korki spustowe w mostach

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
cykor
 
 
Posty: 145
Rejestracja: czw paź 07, 2004 10:15 am
Lokalizacja: Warszawa i nie

Post autor: cykor » pt kwie 15, 2005 7:53 am

Wstyd mi nie doczytałem co napisał Jagoda. Ale po jaki grom robić taki otwór pod klucz kwadratowy? Ja chyba ruskiej myśli technicznej nie zrozumiem (гнётся не ламётся, jak nie cieknie to znaczy że nie ma, itd.).

Awatar użytkownika
Jagoda
Posty: 328
Rejestracja: wt cze 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja:

Post autor: Jagoda » pt kwie 15, 2005 12:05 pm

Te korki są uniwersalne, tzn wszystkie takie same i do skrzynki i do mostu, a spróbuj odkręcić wlewowy w skrzynce jeżeli max obrót klucza masz <90st, dlatego są tam dwa kwadraty.
W razie jak by co, to 601-34-87-25

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » pt kwie 15, 2005 12:20 pm

cykor pisze:Wstyd mi nie doczytałem co napisał Jagoda. Ale po jaki grom robić taki otwór pod klucz kwadratowy?
Żeby nie ściąć wystającego łba śruby?
W samuraiu jest identycznie - pasuje goła grzechotka 3/8''
Teoretycznie są uniwersalne klucze z końcówkami do zmiany oleju (takie co mają 5 różnych końcówek z każdego końca) ale nie polecam - złamał się nawet bez używanie przedłużki :)3

Awatar użytkownika
jac.uaz
Posty: 506
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 12:01 pm
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Post autor: jac.uaz » wt kwie 19, 2005 2:24 pm

Witam. Problem korków pojawia się nieodłącznie przy wymianie oleju. Od gościa co kiedyś w policji naprawiał miedzy innymi uazy porzyczyłem taki klucz (imbus w przekroju kwadrat 10mm) i szło jak buża. Na codzień używał końsówki od złamanego gwintownika, ma 10 mm i pasuje jak ulał. Można wykożystać nóż do tokarki. Łapiemy później takiego delikwenta francucem bądź szwedem i nie ma że korki się nie wykręcają.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt kwie 19, 2005 5:03 pm

jac.uaz pisze:... i nie ma że korki się nie wykręcają.
no powiedzmy :)26
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Arendzik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: czw lut 12, 2004 9:40 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arendzik » pt wrz 23, 2005 4:29 pm

jac.uaz pisze:Witam. Problem korków pojawia się nieodłącznie przy wymianie oleju. Od gościa co kiedyś w policji naprawiał miedzy innymi uazy porzyczyłem taki klucz (imbus w przekroju kwadrat 10mm) i szło jak buża. Na codzień używał końsówki od złamanego gwintownika, ma 10 mm i pasuje jak ulał. Można wykożystać nóż do tokarki. Łapiemy później takiego delikwenta francucem bądź szwedem i nie ma że korki się nie wykręcają.
Ostatnio walczylem z korkami w mostach i poradzilem sobie w najprostrzy sposob:
w sklepie z narzedziami dla warsztatow samochodowych nabylem nasadke z kwadratem 10 mm. Sa tez takie nasadki z innymi kwadratami: 8, 12, 14 mm.
Wczesniej probowalem roznych narzedzi ale to byla lipa. Normalne kwadraty od nasadek nie pasuja.

Jak ktos chce to sluze adresem sklepu w Wawie na Bielanach. Jest tam zreszta mnostwo innych rzeczy, ktorych nie widzialem w innych sklepach z narzedziami.
Arendzik
UAZ '89+LPG

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » pt wrz 23, 2005 6:27 pm

Ja po prostu wzialem duza srube, obcialem jakies 5cmponizej lba i stanalem przy szlifierce. Tak sobie postalem, pokrecilem troche sruba i powstal mi piekny kwadrat idealnie pasujacy do korkow. Zakladam tylko klucz 24 i odkrecam. Jedynie korek w przekladni kierowniczej odkrecam przecinakiem - niestety pozostalosc po poprzednim wlascicielu.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » pt wrz 23, 2005 7:30 pm

Można kombinować tylko czasem prościej w sklepie zapytać. Kupiłem bez większych problemów taki klucz, 10tka pod kwadrat 1/2cala.

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » pt wrz 23, 2005 10:10 pm

bijecie piane panowie, jak wam niepasuja kwadraciaki ani gwiazdkowe, to pokombinowac np dospawac cos i sprwa zalatwona, chociaz umnie zawsze sie odkrecaly elegacko kwadraciakie albo gwiazdko, i po krzyku, niema co gdybac :x
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Arendzik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: czw lut 12, 2004 9:40 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arendzik » sob wrz 24, 2005 3:39 pm

Rafał D pisze:Można kombinować tylko czasem prościej w sklepie zapytać. Kupiłem bez większych problemów taki klucz, 10tka pod kwadrat 1/2cala.
Ja wlasnie pytalem w sklepach, pytalem i nikt nie mial czegos takiego. Nie te sklepy, widocznie. Dopiero w takim sklepie, ktory zaopatruje w narzedzia warsztaty samochodowe. Zreszta maja tam wiele roznych fajnych rzeczy, ktore ciezko znalezc w innych, normalnych sklepach, (albo trzeba jezdzic po roznych miejscach, po calym miescie) np. miedziane podkladki w najrozniejszych rozmiarach itp.
Arendzik
UAZ '89+LPG

j_a_c
 
 
Posty: 117
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 11:07 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: j_a_c » sob wrz 24, 2005 7:55 pm

maja te kwadratowe klucze w lepszych sklepach z narzedziami ,mam ze 2 komplety zawsze daja rade,farncuzi maja podobny patet na korki wiec moze pytajcie o klucz do korka w reno to wszyscy beda wiedzieli o co chodzi,a tak to im sie nawet szukac nie chce
j_a_c Jacek gg 467538
Monterey 4x4

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » sob wrz 24, 2005 8:07 pm

Kup sobie kawałek kwadratowego pręta (tylko odpowiedniego rozmiaru) i doszlifuj sobie tak żeby wszedł i nie przeskakiwał i sprawa załatwiona. Nie wiem po co kupowaćjakieśdrogie klucze :lol: :lol: :lol: :)18
GyGy 5479591

Uaz 469 B

j_a_c
 
 
Posty: 117
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 11:07 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: j_a_c » sob wrz 24, 2005 8:29 pm

Tomek_B pisze:Kup sobie kawałek kwadratowego pręta (tylko odpowiedniego rozmiaru) i doszlifuj sobie tak żeby wszedł i nie przeskakiwał i sprawa załatwiona. Nie wiem po co kupowaćjakieśdrogie klucze :lol: :lol: :lol: :)18
wiesz ja naprzykład odkrecam takich korkow przynajmiej 3 dzienne wiec ciencie pretów i spawanie przy klijecie kochajacym swuj samochodzi nie wyglada zbyt dobrze,a te klucze nie sa az takie drogie a sporo ulatwiaja
j_a_c Jacek gg 467538
Monterey 4x4

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz wrz 25, 2005 11:28 am

nie sa drogie tyle ze wczoraj oblatalem pol Sosnowca i takiego nigdzie nie dostalem, a maly klucz nasadowy na wymiar 9,5mm i tez lipa. Wiec dorobilem samemu ze sruby 16 klasy 8.8 i gitara. Odkrecilem wszystkie korki spustowe i nawet go nie zmeczylem zabardzo.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Arendzik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: czw lut 12, 2004 9:40 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arendzik » ndz wrz 25, 2005 11:52 am

Tomek_B pisze:Kup sobie kawałek kwadratowego pręta (tylko odpowiedniego rozmiaru) i doszlifuj sobie tak żeby wszedł i nie przeskakiwał i sprawa załatwiona. Nie wiem po co kupowaćjakieśdrogie klucze :lol: :lol: :lol: :)18
Mam takiego preta, i nie dziala on dobrze. Gnie sie na wszystkie strony gdy tylko cos ciezej idzie. Wole uzywac zakupionego klucza. Poza tym nie byl taki drogi a mysle ze wytrzyma dluzej niz UAZ. :)
Arendzik
UAZ '89+LPG

Michał
Posty: 416
Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:56 pm
Lokalizacja: Jura - okolice Zawiercia
Kontaktowanie:

Post autor: Michał » pn wrz 26, 2005 9:13 pm

Jest jeszcze jedno rozwiązanie - takie 2w1 i każdy kto budował/remontował dom ma to zapewne gdzieś w rupieciach - zaślepki do instalacji - edit, oczywiście chodzi o - 1/2". Są różne wersje ale najczęściej spotykane są żeliwne z kwadratem właśnie 10mm :)2 który idealnie pasuje do opornych korków spustowych, a zawsze awaryjnie można go wkręcić jako wlewowy w skrzynię czy reduktor. Do mostów i jako spustowe raczej bym nie ryzykował, wystaje zdecydowanie zbyt dużo :)3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości