jak wyżej... wszystkie modele...
Moderator: Student
-
dardes

- Posty: 361
- Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
- Lokalizacja: Warka
Post
autor: dardes » ndz lut 15, 2009 12:51 pm
A ten rodzielacz hamulców to Ci wisi luzem czy co
I jeszcze jedno - rozumiem że to mocowanie to dotaczałeś na wzór i montowanie w otwór a potem spawanie ?
-
morte36
-

- Posty: 830
- Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
- Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: morte36 » ndz lut 15, 2009 4:51 pm
szychu pisze:słyszałem że zółte wieszaki dodają 2 kuce

taką farbę miałem więc po co kupować nową np. czarną

a farba mi się została z tego pojazdu
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/u1m ... directlink
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
-
morte36
-

- Posty: 830
- Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
- Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: morte36 » ndz lut 15, 2009 4:54 pm
chudy1 pisze:mamy takie same opony, jak ci się kolego sprawują?

jak na razie nie miałem okazji przetestowanie oponek w cięższym terenie ale ogólnie jestem zadowolony zastanawiam się tylko jak szybo się zużywają na czarnym. A u ciebie jak się jeździ na nich.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
-
Balu-Balu
-

- Posty: 5312
- Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
- Lokalizacja: GWE
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Balu-Balu » pn lut 16, 2009 9:24 am
dardes pisze:A ten rodzielacz hamulców to Ci wisi luzem czy co
I jeszcze jedno - rozumiem że to mocowanie to dotaczałeś na wzór i montowanie w otwór a potem spawanie ?
Rozdzielacz jest zamocowany.
To akurat nie było jeszcze spawane. Jest to zwykła, śruba a na to rurka pod średnicę gum i jako dystans a z tyłu nakrętka. Nie było to dobre rozwiązanie bo się luzowało i już zmieniłem. Teraz jest wspawane jak w oryginale.

Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
-
morte36
-

- Posty: 830
- Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
- Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: morte36 » śr lut 18, 2009 8:30 am
OK mam kolejne ważne pytanie czy tylne resory klepie się na tą samą wysokość co przednie to tylne są dłuższe i nie wiem czy ma to jakiś wpływ????
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
-
Gocu

- Posty: 486
- Rejestracja: pn cze 07, 2010 1:50 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Gocu » pt wrz 09, 2011 3:26 pm
Coś temat umilkł. A szkoda, bo ciekawy jest.
Jest: Monterey 3,5v6 '00r lift 2" AT 235/85+szumex 33x10,5
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ
-
dardes

- Posty: 361
- Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
- Lokalizacja: Warka
Post
autor: dardes » pt wrz 09, 2011 3:41 pm
Wszyscy przeszli już na sprężynki

-
Balu-Balu
-

- Posty: 5312
- Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
- Lokalizacja: GWE
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Balu-Balu » pt wrz 09, 2011 4:35 pm
Ja generalnie swoich jeszcze nigdy nie klepałem. Są prawie płaskie ale za to jak robią

Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
-
Gocu

- Posty: 486
- Rejestracja: pn cze 07, 2010 1:50 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Gocu » pt wrz 09, 2011 4:49 pm
Ja właśnie muszę swoje wyklepać trochę. Nie chcę wkładać najpierw dłuższych wieszaków, bo resory są prawie proste. Zatem hebrowanie resorów, podniesienie budy troszkę. Tylko w mojej okolicy nikt chyba tego nie robi. A chcę w następnym tygodniu opony 31x10,5 kupić...
Jest: Monterey 3,5v6 '00r lift 2" AT 235/85+szumex 33x10,5
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ
-
Balu-Balu
-

- Posty: 5312
- Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
- Lokalizacja: GWE
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Balu-Balu » pt wrz 09, 2011 4:53 pm
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
-
Balu-Balu
-

- Posty: 5312
- Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
- Lokalizacja: GWE
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Balu-Balu » sob wrz 10, 2011 7:22 am
Gocu pisze:Czyli sugerujesz, żeby tylko budę lekko podnieść, a powinno być w porządku?
Od tego dym zaczął

Wyklepany resor uzyskuje większą sprężystość i od tego mogą plomby wypaść. Jeśli nie wozisz nim ciężarów to podłożył bym tylko profil (ja mam chyba 10x10) pod wieszak resoru.
Gocu pisze:
P.S. Co on taki powyginany

Wojownik jak na Uaza przystało

Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
-
CrOOchy
-

- Posty: 8351
- Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
- Lokalizacja: Cyców
Post
autor: CrOOchy » sob wrz 10, 2011 10:30 am
reuskie gniotsa nie łamiotsa

Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
-
uaz monster
- jestem tu nowy...

- Posty: 81
- Rejestracja: sob mar 05, 2011 9:35 am
Post
autor: uaz monster » pt wrz 16, 2011 5:14 pm
witam chce wymienić dwa pióra z każdego resora tzn gość który sie tym zajmuje powiedział że to w zupełności wystarczy tylko żebym dostarczył mu resory i on wymieni co trzeba tylko żebym powiedział jaką powinny mieć wysokość
wiadomo wszystkim o jaką odległość chodzi (odwrócony resor i od podłoża do śruby sercowej odległość środkowa)
i ja chciałbym mieć jakieś 13 cm jak będą już założone pod obciążeniem uaziorka wiec na ile cm ma je wyklepać żeby po założeniu miały te około 13 cm mam nadzieje ze zrozumieliście moje pytanie pozdro

cena za jedno pióro to ok 70 zł
-
morte36
-

- Posty: 830
- Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
- Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: morte36 » ndz wrz 18, 2011 7:24 am
ja klepałem przód chyba na 20-22cm a tył tak samo i okazało się ze tył trzeba wyżej klepać niż przód.
Z tego co pamiętam to maksymalnie można 24cm bez przeróbek.
Ale mogę się mylić bo dawno to robiłem.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
-
uaz monster
- jestem tu nowy...

- Posty: 81
- Rejestracja: sob mar 05, 2011 9:35 am
Post
autor: uaz monster » ndz wrz 18, 2011 9:29 am
właśnie chodzi mi o tą granice żeby przewodów hamulcowych nie pozrywać a tak myśle że tył zrobie na 20 a przód na18 bo chyba i tak siądą trochę pod obciążeniem tylko że to jest z nowego materiału więc nie bdą jeszcze przepracowane kurde ciężko to wyliczyć żeby było dobrze i żeby nie kucał jedną stroną chce żeby tył miał po założeniu 16 cm a przód 12 cm i mi starczy jak bedzie więcej to też dobrze z przodu silnik więc musi trosze byćw zapasie co sądzicie

-
uaz monster
- jestem tu nowy...

- Posty: 81
- Rejestracja: sob mar 05, 2011 9:35 am
Post
autor: uaz monster » śr wrz 21, 2011 8:34 pm
resory już poklepane jest jakby to powiedzieć

lepiej niż sięspodziewałem ale zato tył troszke sie niechce słuchać
a i co z drążkiem kierowniczym bo wadzi o resor na prostych kołach
wystarczy lekko go wyprofilować czy jakieś spawanko
-
Balu-Balu
-

- Posty: 5312
- Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
- Lokalizacja: GWE
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Balu-Balu » czw wrz 22, 2011 8:48 am
Wolałbym podgiąć niż spawać

Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
-
baloo
- jestem tu nowy...

- Posty: 38
- Rejestracja: pn sie 18, 2008 4:08 pm
- Lokalizacja: Ożarów Maz.
Post
autor: baloo » wt paź 04, 2011 3:43 pm
Balu-Balu pisze:Ja zrobiłem tak z amorkami
i działa.
Bardzo dobry plan, tak właśnie będę musiał poczynić u siebie. W tej chwili zmieniam mosty i w nowym tylnym moście mam mocowanie amortyzatora na szpilkę a nie ucho jak było w starym. Amortyzatory z tyłu widać że trzymają jeszcze fason, ale gorzej z przednimi - suche jak pieprz. Pomysł mam taki, żeby skorzystać z tej oto podpowiedzi zakładając tylne amortyzatory na przód dorabiając niżej uchwyt, a tył zostanie uzbrojony w amortyzatory nissan patrol po dospawaniu ucha - akurat podejdą rozmiarem a leżą i czekają na swój czas.
Balu-Balu pisze:
A całość wygląda tak:
Profil 80 pod wieszak resoru i przedłużone wieszaki resorów.
U mnie jest ciut inaczej ten patent zastosowany. Otóż podkładka jest zamontowana na innym końcu resora. Wydaje mi się - proszę o ewentualna korektę - że sprzyja to nieco bardziej geometrii względem przedniego wału. Idąc tym tropem podkładki pod resor tylni będę montował w miejscu mocowania resora pod zderzakiem tylnym - z tyłu wozu. Czyli przedłużanie mocowania resorów w miejscach najbardziej oddalonych od reduktora. Powód jest prosty (i chyba sensowny) - wtedy most przekrzywia się w taki sposób, że gniazdo mocowania wału "bardziej na wprost" patrzy na gniazdo w reduktorze.
UAZ 469B + diesel MB i kilkaset odziedziczonych "usprawnień"
-
chester 469
-

- Posty: 120
- Rejestracja: wt lut 23, 2010 9:15 pm
- Lokalizacja: Ostrołęka
Post
autor: chester 469 » śr paź 05, 2011 7:45 am
U mnie jest ciut inaczej ten patent zastosowany. Otóż podkładka jest zamontowana na innym końcu resora. Wydaje mi się - proszę o ewentualna korektę - że sprzyja to nieco bardziej geometrii względem przedniego wału. Idąc tym tropem podkładki pod resor tylni będę montował w miejscu mocowania resora pod zderzakiem tylnym - z tyłu wozu. Czyli przedłużanie mocowania resorów w miejscach najbardziej oddalonych od reduktora. Powód jest prosty (i chyba sensowny) - wtedy most przekrzywia się w taki sposób, że gniazdo mocowania wału "bardziej na wprost" patrzy na gniazdo w reduktorze.
Ja też tak mam zrobione, krzyżaki pod lepszym kątem pracują
ZJ 97r 5.2 V8 b+gaz sek. lift 2.5" BFG AT 31"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"
-
Takayuki
-

- Posty: 9208
- Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
- Lokalizacja: Nowa Sól
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Takayuki » śr paź 05, 2011 8:06 am
Ja mam jeszcze podkładkę między resor a most - i robiąc ją skośną, można dowolnie most 'wyprostować'.
-
Balu-Balu
-

- Posty: 5312
- Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
- Lokalizacja: GWE
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Balu-Balu » śr paź 05, 2011 9:46 am
U mnie zachowałem kąt mostu podkładając klin pod resor. Nie jest to podkładka która podnosi auto ale ustawia most aby kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy wróciły na swoje miejsce.

Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
-
baloo
- jestem tu nowy...

- Posty: 38
- Rejestracja: pn sie 18, 2008 4:08 pm
- Lokalizacja: Ożarów Maz.
Post
autor: baloo » śr paź 05, 2011 4:00 pm
no no, skorzystam

Będzie trzeba pewno wykonać dłuższe śruby resor-most. Wiem że są giganci co pręt gwintowany zakładają z markietu budowlanego... na coś trzeba w końcu umrzeć, ale po co zginąć i ryzykować czyjeś zdrowie.
Jest jakiś gotowy element z jakiegoś pojazdu co by go po prostu tam zastosować czy po prostu gwintować porządnego druta?
UAZ 469B + diesel MB i kilkaset odziedziczonych "usprawnień"
-
Takayuki
-

- Posty: 9208
- Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
- Lokalizacja: Nowa Sól
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Takayuki » śr paź 05, 2011 4:06 pm
Ja brałem dłuższe od bodajże Lublina, i do kowala żeby powyginał - półokrągłe były.
-
carinus
-

- Posty: 1144
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
- Lokalizacja: lubuskie/Belgia
Post
autor: carinus » śr paź 05, 2011 6:35 pm
Od biedy można użyc 4 śrub i płaskownika z otworami.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość