Sworznie

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » czw sty 13, 2005 7:54 pm

tomekuaz pisze:Mam szybie przełozenia teraz. Nie pamiętam ilości zębów. Te wolne zęby są jakby cieńsze i inaczej wyprofilowane, sypały się co 2-3 miesiace. Teraz śmigam na szybkich i jest lux, wytrzymuja od sierpnia lub września.
Półośkę ukręciłem tylko raz, przednią po upadku z hopy. Tylne się trzymają. Planuje blokadę załozyć na tył ale nie wiem czy wytrzyma te koła i duzo większą moc. Wie ktoś?
Pytam bo ja założyłem bfg 33/12,5/15, a w związku z tym założyłem dużo grubsze zęby atak/talerz "szybkie" i jeżdżę i mosty całe, a wcześniej na 31 cali most tylni ukręciłem dwa razy. silnik teraz 105 KM, a chcę włożyć
scorpiaka 2,9.

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » czw sty 13, 2005 7:56 pm

pilmar pisze:
tomekuaz pisze:Mam szybie przełozenia teraz. Nie pamiętam ilości zębów. Te wolne zęby są jakby cieńsze i inaczej wyprofilowane, sypały się co 2-3 miesiace. Teraz śmigam na szybkich i jest lux, wytrzymuja od sierpnia lub września.
Półośkę ukręciłem tylko raz, przednią po upadku z hopy. Tylne się trzymają. Planuje blokadę załozyć na tył ale nie wiem czy wytrzyma te koła i duzo większą moc. Wie ktoś?
Pytam bo ja założyłem bfg 33/12,5/15, a w związku z tym założyłem dużo grubsze zęby atak/talerz "szybkie" i jeżdżę i mosty całe, a wcześniej na 31 cali most tylni ukręciłem dwa razy. silnik teraz 105 KM, a chcę włożyć
scorpiaka 2,9.

No i opadły mi nie tylko ręce...
:wink:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » czw sty 13, 2005 8:02 pm

Władek pisze:
pilmar pisze:
tomekuaz pisze:Mam szybie przełozenia teraz. Nie pamiętam ilości zębów. Te wolne zęby są jakby cieńsze i inaczej wyprofilowane, sypały się co 2-3 miesiace. Teraz śmigam na szybkich i jest lux, wytrzymuja od sierpnia lub września.
Półośkę ukręciłem tylko raz, przednią po upadku z hopy. Tylne się trzymają. Planuje blokadę załozyć na tył ale nie wiem czy wytrzyma te koła i duzo większą moc. Wie ktoś?
Pytam bo ja założyłem bfg 33/12,5/15, a w związku z tym założyłem dużo grubsze zęby atak/talerz "szybkie" i jeżdżę i mosty całe, a wcześniej na 31 cali most tylni ukręciłem dwa razy. silnik teraz 105 KM, a chcę włożyć
scorpiaka 2,9.

No i opadły mi nie tylko ręce...
:wink:
wiesz co...
ta butelka w lewym górnym rogu zawsze mi się dziwnie kojarzyła...
:wink:
ale na poważnie to twój post o pisaniu w temacie dopiero zauważyłem po wysłaniu swojego
pzdr.

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » sob sty 15, 2005 8:40 pm

Na gwałt poszukuję fotografii sworznia zwrotniczego, tego z kulką. Ma ktoś gdzieś taką fotkę? Albo wie gdzie ją znajdę ??
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » sob sty 15, 2005 9:00 pm

ja bym szukał baby w takim przypadku nie zdjecia sworznia ale róznego ludzie maja chopla :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » sob sty 15, 2005 9:07 pm

Kasprol pisze:ja bym szukał baby w takim przypadku nie zdjecia sworznia ale róznego ludzie maja chopla :lol: :lol:

Babę już mam, teraz muszę szukać sworznia. :wink:
A na poważnie - muszę komuś wysłać tę fotkę! Skąd ją wziąć ?? ?? ??
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » sob sty 15, 2005 9:13 pm

prosze zapytanie na emila połaczenie przez 0700....... pod tym nr udzielamy porad :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » sob sty 15, 2005 11:31 pm

Kasprol gdybyś miał przypadkiem takie zdjęcie, i miał przypływ dobrej woli :D to możesz je wkleić w tym temacie. Puściłem totka ale nic poczekamy do środy to może wtedy się odezwe :D :D :D

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » ndz sty 16, 2005 11:24 am

poszukaj na www.uazbuka.ru a dokładnie tu masz rysunki i opis http://www.uazbuka.ru/most.htm :)2 prawie ze na samym dole strony są opisane 3 rodzaje stary typ z kulką i łozysko i nawet dokładne wymiary
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » ndz sty 16, 2005 11:42 am

fotki mam ale musza gdzies na serwer byc wrzucone aby tu wyladowały :lol: :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

jackq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: czw sty 20, 2005 12:03 am
Kontaktowanie:

Post autor: jackq » pt sty 28, 2005 12:50 am

kuki469 pisze:niechce marudzić ale nadal nic nie wiem, czyli co lepsze :-? . Założe te tańsze czyli stary typ i po problemie, ale gadałem z kumplem ostatnio to wymiana nie jest taka hop siup, rozwiartak potrzebny itp. Narazie jest zimno a koło chyba nie odpadnie :D
Te z kulą w środku i lawirowanie z podkładkładkami to nie za dobry pomysł lepiej wydac 200 na zakup z łożyskami i świety spokuj dobrze zabespieczyć smarowniczkę i naprawde nie do zdarcia w rajdach idealne. polecam bo je mam w swojej taczce. 8)

Awatar użytkownika
romanowicz_z3 car469b
Posty: 328
Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romanowicz_z3 car469b » pt sty 28, 2005 10:49 am

jackq pisze:
Te z kulą w środku i lawirowanie z podkładkładkami to nie za dobry pomysł lepiej wydac 200 na zakup z łożyskami i świety spokuj dobrze zabespieczyć smarowniczkę i naprawde nie do zdarcia w rajdach idealne. polecam bo je mam w swojej taczce. 8)

To forum jest niekomercyjne - to raz - od tego masz allegro albo giełdę...

Dwa - twoja argumentacja jest żenująca - polecam bo mam? na jakich rajdach, dlaczego lawirowanie z podkładkami to "nie za dobry pomysł" sworzni łożyskowanych nie trzeba ustawiać???

...
(się wyciąłem sam)
...
Ostatnio zmieniony pt sty 28, 2005 5:29 pm przez romanowicz_z3 car469b, łącznie zmieniany 1 raz.
Tzarrr!!

jackq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: czw sty 20, 2005 12:03 am
Kontaktowanie:

Post autor: jackq » pt sty 28, 2005 11:03 am

romanowicz_z3 car469b pisze:
jackq pisze:
Te z kulą w środku i lawirowanie z podkładkładkami to nie za dobry pomysł lepiej wydac 200 na zakup z łożyskami i świety spokuj dobrze zabespieczyć smarowniczkę i naprawde nie do zdarcia w rajdach idealne. polecam bo je mam w swojej taczce. 8)

To forum jest niekomercyjne - to raz - od tego masz allegro albo giełdę...

Dwa - twoja argumentacja jest żenująca - polecam bo mam? na jakich rajdach, dlaczego lawirowanie z podkładkami to "nie za dobry pomysł" sworzni łożyskowanych nie trzeba ustawiać???


Szczere rady i nachalny handel żadko idą w parze, jak dla mnie jesteś mało przekonujący
:)9
Po pierwsze nie zamieżam nic handlować więc niewiem zkąd taka sugestia po 2 nie trzeba łożyskowanych specjalnie ustawiać po 3 są wytrzymalsze. kolejny problem to to że jesli ktośą coś napisze tutaj od siebie znajdzie sie zaraz ktoś kto wszystko potrafi przestawić na nie. Jestem Mechaniekiem na codzień robie takie auta a nie raz na ruski rok więć nie sądze żeby moja argumentacja była żenująca ale każdy oczywiście ma prawo do swojego zdania w każdej kwestji.

Pozdrawiam :)3

Awatar użytkownika
romanowicz_z3 car469b
Posty: 328
Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romanowicz_z3 car469b » pt sty 28, 2005 5:27 pm

jackq pisze:
Te z kulą w środku i lawirowanie z podkładkładkami to nie za dobry pomysł lepiej wydac 200 na zakup z łożyskami i świety spokuj dobrze zabespieczyć smarowniczkę i naprawde nie do zdarcia w rajdach idealne. polecam bo je mam w swojej taczce. 8)

Źle Cię zrozumiałem - przepraszam... Mówisz, że łożyskowane są w rajdach lepsze - (cieszę się bo mam takie same) - ale dlaczego lepiej działają? Używasz turystycznie czy do rajdów? Co do kuli to słyszałem 2 sprzeczne opinie od ludzi które je mieli i katowali - dlatego się dziwię...


pozdr
Tzarrr!!

Awatar użytkownika
cichy
Posty: 425
Rejestracja: śr lip 09, 2003 4:29 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: cichy » pt sty 28, 2005 6:27 pm

no wlasnie

tez spotkalem sie z opiniami , ze z kula sa lepsze

kumpel , ktory ma sklep z czesciami do uzaza i ma w sprzedazy 3 rodzaje sworzni tez polecil mi te z kula

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pt sty 28, 2005 11:06 pm

wszystko rozbija sie o cene zakupu jezeli ktos jezdzi turystyczne to z kul;ka wystarcza :lol: :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » pt sty 28, 2005 11:22 pm

Kasprol pisze:wszystko rozbija sie o cene zakupu jezeli ktos jezdzi turystyczne to z kul;ka wystarcza :lol: :lol: :lol:

Ale gość nie pyta, które wystarczą tylko które są lepsze !! Więc: lepsze są z kulą czy lepsze są łożyskowane? A jeśli któreś są lepsze to DLACZEGO ?? Łatwiej kółkiem kręcić? Trwalsze?
Władek - Kraków

jackq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: czw sty 20, 2005 12:03 am
Kontaktowanie:

Post autor: jackq » pt sty 28, 2005 11:40 pm

Władek pisze:
Kasprol pisze:wszystko rozbija sie o cene zakupu jezeli ktos jezdzi turystyczne to z kul;ka wystarcza :lol: :lol: :lol:

Ale gość nie pyta, które wystarczą tylko które są lepsze !! Więc: lepsze są z kulą czy lepsze są łożyskowane? A jeśli któreś są lepsze to DLACZEGO ?? Łatwiej kółkiem kręcić? Trwalsze?
Sa trwalsze dlatego że siła nacisku swrotnicy na łozyska rozkłada sie bardziej niz na kule którą luz regulijesz podkładkami nie sama kula sie szybko wyrabia co podkładki zresztą zależy z jakiego materiału i o jakiej twardości są wykonane, sworznie łozyskowane śa lepsze rownież dlatego żę lżej troszkę lżej kręci sie kireownicą :)

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » pn sty 31, 2005 8:22 am

Obrazek czyli te lepsze sa
od tych Obrazek
Gazy 69

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » pn sty 31, 2005 10:05 am

o właśnie wreszcie wiem jak wygladają te z kulką :D :)2 :)4

Awatar użytkownika
hekselw
Posty: 378
Rejestracja: śr sie 13, 2003 11:32 pm
Lokalizacja: lubin

Post autor: hekselw » pn sty 31, 2005 5:17 pm

Też mam kulkowe. Ale naprawde jestem ciekaw dlaczego łożyskowe są lepsze od kulkowych. Kwestia regulacji? Wydaje mi sie że łożyskowe tyż trzeba dobrze ustawić na podkładkach. Faktycznie lżej sie może kręcić kierą. Ale o wytrzymalność z teoretycznego punktu widzenie bym mógł polemizować ale tylko teoretycznego bo nie jeżdziłem na łożyskowanych
UAZ 469B 77' CZARNY CIĄGNIK
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA !!

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » śr lut 02, 2005 7:36 am

ja tez mam te z kulkami i powiem że znacznie lżej sie kręcieniz na tych starych z tulejkami ale w terenie to i tak najlepiej mieć wspomaganie :)21
Gazy 69

Awatar użytkownika
hekselw
Posty: 378
Rejestracja: śr sie 13, 2003 11:32 pm
Lokalizacja: lubin

Post autor: hekselw » śr lut 02, 2005 10:48 pm

Ja wiem tyle że po założeniu kiery od malucha i zblokowaniu przedniego mostu to po 6 godzinach jeżdzenia na poligonie na drugi dzień kufla piwa ze stołu podnieść nie mogłem. A łapy po kolana. Ale to jest właśnie najpiękniejsze:)
UAZ 469B 77' CZARNY CIĄGNIK
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA !!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości