Jakie mosty najlepsze do UAZa??

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » śr maja 31, 2006 8:24 am

Ha :lol: To powiem wam, ze dziś byłem w Zakładach gdzie robią mi mosty...i okazało się, że ja cały czas miałem szybkie :D :lol:
I teraz to mam dopiero dylemat...bo generalnie wałek i talerz nie ucierpiały....wyrypało wszystkie łożyska no i przez te lata zapanowała w środku straszna korozja :)3 Prawdopodobnie moc wołgi kompensowała tak, że nie zauważyłem różnicy porównując z innymi UAZami :lol: :lol:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » śr maja 31, 2006 8:33 am

Już pisałem, ale napiszę jeszcze raz - TO NIE JEST WIELKA ROŻNICA !!

U mnie wygląda to tak, że wcześniej na czwórce jechałem spokojnie od 40/h, a teraz muszę od 45/h. I taka właśnie różnica z wyliczeń wychodzi.
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » śr maja 31, 2006 8:37 am

Grzesiu...mi chodzi (tylko i wyłącznie) o róznicę w terenie i to o przeprawy.
Na asfalcie poruszam się innym pojazdem.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » śr maja 31, 2006 8:38 am

Dobrze, chciałem tylko pokazać skalę problemu...
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » śr maja 31, 2006 8:49 am

Wiesz (Wiecie:):)) ja chcę te mosty zrobić optymalnie....a niestety nie mam żadnych doświadczeń...dlatego pytam. Plan jest taki, żeby wytrzymały rok bezobsługowo....w tym czasie bedę myślał nad zmianą mostów na inne. Dodam, że silnik wymieniam na kolejną wołgę po kapitalce z dwugardzielowym gażnikiem (więc moc ponownie wzrośnie) a kółka zamieniam na 33" (nie wiem tylko jeszcze czy 10,5 czy 12,5).
Jeżeli ktokolwiek wie niech podpowie :)2
Ostatnio zmieniony śr maja 31, 2006 9:19 am przez Bartmann, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » śr maja 31, 2006 9:18 am

nie mam zdania w sprawie opon :wink:
Ostatnio zmieniony śr maja 31, 2006 9:40 am przez Grzegorz G., łącznie zmieniany 1 raz.
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » śr maja 31, 2006 9:31 am

Bartmann pisze:Wiesz (Wiecie:):)) ja chcę te mosty zrobić optymalnie....a niestety nie mam żadnych doświadczeń...dlatego pytam. Plan jest taki, żeby wytrzymały rok bezobsługowo....w tym czasie bedę myślał nad zmianą mostów na inne. Dodam, że silnik wymieniam na kolejną wołgę po kapitalce z dwugardzielowym gażnikiem (więc moc ponownie wzrośnie) a kółka zamieniam na 33" (nie wiem tylko jeszcze czy 10,5 czy 12,5).
Jeżeli ktokolwiek wie niech podpowie :)2
tylko i wyłącznie 10,5 ; 12,5 są zdecydowanie za szerokie do uaza i dodatkowo
zwiększają obciążenia na mostach
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
L80
Posty: 646
Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: L80 » śr maja 31, 2006 10:27 am

ja to czasami nie moge jak wy tu wypisujecie
co ma szerokośc lacia do obciążenia mostu
przecież półoś czy pare kół ukręca momęt obrotowy który rośnie w miare zwiększania odległości między osią obrotu koła a jego powiezchnią styku z podlożem
innymi słowy śrube łatwiej jest ukręcić zakładając przedłużke na klucz
a samym kluczem bez przedłużki to jaki by nie był grubszy szerszy perkalikowy w różowe groszki jest dużo trudniej to zrobić

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » śr maja 31, 2006 10:54 am

L80 pisze:ja to czasami nie moge jak wy tu wypisujecie
co ma szerokośc lacia do obciążenia mostu
przecież półoś czy pare kół ukręca momęt obrotowy który rośnie w miare zwiększania odległości między osią obrotu koła a jego powiezchnią styku z podlożem
innymi słowy śrube łatwiej jest ukręcić zakładając przedłużke na klucz
a samym kluczem bez przedłużki to jaki by nie był grubszy szerszy perkalikowy w różowe groszki jest dużo trudniej to zrobić
większa szerokość większe opory toczenia a zresztą ja sięnie znam :roll:
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
L80
Posty: 646
Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: L80 » śr maja 31, 2006 11:07 am

i znowu no !
co mają do tego opory toczenia
Bartmann che jeździć na przeprawy a nie po czarnym
i na tym czy mu spali litr w to czy w tamto raczej niespecjalnie mu zależy
zapewne najbardziej by był szczęsliwy gdyby jego pojazd odznaczał sie jak nawiekszą dzielnością w terenie
i to jest priorytet
a w osiągnięciu tego celu szersze laćki napewno pomogą

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » śr maja 31, 2006 11:51 am

To ja mam pytanie.

Szersze oponki zakłada się w jakim celu:

1) aby zmniejszyć zapadanie się auta (np. torf, inne mokradła, piasek)
2) aby poprawić przyczepność czyli zwiększyć chęć auta do posuwania się do przodu czy do tyłu.

Czy w związku z 2 siły dziłające na napęd nie wzrosną przy szerszych lakach ??
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » śr maja 31, 2006 12:02 pm

L80 pisze:i znowu no !
co mają do tego opory toczenia
Bartmann che jeździć na przeprawy a nie po czarnym
i na tym czy mu spali litr w to czy w tamto raczej niespecjalnie mu zależy
zapewne najbardziej by był szczęsliwy gdyby jego pojazd odznaczał sie jak nawiekszą dzielnością w terenie
i to jest priorytet
a w osiągnięciu tego celu szersze laćki napewno pomogą
wieksza masa, wieksze opory, to naprawde nie zwiekszy obciazenia mostu?

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » śr maja 31, 2006 12:48 pm

opona szersza=cięższa=wieksze opory toczenia= wieksza siła aby obrócić kołem :)1 !! , jak masz dużo mocy to bedzie coś siadało i najprędzej bedzie to coś z układu napędowego typy krzyżak, półoś etc. :)3 :)3
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
L80
Posty: 646
Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: L80 » śr maja 31, 2006 1:29 pm

większa masa ?
10,5 a 12,5 cala to będzie zaiste olbrzymia różnica w masie pojazdu :lol:
normalnie przybędzie mu ze 20kg na całym aucie
tak macie racje
to napewno spowoduje wysypanie wszystkich bebechów :lol:

OPORY TOCZENIA !!! pomyślcie troche
ta wartośc owszem nieznacznie wrośnie ale da się to wyczuć jedynie na czwarym biegu na szosowym przełożeniu gdzie momęty działające na układ napędowy nie są w stanie w jaki kolwiek sposób go uszkodzić

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » śr maja 31, 2006 1:43 pm

Hmmm....czyli 33/12,5/15 + przełożenia w mostach 8/41.
Silnik z jakieś 120 kucy...stara skrzynia, wały i reduktor...i mówisz, że będzie gites??
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
L80
Posty: 646
Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: L80 » śr maja 31, 2006 1:58 pm

raczej gites-majones :)3
dobrze to będzie dopiero wtedy jak po zważeniu nie bedzie miał więcej jak jakieś 1300kg
dopiero wtedy szansa że coś ukręcisz była by znikoma

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » śr maja 31, 2006 3:20 pm

Ale z Ciebie doradca :lol:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » śr maja 31, 2006 3:34 pm

szersza opona lepsza przyczepność przez co łatwiej coś ukręcić przy ostrym dodaniu gazu.

Awatar użytkownika
L80
Posty: 646
Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: L80 » śr maja 31, 2006 5:34 pm

Bartmann pisze:Ale z Ciebie doradca :lol:
a ty miślisz że od tak sobie założysz 33" i ujdzie ci to płazem
nie ma lekko coś za coś
a poco była ta gadka na początku o wstawianiu mostów patrolowych
że to niby takie mocne i wogule same och i ach
a one są normalne przecież
tylko jak most pochcodzi z samochodu który przewala dwie tony a ty go wsadzisz do uaza który ma powiedzmy 1600kg to mu można wtrynić wieksze opony bez obawy wymielenia czegoś

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr maja 31, 2006 5:49 pm

ponad 2 tony :o to chyba dlugi z 10 workami ziemniakow na pace

mosty z patrola sa wytrzymale i tego nikt nie neguje a z uaza sa slabe i tyle - nie oszukujmy sie - w oryginale tzn silnik 2,4 + oryginalne 215/90 R15 mosty z uaza sobie radza - z wiekszymi gumami juz trzeba jezdzic ostroznie
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » śr maja 31, 2006 6:50 pm

Bart03 pisze:ponad 2 tony :o to chyba dlugi z 10 workami ziemniakow na pace

mosty z patrola sa wytrzymale i tego nikt nie neguje a z uaza sa slabe i tyle - nie oszukujmy sie - w oryginale tzn silnik 2,4 + oryginalne 215/90 R15 mosty z uaza sobie radza - z wiekszymi gumami juz trzeba jezdzic ostroznie
afgany nie są takie słabe

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » śr maja 31, 2006 6:54 pm

L80 pisze:
Bartmann pisze:Ale z Ciebie doradca :lol:
a ty miślisz że od tak sobie założysz 33" i ujdzie ci to płazem
nie ma lekko coś za coś
a poco była ta gadka na początku o wstawianiu mostów patrolowych
że to niby takie mocne i wogule same och i ach
a one są normalne przecież
tylko jak most pochcodzi z samochodu który przewala dwie tony a ty go wsadzisz do uaza który ma powiedzmy 1600kg to mu można wtrynić wieksze opony bez obawy wymielenia czegoś
Chyba trzeba było przeczytać cały wątek..albo chociaż kilka ostatnich stron :)21 :)21
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr maja 31, 2006 7:04 pm

Olek1605 pisze:
Bart03 pisze:ponad 2 tony :o to chyba dlugi z 10 workami ziemniakow na pace

mosty z patrola sa wytrzymale i tego nikt nie neguje a z uaza sa slabe i tyle - nie oszukujmy sie - w oryginale tzn silnik 2,4 + oryginalne 215/90 R15 mosty z uaza sobie radza - z wiekszymi gumami juz trzeba jezdzic ostroznie
afgany nie są takie słabe
a to tu jest mowa o afganach :o
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » śr maja 31, 2006 7:17 pm

......
A i jeżeli twierdzisz ze blokade zakłada się na cięższą oś w tym przypadku przednią to czemu wszystkie auta które posiadają jedną blokadę seryjnną mają ją montowaną z tyłu a nie z przodu
....odpowiedź na to pytanie jest banalnie prosta....... :lol: :lol: ......przecież jak sama nazwa wskazuje jest to blokada mechanizmu różnicowego....jak wyobrażasz sobie skręcanie na zablokowanym mechaniźmie????(dwa koła obracają się z tą samą prędkością 8) )
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » śr maja 31, 2006 7:22 pm

Bart03 pisze:
Olek1605 pisze:
Bart03 pisze:ponad 2 tony :o to chyba dlugi z 10 workami ziemniakow na pace

mosty z patrola sa wytrzymale i tego nikt nie neguje a z uaza sa slabe i tyle - nie oszukujmy sie - w oryginale tzn silnik 2,4 + oryginalne 215/90 R15 mosty z uaza sobie radza - z wiekszymi gumami juz trzeba jezdzic ostroznie
afgany nie są takie słabe
a to tu jest mowa o afganach :o
nie ale to jest moja sugestia na temat mostów. gdyż była mowa że UAZowe są słabe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość