_Karol_ pisze:ja z takim nieśmiałym pytaniem-prośbą, czy też mógłbym takowy projekcik otrzymać?, najbardziej ciekawi mnie miejsce łączenia trapów, tak, żeby wytrzymały takie obciążenie
Niech juz bedzie ku potomnosci
Tu sa fotki Zbig'a
http://www.grafsoft.com.pl/4x4/zbig/trap1.jpg
http://www.grafsoft.com.pl/4x4/zbig/trap2.jpg
Trapy zrobilem z profilu 40x20x3 i katownika nie wiem jakiego ale najlepszy hutniczy bo mocniejszy (z ostrą krawędzią a nie łagodną).
Trapy wg tych rysunków były trochę za słabe dla dwutonowych pickupów. Po kilku przejazdach lekko się wyginały. Oczywiście mowa nie o pojedynczym elemencie tylko o dwóch spiętych na sztywny most i podpartych na dwóch końcach.
W związku z tym Zigu przedłużył element G aż do elementu A. W ten sposób boki są podwójne ale i cięższe. Ja pozostawiełm pojedyńczy profil no i sie lekko ugioł (w miejscu poprzeczki F) jeden trap, drugi nie. Prawdopodobnie na jakis skosach wiekszy cieżar na jedną stronę poszedł. Moim zdaniem nie trzeba elementu G robic na calej dlugości, aby sie nie uginal powinna wystarczyc wieksza zakładka, jakies 40cm. Oczywista element F musi pozostac w tym sammym miejscu. Elementy C moga być skośne lub nie wg uznania ja mam proste.
http://www.grafsoft.com.pl/4x4/zbig/most1.jpg
http://www.grafsoft.com.pl/4x4/zbig/most2.jpg
http://www.grafsoft.com.pl/4x4/zbig/most3.jpg
no i
http://www.expedycja.pl galeria z czerwcowej expedycji.
Pozdrawiam
Jaroma