapałem juz
i tak bede wyjmował i skrzynie i reduktor
jada juz do mnie uszczelki do tego wszystkiego a i umyje syf przy okazji
i łozyska wymienie
w poniedziałek po wałek jade))) :)2 :wink:

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kedek » ndz gru 17, 2006 10:08 am

Pierwszy bieg w skrzyni fordowskiej jest wolniejszy niż gazikowej/żukowej nie wiem jak jest w uazie.
V6 ze skrzynią MT75 mierzy 120 cm od koła pasowego z przodu do flanszy wału na skrzyni czyli jest dłuższy od S21+skrzynia oryginalna o niecałe 20 cm.
w uazie podobnie.
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz gru 17, 2006 10:39 am

piotr oskwarek pisze:no i??


ja dzisiaj się trochę wkurzyłem bo oryginalny wąs przekładni od BMW jest za krótki i auto słabo skręca :x

cholera a tak fajnie było
:)20 t rzeba bylo zapodac przekladnie z siodemki a nie z piatki :)21 jakbys czytal forum to tego bledu bys nie popelnil :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » ndz gru 17, 2006 11:05 am

to wiem.ktoś mi to na forum podpowiadał

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » ndz gru 17, 2006 11:46 am

wąs z 7 pasuje lepiej niż z 5??
a co ze sworzniem?

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » ndz gru 17, 2006 2:23 pm

sworzeń to pikuś rozgrzewasz go do czerwoności i rozklepujesz pod sworzeń uazowy

a czy wąs z siódemki będzie pasował pod frezy przekładni piątki??
ile jest dłuższy??
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » ndz gru 17, 2006 3:03 pm

mnie też to interesuje
skoro mam rame golasa to chciałbym zaraz po włożeniu silnika pokombinować z tym wspomaganiem
narazie zastanawiam sie czy bmw czy jepek wrangler

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz gru 17, 2006 3:13 pm

piotr oskwarek pisze:sworzeń to pikuś rozgrzewasz go do czerwoności i rozklepujesz pod sworzeń uazowy

a czy wąs z siódemki będzie pasował pod frezy przekładni piątki??
ile jest dłuższy??
musialbym przymierzyc z piatki a z siodemki ale z tego co pamietam to piatka ma mniejszy frez chociaz tyle jest przekladni ile modeli beemek wiec "nowsze" modele mogly miec podobne frezy np model e34 a e32 moze miec taki sam
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » ndz gru 17, 2006 5:18 pm

co sądzisz o gratach z jepka?

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz gru 17, 2006 6:26 pm

powiem ci krotko - jakby byly dobre to bym je zostawil a skoro je wywalilem i tylko buda zostala to..... reszte sobie sam dopowiedz :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » ndz gru 17, 2006 6:50 pm

5 stron juz naksztaniliscie tego co jest juz gotowe w innych tematach, i jest oczywiste :D :)2
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » ndz gru 17, 2006 6:56 pm

pytałem konkretnie o wspoaganie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość