Uaz -> Uazowołga

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Re: Uaz -> Uazowołga

Post autor: KleryK » czw maja 28, 2009 1:03 pm

Ja niedawno robiłem remont :) tzn skonczylem go po 2 latach :D

I głowica od wołgi, popychacze od wołgi. reszta od UAZa
i kolektory i klawiatura i uszczelka i koła i wałki i pompa i reszta
może być od uaza :) nawet chyba zawory :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Piachu469PP
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: pn maja 18, 2009 10:12 am

Re: Uaz -> Uazowołga

Post autor: Piachu469PP » ndz cze 07, 2009 7:31 pm

Daj na luz z remontem wstaw dobego zachodniego benzyniaka i będzie latał. Ruski silnik to matriał na niego z nossa chyba jest wydłubany. Chyba że lubisz sobie kapitalkę robić :)

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Re: Uaz -> Uazowołga

Post autor: KleryK » wt cze 30, 2009 5:46 pm

Ale UAZowołgę można zrobić o własnych siłach a do zachodniego benzyniaka trzeba już warsztatu :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Uaz -> Uazowołga

Post autor: carinus » wt cze 30, 2009 7:40 pm

KleryK pisze:Ale UAZowołgę można zrobić o własnych siłach a do zachodniego benzyniaka trzeba już warsztatu :)
Tak nie do końca to prawda.Do dobrego zrobienia silnika UAZ-a trzeba mieć solidny warsztat a zachodnie silniki składasz jak klocki i jedziesz dalej.Pomyśl kto teraz wyważa elementy silnika a gazior tego niestety wymaga żeby dobrze się krecił i nie rozpadł się sa szybko.Mam to szczęście posiadać silnik w dosyć dobrym stanie technicznym i powiem że po tuningu daje rade z generowaniem mocy,jednak jeżeli zakończy żywot nie mam zamiaru robić remontu-wstawiam coś cywilizowanego.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Re: Uaz -> Uazowołga

Post autor: KleryK » pt lip 03, 2009 11:19 pm

carinus pisze:
KleryK pisze:Ale UAZowołgę można zrobić o własnych siłach a do zachodniego benzyniaka trzeba już warsztatu :)
Tak nie do końca to prawda.Do dobrego zrobienia silnika UAZ-a trzeba mieć solidny warsztat a zachodnie silniki składasz jak klocki i jedziesz dalej.Pomyśl kto teraz wyważa elementy silnika a gazior tego niestety wymaga żeby dobrze się krecił i nie rozpadł się sa szybko.Mam to szczęście posiadać silnik w dosyć dobrym stanie technicznym i powiem że po tuningu daje rade z generowaniem mocy,jednak jeżeli zakończy żywot nie mam zamiaru robić remontu-wstawiam coś cywilizowanego.
Silnik wyciągniesz samemu, rozłożysz go samemu. Do warsztatu wieziesz tylko wał do szlifu, i blok do wyciągnięcia tulei. To są 2 rzeczy których samemu nie da się zrobić. Potem wszystko składasz samemu mając dynamometr i ściągacz do wciśnienia tłoków z pierścieniami. Cała filozofia z UAZO-Wołgą

A teraz weź zachodni silniczek. Tutaj jak chcesz łączyć ze skrzynią orginalną to zaczyna się rzeźbienie, flansze, przejściówki, jak w całości od czegoś innego to robisz inne uchwyty mieścisz go pod maską, elektrykę dorabiasz do niego. Dużo rzeźbienia i dużo złota :). Co albo zmusza Cię do oddania tego warsztatowi, albo zaopatrzenia się w migomat, wizyty u tokarza, na szrotach itd :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uaz -> Uazowołga

Post autor: gri74 » pt lip 03, 2009 11:37 pm

Pomijając fakt ,ze w wołdze i uazie wszystko musisz dopasowywać bo prawie nic, co niby powinno, to nie pasuje :lol:


inaczej to remont na 20 tysięcy przelotu...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
vena81
Posty: 401
Rejestracja: pn gru 03, 2007 3:33 pm
Lokalizacja: Olsztyn,Gdynia

Re: Uaz -> Uazowołga

Post autor: vena81 » sob lip 04, 2009 9:41 am

KleryK pisze:
carinus pisze:
KleryK pisze:Ale UAZowołgę można zrobić o własnych siłach a do zachodniego benzyniaka trzeba już warsztatu :)
Tak nie do końca to prawda.Do dobrego zrobienia silnika UAZ-a trzeba mieć solidny warsztat a zachodnie silniki składasz jak klocki i jedziesz dalej.Pomyśl kto teraz wyważa elementy silnika a gazior tego niestety wymaga żeby dobrze się krecił i nie rozpadł się sa szybko.Mam to szczęście posiadać silnik w dosyć dobrym stanie technicznym i powiem że po tuningu daje rade z generowaniem mocy,jednak jeżeli zakończy żywot nie mam zamiaru robić remontu-wstawiam coś cywilizowanego.
Silnik wyciągniesz samemu, rozłożysz go samemu. Do warsztatu wieziesz tylko wał do szlifu, i blok do wyciągnięcia tulei. To są 2 rzeczy których samemu nie da się zrobić. Potem wszystko składasz samemu mając dynamometr i ściągacz do wciśnienia tłoków z pierścieniami. Cała filozofia z UAZO-Wołgą

A teraz weź zachodni silniczek. Tutaj jak chcesz łączyć ze skrzynią orginalną to zaczyna się rzeźbienie, flansze, przejściówki, jak w całości od czegoś innego to robisz inne uchwyty mieścisz go pod maską, elektrykę dorabiasz do niego. Dużo rzeźbienia i dużo złota :). Co albo zmusza Cię do oddania tego warsztatowi, albo zaopatrzenia się w migomat, wizyty u tokarza, na szrotach itd :)
NO niby masz rację ale uchwyty jak raz dorobisz czy inne flansze itp to raczej jeśli nie zmieniasz co raz silnika na inny to masz na wieki. A jednak zachodnie przewyższają żywotnoscią mocą i mniejszą awaryjnością, nie mówiąc o spalaniu. ( nie mówię oczywiście o silniku wyjętym z 30 letniego auta z przebiegiem 500-800 tyś km)
Potym nie rozumiem motania zachodniego silnika ze skrzynią uaza :)16
Życie to wielka impreza. Rób wszystko żeby nie być na niej kelnerem
uwielbiam 69 :)22

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Uaz -> Uazowołga

Post autor: bobbik » sob lip 04, 2009 11:24 am

vena81 pisze:Potym nie rozumiem motania zachodniego silnika ze skrzynią uaza :)16
a motanie zachodniego silnika i skrzyni z reduktorem uazowym? To jeszcze więcej roboty niż dorobienie flanszy

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Uaz -> Uazowołga

Post autor: Takayuki » sob lip 04, 2009 3:16 pm

bobbik pisze:
vena81 pisze:Potym nie rozumiem motania zachodniego silnika ze skrzynią uaza :)16
a motanie zachodniego silnika i skrzyni z reduktorem uazowym? To jeszcze więcej roboty niż dorobienie flanszy
Reduktora używasz od święta... tzn raz na jakiś czas wajchę przestawisz i jedziesz - może być jakikolwiek byle sprawny technicznie. A skrzyni biegów używa się cały czas - tutaj zaleta skrzyń zsynchronizowanych pasujących od razu do silnika albo automatów... wygoda i bezawaryjność większa :)

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Uaz -> Uazowołga

Post autor: bobbik » sob lip 04, 2009 10:05 pm

niby racja ale średnio sobie wyobrażam wajchę z podziałką P-R-N-D-2-1 pomiędzy siedzeniami mojego Uaza :lol:

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Uaz -> Uazowołga

Post autor: Takayuki » sob lip 04, 2009 10:53 pm

Ja wyobrażam, w trakcie motania... też jestem ciekaw jak to będzie ;)

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Uaz -> Uazowołga

Post autor: carinus » ndz lip 05, 2009 6:15 pm

Szczerze powiem ze więcej specjalistów potrzebuję przy UAZ-ie niż przy innym cywilizowanym silniku i gdybym nie pracował w branży mechanicznej to leże i kwicze.Prawda jest taka że UAZ-a można zrobić szybko i tanio tylko na jak długo to wystarcza?
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Uaz -> Uazowołga

Post autor: bobbik » pn lip 06, 2009 9:10 am

a swoją drogą ostatnio motałem w odwrotną stronę - Mercedes Vario 510 93 rok 2,3benz automat jest po naszej ingerencji napędzany 110 konnym silnikiem CDI z manualem. Nawet gniazdko diagnostyczne ma :)

Awatar użytkownika
tomaszb2
 
 
Posty: 247
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 3:35 pm
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontaktowanie:

Re: Uaz -> Uazowołga

Post autor: tomaszb2 » ndz gru 26, 2010 4:11 pm

Witam

Nie chce zakładać nowego tematu, więc odświeżam ten. Szukam kontaktu do kogoś kto do silnika uaza założył głowicę z gaz 24 a wcześniej miał głowicę też o okrągłymi kolektorami tyle ze uazowską i zrobił parę tyś na takim zestawie. Chciałbym go dopytać parę dodatkowych szczegółów których nie znalazłem na tym forum. :)
Tomek

Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!! :)23

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości