ceramizer- coś czy g...??
Moderator: Student
- Michał(student)
-
- Posty: 135
- Rejestracja: wt mar 28, 2006 12:48 pm
- Lokalizacja: Klimontów
- Kontaktowanie:
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
tu chodzi o konstruktywne wyrobienie opinij i wyrobienie sobie obiektywnego zdania na temat poruszony
, takze fizyka sie kłania- gdzie jest akcja musi byc reakcja
, a motodoktor czy to do uaza czy do innego silnika to szkoda lac, lepiej wzisac i wyremontowac silnik, co prawda "pomaga" ale po użytkowaniu w bloku zostaje kuuupa syfu(nagar), jak nie chcesz remontowac to lepiej sprzedaj, a jak chcesz jezdzic to lepiej usunac usterke


UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Ja sie wcale nie obrazam, tylko podaje co widzialem na wlasne oczy i z instrukcji powaznych producentow.
W UAZie koles lal zamiast oleju motodoktory i silnik MB 280E przejechal 300km z drugim na holu, z dwoma obroconymi panewkami dojechal.
Motodoktorow bylo 7, a filtr oleju w postaci solidnej czarnej kluchy zostal wyciagniety
W UAZie koles lal zamiast oleju motodoktory i silnik MB 280E przejechal 300km z drugim na holu, z dwoma obroconymi panewkami dojechal.
Motodoktorow bylo 7, a filtr oleju w postaci solidnej czarnej kluchy zostal wyciagniety

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
wiec reasumując: jest sens zalac ceramizerem stary silnik S-21, w 28 letnim Uazie, który pracuje dobrze, kilka razy był przegżany, a czesto pracuje w gornym zakresie obrotów, użyty olej mineralny 15W-40, stwierdzone "branie" niewielkich ilosci, wskaznik cisnienia na zimnym ładnie pracuje tylko po rozgżaniu wskazówka sie rusza na 0,5- poniżej 1 dopiero powyżej jakis 3500obr/min???Ja sie wcale nie obrazam, tylko podaje co widzialem na wlasne oczy i z instrukcji powaznych producentow.
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
ceramizer 50zł i 5 minut roboty, s-21 uzywany w stanie niewiadomym 300-400 i cały dzien roboty, a smarowanie nie wiem czy sie zacznie swiecic, bo w S-21 jest jeden czujnik oleju podłączony do zegara, kontrolki wiec nie mam
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
a wogóle to Misiek popsułeś zabawe
myslałem ze głosy jednoznacznie stwierdza TAk lub NIE, a tu dupsko bo cześć sie smiała, cześc zachwalała i pojawiłeś sie Ty, zupełnie na nie
i w zasadzie to jestem w punkcie wyjscia bo dalej nie jestem przekonany ani przeciw ani za 



UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Jak umierajace s21 i koszt 50 zlotych to zalej i zobacz co sie bedzie dzialo, a pozniej odgrzeb temat i podziel sie wrazeniami.
Nie masz nic do stracenia, chyba ze robisz duze przebiegi...
Jak masz zukersa, to podejzewam ze nie i przedluzysz mu zywot, bo twoj problem lezy w panewkach, a nie na tulejach. Najwyzej wszystko umze razem
W naszych silnikach nie ma problemu bo do smarowania tulei, uzywa sie zupelnie innego oleju niz skrzynia korbowa
Nie masz nic do stracenia, chyba ze robisz duze przebiegi...
Jak masz zukersa, to podejzewam ze nie i przedluzysz mu zywot, bo twoj problem lezy w panewkach, a nie na tulejach. Najwyzej wszystko umze razem

W naszych silnikach nie ma problemu bo do smarowania tulei, uzywa sie zupelnie innego oleju niz skrzynia korbowa

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
misiek a co myślisz o tym środku??
http://allegro.pl/item292596731_super_x ... z_usa.html
lepszy bedzie od ceramizera czy nie??
http://allegro.pl/item292596731_super_x ... z_usa.html
lepszy bedzie od ceramizera czy nie??
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
a jak działa taka puszeczka?? zageszcza olej?? bo moj problem jest taki:
-lekkie spalanie oleju
-wycieki z pod uszczelek miski olejowej i zimeringów
ogólnie oleju ubywa około 1 litra na jakies 2,5 tys km
- cisnienie oleju: na zimnym zegar pokazuje 1 do 2, na ciepłym dopiero na wysokich obrotach rusza sie na max 1
- po odpaleniu na ziemi za rura zostaja sadze
pali na dotyk, spalania dawno nie sprawdzalem, płynu chłodniczego nie bierze, luzy zaworów można by juz zkorygować, jako że silnik w terenie pracuje w zakresie średnich i wysokich obrotow, chce coś dodać żeby przedłużyc jego żywotność i zmniejszyć ryzyko awarii
-lekkie spalanie oleju
-wycieki z pod uszczelek miski olejowej i zimeringów
ogólnie oleju ubywa około 1 litra na jakies 2,5 tys km
- cisnienie oleju: na zimnym zegar pokazuje 1 do 2, na ciepłym dopiero na wysokich obrotach rusza sie na max 1
- po odpaleniu na ziemi za rura zostaja sadze
pali na dotyk, spalania dawno nie sprawdzalem, płynu chłodniczego nie bierze, luzy zaworów można by juz zkorygować, jako że silnik w terenie pracuje w zakresie średnich i wysokich obrotow, chce coś dodać żeby przedłużyc jego żywotność i zmniejszyć ryzyko awarii
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Nalej dobry olej mineralny i sprawdz co sie dzieje, tego zazilajzeru zawsze zdazysz nalac.
Dobry olej zachowuje gestosc przy wyzszych temperaturach, jakie masz na gazie. Gaz powoduje tez szybsza utrate tych wartosci, choc nie powinien, ale w peloponezie tak bylo.
Na BMW E30 wyprobowalem ze na Castrol GTX3 chodzil duzo ciszej.
Dobry jest tez ELF Sporti.
Jak Lotos, to mozesz lac od razu
Dobry olej zachowuje gestosc przy wyzszych temperaturach, jakie masz na gazie. Gaz powoduje tez szybsza utrate tych wartosci, choc nie powinien, ale w peloponezie tak bylo.
Na BMW E30 wyprobowalem ze na Castrol GTX3 chodzil duzo ciszej.
Dobry jest tez ELF Sporti.
Jak Lotos, to mozesz lac od razu

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
blok był szlifowany bo rozpadł się tłok.. ten polonez jechał w okolicach 200km/h i przyśpieszał do setki w okolicach 10 sekund, więc był skazany na wybuchMisiek Cypr pisze:
A blok Poloneza, jest przykladem zatarcia, bo inaczej po co szlifowac?


Daj mi siłę do walki z czym walczyć mogę i rozum, żebym nie walczył z czym walczyć nie powinienem...
Witam Panów. Mnie się wydaje, że w tych ceramizerach chodzi o to, żeby zamiast filmu olejowego wytworzyc warstwę ceramiczną i co do tego jesteśmy raczej zgodni. Fakt, ze po takiej śliskiej warstwie olej spłynie szybciej. Tylko że chodzi w tym o to, że warstwa ceramiczna tworzy się na tłoku, pierścieniach i cylindrze. Ceramika ma bardzo mały współczynnik tarcia i w pierwszej chwili gdy silnik zaskoczył ta mikrowarstwa chroni przed tarciem metalu o metal. Tylko pozostaje pytanie - czy to rzeczywiście działa i czy czasem nie jest tak, ze te mikrocząsteczki ceramiki nie doprowadzają do szybszego zużywania się silnika (coś jak mikroopiłki czy kurz). tak naprawdę trzeba byłoby nalac taki specyfik do nowego silnika i testowac. A wszystkie testy przeprowadzane są na autach które kosztują max. 20.000zł jak mozna zauważyc. Natomiast są faktycznie środki które powodują "oblepianie" zużytych elementów i częściowo przywracają sprawnośc. tyle ze to działa na zasadzie tworzenia się zwykłego nagaru i ma to bardzo ujemny wpływ na pracę silnika. Rzeczywiście - to działa gdy się chce kogoś oszukac przy sprzedaży. Wyszedł też taki ruski specyfik Modyfikator +. To znowu ma po prostu utwardzac powierzchnie metalu - coś jak azotowanie. Wydaje się, ze jest to jeszcze najbardziej sensowne i logiczne - o ile rzeczywiście działa.
Właśnie ten specyfik niedawno reklamowali na turbawce i robili testy na silnikach złomowanych meroli.Tylko cena jest zaporowa-150zł.Osobiście kiedyś używałem środka Xado do regeneracji łożyska piasty z bardzo dobrym skutkiem.Wytrzymało niecały rok ale auto mogło jeżdzić i poczekać na możliwość wymiany.skyrafal pisze:Wyszedł też taki ruski specyfik Modyfikator +. To znowu ma po prostu utwardzac powierzchnie metalu - coś jak azotowanie. Wydaje się, ze jest to jeszcze najbardziej sensowne i logiczne - o ile rzeczywiście działa.
Re: ceramizer- coś czy g...??
.....zrobiła jak tam w instrukcji było tego ceramizera i przejechali BEZ OLEJU W SILNIKU :o 500km i nic sie nei działo, kontrolka smarowania sie nie swieciła, temp była w normie,
Używał tego ktoś?? Jakieś opinie, komentarze??[/quote]
...a czy wiesz Kolego, że czynnikiem zamykającym obwód czujnika ciśnienia oleju jest właśnie olej...? Tę kontrolkę oleju to ci kolesie po prostu odłączyli albo się spaliła... Nie ma cudów...
Dobrze opisał sprawę kolega Misiek Cypr...
A jeśli chodzi o usprawnienia silnika...zobaczcie sobie stronę firmy digitech - moduły zapłonowe - to jest fajny temat i nieskomlikowany... zapłon tranzystorowy...
pozdrowienia - Jakub
Używał tego ktoś?? Jakieś opinie, komentarze??[/quote]
...a czy wiesz Kolego, że czynnikiem zamykającym obwód czujnika ciśnienia oleju jest właśnie olej...? Tę kontrolkę oleju to ci kolesie po prostu odłączyli albo się spaliła... Nie ma cudów...
Dobrze opisał sprawę kolega Misiek Cypr...
A jeśli chodzi o usprawnienia silnika...zobaczcie sobie stronę firmy digitech - moduły zapłonowe - to jest fajny temat i nieskomlikowany... zapłon tranzystorowy...
pozdrowienia - Jakub
Re: ceramizer- coś czy g...??
Znalazłem coś takiego:
Dwusiarczek molibdenu - Molykote Z od 2007 roku pod nazwą
D-1000 Additive, zamiennie Molykote Microsize lub Molykote A (Roztwór dwusiarczku molibdenu w oleju mineralnym.)
* Dwusiarczek molibdenu Molykote to stały środek smarny w postaci proszku wysoko rafinowany i oczyszczony.
Znaczenie redukuje zużycie, poprzez zmniejszenie tarcia wydłużając tym samym żywotność poszczególnych elementów urządzeń.
Efektywnie smaruje wszelkie powierzchnie metalowe narażone na działanie różnego rodzaju ostre warunki środowiskowe np.: pary połączeń typu metal/metal przy ekstremalnych obciążeniach i niskich prędkościach lub pary połączeń metal/plastik przy niskich obciążenia i niskich do średnich prędkościach.
* Zastosowanie - Powlekanie metalowych powierzchni ciernych, których nie można efektywnie smarować olejem lub smarem z powodu wysokich obciążeń, małej prędkości lub niekorzystnych wpływów środowiska.
* Cechy - Redukcja tarcia i zużycia; Odporny na utlenianie się; Doskonała adhezja na powierzchniach metalowych; Ekstremalnie wysoka odporność na naciski; Szeroki zakres temperatur roboczych; Odporny na utlenianie i ekstremalne ciśnienia.
* Skład - Dwusiarczek molibdenu.
* Zakres temperatur - Od -185 do +450°C
Jako dodatek do silników i wysokoobciążonych przekładni zębatych, może być stosowany produkt MOLYKOTE A (Roztwór dwusiarczku molibdenu w oleju mineralnym.). Wspomaga proces docierania, zwiększa możliwości obciążeniowe par ciernych, redukuje tarcie i ścieranie powierzchni szczególnie w czasie startów, redukuje hałas, zapewnia awaryjne smarowanie w krytycznych sytuacjach, powstrzymuje proces pitingu kół zębatych.
Czy o taki ceramizer chodzi?
Dwusiarczek molibdenu - Molykote Z od 2007 roku pod nazwą
D-1000 Additive, zamiennie Molykote Microsize lub Molykote A (Roztwór dwusiarczku molibdenu w oleju mineralnym.)
* Dwusiarczek molibdenu Molykote to stały środek smarny w postaci proszku wysoko rafinowany i oczyszczony.
Znaczenie redukuje zużycie, poprzez zmniejszenie tarcia wydłużając tym samym żywotność poszczególnych elementów urządzeń.
Efektywnie smaruje wszelkie powierzchnie metalowe narażone na działanie różnego rodzaju ostre warunki środowiskowe np.: pary połączeń typu metal/metal przy ekstremalnych obciążeniach i niskich prędkościach lub pary połączeń metal/plastik przy niskich obciążenia i niskich do średnich prędkościach.
* Zastosowanie - Powlekanie metalowych powierzchni ciernych, których nie można efektywnie smarować olejem lub smarem z powodu wysokich obciążeń, małej prędkości lub niekorzystnych wpływów środowiska.
* Cechy - Redukcja tarcia i zużycia; Odporny na utlenianie się; Doskonała adhezja na powierzchniach metalowych; Ekstremalnie wysoka odporność na naciski; Szeroki zakres temperatur roboczych; Odporny na utlenianie i ekstremalne ciśnienia.
* Skład - Dwusiarczek molibdenu.
* Zakres temperatur - Od -185 do +450°C
Jako dodatek do silników i wysokoobciążonych przekładni zębatych, może być stosowany produkt MOLYKOTE A (Roztwór dwusiarczku molibdenu w oleju mineralnym.). Wspomaga proces docierania, zwiększa możliwości obciążeniowe par ciernych, redukuje tarcie i ścieranie powierzchni szczególnie w czasie startów, redukuje hałas, zapewnia awaryjne smarowanie w krytycznych sytuacjach, powstrzymuje proces pitingu kół zębatych.
Czy o taki ceramizer chodzi?
Władek - Kraków
Re:
http://www.modifikator.pl/informacje.htmlcarinus pisze:Właśnie ten specyfik niedawno reklamowali na turbawce i robili testy na silnikach złomowanych meroli.Tylko cena jest zaporowa-150zł.Osobiście kiedyś używałem środka Xado do regeneracji łożyska piasty z bardzo dobrym skutkiem.Wytrzymało niecały rok ale auto mogło jeżdzić i poczekać na możliwość wymiany.skyrafal pisze:Wyszedł też taki ruski specyfik Modyfikator +. To znowu ma po prostu utwardzac powierzchnie metalu - coś jak azotowanie. Wydaje się, ze jest to jeszcze najbardziej sensowne i logiczne - o ile rzeczywiście działa.

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re:
Jak masz jeszcze trochę do wymiany oleju tak (1000-2000km) to spróbuj xeramic.konrad1983nr1 pisze:do oporu, ile sie dateraz bede zmieniał filtr i olej wiec jak znalazł cos bedzie mozna dolac
Na swoim osobiscie sprawdziłem i nic się złego nie wydarzyło a trochę jakby uciszył się.
Srodek właśnie służy do zalania i pojeżdżenia trochę przed wymianą filtru i jak pojeździsz na nim dłużej to nic się nie stanie. W innych ceramizerach jak poczytasz to należy zalać środek odpalić silnik przemieszać to wszystko i natychmiast zlać z wymianą filtru i oleju.
Troche to mało czasu na to zeby środek dotarł tam gdzie należy tak mi sie przynajmniej wydaje.
Masz go tutaj
http://www.allegro.pl/item521264710_xer ... od_ss.html
Doszło do tego, że dalej już nie może.
exEX
exEX
Re: ceramizer- coś czy g...??
Jak mój kumpel dolał sobie ceramizera do opla to zamiast polepszyć sobie narobil wydatków, silnik dostał wycieków (a nie ciekł) a mocy jak nie było nie ma dalej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość