UAZ Remont kapitalny

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

sawmen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: wt lip 24, 2018 8:47 pm

Re: UAZ Remont kapitalny

Post autor: sawmen » wt sty 01, 2019 6:02 pm

Z tyłu jak kupiłem miał 9 piór, teraz ma resor 7 piórowy wyklepany na wysokość tego 9 piórowego.
Z przodu ma dołożone jedno pióro bo ma diesla andorii cięższego o 30kg niż benzyniak i w przyszłości prawdopodobnie będzie wyciągarka.

Chyba nie bedzie tak źle :)

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: UAZ Remont kapitalny

Post autor: vandall1 » wt sty 01, 2019 6:12 pm

Ramę w środku zakonserwowałeś?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

sawmen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: wt lip 24, 2018 8:47 pm

Re: UAZ Remont kapitalny

Post autor: sawmen » wt sty 01, 2019 6:33 pm

Rama została po piaskowaniu umyta, wyleciało tyle syfu ze masakra, nawet jakies pszczoły, ziarna zbórz i całą masa rdzy z piaskiem.
Rama będzie zakonserwowana preparatem z Bolla tym na pistolet do baranka z przewodem do wsadzania i pryskania. Do tego na dole ramy ponawiercałem dodatkowo po 5 otworów na każdą strone ramy średnicy 16mm.

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: UAZ Remont kapitalny

Post autor: Zbowid » wt sty 01, 2019 7:06 pm

Mycie ramy po piaskowaniu - to wyrzucanie w błoto kasy za piaskowanie :)21 :roll:
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

sawmen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: wt lip 24, 2018 8:47 pm

Re: UAZ Remont kapitalny

Post autor: sawmen » wt sty 01, 2019 7:16 pm

Wiem Zbowidzie że jesteś przewrażliwiony na temat piaskowania, malowania itp ale niestety w warunkach garażowych i pracy zawodowej trudno jest pewne czynności wykonać zgodnie ze sztuką. Ale wedle twoich zaleceń zastosowałem zestaw również przez innych chwalony Interplus i interthane do malowania ramy oraz budy.
A powiedz czy interthane przy schnięciu w temperaturze ok 7-10stC utwardzi się tak na maxa po ilu godzinach? Bo u mnie mam wrażenie że farba po 3dniach jest jeszcze dosyć miękka.

Rama po myciu była dokładnie wysuszona sprężonym powietrzem, grzejnikiem i opalarką.

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: UAZ Remont kapitalny

Post autor: lbl78 » wt sty 01, 2019 8:16 pm

Zbowid pisze:
wt sty 01, 2019 7:06 pm
Mycie ramy po piaskowaniu - to wyrzucanie w błoto kasy za piaskowanie :)21 :roll:
chyba że myjesz jakimś "odtłuszczczem" tam gdzie łapy dotykały :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: UAZ Remont kapitalny

Post autor: Zbowid » wt sty 01, 2019 8:20 pm

Po piachowaniu jedynie się odkurza, odpyla powierzchnię...reszta to nanoszenie nowego syfu, który właśnie został usunięty...przez pisakowanie 8)
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: UAZ Remont kapitalny

Post autor: vandall1 » wt sty 01, 2019 9:06 pm

Teraz, to już po ptokach :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: UAZ Remont kapitalny

Post autor: Zbowid » wt sty 01, 2019 9:22 pm

Utwardzić się powinien już po kilku, kilkunastu godzinach...chyba, że zawaliłeś proporcje. Utwardzi się po tygodniu w stopniu odpornym na próbę pozostawienia śladu paznokciem ... W gruncie rzeczy, bez pełnych informacji, to wróżenie z fusów :(
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

sawmen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: wt lip 24, 2018 8:47 pm

Re: UAZ Remont kapitalny

Post autor: sawmen » śr sty 02, 2019 5:19 pm

Temperatura otoczenia w nieogrzewanym garażu tak z 7-10st C, mieszana farba zgodnie z proporcją 1:6 i 10% rozpuszczalnika aby była rzadsza. Po kilku godzinach była na dotyk sucha, ale dalej jest właśnie miękka że moge wbić paznokcia czy zedrzeć śrubokrętem.

Na podkładzie w karcie technicznej było napisane że toleruje gorzej przygotowane powierzchnie (rdza, resztki farby itp) więc myśle że nie będzie wielkiej kichy po paru latach :)

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: UAZ Remont kapitalny

Post autor: c64cIub » czw sty 03, 2019 8:43 pm

Na moje resory kolega narzekał. Tyle UAZ-ów objeździłem i żaden twardo nie jechał - twiedzi. A ja mu na to - sprawnym ty kiedy jechał, a? Fotel sobie przerób na resorowany, panie sawmen.

Nie powierzchnia ramy, a wnętrze jest problemem. Rama UAZ-a to paskudny przykład magazynu błota i wilgoci bez możliwości odpływu/spłukania. Te z którymi miałem już do czynienia, różniły się tylko stopniem zgnicia w środku - od "jeszcze pojeździ chwilę" do "zaraz się połamie". Już Nysa miała lepszą. Niby profile zamknięte, ale ze standardowych hutniczych, więc można w ramach remontu powynieniać podłużnice i poprzecznice, a i mocowania gratów nie są tak spaprane żeby był tylko wlot syfu od góry.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

sawmen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: wt lip 24, 2018 8:47 pm

Re: UAZ Remont kapitalny

Post autor: sawmen » czw sty 03, 2019 9:29 pm

Z resorami miałem do czynienia tylko w cieżarówce, załadowana w połowie jechała najlepiej, na pusto jak taczka, na pełno dobijały... Fotele będe miał z cywilizowanego auta, będzie dobrze :)

A co do ramy faktycznie źle skonstruowana, za mało i za małe otwory w dolnej części na spływ wody. Ale jak wierciłem otwory to wszedzie rama miała taką samą grubość, więc w dolnej części nie jest przegniła hehe Widziałem rame od muscela, 2 proste kawałki profili (chyba ceowniki jak pamiętam) z dospawanym poprzeczkami i uchwytami, ot prostota

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: UAZ Remont kapitalny

Post autor: vandall1 » czw sty 03, 2019 10:44 pm

Najprędzej gnije w narożnikach :roll:
I nie jest przewidziana do 50 letniej eksploatacji :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

sawmen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: wt lip 24, 2018 8:47 pm

Re: UAZ Remont kapitalny

Post autor: sawmen » pt sty 04, 2019 5:37 pm

Okres eksploatacji to jest tu podstawowa sprawa - Uaz czy gaz jako auto wojskowe nie było projektowane ani produkowane z myślą o wieloletniej eksploatacji, pewnie miał jakiś okres np 5-7lat gdzie miał wytrzymać, większość i tak stałą zazwyczaj pod dachem, nie jeżdżona itp, a później kupowali je zapaleńcy offroadu co topili je w błocie co weekend, myśliwi co ciągali tone kukurydzy dla dzików itp itp

sawmen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: wt lip 24, 2018 8:47 pm

Re: UAZ Remont kapitalny

Post autor: sawmen » pn sty 21, 2019 8:53 pm

Witojcie, żeby nie było że sie obijam wrzucam fotki gotowej i uzbrojonej ramy. Do dokończenia na ramie będą do pociągnięcia przewody hamulcowe i elektryczne, montaż zderzaków, haka itp, będzie to robione po ukończeniu remontu karoserii i wsadzeniu jej na ramę. W sobotę odrestaurowana rama zamieniła się garażami z nieodrestaurowaną karoserią.

Tarcze od nivy wraz z dystansami 10mm są zamontowane, wchodzą oryginalne felgi!!!

Do tego wpasowałem tłumik od Vw Golfa 1.9tdi, średnica rur identyczna, wylot jest przed tylnym mostem. Będzie dobrze? Bo jak miałem oryginalny tłumik to przy otwartej tylnej plandece zawiewało spaliny do środka...

Mam do was techniczne pytanie - mam karoserie w pedałami w podłodze, więc aku mam po stronie kierowcy, ale przerabiam pedały na wiszące, wiec aku na stronę pasażera, a tu zonk bo tam jest wentylator. I teraz pytanie, czy da się zamontować nagrzewnice z wentylatorem od nowszego modelu (nagrzewnica razem z went w kabinie) do starej karoserii i zaślepić dziury wlotowe po starym wentylatorze te w komorze silnika?


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: UAZ Remont kapitalny

Post autor: vandall1 » wt sty 22, 2019 1:52 am

sawmen pisze:
pn sty 21, 2019 8:53 pm
......
Do tego wpasowałem tłumik od Vw Golfa 1.9tdi, średnica rur identyczna, wylot jest przed tylnym mostem. Będzie dobrze? Bo jak miałem oryginalny tłumik to przy otwartej tylnej plandece zawiewało spaliny do środka...
.....
Teraz też prawdopodobnie bedzie zawiewało,ale...bardziej :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: UAZ Remont kapitalny

Post autor: lbl78 » wt sty 22, 2019 7:58 am

remont budy będzie to dziury w podłodze połata ;) będzie tak samo tylko bokiem też :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: UAZ Remont kapitalny

Post autor: bert » wt sty 22, 2019 8:38 am

vandall1 pisze:
wt sty 22, 2019 1:52 am
sawmen pisze:
pn sty 21, 2019 8:53 pm
......
Do tego wpasowałem tłumik od Vw Golfa 1.9tdi, średnica rur identyczna, wylot jest przed tylnym mostem. Będzie dobrze? Bo jak miałem oryginalny tłumik to przy otwartej tylnej plandece zawiewało spaliny do środka...
.....
Teraz też prawdopodobnie bedzie zawiewało,ale...bardziej :wink:
a postój w korku lub na światłach, ew w błocie to...
to będzie TO ! :)21
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: UAZ Remont kapitalny

Post autor: c64cIub » wt sty 22, 2019 7:33 pm

Wali do kabiny przez każdą szparę na postoju. Przedłuż do tyłu.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

sawmen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: wt lip 24, 2018 8:47 pm

Re: UAZ Remont kapitalny

Post autor: sawmen » śr sty 23, 2019 10:54 am

No to mnie pocieszyliście... Ale dowiem sie o tym na własnej skórze dopiero jak ukończe karoserie, bo puki co silnik został odpalony tylko na moment w garażu wiec testów drogowych jeszcze nie było... A jak by wystawić na prawy bok?

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: UAZ Remont kapitalny

Post autor: carinus » śr sty 23, 2019 5:50 pm

Nie kombinuj z wydechem,ja też kiedyś byłem taki mądry i chciałem fizykę zmieniać.Wylot z tyłu przy samym obrysie,inaczej masz smród w środku.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: UAZ Remont kapitalny

Post autor: Didymos » czw sty 24, 2019 9:58 am

Wydech nie może być skierowany na prawą stronę, zabraniają tego przepisy.
Plandekę na czas jazdy się z tyłu zapina, to normalne zjawisko, że spaliny zasysa do środka przy odpiętej klapie.
Jak chcesz jeździć z rozpiętym tyłem, to zdejmuj też nadstawki, inaczej się zagazujesz :)21
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

sawmen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: wt lip 24, 2018 8:47 pm

Re: UAZ Remont kapitalny

Post autor: sawmen » ndz mar 03, 2019 4:01 pm

Witam wszystkich po miesiącu nie odzywania się. Przez miesiąc spawałem, szlifowałem, piaskowałem, poprawiałem i kombinowałem:)

Więc tak - karoserię którą kupiłem z wojska z radiostacji okazała się być w bardzo ładnym stanie, wręcz idealnym, miejsca rdzy to środkowy słupek na progu oraz dziurki na tylnym nadkolu tam gdzie blacha jest podwójna. 5 warstw farby z zewnątrz i smołówka na podwozu uratowały blachę. Do pospawania miałem chyba z 50 otworów po rożnych śrubkach, przelotkach kabli, uchwytach itp i na tylnych nadkolach wyjścia prądowe i antenowe.

Buda była z pedałami w podłodze, więc została wzmocniona grodź, zamontowane oryginalny zestaw pedałów sprzęgła i hamulca z uaza, do tego serwo z pompą hamulcową od passata b4 który miał tarcze z przodu i bębny z tyłu. Zostaje oryginalna pompka sprzęgłowa.
Po stronie pasażera został wywalony wentylator starego typu w komorze silnika, zastąpiony wentylatorem nowego typu w kabinie, wzmocniona grodź i wyspawane mocowanie pod akumulator. W bagażniku powiercone otwory do uchwytów do pasów transportowych, gniazdo zapalniczki hermetyczne będzie w konsoli i w bagażniku i wykładzina gumowa na podłogę.
W chwili obecnej zabieram się za czyszczenie podwozia ze smołówki położonej na grubo...

Macie jakieś sprawdzone zamki którymi mógłbym dobrze i zarazem estetycznie zamknąć uaza??

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: UAZ Remont kapitalny

Post autor: Takayuki » ndz mar 03, 2019 5:38 pm

sawmen pisze:
ndz mar 03, 2019 4:01 pm
Macie jakieś sprawdzone zamki którymi mógłbym dobrze i zarazem estetycznie zamknąć uaza??
Jak jeszcze miałem czas i chęci na swojego, koncepcja była na centralny zamek, sterowany z pilota na klamkach oryginałach :)21
Nie powiem Ci teraz z pamięci, ale mając luzem mechanizm klamki w ręku, wychodziło mi że idzie zablokować ruch jednym małym metalowym kawałkiem pręta wysuwanym w jakiejś tulejce o kilkanaście mm.
Który to pręt był plan sterować z siłowniczka elektrycznego za parę złotych z allegro.
Tego chyba nikt nie zrobił, byłbyś pierwszy :)21

Jak ma być normalnie - to nowe Huntery mają normalne klamki na kluczyk w tych samych drzwiach, pewnie szło by zastosować.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: UAZ Remont kapitalny

Post autor: vandall1 » ndz mar 03, 2019 9:54 pm

No tak,ale jeśli to plandekowiec,to byle kto ze scyzorykiem wlezie :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości