ZMOTA by Maciek_KSF

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: ZMOTA by Maciek_KSF

Post autor: carinus » ndz lis 13, 2011 9:43 pm

Niekiedy prawda musi być bolesna,ale lepiej żeby kolega przemyślał to jeszcze raz zanim wtopi na dobre kupę kasy i czasu,który może lepiej spożytkować.Nikt nikomu nie zabroni dłubać w swojej zabawce,ale lepiej uczyć się na błędach innych niż na swoich.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
losiek
Posty: 519
Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
Kontaktowanie:

Re: ZMOTA by Maciek_KSF

Post autor: losiek » pn lis 14, 2011 3:50 pm

a po za tym po co ci koła 35? zejdź z masą ile sie da to ci 31 wystarcza. Chociaz 3.0 D to ciezko zejsc z masą :D Moze wstaw jakąś benzyne jednak?

Awatar użytkownika
suzus1995
 
 
Posty: 1385
Rejestracja: pt sie 21, 2009 1:24 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: ZMOTA by Maciek_KSF

Post autor: suzus1995 » pn lis 14, 2011 4:06 pm

Jak stworzyć pomnik 4x4?
-Weź kupę jakiegoś żelastwa (im cięższy tym lepiej)
-Wsadź 35" lub większe kapcie
-Dodaj dychawicznego diesla z mercedesa
-Wrzuć jakieś łatwo dostępne mosty z przełożeniami z benzyny
-Zepnij to jakoś wahaczami i postaw na springu, bo na resorze nie będzie wyglądać tak kozacko
-Dodaj reduktor, żeby było 4x4

Gotowe! Teraz możesz upalać swoje cudo, które nie przyspiesza, zakres obrotów kończy mu się przy 60 km/h, a każda próba wjazdu w teren grozi wtopieniem syfa w pierwszym błocie, albo poukręcaniem wszystkiego, co się da :)21
Ładnie pomaluj i postaw przed domem.
Cyknij foty i wystaw na otomoto lub wstaw do komisu :wink:
Futrzak->Vitka '89->Vitka'95 -> GV2000->
Vitka'95 1,6 16V + 0,5T jakiegoś badziewia :)

Maciek_KSF
 
 
Posty: 124
Rejestracja: wt sty 04, 2011 2:09 pm
Lokalizacja: Nowa Sól / Zielona Góra

Re: ZMOTA by Maciek_KSF

Post autor: Maciek_KSF » pn lis 14, 2011 6:19 pm

wiecie co wam powiem? nakręcacie się sami przez kogoś posty.

jak ktoś krytykuje mój pomysł, czytam co napisał, nie zwracam uwagi na bezsensowne krytyki i wyciągam wnioski.
wiem już ze kół 35 tam nie wsadzę.
ale po kiego ch zaczynacie coś na mnie gadać?
pisze co pisze z ciekawości (ps poprawiłem w kolejnych planach kwestie 35") owszem mam małą wiedzę, ale to forum też jest od pomocy dla osób bez doświadczenia itp.
nie upieram się przy swoich racjach, tylko jak pisze coś co nie spełni roli to chcę wiedzieć dlaczego, choćby dlatego żeby mieć jakąś wiedzę i w przyszłości móc komuś pomóc.
nie stać mnie na lżejszy silnik.
rozumiem was żeby kupić coś i jeździć, tylko że nie mam kasy żeby od razu wpieprzyć w auto, dla tego pomysł aro.
nie robię tego w miesiąc, tylko tak odkładam żeby moje marne zasoby finansowe ( bo się jeszcze uczę) mogły powoli mnie realizować.

ostatnie posty krytyki nie potrzebnie pisaliście (co niektórzy), bo nic nie wnoszą do tematu lub pytań tylko w jakimś stopniu mnie krytykują.

dzięki wszystkim za dobre rady przemyślałem już kilka spraw, na razie wiem wszystko co mi będzie potrzebne, jak zacznę dalsze przeróbki to dam znać.

a Tym którzy pisali żeby skrytykować, to nabijajcie sobie posty gdzie indziej.

pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: ZMOTA by Maciek_KSF

Post autor: Wowos » wt lis 15, 2011 2:22 pm

Ok - motaj ten swój pomnik, tylko potem się nie pytaj dlaczego te mosty/półosie/przeguby/itd są takie papierowe, czy jak tanim kosztem dłubnąć stare 300D.
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
losiek
Posty: 519
Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
Kontaktowanie:

Re: ZMOTA by Maciek_KSF

Post autor: losiek » wt lis 15, 2011 3:07 pm

moim zdaniem ..

jak ma czas (duuużo czasu) to niech mota..


tylko przedewszystkim olej ten 3.0 D !!!!!!!! Na wuja ci to potrzebne? Weź lepiej dozbieraj na silnik, nie wiem...uazowołge wstaw i będzie.

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: ZMOTA by Maciek_KSF

Post autor: Balu-Balu » wt lis 15, 2011 4:28 pm

Toś mu doradził z tym silnikiem :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: ZMOTA by Maciek_KSF

Post autor: bobbik » wt lis 15, 2011 4:44 pm

ostatnio się zastanawiałem się co by wsadzić jak oryginał mi kiedyś zdechnie i wymyśliłem że za parę złotych można kupić na ALLEdrogo espero 2,0 8v. silnik jest ten co w starych oplach, rozrząd bezkolizyjny, mocy ma 105 kucy. można by oberżnąć skrzynię i jak się ma znajomego spawacza aluminium zrobić z tego kielich pod skrzynię uazową i tyle. Moc niewiele większa od uazowołgi ale konstrukcja jakby bardziej na czasie.Nie wiem tylko jak miska ale omegi calibry miały w tym silniku głebokim raz do tyłu raz do przodu coś by się dobrało

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Re: ZMOTA by Maciek_KSF

Post autor: CrOOchy » wt lis 15, 2011 5:39 pm

Po co robić wydumki jak już nie jeden wkładal scorpio za smieszną kasę, nawet rysunki kryzy zwymiarowanej były na forum
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Maciek_KSF
 
 
Posty: 124
Rejestracja: wt sty 04, 2011 2:09 pm
Lokalizacja: Nowa Sól / Zielona Góra

Re: ZMOTA by Maciek_KSF

Post autor: Maciek_KSF » wt lis 15, 2011 6:38 pm

silnik na pewno zmienię, tylko nie wiem na jaki.
póki co nie kombinuje, bo jeździ, jak skończę, przejadę się to się zobaczy.

Ps. Benzyna przy topieniu się gorzej zachowuje nawet jak ma komin u góry?

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: ZMOTA by Maciek_KSF

Post autor: Takayuki » wt lis 15, 2011 7:29 pm

Zależy jaka konkretnie benzyna - konkretnie rozwiązanie układu wysokiego napięcia, świece, przewody, aparat zapłonowy... mechaniczny albo elektroniczy itp itd. To jest wrażliwe na wodę, reszta to uszczelnić dolot powietrza.

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: ZMOTA by Maciek_KSF

Post autor: lisiurski » wt lis 15, 2011 10:01 pm

vandall1 pisze:...
Inaczej to budowa helikoptera z desek podłogowych :wink:
a i tak sznureczka zabraknie :wink:
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

Maciek_KSF
 
 
Posty: 124
Rejestracja: wt sty 04, 2011 2:09 pm
Lokalizacja: Nowa Sól / Zielona Góra

Re: ZMOTA by Maciek_KSF

Post autor: Maciek_KSF » śr lis 16, 2011 6:32 pm

możecie mi powiedzieć która terenówka ma dłuższe sprężyny? w gre wchodzą tylne.

myślałem na LR, GR, Frontera, grand Cherokee
a może coś innego zaproponujecie?

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: ZMOTA by Maciek_KSF

Post autor: Takayuki » śr lis 16, 2011 6:53 pm

Nie wiem. Ale jak chcesz wysokość osiągnąć, patrz prędzej na to jak mocno sprężyna klapnie pod obciążeniem... zwłaszcza że masz ciężki silnik z przodu a tył bez obciążenia... i przy 4 takich samych sprężynach może dziwnie stać samochód ;)

Maciek_KSF
 
 
Posty: 124
Rejestracja: wt sty 04, 2011 2:09 pm
Lokalizacja: Nowa Sól / Zielona Góra

Re: ZMOTA by Maciek_KSF

Post autor: Maciek_KSF » śr lis 16, 2011 7:21 pm

właśnie wiem, dlatego też się zastanawiam.

silnik pójdzie ok 15 cm do tyłu, trochę przód odciążę.

a ustawienie samochodu to zupełnie inna bajka w moim przypadku, bo będę przespawywał mocowania sprężyn, najpierw założę przód, a później tył, żeby prosto stał :)

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: ZMOTA by Maciek_KSF

Post autor: Wowos » śr lis 16, 2011 7:49 pm

Wyważ sobie go jeszcze jakoś... :roll:
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Re: ZMOTA by Maciek_KSF

Post autor: CrOOchy » czw lis 17, 2011 11:58 am

Maciek_KSF pisze:możecie mi powiedzieć która terenówka ma dłuższe sprężyny? w gre wchodzą tylne.

myślałem na LR, GR, Frontera, grand Cherokee
a może coś innego zaproponujecie?

frota/trooper ma tylne ok 45 cm. Przód na drążkach skretnych.

Jeep ma dośc dłuie spręzyny.
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Maciek_KSF
 
 
Posty: 124
Rejestracja: wt sty 04, 2011 2:09 pm
Lokalizacja: Nowa Sól / Zielona Góra

Re: ZMOTA by Maciek_KSF

Post autor: Maciek_KSF » czw lis 17, 2011 5:29 pm

czy tyle sprężyny na przodzie zdadzą rolę, czy trzeba wrzucać przednie?

silnik cofam ok 15 cm, więc wyrównuje środek ciężkości na środek auta.

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Re: ZMOTA by Maciek_KSF

Post autor: Jarem » pt lis 18, 2011 7:25 pm

A czemu upierasz się na springi ??
Zastanów się do czego ma Ci służyć ten samochód - ludzie do tej pory jeżdżą na resorach w imprezach typu PLP :roll:

Wracając do silnika to zapodaj jednostkę ze scorpio 2,9 v6 skrzynie z tego modelu i reduktor z gaza 69. nie będzie żadnego motania z połączeniem skrzyni i silnika a reduktor połączysz za pomocą wału Kardana.
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Maciek_KSF
 
 
Posty: 124
Rejestracja: wt sty 04, 2011 2:09 pm
Lokalizacja: Nowa Sól / Zielona Góra

Re: ZMOTA by Maciek_KSF

Post autor: Maciek_KSF » pt lis 18, 2011 8:39 pm

przy springach się upieram dlatego, żeby zdobyć jakieś doświadczenie, a poza tym tak mi radzili, poniekąd chcę sam siebie sprawdzić.

a na razie będę składał na tym silniku, pojeżdżę trochę i będę dalej się zastanawiał co robić. :)

myślę że to będzie taka zmota żeby wejść w temat, później gdy coś będę już zarabiał, zmontuje mocniejszą zmote na innych mocniejszych mostach, mocnym silniku itp.

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: ZMOTA by Maciek_KSF

Post autor: Takayuki » pt lis 18, 2011 8:49 pm

To motaj mosty uaza na sprężynach jakichkolwiek - miałeś mieć jakieś jak dobrze pamiętam. Potem wymienić sprężynę, czy nawet odciąć i przespawać mocowanie to już nie jest straszny problem. Ja się wszystkie lata bawiłem uazami na resorach - i nie ma żadnych problemów. Na płaskich łąkach u nas czy w lesie wykrzyżu strasznego nie potrzeba, i wystarczy nie gonić po dziurach 70km/h żeby super sprężyny i zawieszenie były potrzebne...

Maciek_KSF
 
 
Posty: 124
Rejestracja: wt sty 04, 2011 2:09 pm
Lokalizacja: Nowa Sól / Zielona Góra

Re: ZMOTA by Maciek_KSF

Post autor: Maciek_KSF » pt lis 18, 2011 10:50 pm

nie wiem czy mój 300d tyle pojedzie heheh

opony będą max 32"

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: ZMOTA by Maciek_KSF

Post autor: cordoba_2004 » pt lis 18, 2011 11:01 pm

vandall1 pisze: poczytać też nie zaszkodzi/
Widziałem twoje auta i Twoją wiedzę widzę - szacunek
Możesz polecić coś do poczytania - długie wieczory.....
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Re: ZMOTA by Maciek_KSF

Post autor: Jarem » sob lis 19, 2011 8:29 pm

Jeśli chodzi o koszty - bo o nich piszesz to po co robić coś 2 razy ??
Silnik 3.0 MB i resory wystarczą nauczysz się jeździć ( chyba że umiesz ), myślę o jeździe w terenie. A co motać wyjdzie w praniu...
Wszystkie zmoty które wygrywają i biorą udział w imprezach terenowych to wynik jazdy i nabywanych doświadczeń.
Kiedyś ludzie mając gazika lub uaza jeździli na żukiecie - potem Uazowołdze i wszyscy na resorach.
Proponuję najpierw jeździć - dużo jeździć a zmota powstanie sama w Twojej głowie.
I odpowiesz sobie jak zamierzasz jeździć czy przeprawy czy RMPSTy a może coś innego - wiedz jednak że wszystkie typy tych imprez potrzebują innych samochodów.
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Maciek_KSF
 
 
Posty: 124
Rejestracja: wt sty 04, 2011 2:09 pm
Lokalizacja: Nowa Sól / Zielona Góra

Re: ZMOTA by Maciek_KSF

Post autor: Maciek_KSF » sob lis 19, 2011 11:33 pm

Jarem pisze:Jeśli chodzi o koszty - bo o nich piszesz to po co robić coś 2 razy ??
Silnik 3.0 MB i resory wystarczą nauczysz się jeździć ( chyba że umiesz ), myślę o jeździe w terenie. A co motać wyjdzie w praniu...
Wszystkie zmoty które wygrywają i biorą udział w imprezach terenowych to wynik jazdy i nabywanych doświadczeń.
Kiedyś ludzie mając gazika lub uaza jeździli na żukiecie - potem Uazowołdze i wszyscy na resorach.
Proponuję najpierw jeździć - dużo jeździć a zmota powstanie sama w Twojej głowie.
I odpowiesz sobie jak zamierzasz jeździć czy przeprawy czy RMPSTy a może coś innego - wiedz jednak że wszystkie typy tych imprez potrzebują innych samochodów.
póki co to moja ogromna pasja, która nie koniecznie będzie wykorzystywana w rajdach.
to ma być moja zmota, na której się uczę, poznaje różne podzespoły itp.
po skończeniu pojeżdżę trochę, sprzedam i zmotam sobie coś kolejnego.

tylko mam nadzieje, że będę miał już większe zasoby pieniężne więc zrobię to jak będę chciał na drogich częściach. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość