korki spustowe w mostach
Moderator: Student
Żeby nie ściąć wystającego łba śruby?cykor pisze:Wstyd mi nie doczytałem co napisał Jagoda. Ale po jaki grom robić taki otwór pod klucz kwadratowy?
W samuraiu jest identycznie - pasuje goła grzechotka 3/8''
Teoretycznie są uniwersalne klucze z końcówkami do zmiany oleju (takie co mają 5 różnych końcówek z każdego końca) ale nie polecam - złamał się nawet bez używanie przedłużki

Witam. Problem korków pojawia się nieodłącznie przy wymianie oleju. Od gościa co kiedyś w policji naprawiał miedzy innymi uazy porzyczyłem taki klucz (imbus w przekroju kwadrat 10mm) i szło jak buża. Na codzień używał końsówki od złamanego gwintownika, ma 10 mm i pasuje jak ulał. Można wykożystać nóż do tokarki. Łapiemy później takiego delikwenta francucem bądź szwedem i nie ma że korki się nie wykręcają.
Ostatnio walczylem z korkami w mostach i poradzilem sobie w najprostrzy sposob:jac.uaz pisze:Witam. Problem korków pojawia się nieodłącznie przy wymianie oleju. Od gościa co kiedyś w policji naprawiał miedzy innymi uazy porzyczyłem taki klucz (imbus w przekroju kwadrat 10mm) i szło jak buża. Na codzień używał końsówki od złamanego gwintownika, ma 10 mm i pasuje jak ulał. Można wykożystać nóż do tokarki. Łapiemy później takiego delikwenta francucem bądź szwedem i nie ma że korki się nie wykręcają.
w sklepie z narzedziami dla warsztatow samochodowych nabylem nasadke z kwadratem 10 mm. Sa tez takie nasadki z innymi kwadratami: 8, 12, 14 mm.
Wczesniej probowalem roznych narzedzi ale to byla lipa. Normalne kwadraty od nasadek nie pasuja.
Jak ktos chce to sluze adresem sklepu w Wawie na Bielanach. Jest tam zreszta mnostwo innych rzeczy, ktorych nie widzialem w innych sklepach z narzedziami.
Arendzik
UAZ '89+LPG
UAZ '89+LPG
Ja po prostu wzialem duza srube, obcialem jakies 5cmponizej lba i stanalem przy szlifierce. Tak sobie postalem, pokrecilem troche sruba i powstal mi piekny kwadrat idealnie pasujacy do korkow. Zakladam tylko klucz 24 i odkrecam. Jedynie korek w przekladni kierowniczej odkrecam przecinakiem - niestety pozostalosc po poprzednim wlascicielu.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
Ja wlasnie pytalem w sklepach, pytalem i nikt nie mial czegos takiego. Nie te sklepy, widocznie. Dopiero w takim sklepie, ktory zaopatruje w narzedzia warsztaty samochodowe. Zreszta maja tam wiele roznych fajnych rzeczy, ktore ciezko znalezc w innych, normalnych sklepach, (albo trzeba jezdzic po roznych miejscach, po calym miescie) np. miedziane podkladki w najrozniejszych rozmiarach itp.Rafał D pisze:Można kombinować tylko czasem prościej w sklepie zapytać. Kupiłem bez większych problemów taki klucz, 10tka pod kwadrat 1/2cala.
Arendzik
UAZ '89+LPG
UAZ '89+LPG
wiesz ja naprzykład odkrecam takich korkow przynajmiej 3 dzienne wiec ciencie pretów i spawanie przy klijecie kochajacym swuj samochodzi nie wyglada zbyt dobrze,a te klucze nie sa az takie drogie a sporo ulatwiajaTomek_B pisze:Kup sobie kawałek kwadratowego pręta (tylko odpowiedniego rozmiaru) i doszlifuj sobie tak żeby wszedł i nie przeskakiwał i sprawa załatwiona. Nie wiem po co kupowaćjakieśdrogie klucze![]()
![]()
![]()
j_a_c Jacek gg 467538
Monterey 4x4
Monterey 4x4
nie sa drogie tyle ze wczoraj oblatalem pol Sosnowca i takiego nigdzie nie dostalem, a maly klucz nasadowy na wymiar 9,5mm i tez lipa. Wiec dorobilem samemu ze sruby 16 klasy 8.8 i gitara. Odkrecilem wszystkie korki spustowe i nawet go nie zmeczylem zabardzo.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
Mam takiego preta, i nie dziala on dobrze. Gnie sie na wszystkie strony gdy tylko cos ciezej idzie. Wole uzywac zakupionego klucza. Poza tym nie byl taki drogi a mysle ze wytrzyma dluzej niz UAZ.Tomek_B pisze:Kup sobie kawałek kwadratowego pręta (tylko odpowiedniego rozmiaru) i doszlifuj sobie tak żeby wszedł i nie przeskakiwał i sprawa załatwiona. Nie wiem po co kupowaćjakieśdrogie klucze![]()
![]()
![]()

Arendzik
UAZ '89+LPG
UAZ '89+LPG
-
- Posty: 416
- Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:56 pm
- Lokalizacja: Jura - okolice Zawiercia
- Kontaktowanie:
Jest jeszcze jedno rozwiązanie - takie 2w1 i każdy kto budował/remontował dom ma to zapewne gdzieś w rupieciach - zaślepki do instalacji - edit, oczywiście chodzi o - 1/2". Są różne wersje ale najczęściej spotykane są żeliwne z kwadratem właśnie 10mm
który idealnie pasuje do opornych korków spustowych, a zawsze awaryjnie można go wkręcić jako wlewowy w skrzynię czy reduktor. Do mostów i jako spustowe raczej bym nie ryzykował, wystaje zdecydowanie zbyt dużo 


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości