przekładnia, pompa , przewody i zbiorniczek z bmw 7 (wysyłam za 300 zł)pilmar pisze:Od jakiego modelu? jaki jest koszt takiej przekładni?borman pisze:włóż sobie przekładnie z bmw - nic nie trzeba ciąć, ani zmieniać obrotów itp - jeżdżę na tym od 5 lat(większość uazowców w okolicy też) zero problemów
Wąs przekładni kierowniczej uaz/MB123
Moderator: Student
Cześć!
Właśnie dzisiaj zamontowałem przekładnię od BMW. Dokładnie od BMW 5, przekładnia nazywa się E 34. Bardzo zgrabna, "szczupła" i łatwo daje się zamocować. Dałem blachę gr. 5mm do której przyspawałem uszy do zamocowania przekładni. Samą blachę przykręciłem do oryginalnych otworów w ramie. Do końcówki kolumny kierownicy UAZ'a przyspawałem końcówkę z przegubami kardana od BMW. Można było bez kardanów ale tak uznałem za pewniejsze. Wąs pozostał oryginalny tylko przełożyłem go do przodu. Drobna zmiana w wąsie. Koniec wąsa podgrzany dał się "rozbić" tak, że pasuje końcówka z UAZ'a. Ta z BMW jest minimalnie cieńsza a chciałem zachować oryginalny drążek i jeden rodzaj końcówek. Wadą tego rozwiązania jest nieco za krótki wąs. Tak gdzieś o 1,5 - 2 cm. Lekko to oraniczyło skręt. Na razie tak to zostawiłem bo mi przedtem koła obcierały amortyzatory. Po przetestowaniu w terenie okaże się czy zostawię czy zamienię. Można założyć dłuższy wąs od Mercedesa ale na razie się wstrzymuję.
Koszt operacji.
Przekładnia ze szrotu (prawie nówka) 200 zł, pompa szrot 120 zł, zbiorniczek szrot za darmo, kawał blachy ze złomu za darmo, dorobienie przewodu ciśnieniowego coś ok. 20zł (jeszcze nie płaciłem...) Trochę myślenia, trochę strachu, jeden dzień pracy w sobotę. Aha, nie policzyłem oleju bo go dostałem.
Właśnie dzisiaj zamontowałem przekładnię od BMW. Dokładnie od BMW 5, przekładnia nazywa się E 34. Bardzo zgrabna, "szczupła" i łatwo daje się zamocować. Dałem blachę gr. 5mm do której przyspawałem uszy do zamocowania przekładni. Samą blachę przykręciłem do oryginalnych otworów w ramie. Do końcówki kolumny kierownicy UAZ'a przyspawałem końcówkę z przegubami kardana od BMW. Można było bez kardanów ale tak uznałem za pewniejsze. Wąs pozostał oryginalny tylko przełożyłem go do przodu. Drobna zmiana w wąsie. Koniec wąsa podgrzany dał się "rozbić" tak, że pasuje końcówka z UAZ'a. Ta z BMW jest minimalnie cieńsza a chciałem zachować oryginalny drążek i jeden rodzaj końcówek. Wadą tego rozwiązania jest nieco za krótki wąs. Tak gdzieś o 1,5 - 2 cm. Lekko to oraniczyło skręt. Na razie tak to zostawiłem bo mi przedtem koła obcierały amortyzatory. Po przetestowaniu w terenie okaże się czy zostawię czy zamienię. Można założyć dłuższy wąs od Mercedesa ale na razie się wstrzymuję.
Koszt operacji.
Przekładnia ze szrotu (prawie nówka) 200 zł, pompa szrot 120 zł, zbiorniczek szrot za darmo, kawał blachy ze złomu za darmo, dorobienie przewodu ciśnieniowego coś ok. 20zł (jeszcze nie płaciłem...) Trochę myślenia, trochę strachu, jeden dzień pracy w sobotę. Aha, nie policzyłem oleju bo go dostałem.
Komodor
Jak mogłeś mnie tak zdegradowaćprolex pisze:no to jak sprawdzisz to w terenie to napisz co i jak!!! to do Komandora!



Natomiast jeśli chodzi o napęd pompy to u mnie sprawa jest prosta. Mam silnik 2,5TD ze Scorpio. Tam już były uchwyty i koło pasowe. Natomiast w silniku oryginalnym pozostaje wymiana koła pasowego na podwójne. Widziałem jak gościu skręcił ze sobą dwa środkami i jakoś to mu działało. Trzeba tylko zgrać płaszczyzny kół i jest cacy. Wszystkie części wygrzebałem na olsztyńskich złomowiskach. Szukanie zajęło mi całą godzinę


Komodor
milczę bo mnie nie było-z tego co widzę to i tak już prawie wszystko wiecie(ja nie montuje blachy , bo i waga niepotrzebna , i przekładnia przychodzi wtedy te 5 mm bliżej silnika , no i roboty jakby trochę więcej- w porównaniu ze wspawaniem samych mocowań(katownik 45x45)
odnosnie mocowań pompy-prawie pasuje bez ŻADNYCH przeróbek(przewody też) , a wąs- krótszy wąs to trochę więcej obrotów na kole kierownicy od prawa do lewa. .............na dzisiaj tyle......sobota ..... ostatki

odnosnie mocowań pompy-prawie pasuje bez ŻADNYCH przeróbek(przewody też) , a wąs- krótszy wąs to trochę więcej obrotów na kole kierownicy od prawa do lewa. .............na dzisiaj tyle......sobota ..... ostatki



- prolex
- jestem tu nowy...
- Posty: 58
- Rejestracja: pt mar 07, 2003 12:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa-Mazury
Komodor pisze: Jak mogłeś mnie tak zdegradować![]()



...jak babcię kocham nic złego na myśli nie miałem




chodziło mi o jak najwięcej informacji odnośnie adaptacji rzeczonego wspomagania. powodem tego jest fakt, iż


u kumpla w uazie jest załozone wspomaganie od meska jest mały problem bo wczasie jazdy koła reaguja tak jakby z opóznieniem Zamontowany jest tam ten zamiennik obrotów co prawda nie wiem od czego i jak do tego podejsc zauwazyłem ze wystepuje tam luz to moze to jest przyczyna ze koła maja opóznienie
????????????




Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
Niewykluczone, że całkiem niedługo będę w okolicy. Mój dzielny rumak ma być w sobotę malowany a w przyszłym tygodniu test poligonowy pod Orzyszem. Po ewentualnych poprawkach będę układał trasę do nowej imprezy nawigacyjno-przeprawowej. Tak pomiędzy Bemowem Piskim a Lasami Skaliskimi. Wtedy chętnie skoczę na Tyskieprolex pisze:![]()
Czekam z Tyskim w Gołdapia przy okazji wytłumaczysz mi co i jak z tym wspomaganiem
6

Komodor
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość