Nie wiem jak dokładnie jest w Uazie, ale w Gaziku sam to robiłem kilka razy, bez bloczków itp. tylko z pomocą podnośnika.KUbutek pisze:No no Fazi ma rację . Do wyjęci skrzyni z reduktorem wystarczą 2 osoby a do założenia usz 3 . Pamiętaj jak będziesz wyciągał skrzynię to naj sam pierw odłącz od skrzyni biegów sprężynę tulei wyłączającej co by się nie rozciągnęła .
Zgrzytanie biegów. Pomocy!
Moderator: Student
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy
jeśli już o skrzyni mowa to mnie spotkał inny problem! mianowicie:
w sytuacji kiedy rozpędzam auto jest wszystko wporządku
zaś jeśli osiągne już jakaś prędkość i w pewnym momencie gdy ujme gazu zaczyna zgrzytać. odgłosy wydobywają się spod osłony przy kierowcy. chałas nie jest jednostajny! podobnie dzieje się kiedy wrzuce na luz przy większej prędkości. co to może być?
w sytuacji kiedy rozpędzam auto jest wszystko wporządku
zaś jeśli osiągne już jakaś prędkość i w pewnym momencie gdy ujme gazu zaczyna zgrzytać. odgłosy wydobywają się spod osłony przy kierowcy. chałas nie jest jednostajny! podobnie dzieje się kiedy wrzuce na luz przy większej prędkości. co to może być?
FJ40
LJ70
LR seria III
T3 syncro
LJ70
LR seria III
T3 syncro
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
Wymontowałem skrzynie, rozkręciłem sprzęgło i sie okazało że to nie tarcza. Nie wiem co. Jedynie można sie przyczepić do śrub regulecyjnych na dzwigienkach bo każda jest wkręcona na inną odległość. I do tego jeszcze nie byłe zablokowane(kręcą sie jak im sie podoba). Czy ktoś może wiedzieć co innego może być nie tak. Bo jak sie okarze że to nie przez te śruby to ja nicholery nie wiem co... a na zlot miałem jechać w piątek:(
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
wystarczy jedna tylko najpierw wyjąć reduktor (należy odkręcić wajchy) a później skrzynia zakładanie oczywiście w odwrotnej kolejności…KUbutek pisze:No no Fazi ma rację . Do wyjęci skrzyni z reduktorem wystarczą 2 osoby a do założenia usz 3 . Pamiętaj jak będziesz wyciągał skrzynię to naj sam pierw odłącz od skrzyni biegów sprężynę tulei wyłączającej co by się nie rozciągnęła .
sprawdź dzwigienki czy się ruszają bo być może jedna z nich jest zapieczona. Dzwigienki mają w sobie w jednym miejscu igiełki (ala łożysko igiełkowe) a w drugim miejscu jest tylko jedna "beczółka"/wałek.
Ja kiedyśmiałem tak że ta beczółka się klinowała i powodowało że dzigienka nie działała jak trzeba. Po rozkręceniu podpiłowaniu pilnikiem okrągłym zadziorów wszystko wróciło do normy.
Jeżeli to nie to to spróbuj przed wrzuceniem biegów wrzuciś 3 a dopiero 1 lub 2...
http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
KUbutek pisze:No no Fazi ma rację . Do wyjęci skrzyni z reduktorem wystarczą 2 osoby a do założenia usz 3 . Pamiętaj jak będziesz wyciągał skrzynię to naj sam pierw odłącz od skrzyni biegów sprężynę tulei wyłączającej co by się nie rozciągnęła .
Ja pół godziny temu sam wyjąłem skrzynie wraz z reduktorem, bo nie mogę dojść do ładu z moim sprzęgłem.


Zakładałem też sam tylko że osobno skrzynię i reduktor


Dodam jeszcze tylko, że mam 17 lat - za miesiąc






GyGy 5479591
Uaz 469 B
Uaz 469 B
A ja sam wywalam silnik z każdej terenówki,nawet razem ze skrzynią jak trza.
A ostatnio zdjąłem całą budę.
A kiedys podwiesiłem 500 kg konstrukcję na 9 metrach wysokości.
I to wszystko siłą własnych mięśni przez odpowiednie przełożenia
A niejaki Archmedes to chciał podnieść kulę ziemską,tylko nie miał gdzie dzwigni zaczepić
A widziałem też gostka,co zdejmujac reduktor-postawił go sobie na głowie
Człowiek wszystko może...
A ostatnio zdjąłem całą budę.
A kiedys podwiesiłem 500 kg konstrukcję na 9 metrach wysokości.
I to wszystko siłą własnych mięśni przez odpowiednie przełożenia

A niejaki Archmedes to chciał podnieść kulę ziemską,tylko nie miał gdzie dzwigni zaczepić

A widziałem też gostka,co zdejmujac reduktor-postawił go sobie na głowie

Człowiek wszystko może...
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Ja sam wkładałem skrzynię w Gazie, ale przyznam, że byłem cały mokry a w lewej łapie czuję to do dziś. W lewej ręce trzymałem taśmę na której wisiała skrzynia, a prawą usiłowałem trafić wałkiem w odpowiednie miejsce. Tak to jest jak nie ma kto pomóc 

GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy
Wladek czy ty pokazesz w koncu tego swojego pokemona czy do konca zycia bedziesz tylko opowiadal jak to ty masz uaza i co ty tez przy nim nie robisz





Ostatnio zmieniony czw lip 06, 2006 11:33 am przez wupasek, łącznie zmieniany 2 razy.

- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
Dzięki wszystkim za rady, przydały mi sie... Problem tkwił w śrubach regulacyjnych (nie były poblokowane), okazało się od razu że sprężynka odciągająca jest za słaba, zaolejona tarcza, pogięte cięgna i popychacze (jak zwał tak zwał). To chyba wszystko.
A teraz ciąg dalszy. Dość dawno zrobiłem tą naprawe, biegi sie wbijało "cud miód" zero zgrzytów. No i wczoraj władowałem sie w takie bagno... (myślałem że zostane tam na zawsze)i tak 1 - wsteczny - 1 - wsteczny - 1 - wsteczny itd... no i jak już był nieżle rozgrzany to już było słychać że coś tam "drzyta" przy wbijaniu biegów. Tu takie moje pytanie: czy u Was też przy mocno ciepłym samochodzie pojawia się ten problem?
Z ciekawości zdjąłem dolną osłone sprzęgła i okazuje sie że na łożysku i łapie są luzy na foto oznaczyłem gdzie i w jakich kierunkach. Wartość podana w mm (odległość między skrajnymi położeniami elementu).
http://24img.com/454433105 Powiększa sie [+] Enlarge
A teraz ciąg dalszy. Dość dawno zrobiłem tą naprawe, biegi sie wbijało "cud miód" zero zgrzytów. No i wczoraj władowałem sie w takie bagno... (myślałem że zostane tam na zawsze)i tak 1 - wsteczny - 1 - wsteczny - 1 - wsteczny itd... no i jak już był nieżle rozgrzany to już było słychać że coś tam "drzyta" przy wbijaniu biegów. Tu takie moje pytanie: czy u Was też przy mocno ciepłym samochodzie pojawia się ten problem?
Z ciekawości zdjąłem dolną osłone sprzęgła i okazuje sie że na łożysku i łapie są luzy na foto oznaczyłem gdzie i w jakich kierunkach. Wartość podana w mm (odległość między skrajnymi położeniami elementu).
http://24img.com/454433105 Powiększa sie [+] Enlarge
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
Re: Zgrzytanie biegów. Pomocy!
Też obstawiam sprzegło. A na przyszłość rada - jak padło sprzęgło to nie katuj skrzyni wbijaniem jedynki przy stojącym samochodzie i pracującym silniku tylko właśnie tak jak koło garażu uczyniłeś - startuj na biegu z rozrusznika. A dalej - coż, międzygazem mozna cuda czynić, sprzęgło jest w miarę przydatne do ruszania z miejsca (ale jak wspomniałem - nie niezbędne), do zmiany biegów jest całkowicie niekonieczne.GikroV pisze:Witam! Mam poważny problem.
Wjechałem, lekko sie zawiesiłem i zjechałem z wysokieeego nasypu, przejechałem jeszcze jakieś 5 km, zatrzymałem sie, wyłączyłem silnik.
Kiedy go po paru minutach odpaliłem i chciałem jechać dalej... Wciskam sprzęgło i słysze cichutkie sz sz sz sz sz sz sz sz sz sz... przy próbie wrzucenia dwójki drzrzrzrzrzyt (no więc szarpnąłem drążkiem mocniej) ŁUP!!! weszła dwójka, samochodem szarpnęło, przejechał jakieś 10 cm (pedał sprzęgła ciągle był wciśnięty). Pojechałem pod garaż. Wtedy to już nie dało sie wbić biegu (ani 1 ani 2 ani wstecznego) bo sie frezarka robiła ze skrzyni biegów. Musiałem gasić silnik, wbijać bieg, odpalać silnik, i wtedy jakoś sie wmanewrowałem do garażu.
Może ktoś wie co sie stało? Czy to sprzęgło czy skrzynia?
Proszeee pomóżcie! Bardzo pilne! Byłbym bardzo wdzięczny!
- Młody_KrysoUAZ
-
- Posty: 166
- Rejestracja: pn lip 31, 2006 9:09 pm
- Lokalizacja: Białystok [Pietrasze]
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość