perkins w uazie
Moderator: Student
- Slawquu
- Posty: 377
- Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
- Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
- Kontaktowanie:
PP pisze:wstawiłem! jezdze na razie delikatnie bo docieram silnik ale jest gicio
prwada : głośny jak cholera - ale bardziej na zewnątrz niż w serodku
trzeba go ciąć i to pozadnie
skrzynia i silnik do tyłu
waly do skrucenia tylny i drugi tylny skrocony na przod
resory wzmocnone + odboje od przyczepy 8t
szybkosc nieznana- docieram więc jak z jajkiem
zalety : silnik 1500 zł remont 500 zł robocizna 1300 zł częsci(wał nowy
610 zł i trzy tuleje z tłokami 450zł + uszczelki i gumy)=3300zl
+ za wlożenie i przeobki łącznie z instalacja elektryczna(cała nowa wiazka) 500 zl + oleje płyny itd calosc operacji 4000 zl
silnik perełka pali bez swiecy płomieniowej od jednego zakrecenia
mysle ze bedzie to milosc do grobowej deski (mojej albo jego)
narazie
pozdrawiam alles persiaków
o moj boze...ja jezdziłem na tym szalenstwie 3 lata...do tej pory mi sie rece trzęsa jak wodke polewam..

UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...
Troche sie nazbierało gratów...
DO HEKSELWA wolałem go pociąc niż ryzykowac walenie mostem no i srodek ciężkoski tez ma znaczenie, ale jak ci sie sprawdza to extra poza tym mój już był trochę pociety tak że zrobiłem to bez żalu.
do reszty każdy swoje chwali może i ja będe narzekał na mojego pwersiaka ale benzyny w życiu nie kupie a uaza z mersiem miałem okazję eksploatowac i nie jest to nic szczegolnego sporo pali moc porownywalna i eksploatacja droga ( wtryski swiece zarowe głupie uszczelki to majątek) fakt bardziej kulturalna praca i elastycznosc ale cos za cos,_
do reszty każdy swoje chwali może i ja będe narzekał na mojego pwersiaka ale benzyny w życiu nie kupie a uaza z mersiem miałem okazję eksploatowac i nie jest to nic szczegolnego sporo pali moc porownywalna i eksploatacja droga ( wtryski swiece zarowe głupie uszczelki to majątek) fakt bardziej kulturalna praca i elastycznosc ale cos za cos,_
Raczej nie masz racji z tymi wtryskami i częściami. Ale w przypadku persiaka to poniekąd sam zobaczysz czy nie rozpadnie sie skrzynia biegów i tylny most a przede wszystkim tarcza sprzęgła będzie miała skrócony żywot . A jeszcze kwestia zamocowania twojego silnika czy po przejechaniu 500km nie odpadną uszy od skrzyni biegów troszkę ciekawy jestem na jakich poduchach postawiłeś go. Tak samo w terenie nic nie zdziałasz z obrotami 2500max byle co cię objedzie bo niema prędkości na biegach górki z piaskiem to nie dla ciebie bendą. Ale oczywiście życzę miłego użytkowaniaPP pisze:DO HEKSELWA wolałem go pociąc niż ryzykowac walenie mostem no i srodek ciężkoski tez ma znaczenie, ale jak ci sie sprawdza to extra poza tym mój już był trochę pociety tak że zrobiłem to bez żalu.
do reszty każdy swoje chwali może i ja będe narzekał na mojego pwersiaka ale benzyny w życiu nie kupie a uaza z mersiem miałem okazję eksploatowac i nie jest to nic szczegolnego sporo pali moc porownywalna i eksploatacja droga ( wtryski swiece zarowe głupie uszczelki to majątek) fakt bardziej kulturalna praca i elastycznosc ale cos za cos,_
oho - to jest ciekawe i budzi zaniepokojenie bo widze że orientujesz i to dobrze. silnik z dzwonem pochodzi z tarpana przykrecony do skrzyni uaza
na fabryczne sruby i miejca mocowan. silnik poszedł delikatnie za most i w troche w doł poduchy oczywiscie przespawane + gumy konkretne skrzynie posadziłem na belce ktora normalnie jes pod reduktorem + ocz.nowe poduchy. tarcza sprzegła zukowska. na rajdy sie nie wybieram
wystarczy mi zywioł wokoł domu (niezłe zadupie) na predkosci mi nie zalezy jakby co mam plaskacza.
szczerze jestem ciekawy jaka moze byc przyczyna padniecia mostow i skrzyni ? (bez sarkazmu ) mam co prawda skrzynię zapasowa i 2 mosty
ale jesli mozna uniknac i rozwalenia - bede wdzieczny za podpowiedzi
na fabryczne sruby i miejca mocowan. silnik poszedł delikatnie za most i w troche w doł poduchy oczywiscie przespawane + gumy konkretne skrzynie posadziłem na belce ktora normalnie jes pod reduktorem + ocz.nowe poduchy. tarcza sprzegła zukowska. na rajdy sie nie wybieram
wystarczy mi zywioł wokoł domu (niezłe zadupie) na predkosci mi nie zalezy jakby co mam plaskacza.
szczerze jestem ciekawy jaka moze byc przyczyna padniecia mostow i skrzyni ? (bez sarkazmu ) mam co prawda skrzynię zapasowa i 2 mosty
ale jesli mozna uniknac i rozwalenia - bede wdzieczny za podpowiedzi
babcia mam pytanie czy ty mówisz o przełożeniach w mostach to perkins miał żeczywiście 4.1 uaz diesel 4.55 a benzyniak 5.25. PP dobrze byś zrobił gdzybyś wsadził sobie wsady od tarpana z silnikiem perkinsa 10/41 zyskasz 10 km na maksymalnej prędkości ale zato wydłużą sie biegi i nie musisz jeżdzić cały czas na 4 biegu. A i jak na miasto czy w trase pojedziesz to 60 km/h to ci przy 1755 obrotach będzie robił co zmniejsza zużycie poliwa i chałas. I nie rozumiem panowie co wy piszecie o braku obrotów przy piaszczystych podjazdach?
może podyskutujemy?
może podyskutujemy?
UAZ 469B 77' CZARNY CIĄGNIK
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA

Niezgodze sie zręcz przeciwnie. trzeba bo dorabiać tuleje ale jak żle sie to zrobi nie będą współpracowały wałek z tależem. I stosunkowo szybko sie rozleci. Najlepiej nie kombinować i wsadzić wałek i tależ od tarpana a nawet skłonniejszy był bym od tulejowania lub rozwiercania jak któś kiedyś pisał (niewiem czy próbował rozwiercić kosz uaza) wsadzić wałek 10 od tarpana i spasować z koszem 41 uaza oczywiscie nie nowe tylko użuwane. Ale ja mam orginały od tarpana. I jest OK
UAZ 469B 77' CZARNY CIĄGNIK
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA

Mam na myśli nie prędkości max które osiągniesz persialiem tylko prędkości na biegach. Ten silnik to nie całe 50km i 2500 Obr. a wiec np. żeby pokonać piaszczyste sypkie wzniesienie trzeba mocy i prędkości co by wskoczyć na górkę. A w przypadku persiaka to niby jak to zrobić jak np. na 2 terenowej porusza sie z prędkością 1 terenowej uaza z silnikiem co ma większy zakres Obr. aby ciągnąc na 3 terenowej to zdycha bo nima mocy. A przekładanie dyfrów tarpanowych nic nie pomoże ino na czarnym będzie se szybciej o 10 pomykał czyli z 70 na 80 a w terenie i tak mocy braknie.hekselw pisze:babcia mam pytanie czy ty mówisz o przełożeniach w mostach to perkins miał żeczywiście 4.1 uaz diesel 4.55 a benzyniak 5.25. PP dobrze byś zrobił gdzybyś wsadził sobie wsady od tarpana z silnikiem perkinsa 10/41 zyskasz 10 km na maksymalnej prędkości ale zato wydłużą sie biegi i nie musisz jeżdzić cały czas na 4 biegu. A i jak na miasto czy w trase pojedziesz to 60 km/h to ci przy 1755 obrotach będzie robił co zmniejsza zużycie poliwa i chałas. I nie rozumiem panowie co wy piszecie o braku obrotów przy piaszczystych podjazdach?
może podyskutujemy?
Ale nima jak to rolnik w uazie
uuu tyr tyr tyr tyr tyr tyr tyr tyr tyr trrrrrrrrryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
artur nie zgodze sie z tobą opowiadacie mity przeliczcie sobie obroty chociaż a nie opowiadacie mity ktoś kiedyś powiedział i wszyscy opowiadają jest różnica między benzyną i persiakiem ale zakres 1 bieg 20 km 2 bieg 40 km/h na 3 do 60i to przy dobrym momencie obrotowym i w terenie już 4 nie wrzucam rzadko kiedy 3 używam. A na piaszczystych podjazdach też rade daje. pozatym wy liczycie obroty silnika i przekładacie na obroty koła. Ale nie bierzecie pod uwage zmiany przełożen w dyfrach i dlatego na kołach obroty są porównywalne na mniejszych biegach. Różnica jest tylko w 4 biegu. Mam nadzieje że spotkam sie kiedyś z wami i będziemy mogli zweryfikować nasze wypowiedzi
UAZ 469B 77' CZARNY CIĄGNIK
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA

uszy do skrzyni jak dobrze zrozumiałem to ty masz zawieche silnika i skrzyni od tarpana ja mam od tarpana tylko tą przednią belke co jest przykręcona 4 śrubami 20 do bloku a skrzynia jest zawieszona orginalnie w orginalnych miejscach. A mosty? mosty mi jeszcze nie siadły bo na uazowych jeżdziłem krótko bo odrazu zmieniłem na tarpanowskie.I też kombinowałem z przekładaniem kosza od uaza. Ale po konsultacji z trzema panami którzy handlują częściami do tarpanów powiedzieli mi że nigdy nie słyszeli o rozsypanym dyfrze w tarpanie. Bo ma on co prawda dwie satelity ale perkins niema takiego obrotu co benzyniak. Krótko mówiąc z mostami niemam problemów. tylko jak wsadzasłem dyfry to wymieniłem łożyska i inne tam uszczelniacze itp.
UAZ 469B 77' CZARNY CIĄGNIK
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA

kiedys w bielsku obstawialem "oes" na rajdzie....pare gorek, wysokie chaszcze.. stoje i slysze w krotkowalowce ze jedzie uaz..slychac co prawda jakis silnik ale to jakby...traktor?? i wtedy na szczycie pagorka z jednostajnym tyrtyrtyr pojawia sie "wesoly uaz i jego wesola zaloga" fajnie to wygladalo-nie demon szybkosci ale powolutku i konsekwentnie do przoduPP pisze:tyr tyr jest najbardziej za...ste ! a jak kupe plug to dopiero bedzie jazda


szkoda ze trza sie nanich bylo wydzierac zeby mi karte do wpisu podali...
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88
4runner 1st gen. '88
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość