Afgany

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Afgany

Post autor: kb-autostyle » pn lip 02, 2012 11:34 am

wieprzowina pisze:
kb-autostyle pisze:... I niech się coś "zesra" albo zwykła obsługa mostów sa dostępne części?
....
Zapewniam cię że części są w Polsce 1000razy bardziej dostępne niż byłyby produkty firemek z Jekaterynburga czy Saratowa. :wink:
Może nie tysiące, ale jeśłi piszesz, że nie ma z częściami problemy to znaczy, że tak jest..

Z seryjnymi częściami do UAZów w zasadzie też nie ma żadnego problemu i nigdy nie bedzie. Bo UAZ wiecznie będzie jeździł na wschodzie. To auto jest potrzebne w trudno dostępnych miejscach, jest popularne i aktywnie używane. Jest dużó świetnych gotowych rozwiązań i zapewne kolejne lata przyniosą dalszy rozwój tego trendu- np. duże zwolnice do mostów UAZ.

Jekaterinburg ciągle nie wyrabia się, wszyscy chcący mieć kute półosie czekają :). Grzyby jedynie są teraz od ręki dostępne - półosie krótkie w zwolnicy, przykupiłem 4 sztuki na zapas :D
Saratow, jest wszędzie od ręki (w Rosji). Narazie nie widziałem półosi Saratowskich na allegro a szkoda (znaczy się są jakieś podobnie wyglądające ale bez pudełek i nie wiadomo, kto je zrobił), bo sprawdziły się i są świetne do codziennej jazdy. Wyczynowa jazda to wiadomo co trzeba zakładać.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: Afgany

Post autor: Piter69A » pn lip 02, 2012 2:27 pm

Może w Rosji te uazowe super mosty i czesci do nich się sprawdzaja i są na to kupcy ale nie widzę specjalnego zinteresowania tym u nas. Części do mostów Volvo jak na razie są dostępne bez większych problemów, niektóre nawet w zwykłym serwisie dla ciężarówek Volvo.
W moim GAZiku na ramie UAZa też miałem dylemat przy wyborze między afganami a dostępnymi powszechnie mostami typu Patrol, Toyota, itd.
Wybór padł na Toyotę i bardzo dobrze :)2 Lżejsze od zwykłych UAZowych, tanie i dostępne części i akcesoria (np. lepsze półosie, blokady), dobre materiały (zawsze a nie jak się trafi :wink: ), zawias na sprężynie, hamulce, itd.
Zakup mostów, części i przeróbka wyszła taniej niż sam zakup zwykłych afganów niewiadomej jakości i z bębnowymi hamulcami.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

gurbanek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: śr kwie 18, 2012 5:54 pm

Re: Afgany

Post autor: gurbanek » pn lip 02, 2012 4:45 pm

No i widzę, że daliście mi w tej dyskusji sporo do myślenia ale szczerze powiem, że nadal nie wiem czy remontować stare czy od razu kupować używki afgany... Nie ukrywam, ze marzy mi się klimatyczny UAZ ale jednak dający sobie niezgorzej radę w terenie ;) :)11 tak jak pisał sztanca - niezapomniane wrażenia :evil:

Awatar użytkownika
Sztanca
Posty: 433
Rejestracja: czw cze 19, 2008 11:48 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Afgany

Post autor: Sztanca » pn lip 02, 2012 5:11 pm

wrażenia bezcenne, ale nie można się nie zgodzić z wieprzowiną :)
wieprzowina pisze:Jeśli się już takiego kupiło to inna sprawa, ale montaż afganów jest bez sensu. :)3 (...) Uaz jest klimatyczny, a próby robienia z niego hardmadafaka pożeracza terenu, to lepienie bata z gówna. :lol:
podsumowując:
jeśli kupiłeś auto na afganach - spoko, serwisować, jeździć i będzie pan zadowolony :)2 :D
zmiana posiadanych mostów na afgany - finansowo nieuzasadniona :)3
zmoty sprzedane, szukam cywilnego Y60
sylwester w górach

gurbanek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: śr kwie 18, 2012 5:54 pm

Re: Afgany

Post autor: gurbanek » pn lip 02, 2012 7:56 pm

Hmm czy finansowo nieuzasadniona to nie wiem, przy kosztach nowych tj 15 tys pewnie tak, ja jednak znalazłem używki za 2,5 tys więc nadal się zastanawiam intensywnie.....

Awatar użytkownika
kacper_agh
 
 
Posty: 106
Rejestracja: pn sty 26, 2009 7:10 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Afgany

Post autor: kacper_agh » pn lip 02, 2012 9:50 pm

za 2,5 tys to kupisz 5 sztuk mostów z jakiegoś japońca popularnego, które sciagają z angli na części. a kazdy z tych mostów bedzie w lepszym stanie i bardziej wytrzymaly niż oryginalne uazowskie w momencie wyjazdu z fabryki. takie moje zdanie
GG2362909 Uaz469 2,6i(Isuzu)/Trooper-Monterey 3,2/Alfa 156
Włoskie i rosyjskie mają w sobie to coś

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Afgany

Post autor: Balu-Balu » wt lip 03, 2012 10:01 am

Daj namiary na takie tanie to może i ja skorzystam :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Re: Afgany

Post autor: Paweł93 » wt lip 03, 2012 3:02 pm

Sory że się wtrącam ale tak z ciekawości zapytam śledząc wątek.
To mówicie że afgay nie są takie pancerne i nieśmiertelne jak można usłyszeć w niektórzych 'legendach' ? :wink:
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

gurbanek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: śr kwie 18, 2012 5:54 pm

Re: Afgany

Post autor: gurbanek » wt lip 03, 2012 3:19 pm

No właśnie - dlatego zadałem i ja pytanie. Widać, że opinie są mocno zróżnicowane - jedni twierdzą, że tak - pancerne prawie nie do zerwania ... inni twierdzą,że szajs byle co i nie warto.... Ja sobie tak myślę, że zależy chyba na jaki egzemplarz się trafi.... Sztanca na nich posuwa i je chwali ale.. jakby miał zakładać je sam to by nie założył :lol:

Reasumując, ciężka sprawa .... :)12

Awatar użytkownika
Sztanca
Posty: 433
Rejestracja: czw cze 19, 2008 11:48 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Afgany

Post autor: Sztanca » wt lip 03, 2012 3:59 pm

Afgany są zrobione z tzw. gównolitu (taki ruski metal 8) ). Jeżeli jesteś tego świadom to wszystko jest OK :wink:
Mosty są bardzo dobre z uwagi na ich prześwit pod główką mostu, dzięki czemu nie toną w koleinach po Parchatych ... ALE ... trzeba je 'szanować', bo łatwo ukręcić np. krótką półoś (zwolnica-koło). Jeśli jeździsz z głową to nic ukręcisz, ale jeśli nie masz doświadczenia w odpowiednim stylu jazdy to możesz się na afganach mocno sparzyć. Ja jeżdżę trzeci sezon i ukręciłem 2 półosie, jedną przez głupotę (brak expa), drugą przez nieuwagę (luźny dekiel).
Rozwiązaniem są kute półosie, ale cena za komplet na całe auto z blokadami 100% jak na razie skutecznie mnie demotywuje.

Napiszę ponownie to co chyba jest najważniejsze w afganach: Jeżeli je masz, to szanuj i będziesz zadowolony. Jeśli szukasz mostów do auta - kup od Toyoty lub Parchatego i też będziesz zadowolony :wink:

Chyba, że masz mechanika, który zna się na rzeźbieniu w gównolicie to kupuj te Afgany! :)2
zmoty sprzedane, szukam cywilnego Y60
sylwester w górach

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Re: Afgany

Post autor: Paweł93 » wt lip 03, 2012 7:37 pm

Ale w porównaniu do normalnych UAZowych mostów to afgany chyba są dużo wytrzymalsze co ? :D
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Afgany

Post autor: Didymos » śr lip 04, 2012 9:51 am

To jest właśnie ta ludowa legenda.
Nie są mocniejsze, tylko cięższe, bardziej skomplikowane i przy okazji dają 8cm więcej prześwitu :)21
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Afgany

Post autor: kb-autostyle » śr lip 04, 2012 10:01 am

Didymos pisze:To jest właśnie ta ludowa legenda.
Nie są mocniejsze, tylko cięższe, bardziej skomplikowane i przy okazji dają 8cm więcej prześwitu :)21
Oczywiście, że znoszą dużo więcej!
Legendy to są, ale o rosyjskim "gównolicie", ale tego nie będę komentował :)21

Reduktorowe (zwolnicowe -afgany)) mosty po to zostały skonstruowane aby rozłożyć naprężenia na reduktor kołowy (zwolnicę) i dyfer i podnieść możliwości auta w terenie, jednocześnie zwiększając prześwit pod mostem.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Afgany

Post autor: Didymos » śr lip 04, 2012 10:08 am

Oczywiście, ... że po to zostały skonstruowane :)21
Co do jakości rosyjskich podzespołów, to 9 lat przejeździłem uazami, zdążyłem wyrobić sobie zdanie i bynajmniej nie jakieś strasznie negatywne 8)
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: Afgany

Post autor: Piter69A » śr lip 04, 2012 12:37 pm

Prawdą jest, że afgan znosi więcej niż zwykły most.
Niewiele więcej, ale więcej.
Koła 31" i 88KM (teoretyczne) z leciwego MB 300D wiele razy sponiewierały już afgany w znajomym mi GAZiku, podobnie było w innych pojazdach.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Afgany

Post autor: wieprzowina » śr lip 04, 2012 7:05 pm

Piter69A pisze:Prawdą jest, że afgan znosi więcej niż zwykły most.
Niewiele więcej, ale więcej. ...
W połączeniu z prawdą że kosztuje dużo, dużo więcej, a do tego że jak się coś zchrzani w standardowym to części (bądź zwykle cały) zorganizować można w parę godzin, a w afganie powoduje to uziemienie niekiedy na miesiące, daje odpowiedź na pytanie czy warto.

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Afgany

Post autor: kb-autostyle » śr lip 04, 2012 7:16 pm

wieprzowina pisze: w afganie powoduje to uziemienie niekiedy na miesiące, daje odpowiedź na pytanie czy warto.
To Tarmot nie ma wszystkiego od ręki? albo AutoGryf? czy inny dobry sklep uazowy?

Jak nie ma to wyślę Ci poczta lotnicza co zechcesz i będzie w ciągu 1-2 tygodni :)21
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Afgany

Post autor: wieprzowina » śr lip 04, 2012 7:38 pm

Kiedyś nie miał, teraz nie wiem. Jeśli ma to w "mało konkurencyjnej cenie" :lol:
Obawiam się że z Twojego źródła też tanio nie będzie.
Do standardowego półoś udaje się kupić za ok 100pln, a cały stary ale sprawny most nawet za 300pln.

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Afgany

Post autor: kb-autostyle » śr lip 04, 2012 7:52 pm

wieprzowina pisze:Kiedyś nie miał, teraz nie wiem. Jeśli ma to w "mało konkurencyjnej cenie" :lol:
Obawiam się że z Twojego źródła też tanio nie będzie.
Do standardowego półoś udaje się kupić za ok 100pln, a cały stary ale sprawny most nawet za 300pln.
jasne.
Rosja była tania do lat 90-tych.. teraz jest drogo, drożej niż w Polsce. Jedynie to co sami produkują (made in Russia) potrafi być tańsze i to co my importujemy z Rosji.

Często w Polsce można znaleźć części ze starych zapasów za śmieszne pieniądze. Sam mam takie części pod Chełmem.. kiedyś trzeba będzie je sprzedać.
Jednak te stare części potrafią być z paskudnego materiału, wiec zakup niby nowej półosi za 100 zł potrafi się odbić czkawką, współczesny produkty są odmienne.

Obecnie firmy rosyjskie konkurują miedzy sobą i dbają o jakość produkty, który rynek poprostu szybko zweryfikuje i to co się będzie ukręcać/ psuć poprostu nie będzie się sprzedawać - negatywne informacje w internecie momentalnie się rozchodzą. Pozytywne dużo wolniej.
Dużo nowych rozwiązań weszło, sprawdzonych i naród rosyjski je kupuje i chwiali. Myślę, że trzeba patrzeć na ich doświadczenia i to co mówią i piszą, na konkretne rozwiązania.

Obrazowo mówiąc: My w Polsce myślimy o czymś, jak coś wykonać, zmodyfikować a oni już wprowadzają to w seryjną produkcję i patenty robią :)
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Afgany

Post autor: wieprzowina » śr lip 04, 2012 8:09 pm

kb-autostyle pisze:....Dużo nowych rozwiązań weszło, sprawdzonych i naród rosyjski je kupuje i chwiali. Myślę, że trzeba patrzeć na ich doświadczenia i to co mówią i piszą, na konkretne rozwiązania.

Obrazowo mówiąc: My w Polsce myślimy o czymś, jak coś wykonać, zmodyfikować a oni już wprowadzają to w seryjną produkcję i patenty robią :)
o tia każdy wie, że Rosja to kuźnia światowego postępu motoryzacyjnego. :)21
Jednak te stare części potrafią być z paskudnego materiału, wiec zakup niby nowej półosi za 100 zł potrafi się odbić czkawką, współczesny produkty są odmienne. .
A jak ta wyrąbana w kosmos kuta półośka się ukręci przy ruszaniu spod gieesu to rozumiem że biorę resztki i lecę z reklamacją do Saratowa?
To ja już wolałbym te ujowe po 100 pln

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Afgany

Post autor: kb-autostyle » śr lip 04, 2012 8:24 pm

wieprzowina pisze: A jak ta wyrąbana w kosmos kuta półośka się ukręci przy ruszaniu spod gieesu to rozumiem że biorę resztki i lecę z reklamacją do Saratowa?
To ja już wolałbym te ujowe po 100 pln
Kute są do "wyczynu" i innych "ekstremalnych rodzajów sportu" i produkują je w Ekaterinburgu.
Na forum uazbuki czytałem o 2 przypadkach awarii blokady ich produkcji, oba niestety z niewłaściwego ustawienia mechanizmu zazębienia blokadu. Tym nie mniej, producent wymienił im półosie.
Przypadku uszkodzenia półosi (krótkich w zwolnicy) narazie nie trafiłem.

Dla większości wystarczą te z Saratowa, porządne półosie, firma ADC (АДС) przednie na przegubie typu "birfield".
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: Afgany

Post autor: Piter69A » czw lip 05, 2012 7:57 am

kb-autostyle pisze: To Tarmot nie ma wszystkiego od ręki? albo AutoGryf? czy inny dobry sklep uazowy?

Jak nie ma to wyślę Ci poczta lotnicza co zechcesz i będzie w ciągu 1-2 tygodni :)21
I koszt za jakąś część jak cały most z Toyoty czy Parcha albo pół mostu z Volvo...
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

gurbanek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: śr kwie 18, 2012 5:54 pm

Re: Afgany

Post autor: gurbanek » pn lip 09, 2012 8:57 am

Po powrocie z urlopu nadrobiłem zaległości czytelnicze i z tego co zrozumiałem konkluzja jest jedna - stare używane jeden wielki ? bo można trafić na gównolit co się może rozpaść przy składaniu, nowe stosunkowo drogie ok ... ale cena odstraszająca.....

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Afgany

Post autor: wieprzowina » pn lip 09, 2012 10:17 am

gurbanek pisze:Po powrocie z urlopu nadrobiłem zaległości czytelnicze i z tego co zrozumiałem konkluzja jest jedna - stare używane jeden wielki ? bo można trafić na gównolit co się może rozpaść przy składaniu, nowe stosunkowo drogie ok ... ale cena odstraszająca.....
konkluzja jest inna - nie warto montować.
A to jakie są nowe, drogie - nie wiadomo. A opinia osoby która nimi chce handlować jest delikatnie mówiąc mało obiektywna... :wink:

gurbanek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: śr kwie 18, 2012 5:54 pm

Re: Afgany

Post autor: gurbanek » pn lip 09, 2012 10:30 am

:lol: ale po coś je produkują :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości