JAKI SILNIK DO UAZA???

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » wt sie 09, 2005 9:15 pm

Kruk pisze:a czy motal ktos z silnikiem V8 4,2l z mercedesa 126? tylko tam chyba jest wtrysk mechaniczny ( mozna jakis gaznik zamotac?) i skrzynka tylko automat no i troche dlugie to...
jak ktos wstawial v8 to jakie?? :D
Po cholerę chcesz motać gaźnik, skoro wtrysk mechaniczny to jest coś najprostszego na świecie i absolutnie niezawodnego? Że nie wspomnę o efektywności...

Co do skrzyni - manual nie jest problemem - trzeba tylko dorobić koło zamachowe, użyć solidnego sprzęgła i dorobić adaptor pod inną skrzynię. Gabarytowo bez problemu, silnik wejdzie, tylko będzie kolidował z kolumną kierownicy - trzeba robić łamaną, co nie jest problemem, bo i tak przy tak kompleksowej robocie grzechem byłoby nie zamontować wspomagania...

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kacper44 » wt sie 09, 2005 9:34 pm

Obrazek


Obrazek


Obrazek

V8 merca w Gazie 8)

zdjecia wykonane przez boris.blank'a :wink: :)2
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Kruk » wt sie 09, 2005 10:31 pm

Jezeli wtrysk paliwa jest mechaniczny to czy bedzie jakis wiekszy problem z imontazem instalacji gazowej?
Dorobic nowe kolo zamachowe ok. ale mi sie wydaje ze masa powinna byc odpowiednia bo inaczej moment obrotowy silnika sie troche pomota...

Jaka panowie do tego proponujecie skrzynke biegow? cos krotkiego zeby bylo co aby reduktor sie zmiescil i waly napedowe jakos rozsadnie by byly??
chyba musza jej przelozenia grac z przelozeniami w mostach zeby sensownie to wszystko jezdzilo... mam na mysli tu mosty patrola :D ale nie wiem jakie tam wystepowaly przelozenia przy danych silnikach...

a co w ogole sadzicie o silniku V8 z merca 126? (jak z dostepnoscia czesci?)
Ostatnio zmieniony wt sie 09, 2005 10:44 pm przez Kruk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Kruk » wt sie 09, 2005 10:36 pm

<Kacper> dzieki za foty :D
no jak to cieka?? ktory jest tam motor tzn. jakiej pojemnosci? jaka tam skrzynia ? reduktor?

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kacper44 » wt sie 09, 2005 10:39 pm

Z pytaniami wal do: boris.blank to foty robione przez niego. Zdjecia byly w dziale mercedesa http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=15937
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kacper44 » wt sie 09, 2005 10:40 pm

silnik to 450tka 8)
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » śr sie 10, 2005 7:42 am

Kruk pisze:Jezeli wtrysk paliwa jest mechaniczny to czy bedzie jakis wiekszy problem z imontazem instalacji gazowej?
Zaden. Identyczna jak przy gaźniku - czyli najtańsza z możliwych...
Kruk pisze:Dorobic nowe kolo zamachowe ok. ale mi sie wydaje ze masa powinna byc odpowiednia bo inaczej moment obrotowy silnika sie troche pomota...
Słusznie - przy zachowniu średnicy hydrokonwertera - nalezy zachować mniej więcej jego ciężar - lub go modyfikować wedle potrzeb.
Kruk pisze:Jaka panowie do tego proponujecie skrzynke biegow? cos krotkiego zeby bylo co aby reduktor sie zmiescil i waly napedowe jakos rozsadnie by byly??
chyba musza jej przelozenia grac z przelozeniami w mostach zeby sensownie to wszystko jezdzilo... mam na mysli tu mosty patrola :D ale nie wiem jakie tam wystepowaly przelozenia przy danych silnikach...
Hm... jeszcze trzeba nam wiedzieć, jakiego przeznaczenia samochodem ma być ten potwór? Chcesz się nim ścigać, czy ma być przeprawowy? Co do przełożeń - skrzynią biegów niewiele pomieszasz - każda niemal "tylnonapędowa" ma 4 bieg bezpośredni i 5 - nadbieg (mniejszy lub większy, ale na ogół 0.87-0.83) Więc jeśli przełożenia miałyby Ci nie zagrać - musiałbyś popracować nad reduktorem i ewentualnie tu kombinować z przyspieszeniem lub spowolnieniem obrotów wałów.
Co do konkretnych skrzyń - małe i zgrabne są mercedesa, a np. mercowe 5-ki z busów (207, 307) są przy tym mocarne. Mają bardzo krótką 1 i bezpośrednią 5 - czyli stanowią pewne odstępstwo od wspomnianych wyżej reguł. Przyjrzyj się też skrzyniom BMW - też współpracują z mocnymi silnikami, co wróży im sznase na przetrwanie takiego mercowego widlaka...
Kruk pisze:a co w ogole sadzicie o silniku V8 z merca 126? (jak z dostepnoscia czesci?)
Fajny motor. Miałem do czynienia z 3.8 - jedyne, to wymagał bardzo wysokooktanowej benzyny - na 95 trochę dzwonił przy przyspieszaniu. Poza tym - jak to V8 - można się zakochać w kulturze pracy i dźwięku... Poza tym jest lekki, co jest plusem. Poza tym - ma możliwość zabudowania rozrusznika z dowolnej strony silnika, w zależności od potrzeb i warunków

honker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: pt lip 02, 2004 8:05 pm
Lokalizacja: czarne
Kontaktowanie:

Post autor: honker » czw sie 11, 2005 9:57 am

ja na twoim miejscu bym montowal 2,5 24zaworowy 192 kony z bmw 5 zarabiscie to pracuje tylko odrazu mosty od patrolka bo uazoskie niedaja rady wiem bo taki mialem z kuzynem w uazie i jest nie do zajechania warty uwagi :)2 :)2 :)2 albo tak jak ma moc v8 i tez bedzie super
TROCHE UAZA,TROCHE PATROLA I MAMY POTWORA -HEHE

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » czw sie 11, 2005 10:03 am

Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Kruk » czw sie 11, 2005 12:20 pm

honker pisze:ja na twoim miejscu bym montowal 2,5 24zaworowy 192 kony z bmw 5 zarabiscie to pracuje tylko odrazu mosty od patrolka bo uazoskie niedaja rady wiem bo taki mialem z kuzynem w uazie i jest nie do zajechania warty uwagi :)2 :)2 :)2 albo tak jak ma moc v8 i tez bedzie super
moc z czego ma silnik??

Awatar użytkownika
kUBI
Posty: 644
Rejestracja: śr sie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: kUBI » czw sie 11, 2005 2:52 pm

[quote="Kruk"]Jezeli wtrysk paliwa jest mechaniczny to czy bedzie jakis wiekszy problem z imontazem instalacji gazowej?
... póki nie "strzeli" nie bedzie problemów...a poza tym przy mechanicznym wtrysku bardzo cięzko jest ustawic obroty pracy silnika na gazie,aczkolwiek jest to możliwe :wink:
"Jeżdżę z kim chcę"

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kacper44 » wt sie 16, 2005 7:17 pm

Kruk pisze:moc z czego ma silnik??
z jakiegos amerykanskiego krazownika 8)

6,2litra good idea czy jakos tak... :wink:
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » wt sie 16, 2005 8:07 pm

a ja polecam 300D z mesia-ewentualnie turbinke zapodać i gra gitara(120)KM, no i opał można lać :lol: . Tyle że przy łączenu ze skrzynią łazika jest problem ale jak by co to reduktorek gazik i skrzynia orginał mesia. ten silnik to jedyna rzecz która sie u mnie nie psuje.


pozdro :)
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » wt sie 16, 2005 9:07 pm

motokogut pisze:a ja polecam 300D z mesia-ewentualnie turbinke zapodać i gra gitara(120)KM, no i opał można lać :lol: . Tyle że przy łączenu ze skrzynią łazika jest problem ale jak by co to reduktorek gazik i skrzynia orginał mesia. ten silnik to jedyna rzecz która sie u mnie nie psuje.


pozdro :)
a masz li Ty turbinkę przy tym silniku ?? bo mnie takowa kwestia z praktyki interesuje.. a słyszałem że taka kombinacja to wybuchowa może być bo 300d i 300td to dwa różne silniki.. :)15
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kacper44 » wt sie 16, 2005 9:27 pm

kubas przejzyj ten temat jak cie to interesuje :wink:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=12606

co prawda nie ma nic o motanym turbo ale juz gdzies byl temat ruszany i bylo uznane za nieoplacalne dokladanie turbo do wolnossacego OM617.912 cyl.5 88KM 2998cm3 :roll:
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » wt sie 16, 2005 10:14 pm

ja tamten temat śledziłem od początku do końca..
..nawet jest tam mój post, ale myślałem że może ktoś nowy z ciekawymi doświadczeniami przyszedł.. a może czegoś nowego się dowiem.. od wiedzy głowa nie boli.. 8)
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » czw sie 18, 2005 7:29 pm

są dwie szkoły tych turbinek do 300D mesia-albo kolektor wydechowy od sprintera z turboną załatwić i spiąć razem ze ssący( w ssącym wyjście już jest tylko zaklejone. 2 sposób to znaleść silnik trzysetki z turbiną-wychodził taki model ale ich było bardzo mało.
ja narazie ten temat rozwijam więc nie wiem wszystkiego.
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości