Problem ze szpilkami - Pomocy!

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
_CaShu_
Posty: 309
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 10:30 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: _CaShu_ » ndz kwie 30, 2006 5:07 pm

a nie mozna kupic sruby o twartdosci 10.8 lub 12.8 i ztoczyc jej leb tak jak jest na szpilce?

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » ndz kwie 30, 2006 5:11 pm

_CaShu_ pisze:a nie mozna kupic sruby o twartdosci 10.8 lub 12.8 i ztoczyc jej leb tak jak jest na szpilce?
teoretycznie mozna tylko jak ja osadzisz w piascie ?? :)3
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » ndz kwie 30, 2006 5:38 pm

czyli chyba tylko dwustronna szpila i drobne gwinty, najlepiej jak by walcowane te szpilki były bo nie wiadommo co sie może stać :wink:
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
Jarek_
 
 
Posty: 296
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/ Wojcieszyn

Post autor: Jarek_ » ndz kwie 30, 2006 7:48 pm

znajomy kupil sruby o twardosci 12,9 wlozyl tak jak szpilki,dokrecil, felge zeby sie prosto ustawily i przyspawal, oczywiscie piasta byla wyjeta z auta zeby byl dostep, jezdzi to juz kilka lat i jest ok

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz kwie 30, 2006 9:07 pm

No własnie z tym spawaniem to lipa,bo to żeliwo...
A my tu profesjonaliści chcemy być :wink:
Jak spawanie pusci,to tylko sie pochlastać :(
Obadałem to w naturze i jestem pewny,że da się zrobić tak,jak uchwalone-z zastrzeżeniem,ze szpilkę w części wchodzącej w piastę "uskakujemy"na M12,a od wewnątrz dajemy niską nakrętkę jako kontrę.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Jarek_
 
 
Posty: 296
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/ Wojcieszyn

Post autor: Jarek_ » ndz kwie 30, 2006 10:40 pm

no wlasnie nawet bez spawania sie to trzyma i nie obroci,
łepek sruby trzeba troche podszlifowac, i jak sie dokreca to i tak sie opiera o piaste, wiec spaw tylko zabezpieza, zeby sie nie ruszalo,
leb szpilki fabrycznej tez jest z jednej strony podszlifowany

na fotce zaznaczylem o co sie oprze łeb sruby przy dokrecaniu

http://img241.imageshack.us/my.php?image=piasta7vz.jpg

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz kwie 30, 2006 10:55 pm

Nie,no ok...Tylko gorzej będzie jak trochę odkręcisz,sruba złapie luz wzdłużny i łepek przeskoczy rant...capnięte jakoś być musi.
Czasem oryginalne sruby,w wypadku rozbitego otworu w piaście,hefta sie od środka.Ale to przysmarkanie puszcza po czasie /jak nie od razu/.
Dlatego gdybym to robił-to jednak szpilki z kontrą :roll: w nowych otworach.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 30, 2006 10:56 pm przez vandall1, łącznie zmieniany 1 raz.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » ndz kwie 30, 2006 10:56 pm

Jarek_ pisze:no wlasnie nawet bez spawania sie to trzyma i nie obroci,
łepek sruby trzeba troche podszlifowac, i jak sie dokreca to i tak sie opiera o piaste, wiec spaw tylko zabezpieza, zeby sie nie ruszalo,
leb szpilki fabrycznej tez jest z jednej strony podszlifowany

na fotce zaznaczylem o co sie oprze łeb sruby przy dokrecaniu

http://img241.imageshack.us/my.php?image=piasta7vz.jpg
hahahaha przy wymianie kola w terenie pierdolniesz mocniej felga w sruby i do bebna wpadna :)3 przerabialem rozne patenty i jedynie dorobienie szpilek dalo efekt
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz kwie 30, 2006 11:10 pm

Otóż to :)2 Mus do końca przemysleć patent :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Jarek_
 
 
Posty: 296
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/ Wojcieszyn

Post autor: Jarek_ » pn maja 01, 2006 8:31 am

dla mnie mozecie sobie zrobic piasty i szpilki w NASA wtedy wszystko bedzie OK
nic nie bedzie latac a dokladnosci bedzie co do mikrona.

ja napisalem jak mozna zrobic, wiem ze auto z tym jezdzii nic sie nie dzieje. moze spawacza lub migomat lepszy ??
jak bedziesz walic kolem po oryginalnych szpilkach to tez je mozesz wbic lub uszkodzic gwint :)3
a druga sprawa ile razy zmianiales kolo w terenie, przeciaz to nie F1 i masz na to tylko 6 sekund ? mozesz to zrobic troche wolniej i uwazac na szpilki

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » pn maja 01, 2006 9:40 am

zamiast kontry jest jescze taki prosty sposób jak dobry malatok i punktak, wtedy należy wkręcić szpilke w piaste i od wewnątrz pare razy bum bum bum dziórki w szpilce powygniatać tak przy rantach, też powinno zabezpieczyć przed wykręceniem i ewentualnym obruszaniem (ale nie przed wyrwaniem!!!). tylko żeby to nie były punktaki z gwoździa :wink: [/url]
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » pn maja 01, 2006 11:35 am

Jarek_ pisze:dla mnie mozecie sobie zrobic piasty i szpilki w NASA wtedy wszystko bedzie OK
nic nie bedzie latac a dokladnosci bedzie co do mikrona.

ja napisalem jak mozna zrobic, wiem ze auto z tym jezdzii nic sie nie dzieje. moze spawacza lub migomat lepszy ??
jak bedziesz walic kolem po oryginalnych szpilkach to tez je mozesz wbic lub uszkodzic gwint :)3
a druga sprawa ile razy zmianiales kolo w terenie, przeciaz to nie F1 i masz na to tylko 6 sekund ? mozesz to zrobic troche wolniej i uwazac na szpilki
jak masz odpierdolona sztuke to sobie tak jezdzij ale nieproponuj innym kaszany ,bo puzniej ktos moze miec pretensje do ciebie :)3 silnik tez drutem przymocujesz do ramy :)23
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » pn maja 01, 2006 1:11 pm

No to widze Panowie... ze najpewniejsze bedzie dorobienie odpowiednio dlugich szpilek z 10.9.... :roll: ile tokarz moze mnie skasowac za taka usluge potrzeba przeciez 20 szt....
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » pn maja 01, 2006 1:30 pm

myśle że jak mu materiał dasz to nie tak drogo :roll: . ale takie szpilii samemu możesz zrobić bez tokarki, kup śróby co mają gwint na połowie a na drógiej połowie ciało, obetnij łby i nagwintuj pozostawiając troche ciała. wkręć końcem który ma orginalny gwint tak żeby ciało które zostanie mocno zaparło sie o piaste, a z tyłu to rób co chcesz pmysły padły :wink: :)2
powodzonka[/img][/b]
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pn maja 01, 2006 4:40 pm

.......ze czterdzieści postów ,samo kasztanienie.............no i po co???zachciało się alusów???? to trzeba temat do końca doprowadzić........i dorobić szpilki nowe.......i basta!!(nie żadne spawanie, punktowanie,rozwiercanie,gwintowanie)....co to jest,...... mistrzostwa świata w utrudnianiu sobie życia,łoooojezu,mimo wszystko, :lol: :lol: :lol: pozdrawiam
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » pn maja 01, 2006 6:34 pm

faziuaz pisze:........i dorobić szpilki nowe.......
Fazi niespij napisalem otym w drugim poscie tylko tobie czytac sie niechce :lol:
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
Jarek_
 
 
Posty: 296
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/ Wojcieszyn

Post autor: Jarek_ » pn maja 01, 2006 7:14 pm

gosc pisze:
Jarek_ pisze:dla mnie mozecie sobie zrobic piasty i szpilki w NASA wtedy wszystko bedzie OK
nic nie bedzie latac a dokladnosci bedzie co do mikrona.

ja napisalem jak mozna zrobic, wiem ze auto z tym jezdzii nic sie nie dzieje. moze spawacza lub migomat lepszy ??
jak bedziesz walic kolem po oryginalnych szpilkach to tez je mozesz wbic lub uszkodzic gwint :)3
a druga sprawa ile razy zmianiales kolo w terenie, przeciaz to nie F1 i masz na to tylko 6 sekund ? mozesz to zrobic troche wolniej i uwazac na szpilki
jak masz odpierdolona sztuke to sobie tak jezdzij ale nieproponuj innym kaszany ,bo puzniej ktos moze miec pretensje do ciebie :)3 silnik tez drutem przymocujesz do ramy :)23
ty sie tak nie napinaj bo pekniesz

ja mam silnik przyczepiony na opaski elektryczne (duzo bardziej estetycznie niz drutem)
a kola przykrecam na wkrety do drzewa, bo jak w terenie zmienialem kola co 10 minut a czasu mialem na to tylko 6 sekund (oczywiscie na 4 sztuki bo to formuła 1) to napierda.... felga po szpikach i sie schowaly w bebnie

wiec ja juz ten temat olewam, ide dokrecic wkrety 8)

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » pn maja 01, 2006 7:22 pm

narazie , tylko gwintu nieprzeciagnij :lol:
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » pn maja 01, 2006 8:06 pm

kur.a jak ktoś chce pomóc żeby zrobić tanio i dobrze to mu zara wytykają że kasztani !! ?? koleg Jarek_ dobrze napisał że dla niektórych to tylko nasa NIEZŁE zmoty robi. Niektórych to chyba już pokręciło na maxa. Nie dziwie sie że coraz mniej nowych ludzi sie nie odzywa-boją sie cokolwiek powidzieć bo zaraz sie im wytyka debilizm...
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn maja 01, 2006 8:09 pm

Kup M14x1.5 twardości 10.9 i długości odpowiedniej.Łby zetnij i niech ci tokarz nagwintuje od tej strony gdzie nie ma gwintu na M12x1.5,na długości ok 20mm.
Zrób nowe otwory w piaście,wkręć te szpile i z drugiej strony zakontruj niskimi nakrętkami.
I koniec tematu,bo mi dekiel wyrwie :evil: !
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » pn maja 01, 2006 8:15 pm

vandall1 pisze:Kup M14x1.5 twardości 10.9 i długości odpowiedniej.Łby zetnij i niech ci tokarz nagwintuje od tej strony gdzie nie ma gwintu na M12x1.5,na długości ok 20mm.
Zrób nowe otwory w piaście,wkręć te szpile i z drugiej strony zakontruj niskimi nakrętkami.
I koniec tematu,bo mi dekiel wyrwie :evil: !
:)2 :)2 :)2 to samo napisałem tylko troche nie umiałem wytłumaczyć :wink: :)2 :)2 :)2
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » pn maja 01, 2006 8:34 pm

niema co sie cisnieniowac :)3 chodzi oto zeby zrobic to z glowa i zeby nierozsypalo sie po chwili , a spawanie zeliwa ze stala to niezbyt dobry pomysl , reasumujac poto padlo pytanie zeby uzyskac odpowiedz jak to najlepiej zrobic :)2
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » pn maja 01, 2006 8:47 pm

tokarz! i tyle :lol:
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » pn maja 01, 2006 8:49 pm

do kamazów ,krazów dotaczaliśmy i trzymało :lol: :)2
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

ladzk
 
 
Posty: 102
Rejestracja: czw kwie 20, 2006 10:56 pm
Lokalizacja: Warszawa niestety

Post autor: ladzk » śr maja 03, 2006 1:51 am

pakjusz_pl pisze:No to widze Panowie... ze najpewniejsze bedzie dorobienie odpowiednio dlugich szpilek z 10.9.... :roll: ile tokarz moze mnie skasowac za taka usluge potrzeba przeciez 20 szt....
Niewiele więcej jak za jedną jak materiał twój - znacznie więcej czasu zajmie mu przygotowanie do tej roboty jak sama robota, jedna sztuka czy dwadzieścia to różnica między ćwiartką dniówki na przygotowania i pięcioma minutami toczenia a cwiartką dniówki na przygotowania i pół godziny toczenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość