Flansza pomiędzy skrzynię mercedesa a reduktor UAZa

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » wt lis 25, 2008 10:31 am

Ja posadowiłem się na Simex Extreme Trakker I 35 x 10.5 x 16''

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » wt lis 25, 2008 10:37 am

piotrek_uaz pisze: Najgorsze ze bloto blotu nierowne i ciezko byloby to stwierdzic :)
Jakby ktos z mercem na pokladzie chcial robic w jakis weekend testy - to ja sie pisze - w okolicach wawy.

Mnie ostatnio zaczelo zastanawiac jakie parametry ma taki UAZowy silnik.
Moze by tak pojechac na hamownie ? :) Mowie zupelnie serio.
Byl ktos ?

Piotr
Pomysł hamowni bardzo mi się podoba.

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » wt lis 25, 2008 10:42 am

Jaroma pisze: Sorki ze dopiero teraz ale rzadko zaglądam na forum, a skoro mowa o moim smietniku to sprostuje kilka informacji.

Ten sztywny walek miedzy skrzynią a reduktorem był tam tylko po to aby mozliwie osiowo zamocowac reduktor. Jak widac na focie reduktor jeszcze wisi. po zamontowaniu reduktora w to miejsce wszedł wałek z krzyzakiem i guma MB. Takie rozwiązanie polecam :)2 Wczesniej przez chwile (jakies 300km asfalt) mialem mega krótki łącznik i tylko gume miedzy skrzynią i reduktorem - Rozwiązanie beznadziejne, ogromne wibracje, ja sie czułem jak kolo co cały dzian na pnełmacie w asfalt wali, buda zaczeła mi w kilku miejscach pękać... Zdecydowałem sie cofnąć reduktor i wstawić wałek z krzyzakiem. Nie rozumiem troche niechęci do ruszania wałów. Koszt przerobienia nie jest jakis mega w porównaniu z innymi rzeczami do zrobienia. Bogaty o doswiadczenie i biedniejszy o podówjny koszt motania radze zastanowic sie trylion razy i nie popelniac bledów innych :-?

To tak ku potomności :)21 sam pamietam jak szukałem informacji o wymianie silnika, skrzyni itd...

Jak juz ktos sie decyduje na wymiane silnika ... wkladajcie nowy razem ze skrzynią :)2 sam mialem 240D skrzynia uaz, jezdzilem tez MB2.8 i 300D tez ze skrzynią uaza. O niesynchronizowanych biegach nie bede pisal bo to kazdy zna, moim zdaniem najwiekszym mankamentem są wypadające biegi, blokowanie się czy tez mielenie synchonizatorów - niby mozna zrobic na nowych czesciach ale tak naprawde wszystkie skrzynie sa stare i wylatane. Jest jestszcze mankament nieliniowego przyspieszania co mnie wpieniało troszku, kazdy kto ma jakąś zmote na bank czuje po zmianie z 1 na 2 jakby spowrotem 1 wbił... efekt raczej nieszkodliwy ale dosc niesympatyczny, w dislu duzo bardziej odczowalny.
... jak znajde fotki z motania to wkleje gdzies zainteresowanym.
Z wielką chęcią zobaczę te fotki. Co do mojej motaniny to zdecydowałem się na 3.0 razem ze skrzynią.

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Jaroma » wt lis 25, 2008 12:31 pm

maciejmlynarz pisze:
Jaroma pisze: Sorki ze dopiero teraz ale rzadko zaglądam na forum, a skoro mowa o moim smietniku to sprostuje kilka informacji...

... ciach
Z wielką chęcią zobaczę te fotki. Co do mojej motaniny to zdecydowałem się na 3.0 razem ze skrzynią.
http://picasaweb.google.pl/Jaroma4x4/UazSieMota#
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » wt lis 25, 2008 12:32 pm

Jaroma pisze: Jest jestszcze mankament nieliniowego przyspieszania co mnie wpieniało troszku, kazdy kto ma jakąś zmote na bank czuje po zmianie z 1 na 2 jakby spowrotem 1 wbił... efekt raczej nieszkodliwy ale dosc niesympatyczny, w dislu duzo bardziej odczowalny.
... jak znajde fotki z motania to wkleje gdzies zainteresowanym.
Dokładnie tak, skrzynia Uaza ma strasznie nietypowe przełożenia - bardzo wolną jedynkę, niewielką różnicę 1-2, wolną trójkę i przez to ogromną dziurę 3-4. Krótko pisząc - w terenie często taka wolna jedynka i trójka pomaga, ale na twardym porażka raczej.
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » wt lis 25, 2008 1:29 pm

Jaroma a powiedz Ty mi przyjacielu w jaki sposób włanczasz ten reduktor skoro dzwignie wypadły Ci gdzieś pod tylną ławką?

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » wt lis 25, 2008 1:30 pm

Ok już widzę. Teraz się dopatrzyłem na jednym ze zdjęć.

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Jaroma » wt lis 25, 2008 1:53 pm

maciejmlynarz pisze:Jaroma a powiedz Ty mi przyjacielu w jaki sposób włanczasz ten reduktor skoro dzwignie wypadły Ci gdzieś pod tylną ławką?
Reduktor wyszedł na wysokosci dupska wiec dzwignie są w zasięgu ręki i przełączanie następuje bez najmniejszego kłopotu :)2
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Post autor: Takayuki » wt lis 25, 2008 2:37 pm

Didymos pisze:3,0td to wyjątkowo rzadka rzadkość, o ile mowa o OM617A, a znalezienie takiego w jako takim stanie to już niezły wyczyn. Poza tym występowały tylko z automatem.
Zgadza się... na swojego OM617A polowałem rok. Kupiłem S-klasę '83 wersja USA - wystepuje z właściwym silnikiem i automatem :) Wstawiali też ten silnik do 123 kombi z automatem.
Kupno całego samochodu ma tą zaletę, że ma sie wszystkie pierdółki których braknie przy gołym silniku, całą instalację wystarczy wybebeszyć i przełożyć, można się przejechać, sprawdzić jak silnik ze skrzynią pracuje, gdzie cieknie, ciśnienie pomierzyć i takie tam...

Motania jest dużo... jak koledzy napisali reduktor, wały nowe, miska olejowa itd. Ja się do swojego już rok zabieram i nie ma albo czasu albo gotówki :)

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » wt lis 25, 2008 2:37 pm

A wały? dużo się tam pozmieniało??

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » wt lis 25, 2008 2:48 pm

maciejmlynarz pisze:Ja posadowiłem się na Simex Extreme Trakker I 35 x 10.5 x 16''
A mosty zmieniasz?
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » wt lis 25, 2008 2:57 pm

Jeszcze nie zdążyłem. Niestety silnik nie jest wstanie zmielić mostów. jak już nie daje rady to poprostu się dusi

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » wt lis 25, 2008 3:54 pm

maciejmlynarz pisze:Jeszcze nie zdążyłem. Niestety silnik nie jest wstanie zmielić mostów. jak już nie daje rady to poprostu się dusi
I dlatego zmieniasz silnik ?? :lol:
Nie poddawaj się - na pewno się uda w końcu :lol:
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » wt lis 25, 2008 4:06 pm

Muszę i to wcale nie dla tego, że usilnie chcę zmielić most. Przede wszystkim dla tego, że moje autko boi się długich i stromych podjazdów. Pomijam fakt, że nieraz musisz zatrzymać się na takim podjeździe, podbić pieczątkę i pojechać dalej

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Post autor: piotrek_uaz » wt lis 25, 2008 4:18 pm

Grzegorz G. pisze:
Jaroma pisze: Jest jestszcze mankament nieliniowego przyspieszania co mnie wpieniało troszku, kazdy kto ma jakąś zmote na bank czuje po zmianie z 1 na 2 jakby spowrotem 1 wbił... efekt raczej nieszkodliwy ale dosc niesympatyczny, w dislu duzo bardziej odczowalny.
... jak znajde fotki z motania to wkleje gdzies zainteresowanym.
Dokładnie tak, skrzynia Uaza ma strasznie nietypowe przełożenia - bardzo wolną jedynkę, niewielką różnicę 1-2, wolną trójkę i przez to ogromną dziurę 3-4. Krótko pisząc - w terenie często taka wolna jedynka i trójka pomaga, ale na twardym porażka raczej.
Cholera, a mi sie w UAZie ta wolna jedynka wlasnie podoba i w lekkim terenie bez reduktora jest niezastapiona :)

Piotr
zmota sie mota :)
Długie pagiero osobówka :)

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » wt lis 25, 2008 6:03 pm

piotrek_uaz pisze:
Cholera, a mi sie w UAZie ta wolna jedynka wlasnie podoba i w lekkim terenie bez reduktora jest niezastapiona :)

Piotr
A czy ja nie pisałem czasem, że w terenie jest ok?
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » wt lis 25, 2008 6:08 pm

maciejmlynarz pisze:Muszę i to wcale nie dla tego, że usilnie chcę zmielić most. Przede wszystkim dla tego, że moje autko boi się długich i stromych podjazdów. Pomijam fakt, że nieraz musisz zatrzymać się na takim podjeździe, podbić pieczątkę i pojechać dalej
I myślisz, że 300 załatwi sprawę? Tak to się kończy jak wkladasz kola 35" do standardowych przełożeń. Ja bym jednak wolał w afgany zainwestować. Dlatego u siebie mam 31" a 33 włożę jak będę afgany miał.
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » wt lis 25, 2008 7:09 pm

maciejmlynarz pisze:Jeszcze nie zdążyłem. Niestety silnik nie jest wstanie zmielić mostów. jak już nie daje rady to poprostu się dusi
Nie wiem czy mnie nie zrozumiałeś ?? Czy poprostu się rozmarzyłeś ??

Primo simex extreme oryginał za komplet wyjdzie cię więcej niż nówka silnik do uaza kupiony w Tarmocie. Ale nawet to nie jest problemem... (i tutaj Secondo) problemem jest to, że na tych kółkach to będziesz wszystko mielił koncertowo... a opona ta na asfalcie znika jak gumka do ścirania.

Proponuję nie robić wała z ludzi, którzy chcą ci pomóc i skupić sie na tym do czego zmierzasz...
Czyli w języku polskiego filmu... "Musisz odpowiedzieć sobie na jedno...zajebiście ważne pytanie".

Bo mieszanie okazyjnie kupionego merca z oponami rajdowymi to dla mnie conajmniej żart :)3
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » wt lis 25, 2008 10:07 pm

Bartmann pisze: Primo simex extreme oryginał za komplet wyjdzie cię więcej niż nówka silnik do uaza kupiony w Tarmocie.
Dla tego mam to szczęście, że kupiłem używki. A nawet jesli takowych nie dostane na następny raz to kupie coś z tym bieżnikiem.
Bartmann pisze:a opona ta na asfalcie znika jak gumka do ścirania.
Jest jeszcze coś takiego jak 2 komplet kół. Tzw dojazdówki
Bartmann pisze:Proponuję nie robić wała z ludzi, którzy chcą ci pomóc i skupić sie na tym do czego zmierzasz...
Czyli w języku polskiego filmu... "Musisz odpowiedzieć sobie na jedno...zajebiście ważne pytanie".
Sorry jeżeli poczułeś się jak wał. Jeżeli jeszcze któryś z kolegów tak się czuje to śmiało. Na pewno przeproszę.
Na tą chwilę wiem jedno. Starych koni reanimować nie będę skoro mam okazje wsadzić te same ale 10 lat młodsze kuce.
Bartmann pisze:Bo mieszanie okazyjnie kupionego merca z oponami rajdowymi to dla mnie conajmniej żart :)3
A ty jakie masz opony i jakim autem jeździsz. Bo może nie tylko ja mam przerost ambicji nad formę tak jak zauważyłeś

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » wt lis 25, 2008 10:16 pm

Bartmann pisze:
maciejmlynarz pisze:Ja posadowiłem się na Simex Extreme Trakker I 35 x 10.5 x 16''
A mosty zmieniasz?
A co do mostów. W planach były patrolowskie tylko jeszcze nie orientowałem się z przełożeniach. No chyba że afgany ale to też melodia przyszłości choć obstawiałbym jeszcze tą zimę.

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » wt lis 25, 2008 10:33 pm

No więc kolego... wygląda na to, że duzo mówisz a mało słuchasz.

Jeżdżę czym jeżdżę...nie musze się chwalić.

Stworzyłeś mocno wirtualną wydumkę. Rób co chesz twoja kasa i czas. Ale skoro wrzucasz topic na forum to licz się z opiniami i nie licz na oklaski z trybun.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » wt lis 25, 2008 10:59 pm

nie liczę na oklaski ale na konstruktywną krytykę i celne rady. Ja nie twierdzę, że to auto ma wjechać na K2 północną ścianą. Ja nie twierdzę, że to auto na tych oponach i silniku nie zmieli mostów. Ale tak jak już pisałem wcześniej, tamten silnik mi padł więc nie będę się kręcił w koło komina i wkładał mu w zamian żukiety mając do dyspozycji silnik mercedesa w którym głównymi jeko plusami (jak dla mnie) jest jego niezawnodność, brak elektryki do zalania i oszczędność. A co do wydumki? i to wirtualnej w dodatku? Hmm popytam kolegów bo może te nasze rajdy to one całe były wirtualne? Wybacz ironię ale nie zabardzo mogę zinterpretować wirtualność tego wszystkiego. Może te opony będą za ostre. Tego nie wiem. Dowiem się po pierwszym wypadzie w teren.

"Jeżdżę czym jeżdżę...nie musze się chwalić. " Tak to zabrzmiało jakby wszyscy musieli Ci zazdrościć Twojego auta.

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » wt lis 25, 2008 11:03 pm

Bartmann nie ma sensu się żreć. Ty przesiadłeś się z uaza na suze. Tu jest wielu takich, którzy by tego nie zrobili. Wróćmy do tematu. A jak skończę te przeróbki to zaproszę Cię w teren. Wsiądziesz, pojedziesz i sam ocenisz.

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » wt lis 25, 2008 11:48 pm

maciejmlynarz pisze: "Jeżdżę czym jeżdżę...nie musze się chwalić. " Tak to zabrzmiało jakby wszyscy musieli Ci zazdrościć Twojego auta.
Źle to odebrałeś.

Ogólnie tak jak mówisz... chesz rób po swojemu. Nic mi do tego.
Jak dla mnie 35" SIMEX (czy wzór simex) na Uazowy most to pewna zmiałka. Jak wsadzisz patrolowy most to zaczniesz wyścig zbrojeń na który niewielu ma kasę a przede wszystkim czas... polecam wizytę u doktora... u DOKTORA200 oczywiście (Doctorre do tablicy!:))
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » śr lis 26, 2008 7:19 am

A co powiesz o afganach. Faktycznie są mocniejsze czy to tylko mit? I co powiesz na przełożeniach w patrolu? Nada się? Co do wyścigu zbrojeń to masz racje. Zaczął sięw momencie kupna tego auta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość