UAZ głowica

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » wt gru 27, 2005 2:18 pm

benes pisze:ważne jest też aby powierzchnia gdzie pózniej przylega podkładka na głowicy była płaska u mnie były lekko stożkowa musiałem ją zanieśc po raz kolejny do firmy która planuje głowice aby wyrównać te powierzchnie.
Z definicji: głowica zdjęta = głowica do przeplanowania, choćby i o 0,05 mm. Nigdy nie robię inaczej. I to procentuje.

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » wt gru 27, 2005 8:07 pm

SebastianS pisze:
benes pisze:ważne jest też aby powierzchnia gdzie pózniej przylega podkładka na głowicy była płaska u mnie były lekko stożkowa musiałem ją zanieśc po raz kolejny do firmy która planuje głowice aby wyrównać te powierzchnie.
Z definicji: głowica zdjęta = głowica do przeplanowania, choćby i o 0,05 mm. Nigdy nie robię inaczej. I to procentuje.
Z definicji głowica zdjęta=weryfikacja,nigdy nie robię inaczej !! płaskość powierzchni współpracującej z uszczelką sprawdzam(jak na kołchoz przystało) liniałem krawędziowym i szczelinomierzem !! .Odchyłkę płaskości mierzę szczelinomierzem jaka powstaje miedzy krawędzią liniału a badaną powierzchnią :o :lol: !! planowanie głowicy bez potrzeby to czysta bzdura !! i zwykłe marnotrawstwo :)2
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

czapla_offroad
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 8:33 pm
Lokalizacja: wlkp

Post autor: czapla_offroad » wt gru 27, 2005 9:34 pm

Gazon pisze:Ja robie tak: Pierwszy raz ciagnie z sila 5,5 Nm drugi raz 8,5 Nm , czekam jakiejs 20 min i jeszcze raz 8,5 Nm widac ze srodek jest slabszy jak boki . Jeszcze raz przeciagam 8.5 Nm po zagrzaniu silnika do otwarcia termostatu, no dociagac mozna tylko jak silnik ostygnie.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Co prawda jeszcze nie ukończyłem technikum samochodowego :) , ale na moje jak ktoś powiedział żeby dokręcić z siłą 8,5 kg to inaczej 85Nm a nie jak Ty podajesz 8.5Nm. Myle się czy mówie prawdę?

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » śr gru 28, 2005 1:55 am

Czapla, Gazon się pomylił, masz rację oczywiście.

Faziuaz - jeszcze raz, pro publico bono - dam się wciągnąć w beznadziejną dyskusję z Tobą...

Nie ma takiej aluminiowej głowicy, która przykręcona na silnik, rozgrzana i schłodzona, po czym zdjęta - będzie idealnie prosta - zawsze się jakieś naprężenia pojawią i jak odkręcić śruby - zajdzie skrzywienie.

Poczytaj sobie, facet, jakie są dopuszczalne odchyłki od płaskości głowicy w setnych milimetra w większości głowic, a potem pójdź do szuflady ze swoimi ciężkimi zabawkami, znajdź swój słynny szczelinomierz i odszukaj listki, którymi mógłbyś zmierzyć takie (a w zasadzie mniejsze) odchyłki... Słabo mi się robi, jak czytam Twoje mądrości... Cepelię otwórz a nie się za silniki bierz, kowalu :evil:

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » śr gru 28, 2005 10:07 am

SebastianS pisze:Czapla, Gazon się pomylił, masz rację oczywiście.

Faziuaz - jeszcze raz, pro publico bono - dam się wciągnąć w beznadziejną dyskusję z Tobą...

Nie ma takiej aluminiowej głowicy, która przykręcona na silnik, rozgrzana i schłodzona, po czym zdjęta - będzie idealnie prosta - zawsze się jakieś naprężenia pojawią i jak odkręcić śruby - zajdzie skrzywienie.

Poczytaj sobie, facet, jakie są dopuszczalne odchyłki od płaskości głowicy w setnych milimetra w większości głowic, a potem pójdź do szuflady ze swoimi ciężkimi zabawkami, znajdź swój słynny szczelinomierz i odszukaj listki, którymi mógłbyś zmierzyć takie (a w zasadzie mniejsze) odchyłki... Słabo mi się robi, jak czytam Twoje mądrości... Cepelię otwórz a nie się za silniki bierz, kowalu :evil:
:o bez komentarza...........
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Gazon
Posty: 389
Rejestracja: wt sie 09, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Abinsk Rosjia

Post autor: Gazon » śr gru 28, 2005 1:13 pm

Oczywiscie ze sie pomylilem myslalem 85 a napisalem 8.5 roznica jest znaczna za co przepraszm . Co do plaskosci glowic to moge powiedziec ze nie widzalem glowicy zdjetej zeby byla idealna tym bardziej aluminiowa, pytanie jest czy miesci sie w dopuszczalnych odchylkach i to jest klasyfikacjia szlifowac czy nie . Z mojego doswiadczenia to wychodzi ze prawie wszystkie glowice oddawalem do planowania i to jest gwarancjia jakosci wykonanej uslugi , mialem glowice ktore byly szlifowane w setkach i to byl glowny fakt wydmuchania uszczelki . Mozna oczywiscie nie planowac no wtedy chodzic bedzie no jezdzic nie :lol: :lol:

Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » śr gru 28, 2005 7:03 pm

założyłem wiele głowic bez szlifowania (po weryfikacji!)aluminiowych i wszystkie spełniały swoje zadanie !! gwarancja jakości to nie szlifowanie,a weryfikacja,która pozwala na wykrycie nawet niewidocznych na pierwszy rzut oka niedomagań :)2
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » śr gru 28, 2005 7:10 pm

faziuaz pisze:założyłem wiele głowic bez szlifowania (po weryfikacji!)aluminiowych i wszystkie spełniały swoje zadanie !! gwarancja jakości to nie szlifowanie,a weryfikacja,która pozwala na wykrycie nawet niewidocznych na pierwszy rzut oka niedomagań :)2
Fazi no co ty pier..... ?? Nie jestem asem mechaniki ale planowanie to podstawa...bez tego to partactwo. Albo coś się robi trochę (czytaj w ogóle) albo do końca. No i jaka weryfikacja zapewni ci w 100%, że głowica jest ok??
Ostatnio zmieniony śr gru 28, 2005 7:12 pm przez Bartmann, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » śr gru 28, 2005 7:11 pm

SebastianS pisze: kowalu :evil:
Nie obrażaj kowali :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Gazon
Posty: 389
Rejestracja: wt sie 09, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Abinsk Rosjia

Post autor: Gazon » śr gru 28, 2005 7:34 pm

faziuaz pisze:założyłem wiele głowic bez szlifowania (po weryfikacji!)aluminiowych i wszystkie spełniały swoje zadanie !! gwarancja jakości to nie szlifowanie,a weryfikacja,która pozwala na wykrycie nawet niewidocznych na pierwszy rzut oka niedomagań :)2


Fazi musi ze auta do ktorych zakladales te glowice nie byly zbyt drogie delikatnie mowiac . Jak bys mial warsztat i byl pracujacym szefem to napewno bys popotrzyl na ten temat innaczej. Tu na Kalkazie jak spaprasz robote i wlasciciel da mozliwosc poprawki to mozesz liczyc ze masz szczescie , a norma jest to ze spaprany samochod jest twoj . Ja narazie mam swoj i klijentowskich samochodow nie zbieram a znam mechanikow co sprzedawali domy bo sie tylko pomylili . I tak szlifowac czy nie kazdy sam ocenia no tylko cena bledu moze byc rozna.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » śr gru 28, 2005 7:47 pm

Gazon podobaja mi sie wasze zasady :)21

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » śr gru 28, 2005 7:56 pm

Bartmann pisze:
faziuaz pisze:założyłem wiele głowic bez szlifowania (po weryfikacji!)aluminiowych i wszystkie spełniały swoje zadanie !! gwarancja jakości to nie szlifowanie,a weryfikacja,która pozwala na wykrycie nawet niewidocznych na pierwszy rzut oka niedomagań :)2
Fazi no co ty pier..... ?? Nie jestem asem mechaniki ale planowanie to podstawa...bez tego to partactwo. Albo coś się robi trochę (czytaj w ogóle) albo do końca. No i jaka weryfikacja zapewni ci w 100%, że głowica jest ok??
ten który wie, co to weryfikacja, i na czym polega,nie pier.......... takich głupot !!
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » śr gru 28, 2005 7:59 pm

Gazon pisze:
faziuaz pisze:założyłem wiele głowic bez szlifowania (po weryfikacji!)aluminiowych i wszystkie spełniały swoje zadanie !! gwarancja jakości to nie szlifowanie,a weryfikacja,która pozwala na wykrycie nawet niewidocznych na pierwszy rzut oka niedomagań :)2


Fazi musi ze auta do ktorych zakladales te glowice nie byly zbyt drogie delikatnie mowiac . Jak bys mial warsztat i byl pracujacym szefem to napewno bys popotrzyl na ten temat innaczej. Tu na Kalkazie jak spaprasz robote i wlasciciel da mozliwosc poprawki to mozesz liczyc ze masz szczescie , a norma jest to ze spaprany samochod jest twoj . Ja narazie mam swoj i klijentowskich samochodow nie zbieram a znam mechanikow co sprzedawali domy bo sie tylko pomylili . I tak szlifowac czy nie kazdy sam ocenia no tylko cena bledu moze byc rozna.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
gazon w polsce nikt chałupy nie sprzedaje za głowicę !!
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Gazon
Posty: 389
Rejestracja: wt sie 09, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Abinsk Rosjia

Post autor: Gazon » śr gru 28, 2005 8:00 pm

chiquito83 pisze:Gazon podobaja mi sie wasze zasady :)21


Jest O.K. W krasnodarskim kraju mieszka ok 120 narodowosci rozne kultury rozne religie wszystko sie tu miesza i przeplata no zasady sa czysto kalkazkie .
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » śr gru 28, 2005 8:03 pm

faziuaz pisze: Gazon
gazon w polsce nikt chałupy nie sprzedaje za głowicę !![/quote]
A szkoda ciekawe gdzie byś mieszkał :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » śr gru 28, 2005 8:07 pm

.......są głowice których się nie planuje (producent tego nieprzewiduje i zabrania )
......... planowanie głowicy dla samego planowania uważam za bezsensowne (głowice uaz , żuk , polonez - zawsze sprawdzano liniałami )
.......no i co z tego że splanowana głowica jeżeli blok jest krzywy ?
......no i co z tego że splanowana i prosta jeżeli przy dokręcaniu (nieumiejetnym ) ją pokrzywisz ?
....... uaz - a temat dotyczy uaza - ma tak duże tolerancje i tak niskie cisnienie sprężania i kiepski materiał że głowica po każdym zdjęciu jest krzywa , ale bardzo ladnie siada przy umiejętnym dokręcaniu i nie jest tu potrzebne żadne planowanie !
,...... uazowska głowica jeżeli nie jest wygnieciona (uszkodzona ) nie powinna być profilaktycznie ,, lizana '' (praktycznie liżniecie to w tym przypadku to ok 0,10-0,20mm)

Awatar użytkownika
Gazon
Posty: 389
Rejestracja: wt sie 09, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Abinsk Rosjia

Post autor: Gazon » śr gru 28, 2005 8:13 pm

faziuaz pisze:
Gazon pisze:
faziuaz pisze:założyłem wiele głowic bez szlifowania (po weryfikacji!)aluminiowych i wszystkie spełniały swoje zadanie !! gwarancja jakości to nie szlifowanie,a weryfikacja,która pozwala na wykrycie nawet niewidocznych na pierwszy rzut oka niedomagań :)2


Fazi musi ze auta do ktorych zakladales te glowice nie byly zbyt drogie delikatnie mowiac . Jak bys mial warsztat i byl pracujacym szefem to napewno bys popotrzyl na ten temat innaczej. Tu na Kalkazie jak spaprasz robote i wlasciciel da mozliwosc poprawki to mozesz liczyc ze masz szczescie , a norma jest to ze spaprany samochod jest twoj . Ja narazie mam swoj i klijentowskich samochodow nie zbieram a znam mechanikow co sprzedawali domy bo sie tylko pomylili . I tak szlifowac czy nie kazdy sam ocenia no tylko cena bledu moze byc rozna.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
gazon w polsce nikt chałupy nie sprzedaje za głowicę !!


A zle jk by tak kilku mechanikow pozegnalo sie z zameldowaniem moze jakosc uslug byl by na poziomie. No ty fazi nie wjechales ja nie mowie ze za glowice tylko jak bierzesz samochod do remontu a kosztuje np. 40 tys $ i spierdol....sz bo czgos tam nie dowidziales to cie wiaoza po pelnym programie , tak na marginesie szukam speca moze na lato przyjechal bys na saksy podoba mi sie to co robisz.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » śr gru 28, 2005 8:14 pm

faziuaz pisze:gazon w polsce nikt chałupy nie sprzedaje za głowicę !!
Czasem mam wrazenie ze szkoda ze tak jest ...
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » śr gru 28, 2005 8:15 pm

borman pisze:.......są głowice których się nie planuje (producent tego nieprzewiduje i zabrania )
......... planowanie głowicy dla samego planowania uważam za bezsensowne (głowice uaz , żuk , polonez - zawsze sprawdzano liniałami )
.......no i co z tego że splanowana głowica jeżeli blok jest krzywy ?
......no i co z tego że splanowana i prosta jeżeli przy dokręcaniu (nieumiejetnym ) ją pokrzywisz ?
....... uaz - a temat dotyczy uaza - ma tak duże tolerancje i tak niskie cisnienie sprężania i kiepski materiał że głowica po każdym zdjęciu jest krzywa , ale bardzo ladnie siada przy umiejętnym dokręcaniu i nie jest tu potrzebne żadne planowanie !
,...... uazowska głowica jeżeli nie jest wygnieciona (uszkodzona ) nie powinna być profilaktycznie ,, lizana '' (praktycznie liżniecie to w tym przypadku to ok 0,10-0,20mm)
borman dzięki ci za ratunek !! :)2 rzucili się na mnie(szlifować i szlifować),nie rozumie jeden z drugim,że jak jest ok !! to na ch.......... szlifować , dla zasady?
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr gru 28, 2005 8:15 pm

a land rovery tam katujecie na kaukazie?
#noichuj

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » śr gru 28, 2005 8:23 pm

to co robię, to robię nie bo muszę ,ale dla tego bo to lubię :)2 ,i tu jest pies pogrzebany !! ,ci którzy pracują jak gdyby z przymusu(u kogoś),przeważnie pier.........ą robotę(na pewno są wyjątki !! )i nie obchodzi ich wynik końcowy,mnie nie stać jest na to !! :cry: .Jak na razie nie narzekam na brak klientów. :)2
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » śr gru 28, 2005 8:26 pm

no i z tym ,,kowalem'' to też chyba lekka przesada - znam faceta który całe życie robił uazy , żuki , stare fiaty , a zawory ustawiał bez szczelinomieza ( dwa razy przegrałem z nim zakład - trzeci raz sie niezakładałem ) to samo dotyczy zapłonu--------wiem , wiem te czasy już dawno mineły , ale te auta jeszcze są . ...........ja też mam większe zaufanie do mechanika który przy zapłonie pobłyska lampką no ale jak to trzeba zrobic w środku lasu pod chryszczatą w bieszczadach . ?????

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » śr gru 28, 2005 8:26 pm

Gazon pisze:
faziuaz pisze:
Gazon pisze:

Fazi musi ze auta do ktorych zakladales te glowice nie byly zbyt drogie delikatnie mowiac . Jak bys mial warsztat i byl pracujacym szefem to napewno bys popotrzyl na ten temat innaczej. Tu na Kalkazie jak spaprasz robote i wlasciciel da mozliwosc poprawki to mozesz liczyc ze masz szczescie , a norma jest to ze spaprany samochod jest twoj . Ja narazie mam swoj i klijentowskich samochodow nie zbieram a znam mechanikow co sprzedawali domy bo sie tylko pomylili . I tak szlifowac czy nie kazdy sam ocenia no tylko cena bledu moze byc rozna.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
gazon w polsce nikt chałupy nie sprzedaje za głowicę !!


A zle jk by tak kilku mechanikow pozegnalo sie z zameldowaniem moze jakosc uslug byl by na poziomie. No ty fazi nie wjechales ja nie mowie ze za glowice tylko jak bierzesz samochod do remontu a kosztuje np. 40 tys $ i spierdol....sz bo czgos tam nie dowidziales to cie wiaoza po pelnym programie , tak na marginesie szukam speca moze na lato przyjechal bys na saksy podoba mi sie to co robisz.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
co ci się podoba ?? to że mam własne zdanie :o ,czy że non stop się zkimś kłócę :wink:
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Gazon
Posty: 389
Rejestracja: wt sie 09, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Abinsk Rosjia

Post autor: Gazon » śr gru 28, 2005 8:32 pm

faziuaz pisze: borman dzięki ci za ratunek !! :)2 rzucili się na mnie(szlifować i szlifować),nie rozumie jeden z drugim,że jak jest ok !! to na ch.......... szlifować , dla zasady?

Fazi ja potkreslalem ze mowimy o glowicach Uaza Ty sam wjechales na temat glowic od innych samochodow no i tak wyszlo .
Land Rovery jest kilka no ich tu silno nie katuja zaliczaja sie do prestizowych aut , i malo ich sie sprowadza clo 1,5 euro od cm3 .
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » śr gru 28, 2005 8:35 pm

faziuaz pisze:
Bartmann pisze:
faziuaz pisze:założyłem wiele głowic bez szlifowania (po weryfikacji!)aluminiowych i wszystkie spełniały swoje zadanie !! gwarancja jakości to nie szlifowanie,a weryfikacja,która pozwala na wykrycie nawet niewidocznych na pierwszy rzut oka niedomagań :)2
Fazi no co ty pier..... ?? Nie jestem asem mechaniki ale planowanie to podstawa...bez tego to partactwo. Albo coś się robi trochę (czytaj w ogóle) albo do końca. No i jaka weryfikacja zapewni ci w 100%, że głowica jest ok??
ten który wie, co to weryfikacja, i na czym polega,nie pier.......... takich głupot !!
Toż dlatego pytam:
No i jaka weryfikacja zapewni ci w 100%, że głowica jest ok??[/
Choć po ostatnich wypowiedziach trochę zgłupłem...a i tak głupi byłem:):) Zawsze mi kładziono do łba, że powinno się splanować....sam już nie wiem
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość