wymiana elastycznego przewodu hamulcowego - mały kłopot

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr lut 23, 2005 8:07 pm

Ba , takich zakładów w Wawie jest mnóstwo,na kazdej dzielnicy , i nie musi to byc specjalistyczny , kazdy wiekszy mechaniczny ma urzadzonko do zagniatania końcówek
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » czw lut 24, 2005 7:33 am

Hmmm ... Do zakańczania końcówek to ja mam taki śmieszny przyrząd :) przez wiele lat poniewierał się w bambetlach warsztatowych i ni czorta nie mogłem znaleźć dla niego przeznaczenia... trochę podobny do uchwytu do gwintownika...
Kiedyś po wielu bojach z zakończeniem przewodu hebelkowego... po wielu zmarnowanych centymetrach przewodu i pianą na pysku... mój ojciec który przyglądał się ze stoickim spokojem moim poczynaniom zapytał czemu nie używam tego urządzenia do zakańczania końcówek, co się wala w skrzyni z narzędziami... Myślałem, że ubiję gada :)21
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » sob lut 26, 2005 6:06 am

to sie bodajze nazywa bindownica :lol:
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » sob lut 26, 2005 11:38 am

bindownica ?? ja mam taka ale do bindowania papieru ....
no chyba ze jest jeszcze inne wykorzystanie tego sprzetu to za browara robie koncowki :)21
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

stuk puk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: czw lut 03, 2005 11:17 am
Lokalizacja: Warszawa

przewody hamulcowe

Post autor: stuk puk » wt mar 01, 2005 10:19 pm

Siemka

Miałem ten sam kłopot. Jeśli przewody są w tragicznym stanie to może być kłopot z odkręceniem od cylinderków.
Mi udało się bez odkręcania od przewodu przy ramie, bardzo się skręcił ale się odkręcił, i nawet nie cieknie po założeniu nowych cylinderków. Polecam więc próbę odkrecenia, bo może być potem kłopot z przewodami miedzianymi.

PZDR

Stuk puk

nefar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: wt lut 15, 2005 10:41 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: nefar » wt mar 01, 2005 11:05 pm

w razie jakoby ktoś potrzebował zacisnąć przewody uazowskie to mam w domu (okolice 3 miasta) to śmiszne urządzenie. Jednocześnie mam pytanko czy wiecie gdzie i za ile można kupić przewody do uaza (w stanie surowym) i te końcówki z gwintem ?
Gaz, Gaz, jeszcze raz gaz.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt mar 01, 2005 11:45 pm

Przewody to dostaniesz albo u tych co robia na zamowienie takie rzeczy albo u hurtownikow czesci do klimatyzacji (podobno podchodza z niektorych lodówek i mozna je dostac na metry)
Z koncowkami to jeest najwiekszy problem niestety, jedyna mozliwosc to kupic najkrotszy przewod uazowy - bodajze 20cm - i odzyskac z niego koncowki (cena ok 18zł). 8)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

nefar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: wt lut 15, 2005 10:41 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: nefar » śr mar 02, 2005 1:11 am

Bart03 pisze:Przewody to dostaniesz albo u tych co robia na zamowienie takie rzeczy albo u hurtownikow czesci do klimatyzacji (podobno podchodza z niektorych lodówek i mozna je dostac na metry)
Z koncowkami to jeest najwiekszy problem niestety, jedyna mozliwosc to kupic najkrotszy przewod uazowy - bodajze 20cm - i odzyskac z niego koncowki (cena ok 18zł). 8)
Dzięki. Zastanawiam się tylko czy nie dać końcówek starych... Nie wiem czy uda mi się je po odkręcać... Żuk miał te same końcówki czy też nie i czy do Żuka można dostać końcówki? I kolejne pytanko Czy będę mógł założyć końcówkę od Żuka na przewód uazowski?
Gaz, Gaz, jeszcze raz gaz.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr mar 02, 2005 2:19 am

Ja u siebie jak robiłem hamulce , zakupiłem z metra przewody na giełdzie na stoisku gazowników. Tanio wyszły :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

nefar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: wt lut 15, 2005 10:41 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: nefar » śr mar 02, 2005 8:24 am

gri74 pisze:Ja u siebie jak robiłem hamulce , zakupiłem z metra przewody na giełdzie na stoisku gazowników. Tanio wyszły :lol:
A ile lat temu to było? i na jakiej gełdzie?
Gaz, Gaz, jeszcze raz gaz.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr mar 02, 2005 9:24 am

nefar pisze:
Bart03 pisze:Przewody to dostaniesz albo u tych co robia na zamowienie takie rzeczy albo u hurtownikow czesci do klimatyzacji (podobno podchodza z niektorych lodówek i mozna je dostac na metry)
Z koncowkami to jeest najwiekszy problem niestety, jedyna mozliwosc to kupic najkrotszy przewod uazowy - bodajze 20cm - i odzyskac z niego koncowki (cena ok 18zł). 8)
Dzięki. Zastanawiam się tylko czy nie dać końcówek starych... Nie wiem czy uda mi się je po odkręcać... Żuk miał te same końcówki czy też nie i czy do Żuka można dostać końcówki? I kolejne pytanko Czy będę mógł założyć końcówkę od Żuka na przewód uazowski?
Nie ma szans. Zuk ma zupelnie inne srednice i inne gwinty.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
cykor
 
 
Posty: 145
Rejestracja: czw paź 07, 2004 10:15 am
Lokalizacja: Warszawa i nie

Post autor: cykor » śr mar 02, 2005 1:16 pm

Bart03 pisze:
nefar pisze:
Bart03 pisze:Przewody to dostaniesz albo u tych co robia na zamowienie takie rzeczy albo u hurtownikow czesci do klimatyzacji (podobno podchodza z niektorych lodówek i mozna je dostac na metry)
Z koncowkami to jeest najwiekszy problem niestety, jedyna mozliwosc to kupic najkrotszy przewod uazowy - bodajze 20cm - i odzyskac z niego koncowki (cena ok 18zł). 8)
Dzięki. Zastanawiam się tylko czy nie dać końcówek starych... Nie wiem czy uda mi się je po odkręcać... Żuk miał te same końcówki czy też nie i czy do Żuka można dostać końcówki? I kolejne pytanko Czy będę mógł założyć końcówkę od Żuka na przewód uazowski?
Nie ma szans. Zuk ma zupelnie inne srednice i inne gwinty.
Prawda, nie ma szans chyba ze:
Posiadasz przewody od starego typu żuka to mogą pasować, inne nie inna średnica przewodu, inny gwint, teraz do żuka stalowe sprzedają a nie miedziane przewody, końcówek na 99.9% nie kupisz, bo to towar nie chodliwy i mało kto może to mieć, zresztą, po co komu końcówki jak cały przewód z końcówkami moze kupić .

Inna sprawa ze ludki z tego forum ja tez sami naprawiamy i remontujemy swoje autka wiec nie interesuje nas często kupowanie u hien gotowego rozwiązania które może być skopane lub cos innego i podczas reklamacji sprzedawca powie " bo to ruskie, tak ma być, to normalne, trzeba poprawić itd. ". Trzeba być choć trochę pasjonatem niekoniecznie z wypchanym portfelem, aby się "bawić" uazem. Denerwuje mnie jak ktoś chce wyciągnąć ode mnie kasę nie dając mi w zamian wartego tych pieniędzy towaru ani satysfakcji. Koniec kadzenia :)8

Aby odzyskać stara końcówkę trzeba podgrzać przed odkręceniem (może nawet kilka razy) i cierpliwie odkręcać i dokręcać aż się wykręci. Od żuka niewiele pasuje z układu hamulcowego (albo teraz to juz nic).


Tak jak pisałem na początku, jak ma coś pasować z układu hamulcowego żuka do uaza to musi być żuk starego typu, a jak ktoś nie wie jak wygląda starego typu żuk niech zaglądnie tu: http://www.daewoo.lublin.pl/historia.html#top

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr mar 02, 2005 2:06 pm

No, teraz w wakacje na giełdzie w słomczynie
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

nefar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: wt lut 15, 2005 10:41 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: nefar » śr mar 02, 2005 8:27 pm

Cykor dzięki za wyczerpującą odpowiedź :lol: Dzięks.

Ale ciągle się zastanawiam, bo chcę wstawić do mojego " maleństwa" wspomaganie od merola z pedałami i pompe od Żuka. Ludzie na forum pisali, że idealnie pasuje. No i tu się pojawia problem.... Skoro Żuk ma inne gwinty i inne średnice to jak zamocuję przewody? Swoją drogą to dużo przy mojej zmocie kombinuję i wszystkie kompletnie rurki będą nowe więc czemu by się nie pokusić i nie dać rurek od Żuka? Tylko pozostaje problem z cylinderkami. Z tyłu pamiętam, że w cylinderku jest redukcja więc może akurat byłby to ten rozmiar co Żuk ? ( a teraz mi się przypomniało, że to i tak nie ma znaczenia przecież jeszcze przewód gumowy jest, ale jestem głupi) więc pozostaje jedynie w pompie od Żuka wstawić redukcje na rozmiar uazowski, a przewody Uazowskie skombinować.
Gaz, Gaz, jeszcze raz gaz.

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » śr mar 02, 2005 8:40 pm

Jeśli żuk ma ta samą średnice przewodów co uaz(a chyba ma) to zrób sobie przewód z jedną końcówką od uaz-a a drugą żuka i po problemie
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

nefar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: wt lut 15, 2005 10:41 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: nefar » śr mar 02, 2005 9:12 pm

luk pisze:Jeśli żuk ma ta samą średnice przewodów co uaz(a chyba ma) to zrób sobie przewód z jedną końcówką od uaz-a a drugą żuka i po problemie
Właśnie cykor napisał, że mają inną średnicę ( i mnie też się tak mocno wydaje, że żuk ma grubszy przewód)
Gaz, Gaz, jeszcze raz gaz.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr mar 02, 2005 9:24 pm

ja mam u siebie taki zestaw:
pompa żuk plus redukcje na gwint uaza
pedały i serwo od Mb 123
wysprzeglik Mb


i hamulce sa naprawdę dobre.
Kup rurki miedziane na mb. u gazowników i zarób końcówki od uaza
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » śr mar 02, 2005 11:09 pm

dokladnie. ja motalem uazo/zuka koncowki i problem na przyszlosc tylko. Najlepiej wszystko sobie w aucie "znormalizowac" pod czesci z dostepnych aut. Szczeki sobie zrobilem pod okladziny zuka, serwo + pompa zuk ale z wylotami uaza i wszystkie koncowki uaz.
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr mar 02, 2005 11:29 pm

Pompa z zuka ma mniejsza wydajnosc niz uazowska i jest duzo mniejsza ale z serwem robi niezle. Za to jesli ktos zapoda do oryginalnej dwusekcyjnej uazowskiej serwo to dopiero jest ogien :)2
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » czw mar 03, 2005 12:06 am

:oops: :oops: ja tak mam uaz pompa + serwo zuk..... ale juz dawno do smietnika nie zagladalem i sie mi zapomnialo :)21
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw mar 03, 2005 12:09 am

Dragunov pisze::oops: :oops: ja tak mam uaz pompa + serwo zuk..... ale juz dawno do smietnika nie zagladalem i sie mi zapomnialo :)21
serwo zuk - czyli polonez, fiat lada itd. Znaczy trzeba bylo robic nowe mocowanie pompy bo uazowa pompa ma szerszy rozstaw srob. Moze jednak mas pompe z zuka z ta zasmarkana tuleja dystansową ??
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
cykor
 
 
Posty: 145
Rejestracja: czw paź 07, 2004 10:15 am
Lokalizacja: Warszawa i nie

Post autor: cykor » pt mar 04, 2005 9:00 am

nefar pisze:
luk pisze:Jeśli żuk ma ta samą średnice przewodów co uaz(a chyba ma) to zrób sobie przewód z jedną końcówką od uaz-a a drugą żuka i po problemie
Właśnie cykor napisał, że mają inną średnicę ( i mnie też się tak mocno wydaje, że żuk ma grubszy przewód)
Wlasnie, zuk ma cienszy przewod a nie odwrotnie(srednica przewodu uaza 6, zuka chyba 4). Jak chcecie zastosowac przewody uaza do pompy zuka to koncowke od zuka rozwiercic trzeba (wiertarka stolowa zrobi to dobrze i nie skosi otworu) i zarobic.

Przewody sprawdzalem i sa inne niz w uazie, koncowki tez(przynajmniej u mnie). Ale wyglada na to ze co uaz to inaczej. Najlepiej wykrecic z uaza (ale tylko swojego), zaniesc do sklepu moze cos dobiora, doradza (znaja przeciez okolicznych mechanikow i innych fachowcow od "brudnej" roboty, przeciez spytac nic nie kosztuje a zaoszczedzic czas i $). Ja tez kiedys myslalem ze czesci uaza i zuka sa zamienne miedzy saba. Ale juz wiem ze tak nie jest i nie testuje. Jak cos pierdyknie to staram sie odtworzyc lub w ostatecznosci zakupic oryginalne. Jasna sprawa ze sa czesci ktorych odtworzyc sie nie da i wtedy trzeba zakupy poczynic, ale to inna bajka i na inne forum.

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » pt mar 04, 2005 9:12 am

ja mam pedały mb123 serwo tez pompa zuk przewody kupowałem na metry w sklepie metalowym chyba po 5zł/mb koncówki wykorzystałem stare i hamulce robią juz tak prawie 3lata, a teraz bede robił tarcze narazie z przodu a tył sie zobaczy, podjedz na jakis szrot lub złom i po problemie, ja regularnie odwiedzam złomowiska i ostatnio przywizłem komplet bebnów uazowych nóweczki za 10zł/ 4szt :)2
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
cykor
 
 
Posty: 145
Rejestracja: czw paź 07, 2004 10:15 am
Lokalizacja: Warszawa i nie

Post autor: cykor » pt mar 04, 2005 9:22 am

Dragunov pisze::oops: :oops: ja tak mam uaz pompa + serwo zuk..... ale juz dawno do smietnika nie zagladalem i sie mi zapomnialo :)21
Sam motales czy ktos Ci motal? Uaz pompa uaz i serwo zuk? Czy stare zuki mialy serwo bo nie wiem? Serwo od zuka nie pasi do pompy uaza dwustopniowej, chyba ze cos wierciles lub inne kombinacje o ktorych nie piszesz. Czyzby to jakas tajemnica, czy podzielisz sie z innymi?


Bez obrazy tylko, bo w zeszlym roku wlasnie serwo z zuka mialem i pompe uazowa dwustopniowa i polaczyc chcialem i nie idzie bez motania wiec nie motalem.

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » pt mar 04, 2005 10:23 am

Idzcie do jakiegos zakladu co zaklada instalacje gazowe kupicie i przewod i koncowki. Co do koncowek to nie od kazdej instalacji gazowej beda pasowaly wiec najlepiej zabrac ze soba stara koncowke.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość