regulacja przedniego mostu??

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » sob lis 03, 2007 12:31 am

fajnie, jak jest juz ktos nowy to trzeba mu pokazac ze sie nie zna, nie umie, po co to wogole kupił? itp itd szkoda słów pisać


bardzo fajnie , szczególnie jak ktos nie umie czytac ze zrozumieniem :D
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Robical
Posty: 430
Rejestracja: sob paź 07, 2006 12:29 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Robical » śr lis 14, 2007 12:19 am

Koleś
po co tytuł "regulacja przedniego mostu" ??
Zaglądam i......dupa o regulacji nic, bo piszący posta nawet nie wie o co chodzi a sprawdzić co i jak nie ma czsu :o
REMONT - napisz i po sprawie, jak wyje to go remontuj jak masz czas hehe.
A sprawdź sobie na przykład czy liczbę zębów na kole talerzowym (jak wiesz co to) masz taką samą z przodu i z tyłu :D
LAND ROVER DISCOVERY II 4,0V8, UAZ 469

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Post autor: BENGI » śr lis 14, 2007 2:14 pm

Mi to na 99% wygląda na to, że masz różne przełożenia w mostach.
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » śr lis 14, 2007 2:31 pm

jak by miał różne przełożenia w mostach , to po dołaczeniu przodu odczuł by oporu ruchu , auto przemieszczało by się charakterystycznymi skokami, po czym w szybkim czasie nastąpiło by CHRUP...
człowiek mało precyzyjnie opowiada o objawach więc nawet przy dobrych chęciach trudno mu jakis konkret zapodać...
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » śr lis 14, 2007 4:46 pm

szary pisze:jak by miał różne przełożenia w mostach , to po dołaczeniu przodu odczuł by oporu ruchu , auto przemieszczało by się charakterystycznymi skokami, po czym w szybkim czasie nastąpiło by CHRUP...
człowiek mało precyzyjnie opowiada o objawach więc nawet przy dobrych chęciach trudno mu jakis konkret zapodać...
Zainteresowany już chyba tu nie zagląda... :wink:
Pozwolę sobie z kolegą się nie zgodzić. Mój UAZ miał w chwili zakupu różne przełożenia a ja nie więdząc o tym załączałem 4x4 i to nawet kiedyś na czarnym (krótki odcinek ale zawsze). Nie było żadnych skoków a jedyny objaw to opory toczenia i zablokowanie skrzyni rozdzielczej (naprężenia). Po jeździe do tylu dawała się rozpiąć.

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » śr lis 14, 2007 5:02 pm

skoro tak mówisz to widać tak bywa
sam raz uaza miałem z szybkim przełożeniem z tyłu heh - zajebiaszczo skakał
być może objaw uwarunkowany jest również wielkością różnic przełożeń pomiędzy dyframi... nie mówię nie, jednakże zawsze jest to rozpoznawalne na oko podczas próby asfaltowej.
zresztą po co się produkować skoro pacjent i tak tu nie zagląda heh
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » śr lis 14, 2007 5:26 pm

Ja miałem szybki most z przodu więc się "rozciągał" :lol:
Możliwe że przy szybkim z tyły zachowa się inaczej.

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » śr lis 14, 2007 5:43 pm

mozliwe :)21
ja sobie to przełożenie zostawiłem do dziś jako element poglądowy czyli - jak nie wolno robić hiee
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Post autor: BENGI » śr lis 14, 2007 8:23 pm

U nas chłpak w uazie miał wolniejszy przód i objeździł cały rajd, tylko narzekał na brak mocy.
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » śr lis 14, 2007 8:27 pm

:o

za chwilę okaże się że w dyfrach wcale nie musi być jednakowych przełożeń
:)23
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » śr lis 14, 2007 9:35 pm

BENGI pisze:U nas chłpak w uazie miał wolniejszy przód i objeździł cały rajd, tylko narzekał na brak mocy.
był moment, gdy z tyłu miałem afgana a z przodu zwykły ( 41 /8 )

i tez objechałem całą imprezę, ale na twardym nie ryzykowałem :lol:


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » sob lis 17, 2007 4:36 pm

pacjet zagląda, ale piszecie ze zle opisuje objawy, co mam jeszcze dodac?? jak cos jest nie jasne to pytac, ale z tego co piszecie to na 90% wydaje sie różne przelóżenie w mostach. dzieki wszystkim za twórczość, bedzie okazja to sie zrobi
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » sob lis 17, 2007 5:07 pm

sie nie spiesz - jak się widać powyżej - różnica przełożeń to mały szczegół :)21 :)21 :)21
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » sob lis 17, 2007 7:36 pm

ale w zasadzie to zastanawia mnie jeszcze jedno :roll: gdyby to były inne przełożenia w mostach to czy było by to słychać przy wyższych prędkosciach podczas jazdy z odłączonym przodem?? bo tu słychać powyżej 60km/h hałas, nie jest to wycie, ton dzwięku jest niski, nie jest to takie wycie jak most honkera :wink: bo te zazwyczaj "gwizdaja" przypomina bardziej huk
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » sob lis 17, 2007 7:48 pm

no co ty ...nie przejmuj się - tak ma być :)23
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » sob lis 17, 2007 7:53 pm

jak odłączysz przód to co ma do tego przełożenie - zastanów się nad sensownością pytania ??
Różnica przełożeń może być przyczyną niedomagań układu i powodować kolejne uszkodzenia objawiające się np. wyciem itp.
Dalsze rozważania bez sprawdzenia "na samochodzie" to tylko gdybanie :)3

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » pn lis 19, 2007 8:15 am

konrad1983nr1 pisze:..., nie jest to takie wycie jak most honkera :wink: bo te zazwyczaj "gwizdaja" ...
mosty honka nie wyją
wyje reduktor
:wink:

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » czw lis 22, 2007 7:07 pm

no i wszystko sie wyjasniło, komentarze typu "i tak sobie nie poradzisz" itp, takze te odnosnie braku czasu okazały się zbedne!! Usunięcie usterki w 50% zajeło mi 5 minut, właczając czas na znalezienie odpowiedniego klucza :lol: , okazało sie że sprzęgiełko jednego z kół nie było załączone, gdyby nie fakt ze sruba jest na niby torx ale z 8 ramionami zrobił bym to juz dawno, dzis dopiero znalazłem "coś" pasującego, problem usuniety w 50% gdyż podejzewam ze mogło być nie do konca wyłączone to sprzegielko, mogło je "podpiłowac, hałas jest i pewnie nawet po remoncie bedzie jakis tam bo "ten typ tak ma" dzieki za wszystkie odpowiedzi. :)2

p.s. co myslicie o sprzęgiełkach połautomatycznych?? wygodne są z pewnością, wystarczy przekręcic, ale czy trwałe, dadzą rade w zwykłym terenie?
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » czw lis 22, 2007 7:30 pm

konrad1983nr1 napisał:
..., nie jest to takie wycie jak most honkera bo te zazwyczaj "gwizdaja" ...


mosty honka nie wyją
wyje reduktor
wyją, wyją , a reduktory ładnie wybuchają :D
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » czw lis 22, 2007 7:32 pm

Nie wystepują w przyrodzie takowe sprzęgiełka
albo manualne albo automatyczne
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » czw lis 22, 2007 7:48 pm

no to chodzi mi o te manualne, ale juz znalazlem w archiwum odpowiedni post :lol:
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » czw lis 22, 2007 8:15 pm

gri74 pisze:
konrad1983nr1 napisał:
..., nie jest to takie wycie jak most honkera bo te zazwyczaj "gwizdaja" ...


mosty honka nie wyją
wyje reduktor
wyją, wyją , a reduktory ładnie wybuchają :D
no tak... znasz się :wink:

Awatar użytkownika
Gienek
 
 
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 20, 2005 6:26 am

Post autor: Gienek » ndz lis 25, 2007 10:16 am

Mam pytanie jakie narzędzia są potrzebne do takiej regulacji?

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw lis 29, 2007 4:28 pm

Gienek pisze:Mam pytanie jakie narzędzia są potrzebne do takiej regulacji?
.... warsztatowe :)21

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » pn kwie 28, 2008 5:58 pm

witam
temat wrócił ja bumerang;) teraz przy jezdzie na wyłaczonym przodzie, ale z zapietymi sprzegiełkami przy skrecie w prawo czuje opór, nagle cos przeskoczy i skreci, jak wlącze naped na przód to jest jeszcze gorzej, skret idzie opornie, bardzo cieżko> gdy sprzegiełka rozepne idzie jak ze wspomaganiem :)23 Co sie mogło zje....? półosie, przegłuby czy cos innego??
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości