No, nie pamiętasz dokładnie...vandall1 pisze: A propos srubek do wału a la zuk:
-to powinny być sruby o mocy 10.9 i takie stosuje się w żuku do zawieszenia bodaj.Mają łeb na klucz 14![]()
-nakrętki powinny być też na klucz 14 i najlepsze sa tu nakrętki od korbowodów owego zuka /są wysokie i porzadne/
-problem tylko w tym,ze owe śruby żukowskie mają gwint 10x1.25,a powinny mieć 10x1 tak jak te zajebiste nakretki
- owe sruby mają bodaj na tyle długą część niegwintowaną,że można je przerobić /nagwintować/na 10 x1
A zresztą dokładnie to już nie pamiętam
Śruby do wału mają gwint 10x1. I w żukowym sklepie do wału kupuje się śruby do wału a nie do zawieszenia, gdyż te mocujące zawieszenie mają średnicę 12 mm i gwint 12x1.25, a łeb - faktycznie zmniejszony do 17 mm...
Nakrętki do wału mogą być spokojnie na klucz 17, bo krzyżak zagraza łbom śrub - z drugiej strony jest już bezpiecznie... Faktem jest że nakrętki korbowodowe są porządne i mają długi gwint (o skoku 10x1), ale są na klucz 15 i trzeba taki zaposiąść, żeby się nimi cieszyć. Wada jest to, że nie są one samokontrujące, a lepiej jest takowe zastosować, niż podkładki spręzynujące - takie czasy...
Aha, i twardość śrub chyba jednak jest 8.8... Kto by w żukensie stosował 10.9??