Wąs przekładni kierowniczej uaz/MB123

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » czw lut 12, 2004 7:21 pm

pilmar pisze:
borman pisze:włóż sobie przekładnie z bmw - nic nie trzeba ciąć, ani zmieniać obrotów itp - jeżdżę na tym od 5 lat(większość uazowców w okolicy też) zero problemów
Od jakiego modelu? jaki jest koszt takiej przekładni?
przekładnia, pompa , przewody i zbiorniczek z bmw 7 (wysyłam za 300 zł)

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » czw lut 12, 2004 7:29 pm

A sama przekładnia? bo mam pompe z przewodami od MB,już dopasowaną do silnika

Awatar użytkownika
prolex
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: pt mar 07, 2003 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mazury

Post autor: prolex » sob lut 21, 2004 2:16 pm

borman pisze: przekładnia, pompa , przewody i zbiorniczek z bmw 7 (wysyłam za 300 zł)
a możesz coś więcej napisać o Twojej metodzie z zastosowaniem gratów od BMW? bo cenowo wygląda to bardzo interesująco :)6

Komodor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lis 11, 2003 11:34 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Komodor » sob lut 21, 2004 6:12 pm

Cześć!
Właśnie dzisiaj zamontowałem przekładnię od BMW. Dokładnie od BMW 5, przekładnia nazywa się E 34. Bardzo zgrabna, "szczupła" i łatwo daje się zamocować. Dałem blachę gr. 5mm do której przyspawałem uszy do zamocowania przekładni. Samą blachę przykręciłem do oryginalnych otworów w ramie. Do końcówki kolumny kierownicy UAZ'a przyspawałem końcówkę z przegubami kardana od BMW. Można było bez kardanów ale tak uznałem za pewniejsze. Wąs pozostał oryginalny tylko przełożyłem go do przodu. Drobna zmiana w wąsie. Koniec wąsa podgrzany dał się "rozbić" tak, że pasuje końcówka z UAZ'a. Ta z BMW jest minimalnie cieńsza a chciałem zachować oryginalny drążek i jeden rodzaj końcówek. Wadą tego rozwiązania jest nieco za krótki wąs. Tak gdzieś o 1,5 - 2 cm. Lekko to oraniczyło skręt. Na razie tak to zostawiłem bo mi przedtem koła obcierały amortyzatory. Po przetestowaniu w terenie okaże się czy zostawię czy zamienię. Można założyć dłuższy wąs od Mercedesa ale na razie się wstrzymuję.
Koszt operacji.
Przekładnia ze szrotu (prawie nówka) 200 zł, pompa szrot 120 zł, zbiorniczek szrot za darmo, kawał blachy ze złomu za darmo, dorobienie przewodu ciśnieniowego coś ok. 20zł (jeszcze nie płaciłem...) Trochę myślenia, trochę strachu, jeden dzień pracy w sobotę. Aha, nie policzyłem oleju bo go dostałem.
Komodor

Awatar użytkownika
prolex
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: pt mar 07, 2003 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mazury

Post autor: prolex » sob lut 21, 2004 7:03 pm

no to jak sprawdzisz to w terenie to napisz co i jak!!! to do Komandora!

a czemu Boran milczy :)5 zapodał ciekawy temat i cisza :)5
:lol: halo prosimy o konkrety operacji montażu wspomagania gratów od BMki :)6
im więcej opisów tym lepiej :lol:

Awatar użytkownika
prolex
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: pt mar 07, 2003 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mazury

Post autor: prolex » sob lut 21, 2004 7:05 pm

aaaaa... i jeszcze jedna sprawa :)6
jak rozwiązany jest system napędu pompy i gdzie zanabyć to o czym napiszecie :lol:

Komodor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lis 11, 2003 11:34 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Komodor » sob lut 21, 2004 10:16 pm

prolex pisze:no to jak sprawdzisz to w terenie to napisz co i jak!!! to do Komandora!
:lol:
Jak mogłeś mnie tak zdegradować :)11 Komodor to wyższa ranga niż komandor :)6 Żeby mi to było przedostatni raz :evil:
Natomiast jeśli chodzi o napęd pompy to u mnie sprawa jest prosta. Mam silnik 2,5TD ze Scorpio. Tam już były uchwyty i koło pasowe. Natomiast w silniku oryginalnym pozostaje wymiana koła pasowego na podwójne. Widziałem jak gościu skręcił ze sobą dwa środkami i jakoś to mu działało. Trzeba tylko zgrać płaszczyzny kół i jest cacy. Wszystkie części wygrzebałem na olsztyńskich złomowiskach. Szukanie zajęło mi całą godzinę :D Przekładnia od BMW jest łatwo dostępna i mała. Najważniejsze jest to, że nie ma mowy o żadnym cięciu ramy :)6 Jeżdżę sporo, jedne Mazurskie Wertepy wystarczą żeby taką ciętą ramę zweryfikować.
Komodor

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » sob lut 21, 2004 10:21 pm

milczę bo mnie nie było-z tego co widzę to i tak już prawie wszystko wiecie(ja nie montuje blachy , bo i waga niepotrzebna , i przekładnia przychodzi wtedy te 5 mm bliżej silnika , no i roboty jakby trochę więcej- w porównaniu ze wspawaniem samych mocowań(katownik 45x45)
odnosnie mocowań pompy-prawie pasuje bez ŻADNYCH przeróbek(przewody też) , a wąs- krótszy wąs to trochę więcej obrotów na kole kierownicy od prawa do lewa. .............na dzisiaj tyle......sobota ..... ostatki :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
prolex
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: pt mar 07, 2003 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mazury

Post autor: prolex » ndz lut 22, 2004 12:20 pm

Komodor pisze: Jak mogłeś mnie tak zdegradować :)11
:o :o :o
...jak babcię kocham nic złego na myśli nie miałem :)6
:o :o :o
chodziło mi o jak najwięcej informacji odnośnie adaptacji rzeczonego wspomagania. powodem tego jest fakt, iż :oops: nie potrafię sam tego zrobić i muszę to zlecić "moim" mechanikom a w tym celu muszę mieć kompletne rozeznanie w temacie!
:-? ja po prostu chcę uniknąć niespodzianek przy "wszczepianiu" części od dawcy innej rasy! wciąż rozważam zresztą zakup i montaż oryginalnego zestawu do wspomagania!!!

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pn lut 23, 2004 6:24 am

u kumpla w uazie jest załozone wspomaganie od meska jest mały problem bo wczasie jazdy koła reaguja tak jakby z opóznieniem Zamontowany jest tam ten zamiennik obrotów co prawda nie wiem od czego i jak do tego podejsc zauwazyłem ze wystepuje tam luz to moze to jest przyczyna ze koła maja opóznienie ?????????????? :cry: :cry:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » pn lut 23, 2004 9:17 am

jakaś dziwna przekładnia (zamiennik) jest w starej T-2 może i w T-4, ale wygląda toto jakoś zabardzo plastikowo jak do terenówki (jeszcze jeden element który może się popsuć)

Komodor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lis 11, 2003 11:34 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Komodor » pn lut 23, 2004 10:18 pm

prolex pisze:
Komodor pisze: Jak mogłeś mnie tak zdegradować :)11
:o :o :o
...jak babcię kocham nic złego na myśli nie miałem :)6

No dobra, daruję Ci tym razem. :-? Lubię Lecha albo Tyskie :roll:
Komodor

Awatar użytkownika
prolex
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: pt mar 07, 2003 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mazury

Post autor: prolex » wt lut 24, 2004 8:53 am

Komodor pisze:
No dobra, daruję Ci tym razem. :-? Lubię Lecha albo Tyskie :roll:
:)2
Czekam z Tyskim w Gołdapi :lol: a przy okazji wytłumaczysz mi co i jak z tym wspomaganiem :)6

Komodor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lis 11, 2003 11:34 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Komodor » wt lut 24, 2004 5:56 pm

prolex pisze: :)2
Czekam z Tyskim w Gołdapi :lol: a przy okazji wytłumaczysz mi co i jak z tym wspomaganiem :)6
Niewykluczone, że całkiem niedługo będę w okolicy. Mój dzielny rumak ma być w sobotę malowany a w przyszłym tygodniu test poligonowy pod Orzyszem. Po ewentualnych poprawkach będę układał trasę do nowej imprezy nawigacyjno-przeprawowej. Tak pomiędzy Bemowem Piskim a Lasami Skaliskimi. Wtedy chętnie skoczę na Tyskie :lol:
Komodor

Awatar użytkownika
prolex
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: pt mar 07, 2003 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mazury

Post autor: prolex » wt lut 24, 2004 9:20 pm

OK :)6 daj tylko wcześniej znać żebym był w G. a nie w W., oki :)5

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » wt lut 24, 2004 9:49 pm

A ja spotkałem sie (miałem) was z Mb z dwoma otworami na końcu ,i jak to przerobić :o
LJ 70

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » wt lut 24, 2004 9:56 pm

wszelkie sprawy, jak mnie uczył pewien "fachowiec" przerabia się tak:
pcha się w kobylą d.... i dopuszcza się ogiera.....
....bez obrazy... : 8) 8)

Komodor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lis 11, 2003 11:34 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Komodor » wt lut 24, 2004 10:21 pm

prolex pisze:OK :)6 daj tylko wcześniej znać żebym był w G. a nie w W., oki :)5
OK :)6
Komodor

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » śr lut 25, 2004 8:12 am

Mag69 pisze:A ja spotkałem sie (miałem) was z Mb z dwoma otworami na końcu ,i jak to przerobić :o
Najlepiej dac wąs od uaza bo od mesia ma dwie dziury i krótki jest i nima pełnego skrętu.

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kaktus » wt mar 02, 2004 6:50 am

a ma ktos moze fotki z wspomaganiem BMW i moze podeslac ?
pozdawiam Dzieki

Awatar użytkownika
prolex
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: pt mar 07, 2003 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mazury

Post autor: prolex » wt mar 02, 2004 8:05 am

popieram przedmówcę :)6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość