Zgrzytanie biegów. Pomocy!

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Post autor: zaq » wt cze 27, 2006 3:11 pm

KUbutek pisze:No no Fazi ma rację . Do wyjęci skrzyni z reduktorem wystarczą 2 osoby a do założenia usz 3 . Pamiętaj jak będziesz wyciągał skrzynię to naj sam pierw odłącz od skrzyni biegów sprężynę tulei wyłączającej co by się nie rozciągnęła . :D
Nie wiem jak dokładnie jest w Uazie, ale w Gaziku sam to robiłem kilka razy, bez bloczków itp. tylko z pomocą podnośnika.
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

Awatar użytkownika
kmiecio
Posty: 340
Rejestracja: sob gru 10, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: świdnik

Post autor: kmiecio » wt cze 27, 2006 6:52 pm

jeśli już o skrzyni mowa to mnie spotkał inny problem! mianowicie:
w sytuacji kiedy rozpędzam auto jest wszystko wporządku
zaś jeśli osiągne już jakaś prędkość i w pewnym momencie gdy ujme gazu zaczyna zgrzytać. odgłosy wydobywają się spod osłony przy kierowcy. chałas nie jest jednostajny! podobnie dzieje się kiedy wrzuce na luz przy większej prędkości. co to może być?
FJ40
LJ70
LR seria III
T3 syncro

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » wt cze 27, 2006 7:28 pm

A nie jest to popularne "dzwonienie reduktora"?Jak tak,to olej temat.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » czw cze 29, 2006 8:22 am

Wymontowałem skrzynie, rozkręciłem sprzęgło i sie okazało że to nie tarcza. Nie wiem co. Jedynie można sie przyczepić do śrub regulecyjnych na dzwigienkach bo każda jest wkręcona na inną odległość. I do tego jeszcze nie byłe zablokowane(kręcą sie jak im sie podoba). Czy ktoś może wiedzieć co innego może być nie tak. Bo jak sie okarze że to nie przez te śruby to ja nicholery nie wiem co... a na zlot miałem jechać w piątek:(
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
kmiecio
Posty: 340
Rejestracja: sob gru 10, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: świdnik

Post autor: kmiecio » czw cze 29, 2006 12:08 pm

vandall1 pisze:A nie jest to popularne "dzwonienie reduktora"?Jak tak,to olej temat.
niewiem! nie spotkałem się jeszcze z czymś takim
FJ40
LJ70
LR seria III
T3 syncro

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » czw cze 29, 2006 12:20 pm

KUbutek pisze:No no Fazi ma rację . Do wyjęci skrzyni z reduktorem wystarczą 2 osoby a do założenia usz 3 . Pamiętaj jak będziesz wyciągał skrzynię to naj sam pierw odłącz od skrzyni biegów sprężynę tulei wyłączającej co by się nie rozciągnęła . :D
wystarczy jedna tylko najpierw wyjąć reduktor (należy odkręcić wajchy) a później skrzynia zakładanie oczywiście w odwrotnej kolejności…



sprawdź dzwigienki czy się ruszają bo być może jedna z nich jest zapieczona. Dzwigienki mają w sobie w jednym miejscu igiełki (ala łożysko igiełkowe) a w drugim miejscu jest tylko jedna "beczółka"/wałek.
Ja kiedyśmiałem tak że ta beczółka się klinowała i powodowało że dzigienka nie działała jak trzeba. Po rozkręceniu podpiłowaniu pilnikiem okrągłym zadziorów wszystko wróciło do normy.
Jeżeli to nie to to spróbuj przed wrzuceniem biegów wrzuciś 3 a dopiero 1 lub 2...

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » czw cze 29, 2006 1:39 pm

KUbutek pisze:No no Fazi ma rację . Do wyjęci skrzyni z reduktorem wystarczą 2 osoby a do założenia usz 3 . Pamiętaj jak będziesz wyciągał skrzynię to naj sam pierw odłącz od skrzyni biegów sprężynę tulei wyłączającej co by się nie rozciągnęła . :D

Ja pół godziny temu sam wyjąłem skrzynie wraz z reduktorem, bo nie mogę dojść do ładu z moim sprzęgłem. :)23 :)23

Zakładałem też sam tylko że osobno skrzynię i reduktor :)23 :)23

Dodam jeszcze tylko, że mam 17 lat - za miesiąc :)23 :)23 :)23 :)23 :)21 :)21
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » czw cze 29, 2006 4:37 pm

Tomek_B pisze: Ja pół godziny temu sam wyjąłem skrzynie wraz z reduktorem,

Dodam jeszcze tylko, że mam 17 lat - za miesiąc :)23 :)23 :)23 :)23 :)21 :)21

Krzepki młodzian w skóry odzian...


:wink:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » czw cze 29, 2006 8:33 pm

ja zakładam sam skrzynię + reduktor skręcone razem....(a mam 42 lata).....tylko po cholerę wypruwać flaki.... 8) .Co do sprzęgła ......wyreguluj "łapki"docisku....i zabezpiecz przed samoczynnym rozregulowaniem..
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw cze 29, 2006 10:34 pm

A ja sam wywalam silnik z każdej terenówki,nawet razem ze skrzynią jak trza.
A ostatnio zdjąłem całą budę.
A kiedys podwiesiłem 500 kg konstrukcję na 9 metrach wysokości.
I to wszystko siłą własnych mięśni przez odpowiednie przełożenia :)20
A niejaki Archmedes to chciał podnieść kulę ziemską,tylko nie miał gdzie dzwigni zaczepić :roll:
A widziałem też gostka,co zdejmujac reduktor-postawił go sobie na głowie :)20
Człowiek wszystko może...
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » pt cze 30, 2006 10:05 am

vandall1 pisze:siłą własnych mięśni przez odpowiednie przełożenia :)20
:)20 :)20 :)20 :)20 :)20 :)20 :)20 :)20
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » sob lip 01, 2006 7:54 pm

Człowiek wszystko może...
.....noooo proste :lol: :lol:
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pn lip 03, 2006 8:10 pm

I to wszystko siłą własnych mięśni
.....a przede wszystkim siłą własnej woli :lol: :lol:
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Post autor: zaq » pn lip 03, 2006 11:00 pm

Ja sam wkładałem skrzynię w Gazie, ale przyznam, że byłem cały mokry a w lewej łapie czuję to do dziś. W lewej ręce trzymałem taśmę na której wisiała skrzynia, a prawą usiłowałem trafić wałkiem w odpowiednie miejsce. Tak to jest jak nie ma kto pomóc :roll:
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » wt lip 04, 2006 8:18 pm

zaq pisze: prawą usiłowałem trafić wałkiem w odpowiednie miejsce. Tak to jest jak nie ma kto pomóc :roll:

Bidoku !! !! !! Ale czy musisz tak publicznie o tym pisać ?? ?? ?? :o



:)20
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr lip 05, 2006 12:41 am

Widać wałek zwisał i dlatego musiał mu reką pomagać :roll: :)20 :)20
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » śr lip 05, 2006 8:08 pm

vandall1 pisze:Widać wałek zwisał i dlatego musiał mu reką pomagać :roll: :)20 :)20

Znaczy się to musiał być wałek giętki... :o


:wink:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr lip 05, 2006 11:59 pm

Zauważ Władziu,że otwór również "nie współpracował"/nikt nie pomagał/-a to już prawdziwy dramat :(
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » czw lip 06, 2006 12:02 am

Wladek czy ty pokazesz w koncu tego swojego pokemona czy do konca zycia bedziesz tylko opowiadal jak to ty masz uaza i co ty tez przy nim nie robisz ?? ?? :roll: :roll:
Ostatnio zmieniony czw lip 06, 2006 11:33 am przez wupasek, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw lip 06, 2006 12:04 am

Oj Marcinie-było ze 138 razy....Uzyj opcji "szukaj" :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » czw lip 06, 2006 12:05 am

vandall1 pisze:Oj Marcinie-było ze 138 razy....Uzyj opcji "szukaj" :wink:
taaa
ja tylko jestem ciekaw czy zalozyl te dolne wycieraczki o ktore pytal PILNIE 2 lata temu :roll: :roll:
:)21
Obrazek

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » czw lip 06, 2006 6:21 pm

wupasek pisze:Wladek czy ty pokazesz w koncu tego swojego pokemona czy do konca zycia bedziesz tylko opowiadal jak to ty masz uaza i co ty tez przy nim nie robisz ?? ?? :roll: :roll:

No właśnie nic przy nim nie robię bo czasu nie mam. Ale stoi urządzenie w ogródku i czeka... :lol: Może już niedługo?
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » pt wrz 08, 2006 1:04 pm

Dzięki wszystkim za rady, przydały mi sie... Problem tkwił w śrubach regulacyjnych (nie były poblokowane), okazało się od razu że sprężynka odciągająca jest za słaba, zaolejona tarcza, pogięte cięgna i popychacze (jak zwał tak zwał). To chyba wszystko.
A teraz ciąg dalszy. Dość dawno zrobiłem tą naprawe, biegi sie wbijało "cud miód" zero zgrzytów. No i wczoraj władowałem sie w takie bagno... (myślałem że zostane tam na zawsze)i tak 1 - wsteczny - 1 - wsteczny - 1 - wsteczny itd... no i jak już był nieżle rozgrzany to już było słychać że coś tam "drzyta" przy wbijaniu biegów. Tu takie moje pytanie: czy u Was też przy mocno ciepłym samochodzie pojawia się ten problem?
Z ciekawości zdjąłem dolną osłone sprzęgła i okazuje sie że na łożysku i łapie są luzy na foto oznaczyłem gdzie i w jakich kierunkach. Wartość podana w mm (odległość między skrajnymi położeniami elementu).
http://24img.com/454433105 Powiększa sie [+] Enlarge
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

ladzk
 
 
Posty: 102
Rejestracja: czw kwie 20, 2006 10:56 pm
Lokalizacja: Warszawa niestety

Re: Zgrzytanie biegów. Pomocy!

Post autor: ladzk » sob wrz 09, 2006 3:16 am

GikroV pisze:Witam! Mam poważny problem.
Wjechałem, lekko sie zawiesiłem i zjechałem z wysokieeego nasypu, przejechałem jeszcze jakieś 5 km, zatrzymałem sie, wyłączyłem silnik.
Kiedy go po paru minutach odpaliłem i chciałem jechać dalej... Wciskam sprzęgło i słysze cichutkie sz sz sz sz sz sz sz sz sz sz... przy próbie wrzucenia dwójki drzrzrzrzrzyt (no więc szarpnąłem drążkiem mocniej) ŁUP!!! weszła dwójka, samochodem szarpnęło, przejechał jakieś 10 cm (pedał sprzęgła ciągle był wciśnięty). Pojechałem pod garaż. Wtedy to już nie dało sie wbić biegu (ani 1 ani 2 ani wstecznego) bo sie frezarka robiła ze skrzyni biegów. Musiałem gasić silnik, wbijać bieg, odpalać silnik, i wtedy jakoś sie wmanewrowałem do garażu.
Może ktoś wie co sie stało? Czy to sprzęgło czy skrzynia?

Proszeee pomóżcie! Bardzo pilne! Byłbym bardzo wdzięczny!
Też obstawiam sprzegło. A na przyszłość rada - jak padło sprzęgło to nie katuj skrzyni wbijaniem jedynki przy stojącym samochodzie i pracującym silniku tylko właśnie tak jak koło garażu uczyniłeś - startuj na biegu z rozrusznika. A dalej - coż, międzygazem mozna cuda czynić, sprzęgło jest w miarę przydatne do ruszania z miejsca (ale jak wspomniałem - nie niezbędne), do zmiany biegów jest całkowicie niekonieczne.

Awatar użytkownika
Młody_KrysoUAZ
 
 
Posty: 166
Rejestracja: pn lip 31, 2006 9:09 pm
Lokalizacja: Białystok [Pietrasze]
Kontaktowanie:

Post autor: Młody_KrysoUAZ » ndz wrz 10, 2006 9:51 am

Tomek_B pisze: Dodam jeszcze tylko, że mam 17 lat - za miesiąc :)23 :)23 :)23 :)23 :)21 :)21
Też mam tyle. Czym tu się chwalić?? Jest jakaś różnica czy robi to 30 latek czy 17 ? Czasami Ci co mają 30 to większe łamagi niż...
Gdzie człowiek nie może tam UAZA pośle! [albo wojaka 9%]
Jeep Cherokee 4.0L HighOutPut Manual. 31'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość