LPG

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » pt lut 24, 2006 10:09 am

Membrany kupuje sie w sklepach z czesciami i elementami do gazu (zarowno instalacji domowych jak i samochodowych), mozna tez w warsztachach gdzie zakladaja gaz, czasami jak dobrze trafisz to jest nawet taniej.
Membrany wraz ze sorezynkami i dzwigienkami kupujesz to konkretnego producenta i modelu, musisz to dokladnie znac, a najlepiej wymontowac parownik i pokazac go w sklepie.
i tak jak napisal gÓral świętokrzyski, sruba na przewodzie regulujesz sklad mieszanki, po prostu regulujesz podcisnienie, im wieksze, tym wiecej gazu dostaje sie do gaznika. Czyli im wiecej odkrecisz tym podcisnienie wieksze... oczywiscie do pewnego momentu...
Jeszcze co do wymiany membran, jesli nie jestes pewien ze dobrze robisz to przy wymianie odkrec i wymien membrany najpierw z jednej strony, a potem dopiweo z drugiej, napewno sie nie pomylisz. I pamietajcie o dokladnym usunieciu czarnego nagaru!! - bo to on zatyka dyszki i zmniejsza przeplywy gazu. Obudowa parownika musi byc metalowa a nie czarna po waszej robocie.
Aha ja w komplecie naprawczym mialem za dluga sprezyne, i choc ja wlozylem to jezdzic nie chcial... musicie porownywac czesci i je dokladnie ogladac zeby potem nie rozbierac ponownie.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » pt lut 24, 2006 10:12 am

W Łodzi to nie wiem gdzie spytaj się może tego swojego gazownika :lol:

Ja kupowałem od gazownika w warsztacie zapłaciłem 60 zł

Możesz zdjąć parownik i zabrać go do sklepu i tam ci dobiorą.
Tam jest to gdzieś napisane ale nie wiem gdzie dokładnie.
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pt lut 24, 2006 10:15 am

gÓral świętokrzyski pisze:Śruba na przewodzie jest do regulacji mieszanki

Śrubka na parowniku to wolne obroty

Ot cała filozofia :)2
śruba na przewodzie to najzwyklejszy "dławik",a na parowniku masz wstępne ustawienie napięcia membramy(można od biedy powiedzieć że "wolne obroty")teraz nie mam czasu się rozpisywać.....wieczorem napiszę coś więcej :wink:
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
KUbutek
Posty: 583
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: KUbutek » pt lut 24, 2006 10:27 am

Dzięki za porady . Teraz to usz jestem gazownik. :D
Odkręcam parownik i do dzieła .

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pt lut 24, 2006 5:50 pm

REGULACJA-składu mieszanki
skład mieszanki regulujemy poprzez zmianę napięcia sprężyny w układzie ciśnienia ll-go stopnia(wkręt na reduktorze).Powoduje to zmianę dawkowania w całym zakresie prędkości przepływu(prędkości obrotowej i obciążenia silnika).Jeżeli reduktor wyposażony jest w układ regulacji wydatku LPG działający niezależnie od układu regulacji ciśnienia ll-go stopnia,to w warunkach pracy silnika na biegu jałowym paliwo powinno być podawane z obu tych układów równocześnie.Najpierw należy regulować reduktor w taki sposób,aby silnik był zasilany jedynie z układu obejściowego,uzyskując to przez zmianę nastaw układu obejściowego oraz przez zmianę napiecia sprężyny układu regulacji ll-go stopnia(wkręt o którym wspomniałem)wten sposób,aby przerwać podawanie LPG przez układ regulacji. Następnie należy ,znowu zmieniając napięcie sprężyny(ten sam wkręt),spowodować lekkie wzbogacenie mieszanki LPG-powietrze,co świadczy o tym że główny układ podający LPG wszedł w zakres pracy.Prawidłowa regulacja powoduje że zakłócenia ciśnienia mają mniejszy w pływ na skład mieszanki na biegu jałowym,po zakończonej regulacji(biegu jałowego) zwiększamy prędkość obrotową silnika do ok 3000obr/min regulując wkrętem otwarcie przepustnicy w gażniku,następnie "schodzimy"z obrotów regulując skład mieszanki na" dławiku"(zawór dławiący na przewodzie ),następnie powinno się powtórnie wyregulować skład mieszanki na biegu jałowym.Muszę tu wspomnieć Ze tak wykonana regulacja,nie pozwala na ocene składu mieszanki LPG-powietrze,w całym zakresie pracy silnika,dotyczy to momentów kiedy przepływ powietrza jest maksymalny(w układzie dolotowym),tu jest pole do popisu dla hamowni.
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » pt lut 24, 2006 6:25 pm

faziuaz ale zes sie rozpisal...
a mi wydawalo sie to takie latwe, teraz to juz sam nie wiem co mam przykrecac a co odkrecac w II stopien, I stopien....
powiem ci ze po przeczytaniu twojego posta to ja juz nic nie wiem... a od 6 lat reguluje gaz w uazie, od roku w fiaciku CC a przed uazem regulowalem go w ladzie i wszystko chodzilo super, ludzie sie dziwia ze pali tak dobrze na gazie nawet w mroz... raczej bede stosowal sie do swojej wiedzy, bo twoja jakas za trudna (choc studia skonczylem i to wlasnie w kierunku mechanicznym)...
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » pt lut 24, 2006 7:53 pm

stef pisze:faziuaz ale zes sie rozpisal...
a mi wydawalo sie to takie latwe, teraz to juz sam nie wiem co mam przykrecac a co odkrecac w II stopien, I stopien....
powiem ci ze po przeczytaniu twojego posta to ja juz nic nie wiem... a od 6 lat reguluje gaz w uazie, od roku w fiaciku CC a przed uazem regulowalem go w ladzie i wszystko chodzilo super, ludzie sie dziwia ze pali tak dobrze na gazie nawet w mroz... raczej bede stosowal sie do swojej wiedzy, bo twoja jakas za trudna (choc studia skonczylem i to wlasnie w kierunku mechanicznym)...
A tam zaraz się rozpisał:) CTRL C i CTRL V:):):) Ot cała tajemnica:):)
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » sob lut 25, 2006 5:50 pm

stef pisze:faziuaz ale zes sie rozpisal...
a mi wydawalo sie to takie latwe, teraz to juz sam nie wiem co mam przykrecac a co odkrecac w II stopien, I stopien....
powiem ci ze po przeczytaniu twojego posta to ja juz nic nie wiem... a od 6 lat reguluje gaz w uazie, od roku w fiaciku CC a przed uazem regulowalem go w ladzie i wszystko chodzilo super, ludzie sie dziwia ze pali tak dobrze na gazie nawet w mroz... raczej bede stosowal sie do swojej wiedzy, bo twoja jakas za trudna (choc studia skonczylem i to wlasnie w kierunku mechanicznym)...
......nikt nie jest jasnowidzem jeżeli masz potrzebę, musisz się uczyć,korzystam z literatury fachowej :wink:

Obrazek
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » sob lut 25, 2006 7:39 pm

A gdzie mozna taką mądrośc nabyc Fazi ?? ?? :lol:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » sob lut 25, 2006 8:32 pm

Przemekslaw pisze:A gdzie mozna taką mądrośc nabyc Fazi ?? ?? :lol:
fazi opyli ksero za drobne....................................200pln+koszty kserowania :lol: :wink:
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » ndz lut 26, 2006 3:16 pm

gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » ndz lut 26, 2006 3:50 pm

idąc za Waszymi poradami zdemontowałem dzisiaj reduktor LPG; znalazłem w środku ciecz wyglądającą jak olej silnikowy; czy mógłby ktoś podpowiedzieć: czy to jest olej silnikowy?, czy on tam ma być? i do czego on tam służy?
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » ndz lut 26, 2006 4:03 pm

Bartmann pisze:idąc za Waszymi poradami zdemontowałem dzisiaj reduktor LPG; znalazłem w środku ciecz wyglądającą jak olej silnikowy; czy mógłby ktoś podpowiedzieć: czy to jest olej silnikowy?, czy on tam ma być? i do czego on tam służy?
zwykły syf ....zawarty w tym co tankujesz.... :lol: .....do czego służy....hymm,chyba do narzekania jaki syf sprzedają na stacjach.. :wink:
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » ndz lut 26, 2006 4:08 pm

faziuaz pisze:
Bartmann pisze:idąc za Waszymi poradami zdemontowałem dzisiaj reduktor LPG; znalazłem w środku ciecz wyglądającą jak olej silnikowy; czy mógłby ktoś podpowiedzieć: czy to jest olej silnikowy?, czy on tam ma być? i do czego on tam służy?
zwykły syf ....zawarty w tym co tankujesz.... :lol: .....do czego służy....hymm,chyba do narzekania jaki syf sprzedają na stacjach.. :wink:
W gazie ??? takie rzeczy???
Ku...a w życiu bym nie pomyślał:) jesteś 100% sure???
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » ndz lut 26, 2006 4:11 pm

jesteś 100% sure?
....nie którym się to nie podoba .....ale jestem,sure :)2
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » ndz lut 26, 2006 6:49 pm

Właśnie zamontowałem. Ale je.......ny buta dostał!!! Aż sie boję:):)
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » ndz lut 26, 2006 6:53 pm

Bartmann pisze:idąc za Waszymi poradami zdemontowałem dzisiaj reduktor LPG; znalazłem w środku ciecz wyglądającą jak olej silnikowy; czy mógłby ktoś podpowiedzieć: czy to jest olej silnikowy?, czy on tam ma być? i do czego on tam służy?
to jest tzw "smola" i jest to efekt wydobywania gazu z odwiertow razem z ropa :)1
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » ndz lut 26, 2006 7:12 pm

gosc pisze:
Bartmann pisze:idąc za Waszymi poradami zdemontowałem dzisiaj reduktor LPG; znalazłem w środku ciecz wyglądającą jak olej silnikowy; czy mógłby ktoś podpowiedzieć: czy to jest olej silnikowy?, czy on tam ma być? i do czego on tam służy?
to jest tzw "smola" i jest to efekt wydobywania gazu z odwiertow razem z ropa :)1
THX Gościu :)2 :):) Fazi ogólnie już mnie oświecił:):)
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
KUbutek
Posty: 583
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: KUbutek » pt mar 03, 2006 7:36 pm

Wymieniłem membrany i jest mały problem .
Po pierwsze nie mogę wyregulować wolnych obrotów na reduktorze. Reguluje w obie strony i żadnej reakcji. Gaśnie .
Przy przełączaniu na gaz słyszę szumienie w reduktorze - nie wiem czy było tak wcześniej.

Regulacja mieszanki działa prawidłowo

Ps. Może ma to znaczenie że zapomniałem posmarować uszczelki tawotem jak skręcałem reduktor. Może gdzieś łapie lewe powietrze .

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pt mar 03, 2006 7:43 pm

Regulacja mieszanki działa prawidłowo
Po pierwsze nie mogę wyregulować wolnych obrotów na reduktorze. Reguluje w obie strony i żadnej reakcji. Gaśnie .
....o co tu chodzi?
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » pt mar 03, 2006 7:46 pm

KUbutek pisze:Wymieniłem membrany i jest mały problem .
Po pierwsze nie mogę wyregulować wolnych obrotów na reduktorze. Reguluje w obie strony i żadnej reakcji. Gaśnie .
Przy przełączaniu na gaz słyszę szumienie w reduktorze - nie wiem czy było tak wcześniej.

Regulacja mieszanki działa prawidłowo

Ps. Może ma to znaczenie że zapomniałem posmarować uszczelki tawotem jak skręcałem reduktor. Może gdzieś łapie lewe powietrze .
A kupowałes tam gdzie ja???
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
KUbutek
Posty: 583
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: KUbutek » pt mar 03, 2006 7:51 pm

Łopatologicznie to tak .
Ta duża śruba na przewodach dochodzących do gaźnika - regulacja mieszanki. Jak reguluje to widać różnicę silnik słabnie lub nabiera mocy.

A śruba na reduktorze - wolne obroty - regulacja nie odnosi żadnego efektu . Silnik gaśnie.

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pt mar 03, 2006 7:54 pm

parę postów do góry ........opisałem dokładnie.......zastosuj :)2
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » pt mar 03, 2006 7:55 pm

KUbutek pisze:Łopatologicznie to tak .
Ta duża śruba na przewodach dochodzących do gaźnika - regulacja mieszanki. Jak reguluje to widać różnicę silnik słabnie lub nabiera mocy.

A śruba na reduktorze - wolne obroty - regulacja nie odnosi żadnego efektu . Silnik gaśnie.
Moze zgubiłeś sprężynkę pod dżwigienką regulujacą membranę.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
KUbutek
Posty: 583
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: KUbutek » pt mar 03, 2006 7:58 pm

Bartmann pisze:
KUbutek pisze:Łopatologicznie to tak .
Ta duża śruba na przewodach dochodzących do gaźnika - regulacja mieszanki. Jak reguluje to widać różnicę silnik słabnie lub nabiera mocy.

A śruba na reduktorze - wolne obroty - regulacja nie odnosi żadnego efektu . Silnik gaśnie.
Moze zgubiłeś sprężynkę pod dżwigienką regulujacą membranę.
No co ty !

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość