jak wyżej... wszystkie modele...
Moderator: Student
-
pakjusz_pl

- Posty: 526
- Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
- Lokalizacja: Kościerzyna
Post
autor: pakjusz_pl » pn sty 16, 2006 4:02 pm
wupasek pisze:pakjusz_pl pisze:no po co to wogole jest???? co dale to "przelaczenie"

?? o to mi chodzi...

takie przelaczenie daje to ze mozesz wlaczyc przedni naped (jesli ustawiasz na 4x4)
a przelaczenie w druga strone (4x2) daje mniejsze opory toczenia i spalanie m.in (ale nie mozesz wlaczyc przodu)
a tak btw to fajnie placujesz zakupy.. chcesz kupic cos o czym nie masz zielonego pojecia i nie wiesz do czego sluzy
mistrzostwo swiata

no wlasnie dlatego wlasnie pytam

bo chce wiedziec dokladnie co i jak... no tak ale przeciez zalaczam 4x4 w kabinie

ojjj chyba musze isc do qmpla i niech mi to zademastruje co to "robi"

Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem

-
benes

- Posty: 1665
- Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: benes » pn sty 16, 2006 4:02 pm
Miałem te półautomaty od czasu jak kupiłem uaza - okazało się że po pewnym czasie wyrobił się na nich wielowpust i były do wyrzucenia. Stało się to na rajdzie i to prawie na samym początku. Uratował mnie wtedy przejeżdzająca załoga porzyczając orginalne.
Pózniej przez jakiś czas jezdziłem na orginałach ale szybko mi się znudziły szczególnie jak wszyscy czekali na mnie jak ja się rozłącze.
Kupiłem nowe - po pierwszym prajdzie teren je zweryfikował. Nie wiem jak to się stało ale odpadło wszystko to co jest z alu. Gdzieś musiałem przywalić i ścieło śruby (wszystkie były zakręcone)
Tak więc kupiłem jedną pojedyńczą sztukę i na razie jest spokój. Tylko jak się jedzie np w strumyku to strasznie się obija szczególnie jak jest dużo kamieni.
Ja i tak zawsze, przynajmniej na rajdach mam orginalne w razie co...
-
wupasek
-

- Posty: 3908
- Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
- Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wupasek » pn sty 16, 2006 4:17 pm
pakjusz_pl pisze:... no tak ale przeciez zalaczam 4x4 w kabinie

ojjj chyba musze isc do qmpla i niech mi to zademastruje co to "robi"

jak masz wykrecone sprzegielka (albo nowego typu ustawione na 4x2) to sobie mozesz w kabinie machac do woli a i tak masz tylko tyl

-
Przemekslaw
-

- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Przemekslaw » pn sty 16, 2006 4:50 pm
Co oznacza pakjuszu, że aby mieć załaczone 4x4 to musisz miec jeszce dobrze ustawione sprzegi...jeżeli przód ci ciągle ciągnie oznacza to żę jeździsz na zapiętych sprzęgłach, tym samym masz większe opory toczenia i zwiększone być może spalanie...

-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » pn sty 16, 2006 4:52 pm
Przemekslaw pisze:... tym samym masz większe opory toczenia i zwiększone być może spalanie...

.... i do tego jeszcze bedzie podcinac opony

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
mudder
-

- Posty: 2679
- Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
- Lokalizacja: KTT/KBC/KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mudder » pn sty 16, 2006 4:59 pm
benes pisze:Miałem te półautomaty od czasu jak kupiłem uaza - okazało się że po pewnym czasie wyrobił się na nich wielowpust i były do wyrzucenia. Stało się to na rajdzie i to prawie na samym początku. Uratował mnie wtedy przejeżdzająca załoga porzyczając orginalne.
Pózniej przez jakiś czas jezdziłem na orginałach ale szybko mi się znudziły szczególnie jak wszyscy czekali na mnie jak ja się rozłącze.
Kupiłem nowe - po pierwszym prajdzie teren je zweryfikował. Nie wiem jak to się stało ale odpadło wszystko to co jest z alu. Gdzieś musiałem przywalić i ścieło śruby (wszystkie były zakręcone)
Tak więc kupiłem jedną pojedyńczą sztukę i na razie jest spokój. Tylko jak się jedzie np w strumyku to strasznie się obija szczególnie jak jest dużo kamieni.
Ja i tak zawsze, przynajmniej na rajdach mam orginalne w razie co...
to nie są żadne półautomaty cóż sie tej nazwy tak uczepiliście to są najzwyczajniejsze manualne sprzęgiełka przednich piast czy sprzęgi jak kto woli
a z trwałością tego jest tak jak ze wszystkimi częściami do uaza różnie ja mam swoje już drugi rok są po 6 rajdach i nic im nie jest

w sumie 1353 KM

no replacement for displacement!
-
mudder
-

- Posty: 2679
- Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
- Lokalizacja: KTT/KBC/KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mudder » pn sty 16, 2006 5:01 pm
pakjusz_pl pisze:wupasek pisze:pakjusz_pl pisze:no po co to wogole jest???? co dale to "przelaczenie"

?? o to mi chodzi...

takie przelaczenie daje to ze mozesz wlaczyc przedni naped (jesli ustawiasz na 4x4)
a przelaczenie w druga strone (4x2) daje mniejsze opory toczenia i spalanie m.in (ale nie mozesz wlaczyc przodu)
a tak btw to fajnie placujesz zakupy.. chcesz kupic cos o czym nie masz zielonego pojecia i nie wiesz do czego sluzy
mistrzostwo swiata

no wlasnie dlatego wlasnie pytam

bo chce wiedziec dokladnie co i jak... no tak ale przeciez zalaczam 4x4 w kabinie

ojjj chyba musze isc do qmpla i niech mi to zademastruje co to "robi"

to robi tak pstryk i dołączasz koła do pół ośki pstryk i odłączasz koło to taak w duużym skrócie

w sumie 1353 KM

no replacement for displacement!
-
Przemekslaw
-

- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Przemekslaw » pn sty 16, 2006 5:26 pm
Z trwałością to jak z wszystkim...kupisz z gównolitu to pupa zbita..a o zadbaniu nie bede wspominał.. i mudder ma racje...to są manuale... też mnie troche raziły te półautomaty... Co do dokładnej zasady działania to poczytaj dokładnie forum , albo jakieś inne stronki znajdź typu "Jak to działa"... sprzęgami zapinasz tak jakby piasty żeby ciągnęły a dźwigniami w środku dajesz napęd od reduktora na wał...

-
pakjusz_pl

- Posty: 526
- Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
- Lokalizacja: Kościerzyna
Post
autor: pakjusz_pl » pn sty 16, 2006 6:17 pm
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem

-
klucz13
-

- Posty: 18974
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
- Lokalizacja: Wielka Lipa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: klucz13 » pn sty 16, 2006 7:08 pm
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
mudder
-

- Posty: 2679
- Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
- Lokalizacja: KTT/KBC/KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mudder » pn sty 16, 2006 7:13 pm
a ja słyszałem że jeszcze może dętki wyrywać

w sumie 1353 KM

no replacement for displacement!
-
Gazon

- Posty: 389
- Rejestracja: wt sie 09, 2005 8:40 pm
- Lokalizacja: Abinsk Rosjia
Post
autor: Gazon » pn sty 16, 2006 7:32 pm
mudder pisze:
to nie są żadne półautomaty cóż sie tej nazwy tak uczepiliście to są najzwyczajniejsze manualne sprzęgiełka przednich piast czy sprzęgi jak kto woli
Formalnie to racja , no jak przechodzisz z krecenia kwadratem to jest chameryka i moze sie wydawac ze robi to to jak automat
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » pn sty 16, 2006 7:38 pm
bo napedzasz uklad roznicowy od dupy strony. Jak ja jezdzilem z zalaczonymi sprzegielkami to wlasnie tak mi podcinalo opony, jak je odpialem problem zniknal
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
faziuaz
-

- Posty: 1185
- Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
- Lokalizacja: przemysl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: faziuaz » pn sty 16, 2006 8:06 pm
Jak ja jezdzilem z zalaczonymi sprzegielkami to wlasnie tak mi podcinalo
.....ciekawe jest to,że nawet jak masz lekką różnicę w średnicach opon(na jednej osi więcej a na drugiej mniej zjeżdżone)na zapiętych dwóch napędach,to będzie wyrównywać(czytaj ciąć) opony

-
klucz13
-

- Posty: 18974
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
- Lokalizacja: Wielka Lipa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: klucz13 » pn sty 16, 2006 8:06 pm
Bart03 pisze:
bo napedzasz uklad roznicowy od dupy strony. Jak ja jezdzilem z zalaczonymi sprzegielkami to wlasnie tak mi podcinalo opony, jak je odpialem problem zniknal
Ciekawe ,no nie powiem ciekawe

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
tomek4x4
-

- Posty: 115
- Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
- Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa
Post
autor: tomek4x4 » czw sty 19, 2006 10:15 pm
pakjusz_pl pisze:mudder pisze:Za szt. , a ktoś kiedyś powiedział że uaz tani
no pewnie ze nie taki tani... ale chyba kupie te sprzegielka.... Dzieki za info panowie... trzeba dalej cos kombinowac

Ostatnio kupowałem takie na giełdzie w Kraków -Branice cena 160 PLN. za dwie sztuki. POZDRAWIAM!
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » czw sty 19, 2006 10:36 pm
a gosciu czesto bywa na tej gieldzie czy to tylko jednorazowy jego wypad byl no i czy oczywiscie posiadal wiecej sztuk w ofercie. Moze jakis namiar udalo ci sie od niego wziasc. Jesli tak to cyknij mi na priv

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
pakjusz_pl

- Posty: 526
- Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
- Lokalizacja: Kościerzyna
Post
autor: pakjusz_pl » czw sty 19, 2006 10:56 pm
Bart03 pisze:a gosciu czesto bywa na tej gieldzie czy to tylko jednorazowy jego wypad byl no i czy oczywiscie posiadal wiecej sztuk w ofercie. Moze jakis namiar udalo ci sie od niego wziasc. Jesli tak to cyknij mi na priv

no ja tez chetnie za taka cene bym wziol...

Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem

-
xaw
- jestem tu nowy...

- Posty: 31
- Rejestracja: śr paź 18, 2006 7:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: xaw » pn gru 18, 2006 3:01 pm
Znalazlem takie sprzegielka na allegro
http://www.allegro.pl/item148950837_uaz ... nowe_.html
Pytam bo juz sam nie wiem raz jedni pisza ze Ok raz ze porazka wiec prosze o opinie czy warto sie pakowac w te sprzegielka z allegro.
Podobno sa to oryginalne od Uaza jesli mozna cokolwiek stwierdzic ze zdjęcia.
Pozdro
Hmm BŁOTO
-
mudder
-

- Posty: 2679
- Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
- Lokalizacja: KTT/KBC/KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mudder » pn gru 18, 2006 3:31 pm
xaw pisze:Znalazlem takie sprzegielka na allegro
http://www.allegro.pl/item148950837_uaz ... nowe_.html
Pytam bo juz sam nie wiem raz jedni pisza ze Ok raz ze porazka wiec prosze o opinie czy warto sie pakowac w te sprzegielka z allegro.
Podobno sa to oryginalne od Uaza jesli mozna cokolwiek stwierdzic ze zdjęcia.
Pozdro
tak to są "oryginalne" do uaza a pisze "" bo czy ktoś ostanio widział coś oryginalnego do uaza
tylko że cena chora ja w krakowie w sklepie kupowałem po 140 pln za sztuke
w sumie 1353 KM

no replacement for displacement!
-
xaw
- jestem tu nowy...

- Posty: 31
- Rejestracja: śr paź 18, 2006 7:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: xaw » pn gru 18, 2006 4:16 pm
Dziekuje za pomoc
Hmm BŁOTO
-
kedek

- Posty: 2182
- Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kedek » pn gru 18, 2006 4:20 pm
mudder pisze:tylko że cena chora ja w krakowie w sklepie kupowałem po 140 pln za sztuke
140x2=280
na allegro masz za 215
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania
-
mateusz_kna
- jestem tu nowy...

- Posty: 56
- Rejestracja: śr sty 18, 2006 7:51 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: mateusz_kna » pn gru 18, 2006 5:10 pm
To teraz niech ktos napisze jak dla matola (bo nie kumam po co sa te sprzegielka):
Zapinam ze srodka 4x4 (i sa zalaczone 4 kola), potem zmieniam tylko na tyl i robi tylko tyl. to co to znaczy?
a)mam sprzegielka zawsze zalaczone
b)zawsze niezalaczone
c)sprzegielek brak
I po co one sa skoro ich nie uzywam a napedy zapinam z kabiny jak chce?
Aha, i w zaleznosci od odpowiedzi a lub b bardzo prosze o napisanie czym grozi jedno albo drugie albo czy nie grozi

W porównaniu z kiłą tryper jest chorobą miłą
-
CLIMBER
-

- Posty: 1362
- Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
- Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury
Post
autor: CLIMBER » pn gru 18, 2006 5:15 pm
xaw pisze:Znalazlem takie sprzegielka na allegro
http://www.allegro.pl/item148950837_uaz ... nowe_.html
Pytam bo juz sam nie wiem raz jedni pisza ze Ok raz ze porazka wiec prosze o opinie czy warto sie pakowac w te sprzegielka z allegro.
Podobno sa to oryginalne od Uaza jesli mozna cokolwiek stwierdzic ze zdjęcia.
Pozdro
to sa te dobre przynajmniej u mnie juz prawie 3 lata bezproblemowo dzialaja.
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD
-
mudder
-

- Posty: 2679
- Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
- Lokalizacja: KTT/KBC/KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mudder » pn gru 18, 2006 5:16 pm
kedek pisze:mudder pisze:tylko że cena chora ja w krakowie w sklepie kupowałem po 140 pln za sztuke
140x2=280
na allegro masz za 215
no racja myślałem że to za sztukę

w sumie 1353 KM

no replacement for displacement!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość