jak wyżej... wszystkie modele...
Moderator: Student
-
Bartmann

- Posty: 1833
- Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
- Lokalizacja: Wawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Bartmann » śr maja 31, 2006 8:24 am
Ha

To powiem wam, ze dziś byłem w Zakładach gdzie robią mi mosty...i okazało się, że ja cały czas miałem szybkie
I teraz to mam dopiero dylemat...bo generalnie wałek i talerz nie ucierpiały....wyrypało wszystkie łożyska no i przez te lata zapanowała w środku straszna korozja

Prawdopodobnie moc wołgi kompensowała tak, że nie zauważyłem różnicy porównując z innymi UAZami

-
Grzegorz G.

- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Grzegorz G. » śr maja 31, 2006 8:33 am
Już pisałem, ale napiszę jeszcze raz - TO NIE JEST WIELKA ROŻNICA
U mnie wygląda to tak, że wcześniej na czwórce jechałem spokojnie od 40/h, a teraz muszę od 45/h. I taka właśnie różnica z wyliczeń wychodzi.
Grzechu_z_UAZ
-
Bartmann

- Posty: 1833
- Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
- Lokalizacja: Wawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Bartmann » śr maja 31, 2006 8:37 am
Grzesiu...mi chodzi (tylko i wyłącznie) o róznicę w terenie i to o przeprawy.
Na asfalcie poruszam się innym pojazdem.
-
Grzegorz G.

- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Grzegorz G. » śr maja 31, 2006 8:38 am
Dobrze, chciałem tylko pokazać skalę problemu...
Grzechu_z_UAZ
-
Bartmann

- Posty: 1833
- Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
- Lokalizacja: Wawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Bartmann » śr maja 31, 2006 8:49 am
Wiesz (Wiecie:):)) ja chcę te mosty zrobić optymalnie....a niestety nie mam żadnych doświadczeń...dlatego pytam. Plan jest taki, żeby wytrzymały rok bezobsługowo....w tym czasie bedę myślał nad zmianą mostów na inne. Dodam, że silnik wymieniam na kolejną wołgę po kapitalce z dwugardzielowym gażnikiem (więc moc ponownie wzrośnie) a kółka zamieniam na 33" (nie wiem tylko jeszcze czy 10,5 czy 12,5).
Jeżeli ktokolwiek wie niech podpowie

Ostatnio zmieniony śr maja 31, 2006 9:19 am przez
Bartmann, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Grzegorz G.

- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Grzegorz G. » śr maja 31, 2006 9:18 am
nie mam zdania w sprawie opon

Ostatnio zmieniony śr maja 31, 2006 9:40 am przez
Grzegorz G., łącznie zmieniany 1 raz.
Grzechu_z_UAZ
-
mudder
-

- Posty: 2679
- Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
- Lokalizacja: KTT/KBC/KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mudder » śr maja 31, 2006 9:31 am
Bartmann pisze:Wiesz (Wiecie:):)) ja chcę te mosty zrobić optymalnie....a niestety nie mam żadnych doświadczeń...dlatego pytam. Plan jest taki, żeby wytrzymały rok bezobsługowo....w tym czasie bedę myślał nad zmianą mostów na inne. Dodam, że silnik wymieniam na kolejną wołgę po kapitalce z dwugardzielowym gażnikiem (więc moc ponownie wzrośnie) a kółka zamieniam na 33" (nie wiem tylko jeszcze czy 10,5 czy 12,5).
Jeżeli ktokolwiek wie niech podpowie

tylko i wyłącznie 10,5 ; 12,5 są zdecydowanie za szerokie do uaza i dodatkowo
zwiększają obciążenia na mostach
w sumie 1353 KM

no replacement for displacement!
-
L80

- Posty: 646
- Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
- Lokalizacja: Mlawa
Post
autor: L80 » śr maja 31, 2006 10:27 am
ja to czasami nie moge jak wy tu wypisujecie
co ma szerokośc lacia do obciążenia mostu
przecież półoś czy pare kół ukręca momęt obrotowy który rośnie w miare zwiększania odległości między osią obrotu koła a jego powiezchnią styku z podlożem
innymi słowy śrube łatwiej jest ukręcić zakładając przedłużke na klucz
a samym kluczem bez przedłużki to jaki by nie był grubszy szerszy perkalikowy w różowe groszki jest dużo trudniej to zrobić
-
mudder
-

- Posty: 2679
- Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
- Lokalizacja: KTT/KBC/KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mudder » śr maja 31, 2006 10:54 am
L80 pisze:ja to czasami nie moge jak wy tu wypisujecie
co ma szerokośc lacia do obciążenia mostu
przecież półoś czy pare kół ukręca momęt obrotowy który rośnie w miare zwiększania odległości między osią obrotu koła a jego powiezchnią styku z podlożem
innymi słowy śrube łatwiej jest ukręcić zakładając przedłużke na klucz
a samym kluczem bez przedłużki to jaki by nie był grubszy szerszy perkalikowy w różowe groszki jest dużo trudniej to zrobić
większa szerokość większe opory toczenia a zresztą ja sięnie znam

w sumie 1353 KM

no replacement for displacement!
-
L80

- Posty: 646
- Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
- Lokalizacja: Mlawa
Post
autor: L80 » śr maja 31, 2006 11:07 am
i znowu no !
co mają do tego opory toczenia
Bartmann che jeździć na przeprawy a nie po czarnym
i na tym czy mu spali litr w to czy w tamto raczej niespecjalnie mu zależy
zapewne najbardziej by był szczęsliwy gdyby jego pojazd odznaczał sie jak nawiekszą dzielnością w terenie
i to jest priorytet
a w osiągnięciu tego celu szersze laćki napewno pomogą
-
Grzegorz G.

- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Grzegorz G. » śr maja 31, 2006 11:51 am
To ja mam pytanie.
Szersze oponki zakłada się w jakim celu:
1) aby zmniejszyć zapadanie się auta (np. torf, inne mokradła, piasek)
2) aby poprawić przyczepność czyli zwiększyć chęć auta do posuwania się do przodu czy do tyłu.
Czy w związku z 2 siły dziłające na napęd nie wzrosną przy szerszych lakach

Grzechu_z_UAZ
-
chiquito83

- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
Post
autor: chiquito83 » śr maja 31, 2006 12:02 pm
L80 pisze:i znowu no !
co mają do tego opory toczenia
Bartmann che jeździć na przeprawy a nie po czarnym
i na tym czy mu spali litr w to czy w tamto raczej niespecjalnie mu zależy
zapewne najbardziej by był szczęsliwy gdyby jego pojazd odznaczał sie jak nawiekszą dzielnością w terenie
i to jest priorytet
a w osiągnięciu tego celu szersze laćki napewno pomogą
wieksza masa, wieksze opory, to naprawde nie zwiekszy obciazenia mostu?
-
Przemekslaw
-

- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Przemekslaw » śr maja 31, 2006 12:48 pm
-
L80

- Posty: 646
- Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
- Lokalizacja: Mlawa
Post
autor: L80 » śr maja 31, 2006 1:29 pm
większa masa ?
10,5 a 12,5 cala to będzie zaiste olbrzymia różnica w masie pojazdu
normalnie przybędzie mu ze 20kg na całym aucie
tak macie racje
to napewno spowoduje wysypanie wszystkich bebechów
OPORY TOCZENIA

! pomyślcie troche
ta wartośc owszem nieznacznie wrośnie ale da się to wyczuć jedynie na czwarym biegu na szosowym przełożeniu gdzie momęty działające na układ napędowy nie są w stanie w jaki kolwiek sposób go uszkodzić
-
Bartmann

- Posty: 1833
- Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
- Lokalizacja: Wawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Bartmann » śr maja 31, 2006 1:43 pm
Hmmm....czyli 33/12,5/15 + przełożenia w mostach 8/41.
Silnik z jakieś 120 kucy...stara skrzynia, wały i reduktor...i mówisz, że będzie gites??
-
L80

- Posty: 646
- Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
- Lokalizacja: Mlawa
Post
autor: L80 » śr maja 31, 2006 1:58 pm
raczej gites-majones
dobrze to będzie dopiero wtedy jak po zważeniu nie bedzie miał więcej jak jakieś 1300kg
dopiero wtedy szansa że coś ukręcisz była by znikoma
-
Bartmann

- Posty: 1833
- Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
- Lokalizacja: Wawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Bartmann » śr maja 31, 2006 3:20 pm
Ale z Ciebie doradca

-
Olek1605
-

- Posty: 861
- Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Olek1605 » śr maja 31, 2006 3:34 pm
szersza opona lepsza przyczepność przez co łatwiej coś ukręcić przy ostrym dodaniu gazu.
-
L80

- Posty: 646
- Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
- Lokalizacja: Mlawa
Post
autor: L80 » śr maja 31, 2006 5:34 pm
Bartmann pisze:Ale z Ciebie doradca

a ty miślisz że od tak sobie założysz 33" i ujdzie ci to płazem
nie ma lekko coś za coś
a poco była ta gadka na początku o wstawianiu mostów patrolowych
że to niby takie mocne i wogule same och i ach
a one są normalne przecież
tylko jak most pochcodzi z samochodu który przewala dwie tony a ty go wsadzisz do uaza który ma powiedzmy 1600kg to mu można wtrynić wieksze opony bez obawy wymielenia czegoś
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » śr maja 31, 2006 5:49 pm
ponad 2 tony

to chyba dlugi z 10 workami ziemniakow na pace
mosty z patrola sa wytrzymale i tego nikt nie neguje a z uaza sa slabe i tyle - nie oszukujmy sie - w oryginale tzn silnik 2,4 + oryginalne 215/90 R15 mosty z uaza sobie radza - z wiekszymi gumami juz trzeba jezdzic ostroznie
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
Olek1605
-

- Posty: 861
- Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Olek1605 » śr maja 31, 2006 6:50 pm
Bart03 pisze:ponad 2 tony

to chyba dlugi z 10 workami ziemniakow na pace
mosty z patrola sa wytrzymale i tego nikt nie neguje a z uaza sa slabe i tyle - nie oszukujmy sie - w oryginale tzn silnik 2,4 + oryginalne 215/90 R15 mosty z uaza sobie radza - z wiekszymi gumami juz trzeba jezdzic ostroznie
afgany nie są takie słabe
-
Przemekslaw
-

- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Przemekslaw » śr maja 31, 2006 6:54 pm
L80 pisze:Bartmann pisze:Ale z Ciebie doradca

a ty miślisz że od tak sobie założysz 33" i ujdzie ci to płazem
nie ma lekko coś za coś
a poco była ta gadka na początku o wstawianiu mostów patrolowych
że to niby takie mocne i wogule same och i ach
a one są normalne przecież
tylko jak most pochcodzi z samochodu który przewala dwie tony a ty go wsadzisz do uaza który ma powiedzmy 1600kg to mu można wtrynić wieksze opony bez obawy wymielenia czegoś
Chyba trzeba było przeczytać cały wątek..albo chociaż kilka ostatnich stron

-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » śr maja 31, 2006 7:04 pm
Olek1605 pisze:Bart03 pisze:ponad 2 tony

to chyba dlugi z 10 workami ziemniakow na pace
mosty z patrola sa wytrzymale i tego nikt nie neguje a z uaza sa slabe i tyle - nie oszukujmy sie - w oryginale tzn silnik 2,4 + oryginalne 215/90 R15 mosty z uaza sobie radza - z wiekszymi gumami juz trzeba jezdzic ostroznie
afgany nie są takie słabe
a to tu jest mowa o afganach

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
faziuaz
-

- Posty: 1185
- Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
- Lokalizacja: przemysl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: faziuaz » śr maja 31, 2006 7:17 pm
......
A i jeżeli twierdzisz ze blokade zakłada się na cięższą oś w tym przypadku przednią to czemu wszystkie auta które posiadają jedną blokadę seryjnną mają ją montowaną z tyłu a nie z przodu
....odpowiedź na to pytanie jest banalnie prosta.......

......przecież jak sama nazwa wskazuje jest to
blokada mechanizmu różnicowego....jak wyobrażasz sobie skręcanie na zablokowanym mechaniźmie????(dwa koła obracają się z tą samą prędkością

)
-
Olek1605
-

- Posty: 861
- Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Olek1605 » śr maja 31, 2006 7:22 pm
Bart03 pisze:Olek1605 pisze:Bart03 pisze:ponad 2 tony

to chyba dlugi z 10 workami ziemniakow na pace
mosty z patrola sa wytrzymale i tego nikt nie neguje a z uaza sa slabe i tyle - nie oszukujmy sie - w oryginale tzn silnik 2,4 + oryginalne 215/90 R15 mosty z uaza sobie radza - z wiekszymi gumami juz trzeba jezdzic ostroznie
afgany nie są takie słabe
a to tu jest mowa o afganach

nie ale to jest moja sugestia na temat mostów. gdyż była mowa że UAZowe są słabe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość