Zrzucanie skrzyni biegów

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pt mar 09, 2007 8:03 pm

Skrzynia zrzucona, a silnik opu¶ci³em do do³u jak sie da i da³o siê odkrêciæ lekko kielich z przed³u¿k± i kardanem , nie trzeba wyci±gaæ silnika . Kielich i sprzêg³o zwali³em.

Sprzêg³o wygl±da tak. Po jednej stronie widaæ ¶lady po rowkach, a po drugiej resztki rowkow widac po 2 roznych stronach, tak jakby nierówno siê ¶ciera³o, a po 2 stronach jest g³adkie.

Czy nadaje siê do wymiany ? Czy docisk nierówno dociska ? Proszê o pomoc :)

--------

Teraz mam taki obraz. Nadal nie moge sie dostaæ do tej blaszki bo jest flansza. Jak tej flanszy siê pozbyæ bo w katalogu cze¶ci nie mam tego schematu.

Jeszcze miski nie sciagalem :) dopiero jutro.

Pozdrawiam
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pt mar 09, 2007 8:26 pm

dlatego musisz miec palce na kilku dodatkowych stawach flansza jest nie demontowalna
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pt mar 09, 2007 10:34 pm

To je¿eli mam walniêty tam gwint jeden pod flansz± w gnie¼dzie to jest on rozumiem nienaprawialny ?
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » pt mar 09, 2007 11:22 pm

dobrze rozumiesz :wink: :)2
powodzenia
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » sob mar 10, 2007 6:18 am

to zrzucaæ wa³ ? :lol: :lol:
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » sob mar 10, 2007 3:11 pm

jak juz tak daleko zaszedłes i jestes pewien ze tam jest gwiont walniety a nie w podporze wału to wał myk z auta i gwintownik w łape :lol: :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » sob mar 10, 2007 7:14 pm

wymien juz przy okazji uszczelniacz z przodu jak dekiel sciagasz :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pn mar 12, 2007 6:30 pm

No wywali³em ju¿ pokrywe dolnej panewki
http://img66.imageshack.us/img66/7505/a ... 001yk5.jpg
mozna ogladac.

Sznur twardo¶æ diamentu :)
panewka 0.05 :)

Jak sciagnealem to to byla tam jakas dziwna masa jakby guma ale przypalona trochê. Czy to mam zachow±æ ? Czy to jaka¶ specjalistyczna ¶wiatowej klasy uszczelka , czy mo¿e wystarczy gruba warstwa silikonu czy mo¿e inny pomys³ ?
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pn mar 12, 2007 6:33 pm

w³a¶nie, jakim momentem dokrêciæ panewki ???
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pn mar 12, 2007 8:08 pm

panie ta dziwna masa to uszczelniacz tzw 4 a panewki masz nominały :lol: :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pn mar 12, 2007 8:31 pm

No panewki nomina³y, to mnie cieszy :) ¿e mój plan remontu silnika na przysz³o¶æ jest niezak³cony 4tym szlifem wa³u.

Wiêc co to za uszczelniacz ???? :)
I ten moment jakby kto¶ zna³ :)

A jeszcze jedno, mam sznur od mercedesa beczki, szeroko¶æ prawie ta sama, ale d³u¿szy jest i oczywi¶cie 1 czê¶ciowy. Kupiæ jutro u ruskich orgina³ czy lepiej poci±æ mercedesa ?

Ten sznurek nabiæ m³oteczkiem na te wypustki w os³onach przed zamontowaniem ?

Oczywi¶cie uda³o mi siê zdj±æ obie po³ówki :) lekko opu¶ci³em wa³ , popuszczaj±c wszystkie os³ony panek( jak to siê fachowo nazywa ? )


Pozdrawiam
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pn mar 12, 2007 8:53 pm

12.5-13.6 moment dokrêcenia pokryw ³o¿ysk, to juz znalazlem :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » pn mar 12, 2007 9:30 pm

czwórki kup nowe i zamontuj...bez tego robota psu w d... :)3 Silikon nie robi :)3
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pn kwie 02, 2007 5:10 pm

No panowie po leciutko opuszczeniu wa³u mo¿na górn± czê¶æ sznura za³o¿yæ w 15min :) albo i krócej. Doln± dokrêci³em do po³owy do pokrywy panewki, nastêpnie pokrywe panewki dokrêci³em na maks i potem dokrêci³em sznur na maks. Wszystko ³±cznie z czwórkami pojecha³em klejem do metalu ( kto¶ mi tak zasugerowa³ ) , mam nadzieje ¿e siê wa³ nie przykleji do czego¶ :). Pokrêce co godzinê wa³em ¿eby sznur ten klej tam nigdzie nie zasech³. Sznur od merca beczki, trochê go skróci³em.

Ogólnie ³atwiejsza robota ni¿ my¶la³em :). Teraz walka ze sprzêg³em potem wymiana mostu :) i g³owica na deser :).
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
KUbutek
Posty: 583
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: KUbutek » wt kwie 03, 2007 8:06 am

KleryK pisze:Skrzynia zrzucona, a silnik opuściłem do dołu jak sie da i .......... ciach ...............

Pozdrawiam
Silnik opuszczałeś na poduszkach ??

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » wt kwie 03, 2007 2:38 pm

KUbutek pisze:
KleryK pisze:Skrzynia zrzucona, a silnik opuściłem do dołu jak sie da i .......... ciach ...............

Pozdrawiam
Silnik opuszczałeś na poduszkach ??
nie trzeba ruszac poduszek silnika
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt kwie 03, 2007 2:42 pm

Nie opuszcza³em. Opar³ mi siê g³owic± na si³owniku od przepustnicy czy jak to nazwaæ :) Da³o siê wszystko odkrêciæ. W³a¶nie czyszcze obudowe sprzêg³a :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
KUbutek
Posty: 583
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: KUbutek » wt kwie 03, 2007 9:30 pm

Musze mieć za grube łapska . :D

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr kwie 04, 2007 12:14 am

ty no ja mam rolnicze ³apy i sobie poradzi³em :). A te ¶ruby nad pokryw± sprzêg³a to przed³u¿ka, kardan i nasadka :) i luz odkrêci³em bez problemu i wkrêci³em jeszcze ³atwiej :)..


Czy kto¶ wie jak± si³± dokrêcaæ ko³o zamachowe ?

Wogóle jak dokrêci³em panewki 12kg si³± to mam wra¿enie ¿e jako¶ ciê¿ej mi siê wa³ obraca :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości