Z definicji: głowica zdjęta = głowica do przeplanowania, choćby i o 0,05 mm. Nigdy nie robię inaczej. I to procentuje.benes pisze:ważne jest też aby powierzchnia gdzie pózniej przylega podkładka na głowicy była płaska u mnie były lekko stożkowa musiałem ją zanieśc po raz kolejny do firmy która planuje głowice aby wyrównać te powierzchnie.
UAZ głowica
Moderator: Student
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Z definicji głowica zdjęta=weryfikacja,nigdy nie robię inaczejSebastianS pisze:Z definicji: głowica zdjęta = głowica do przeplanowania, choćby i o 0,05 mm. Nigdy nie robię inaczej. I to procentuje.benes pisze:ważne jest też aby powierzchnia gdzie pózniej przylega podkładka na głowicy była płaska u mnie były lekko stożkowa musiałem ją zanieśc po raz kolejny do firmy która planuje głowice aby wyrównać te powierzchnie.







-
-
- Posty: 143
- Rejestracja: ndz paź 16, 2005 8:33 pm
- Lokalizacja: wlkp
Co prawda jeszcze nie ukończyłem technikum samochodowegoGazon pisze:Ja robie tak: Pierwszy raz ciagnie z sila 5,5 Nm drugi raz 8,5 Nm , czekam jakiejs 20 min i jeszcze raz 8,5 Nm widac ze srodek jest slabszy jak boki . Jeszcze raz przeciagam 8.5 Nm po zagrzaniu silnika do otwarcia termostatu, no dociagac mozna tylko jak silnik ostygnie.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon

- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Czapla, Gazon się pomylił, masz rację oczywiście.
Faziuaz - jeszcze raz, pro publico bono - dam się wciągnąć w beznadziejną dyskusję z Tobą...
Nie ma takiej aluminiowej głowicy, która przykręcona na silnik, rozgrzana i schłodzona, po czym zdjęta - będzie idealnie prosta - zawsze się jakieś naprężenia pojawią i jak odkręcić śruby - zajdzie skrzywienie.
Poczytaj sobie, facet, jakie są dopuszczalne odchyłki od płaskości głowicy w setnych milimetra w większości głowic, a potem pójdź do szuflady ze swoimi ciężkimi zabawkami, znajdź swój słynny szczelinomierz i odszukaj listki, którymi mógłbyś zmierzyć takie (a w zasadzie mniejsze) odchyłki... Słabo mi się robi, jak czytam Twoje mądrości... Cepelię otwórz a nie się za silniki bierz, kowalu
Faziuaz - jeszcze raz, pro publico bono - dam się wciągnąć w beznadziejną dyskusję z Tobą...
Nie ma takiej aluminiowej głowicy, która przykręcona na silnik, rozgrzana i schłodzona, po czym zdjęta - będzie idealnie prosta - zawsze się jakieś naprężenia pojawią i jak odkręcić śruby - zajdzie skrzywienie.
Poczytaj sobie, facet, jakie są dopuszczalne odchyłki od płaskości głowicy w setnych milimetra w większości głowic, a potem pójdź do szuflady ze swoimi ciężkimi zabawkami, znajdź swój słynny szczelinomierz i odszukaj listki, którymi mógłbyś zmierzyć takie (a w zasadzie mniejsze) odchyłki... Słabo mi się robi, jak czytam Twoje mądrości... Cepelię otwórz a nie się za silniki bierz, kowalu

SebastianS pisze:Czapla, Gazon się pomylił, masz rację oczywiście.
Faziuaz - jeszcze raz, pro publico bono - dam się wciągnąć w beznadziejną dyskusję z Tobą...
Nie ma takiej aluminiowej głowicy, która przykręcona na silnik, rozgrzana i schłodzona, po czym zdjęta - będzie idealnie prosta - zawsze się jakieś naprężenia pojawią i jak odkręcić śruby - zajdzie skrzywienie.
Poczytaj sobie, facet, jakie są dopuszczalne odchyłki od płaskości głowicy w setnych milimetra w większości głowic, a potem pójdź do szuflady ze swoimi ciężkimi zabawkami, znajdź swój słynny szczelinomierz i odszukaj listki, którymi mógłbyś zmierzyć takie (a w zasadzie mniejsze) odchyłki... Słabo mi się robi, jak czytam Twoje mądrości... Cepelię otwórz a nie się za silniki bierz, kowalu

Oczywiscie ze sie pomylilem myslalem 85 a napisalem 8.5 roznica jest znaczna za co przepraszm . Co do plaskosci glowic to moge powiedziec ze nie widzalem glowicy zdjetej zeby byla idealna tym bardziej aluminiowa, pytanie jest czy miesci sie w dopuszczalnych odchylkach i to jest klasyfikacjia szlifowac czy nie . Z mojego doswiadczenia to wychodzi ze prawie wszystkie glowice oddawalem do planowania i to jest gwarancjia jakosci wykonanej uslugi , mialem glowice ktore byly szlifowane w setkach i to byl glowny fakt wydmuchania uszczelki . Mozna oczywiscie nie planowac no wtedy chodzic bedzie no jezdzic nie
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon


Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,
Fazi no co ty pier.....faziuaz pisze:założyłem wiele głowic bez szlifowania (po weryfikacji!)aluminiowych i wszystkie spełniały swoje zadaniegwarancja jakości to nie szlifowanie,a weryfikacja,która pozwala na wykrycie nawet niewidocznych na pierwszy rzut oka niedomagań

Ostatnio zmieniony śr gru 28, 2005 7:12 pm przez Bartmann, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
faziuaz pisze:założyłem wiele głowic bez szlifowania (po weryfikacji!)aluminiowych i wszystkie spełniały swoje zadaniegwarancja jakości to nie szlifowanie,a weryfikacja,która pozwala na wykrycie nawet niewidocznych na pierwszy rzut oka niedomagań
Fazi musi ze auta do ktorych zakladales te glowice nie byly zbyt drogie delikatnie mowiac . Jak bys mial warsztat i byl pracujacym szefem to napewno bys popotrzyl na ten temat innaczej. Tu na Kalkazie jak spaprasz robote i wlasciciel da mozliwosc poprawki to mozesz liczyc ze masz szczescie , a norma jest to ze spaprany samochod jest twoj . Ja narazie mam swoj i klijentowskich samochodow nie zbieram a znam mechanikow co sprzedawali domy bo sie tylko pomylili . I tak szlifowac czy nie kazdy sam ocenia no tylko cena bledu moze byc rozna.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,
- chiquito83
- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
ten który wie, co to weryfikacja, i na czym polega,nie pier.......... takich głupotBartmann pisze:Fazi no co ty pier.....faziuaz pisze:założyłem wiele głowic bez szlifowania (po weryfikacji!)aluminiowych i wszystkie spełniały swoje zadaniegwarancja jakości to nie szlifowanie,a weryfikacja,która pozwala na wykrycie nawet niewidocznych na pierwszy rzut oka niedomagań
Nie jestem asem mechaniki ale planowanie to podstawa...bez tego to partactwo. Albo coś się robi trochę (czytaj w ogóle) albo do końca. No i jaka weryfikacja zapewni ci w 100%, że głowica jest ok??

gazon w polsce nikt chałupy nie sprzedaje za głowicęGazon pisze:faziuaz pisze:założyłem wiele głowic bez szlifowania (po weryfikacji!)aluminiowych i wszystkie spełniały swoje zadaniegwarancja jakości to nie szlifowanie,a weryfikacja,która pozwala na wykrycie nawet niewidocznych na pierwszy rzut oka niedomagań
Fazi musi ze auta do ktorych zakladales te glowice nie byly zbyt drogie delikatnie mowiac . Jak bys mial warsztat i byl pracujacym szefem to napewno bys popotrzyl na ten temat innaczej. Tu na Kalkazie jak spaprasz robote i wlasciciel da mozliwosc poprawki to mozesz liczyc ze masz szczescie , a norma jest to ze spaprany samochod jest twoj . Ja narazie mam swoj i klijentowskich samochodow nie zbieram a znam mechanikow co sprzedawali domy bo sie tylko pomylili . I tak szlifowac czy nie kazdy sam ocenia no tylko cena bledu moze byc rozna.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon

.......są głowice których się nie planuje (producent tego nieprzewiduje i zabrania )
......... planowanie głowicy dla samego planowania uważam za bezsensowne (głowice uaz , żuk , polonez - zawsze sprawdzano liniałami )
.......no i co z tego że splanowana głowica jeżeli blok jest krzywy ?
......no i co z tego że splanowana i prosta jeżeli przy dokręcaniu (nieumiejetnym ) ją pokrzywisz ?
....... uaz - a temat dotyczy uaza - ma tak duże tolerancje i tak niskie cisnienie sprężania i kiepski materiał że głowica po każdym zdjęciu jest krzywa , ale bardzo ladnie siada przy umiejętnym dokręcaniu i nie jest tu potrzebne żadne planowanie !
,...... uazowska głowica jeżeli nie jest wygnieciona (uszkodzona ) nie powinna być profilaktycznie ,, lizana '' (praktycznie liżniecie to w tym przypadku to ok 0,10-0,20mm)
......... planowanie głowicy dla samego planowania uważam za bezsensowne (głowice uaz , żuk , polonez - zawsze sprawdzano liniałami )
.......no i co z tego że splanowana głowica jeżeli blok jest krzywy ?
......no i co z tego że splanowana i prosta jeżeli przy dokręcaniu (nieumiejetnym ) ją pokrzywisz ?
....... uaz - a temat dotyczy uaza - ma tak duże tolerancje i tak niskie cisnienie sprężania i kiepski materiał że głowica po każdym zdjęciu jest krzywa , ale bardzo ladnie siada przy umiejętnym dokręcaniu i nie jest tu potrzebne żadne planowanie !
,...... uazowska głowica jeżeli nie jest wygnieciona (uszkodzona ) nie powinna być profilaktycznie ,, lizana '' (praktycznie liżniecie to w tym przypadku to ok 0,10-0,20mm)
faziuaz pisze:gazon w polsce nikt chałupy nie sprzedaje za głowicęGazon pisze:faziuaz pisze:założyłem wiele głowic bez szlifowania (po weryfikacji!)aluminiowych i wszystkie spełniały swoje zadaniegwarancja jakości to nie szlifowanie,a weryfikacja,która pozwala na wykrycie nawet niewidocznych na pierwszy rzut oka niedomagań
Fazi musi ze auta do ktorych zakladales te glowice nie byly zbyt drogie delikatnie mowiac . Jak bys mial warsztat i byl pracujacym szefem to napewno bys popotrzyl na ten temat innaczej. Tu na Kalkazie jak spaprasz robote i wlasciciel da mozliwosc poprawki to mozesz liczyc ze masz szczescie , a norma jest to ze spaprany samochod jest twoj . Ja narazie mam swoj i klijentowskich samochodow nie zbieram a znam mechanikow co sprzedawali domy bo sie tylko pomylili . I tak szlifowac czy nie kazdy sam ocenia no tylko cena bledu moze byc rozna.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
A zle jk by tak kilku mechanikow pozegnalo sie z zameldowaniem moze jakosc uslug byl by na poziomie. No ty fazi nie wjechales ja nie mowie ze za glowice tylko jak bierzesz samochod do remontu a kosztuje np. 40 tys $ i spierdol....sz bo czgos tam nie dowidziales to cie wiaoza po pelnym programie , tak na marginesie szukam speca moze na lato przyjechal bys na saksy podoba mi sie to co robisz.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,
borman dzięki ci za ratunekborman pisze:.......są głowice których się nie planuje (producent tego nieprzewiduje i zabrania )
......... planowanie głowicy dla samego planowania uważam za bezsensowne (głowice uaz , żuk , polonez - zawsze sprawdzano liniałami )
.......no i co z tego że splanowana głowica jeżeli blok jest krzywy ?
......no i co z tego że splanowana i prosta jeżeli przy dokręcaniu (nieumiejetnym ) ją pokrzywisz ?
....... uaz - a temat dotyczy uaza - ma tak duże tolerancje i tak niskie cisnienie sprężania i kiepski materiał że głowica po każdym zdjęciu jest krzywa , ale bardzo ladnie siada przy umiejętnym dokręcaniu i nie jest tu potrzebne żadne planowanie !
,...... uazowska głowica jeżeli nie jest wygnieciona (uszkodzona ) nie powinna być profilaktycznie ,, lizana '' (praktycznie liżniecie to w tym przypadku to ok 0,10-0,20mm)



- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
no i z tym ,,kowalem'' to też chyba lekka przesada - znam faceta który całe życie robił uazy , żuki , stare fiaty , a zawory ustawiał bez szczelinomieza ( dwa razy przegrałem z nim zakład - trzeci raz sie niezakładałem ) to samo dotyczy zapłonu--------wiem , wiem te czasy już dawno mineły , ale te auta jeszcze są . ...........ja też mam większe zaufanie do mechanika który przy zapłonie pobłyska lampką no ale jak to trzeba zrobic w środku lasu pod chryszczatą w bieszczadach . ?????
co ci się podobaGazon pisze:faziuaz pisze:gazon w polsce nikt chałupy nie sprzedaje za głowicęGazon pisze:
Fazi musi ze auta do ktorych zakladales te glowice nie byly zbyt drogie delikatnie mowiac . Jak bys mial warsztat i byl pracujacym szefem to napewno bys popotrzyl na ten temat innaczej. Tu na Kalkazie jak spaprasz robote i wlasciciel da mozliwosc poprawki to mozesz liczyc ze masz szczescie , a norma jest to ze spaprany samochod jest twoj . Ja narazie mam swoj i klijentowskich samochodow nie zbieram a znam mechanikow co sprzedawali domy bo sie tylko pomylili . I tak szlifowac czy nie kazdy sam ocenia no tylko cena bledu moze byc rozna.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
A zle jk by tak kilku mechanikow pozegnalo sie z zameldowaniem moze jakosc uslug byl by na poziomie. No ty fazi nie wjechales ja nie mowie ze za glowice tylko jak bierzesz samochod do remontu a kosztuje np. 40 tys $ i spierdol....sz bo czgos tam nie dowidziales to cie wiaoza po pelnym programie , tak na marginesie szukam speca moze na lato przyjechal bys na saksy podoba mi sie to co robisz.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon



faziuaz pisze: borman dzięki ci za ratunek![]()
rzucili się na mnie(szlifować i szlifować),nie rozumie jeden z drugim,że jak jest ok
to na ch.......... szlifować , dla zasady?
Fazi ja potkreslalem ze mowimy o glowicach Uaza Ty sam wjechales na temat glowic od innych samochodow no i tak wyszlo .
Land Rovery jest kilka no ich tu silno nie katuja zaliczaja sie do prestizowych aut , i malo ich sie sprowadza clo 1,5 euro od cm3 .
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,
Toż dlatego pytam:faziuaz pisze:ten który wie, co to weryfikacja, i na czym polega,nie pier.......... takich głupotBartmann pisze:Fazi no co ty pier.....faziuaz pisze:założyłem wiele głowic bez szlifowania (po weryfikacji!)aluminiowych i wszystkie spełniały swoje zadaniegwarancja jakości to nie szlifowanie,a weryfikacja,która pozwala na wykrycie nawet niewidocznych na pierwszy rzut oka niedomagań
Nie jestem asem mechaniki ale planowanie to podstawa...bez tego to partactwo. Albo coś się robi trochę (czytaj w ogóle) albo do końca. No i jaka weryfikacja zapewni ci w 100%, że głowica jest ok??
Choć po ostatnich wypowiedziach trochę zgłupłem...a i tak głupi byłem:):) Zawsze mi kładziono do łba, że powinno się splanować....sam już nie wiemNo i jaka weryfikacja zapewni ci w 100%, że głowica jest ok??[/
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość