Oceńcie czy warto go kupić

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

bartas 4x4
 
 
Posty: 905
Rejestracja: wt mar 04, 2008 5:13 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartas 4x4 » ndz mar 16, 2008 9:36 pm

@Przemekslaw ale przemowa :D ...sama prawda bez kitu :)2 ...
,pzdr
student

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » ndz mar 16, 2008 9:38 pm

klucz13 pisze:
Przemekslaw pisze:
klucz13 pisze: Łoł :D orzesz prawie ofrołd :)20 ruskie do sklepu mają gorszą drogę i śmigają codziennie bez kinetyka i innych takich wynalazków :)21
Te, mam Ci przytoczyc Twój film jak rozdupcyłeś most w jakims piździdołku ?? :)21
Wypadek przy pracy :)20
A moze po pracy :)23 - nie ważne, wszystko sie psuje... a co do filmu.. co wyscie sie spodziewali w 3 minutach zawrzec, dodatkowo może miał byc extream granda na 31" AT w roli głównej co ?? :)20
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » ndz mar 16, 2008 9:45 pm

Ale elaborat. NO NO.
Przemek nikt nie twierdzi że nie masz racji. UAZ napewno nie jest super sprzętem z którym zaorasz pustynie bez kszty poprawek ale nie da się ukryć, że dzisiejsze SUVy na grube tysiące też się do tego nie nadają.
Tu jest zasadnicza różnica, że za UAZem wieziesz przyczepkę części i kluczy a do nowego wynalazku wkładasz komputer z jakimś OBD i innymi programami diagnostycznymi no i o wtyczce diagnostycznej nie możesz zapomnieć.
Kiedyś kładłeś się pod auto waliłeś młotkiem i jechałeś dalej a teraz po zapaleniu się kontroli Check Engine dzwonisz po asistance i szukasz diagnosty. Oczywiście napewno nie dopadnie Cię to tak często jak UAZowców ale jak już Ci się przytrafi (czego oczywiście Ci nie życzę) to sam nic nie zrobisz. Stare auto jak przestało reagować na gaz to znaczyło, że się linka zerwała a u Ciebie owszem zerwie się ale kabelek albo co gorsza przepustnica się rozprogramuje a to już bolszy problem.
Teraz ja walnąłem przemówienie :D

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » ndz mar 16, 2008 10:00 pm

To jest zaleta starszych konstrukcji, ale mysle ze nie trzeba tego nikomu tłumaczyc. Ważne jest ze jednak te nowsze ( nie najnowsze, bo obecnie sie juz terenówek nie produkuje) 4x4 nadaja sie w lajtowy teren i psuja sie rzadziej.. mowa oczywiscie o prawdziwych 4x4.. nie żadnych terenóffkach :)21

Ogółem to tylko stare terenówki takie z krwi i kości nadaja sie do topienia, ale na chwile obecna nadaja sie tylko do tego.. lub dla koneserów :wink:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » ndz mar 16, 2008 10:13 pm

Zgadzam się z Tobą. Ale umiesz pokazać granice między "jeszcze terenówką" a "już nie terenówką" (Moją flagową nie ternówka jest Cayene o którym porsze głośno krzyczy że może pojechać na dakar i go wygra tylko po co mają się brudzić)

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » ndz mar 16, 2008 10:26 pm

Wg mnie - hardkor madafaka terenówka - 2 sztywne mosty i rama 8)
Wtedy da sie z autem juz zrobic wszystko.
Terenówka to jest 2 sztywne mosty z podłuznicoramą, rama z przednim zawieszeniem na wahaczach,
To takie bardzo ogólne, bo jednoznacznie rozgraniczyc sie nie da. Wartosc terenówki nie powinna tez przekraczac wielkiej kwoty (auta bazowego, seryjnego) bo wtedy szkoda katowac,motac, i motanie takze cholernie kosztowne jest :roll:
Ogółem w terenówce jak w aucie cięzarowym, im konstrukcja prostsza, tym lepsza i mniej zawodna :wink:
Terenówkami dla mnie nie są juz : Hummery oprócz H1, rózne nissany navara, pathfinder i co tam jeszcze stajnia czerwonej wisni ma tego pokroju, porsche to juz w ogóle :)21, jeep liberty, jeep commander, Nowe RRy :)21, Ssangyongi, wszelkie meśki i wiele wiele innych które mi uszły z pamięci :roll:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » ndz mar 16, 2008 10:39 pm

Ale bredzicie :lol:
Fajnie... :)2

A Ty Przemek juz przestań tak się rozpływać w tym staruszku Jeep'ie...i go tak nie katuj w teenie bo ci podzespoły strzelą :lol:
Ostatnio zmieniony ndz mar 16, 2008 10:42 pm przez Bartmann, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » ndz mar 16, 2008 10:41 pm

No Bartmann a jakie jest Twoje zdanie na temat aut terenowych i terenowawych? Zapraszamy do dyskusji

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » ndz mar 16, 2008 10:44 pm

Moim zdaniem jest UZA.....długo...długo nic...i....pustka :lol:

Z Kasztaniarskim pozdrowieniam dla starego klucza 13 :lol:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » ndz mar 16, 2008 10:49 pm

A tu tak na serio:
Primo Uaz to nie jest złe auto...jedynie mój sposób na jego zmotanie był od samego początku zły. To coś jak dwie metody w rzeźbiarstwie jedna mówi o wydobywaniu kształtu z litej bryły druga polega na doklejaniu elementów.
Tak więc po czterech latach miałem uaza z mocnym silnikiem, dużymi, wąskimi laczkami, blokadą tylnej różnicy, klatką i wyciagarką mechaniczną w obie strony. Jednak auto nadal nie spełniało pokładanych w nim oczekiwań w klasie ekstremalnej...miałem wybór...wydawać kasę i poświęcać czas dalej. Lub zmienić i zacząć jeszcze raz.
Jako że nakłady i czas już wielokrotnie przerosły cenę samego auta oraz jakiekolwiek oczekiwania a mój zapał trochę przygasł.
Postanowiłem, że musze zmienić furę i zaczać od podstaw.
Początkowo chciałem motać całkowicie od podstaw robiąc coś na kształt ZIBCAR'a jednak zaistniały problemy z wykonawstwem ponad to nie mogłem już wytrzymać bez terenu.
Dlatego przeglądając swoje obserwacje, doświadczenia z rajdów i przypinając do tego prostotę modyfkiacji, wytrzymałość elementów oraz ceny zdecydowałem się na suzuki.

Trzymać się jednak będę tego, że gdybym sprawy inaczej poprowadził te 4 czy 5 lat temu...UAZ nadal byłby najlepszy
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » ndz mar 16, 2008 10:57 pm

W samo sedno. W większości przypadków to nie samochody są źle i kijowo zrobione. To my je bardzo często źle motamy a potem mówimy że wóz był do dupy i nic nie dało się z nim zrobić.

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » ndz mar 16, 2008 11:01 pm

To puenta mojego ulubinego wątku :)
Polecam każdemu zaczynającemu przygodę z Uazem jego przeczytanie.

http://mudmasters-4x4.pl/index.php?opti ... topic=95.0

Lepiej tak niż sie oszukiwać, że kupię auto za 4 koła i zostanę mistrzem :lol:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » pn mar 17, 2008 7:13 am

Czyli krótko mówiąc UAZem też da się pojeździć w extreme tylko trzeba go z głową robić.
Dobrze mówię?

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn mar 17, 2008 7:38 am

źle mówisz
albo za późno... o jakieś 10 i więcej lat
teraz uaz to się andaje na generator kosztów... albo wzór nadwozia oldskulowego

Awatar użytkownika
Kamil75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: pn mar 10, 2008 8:25 am
Lokalizacja: Mrozy koło Mińska Maz.

Post autor: Kamil75 » pn mar 17, 2008 8:11 am

Witam...
Myśląc o zakupie terenówki (mój post "co za 5 tysięcy")też rozważałem zakup tego MonsterUaza:-))
Jakem laik... wydawał się.... spoko....
No właśnie i czemu go nie kupiłem? A raczej czemu stanęło na tym, że nie kupiłem niczego? Koszta... te 5 tysięcy to dopiero początek... i to pewnie nie wielki...
No więc życzę nowemu posiadaczowi sztoby mu się nic nie urywało i nie ukręcało...
Pozdrawiam
Kamil 75
Samurai 1,3 69PS, red 1000, 235/75/15 Simex, T-max 8500
www.fascynaci4x4.pl

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » pn mar 17, 2008 8:13 am

uaz ma bardzo dobrą rame :lol:
śmiem twierdzić , że nie ma pojazdu z ramą lepszą niż łaz :lol:

no a reszta... to ten no...
jeepa przemka w terenie objedzie :)21
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pn mar 17, 2008 1:35 pm

Mroczny pisze:źle mówisz
albo za późno... o jakieś 10 i więcej lat
teraz uaz to się andaje na generator kosztów... albo wzór nadwozia oldskulowego
:)2 :)21

Bartman, daj se siana z tym Uazem :)20
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: BROWAR_PL » pn mar 17, 2008 7:29 pm

padłem jak to zobaczyłem ale nie chce mi się nowego topicu zakładać lol
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4708898

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pn mar 17, 2008 7:35 pm

:)20 jest juz w drugim wątku, ale smiech to zdrowie przeciez :)21
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » pn mar 17, 2008 10:56 pm

Przemekslaw pisze:
Mroczny pisze:źle mówisz
albo za późno... o jakieś 10 i więcej lat
teraz uaz to się andaje na generator kosztów... albo wzór nadwozia oldskulowego
:)2 :)21

Bartman, daj se siana z tym Uazem :)20
ja już se dałem :lol: Ale Ty Przemuś masz chyba jakąś traumę...niby Jeep ale ciągle tak jakby...wspominasz..tęsknisz :lol:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » wt mar 18, 2008 7:12 am

Tęskni tęskni. To widać. Ale ja mam rede dla Przemka. Niech kupi tego picupa. Tanio i Uazowo. Zaspokoi pragnienie powrotu do tych wspaniałych lat.

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » wt mar 18, 2008 8:19 am

Nie, nie... ja juz podziekuje :)21
Choc, wspomnienia z Uazem :)2 8)
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » pn mar 24, 2008 8:42 pm

Wszystkim obserwującym i biorącym udział w dyskusji życzę wszystkiego najlepszego na te święta. Przede wszystkim dużo zdrowia, radości udanych wypraw oraz bezawaryjnych UAZów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość