Silnik Wołgi i odpalanie zimą na gazie

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » pn gru 24, 2007 12:00 am

zax pisze:Co sie śmiejesz? :D
Jak długi gwint to głębiej wchodzą, nie?
sure :lol:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Lorado » pn gru 24, 2007 6:20 am

Witam. Dla wiadomości kol.Sebastiana-pompy UAZ i GAZ24 nie są takie same zresztą jak wiele innych elementów tych silników w tym również wałek rozrządu o czym kolega powinien wiedzieć.Akurat zax posiada dół od GAZ 24 i taką też pompę.Jest to słynny wytwór pt.UAZOWOŁGA.Chociaż do końca nie jest to takie pewne bo górę ma od GAZ 21 a to znowu co innego.Pompę proponowałem w dobrej wierze, kol.zax nie skorzystał bo swoją ma dobrą.Na temat świec też pisałem do niego na PW.

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » pn gru 24, 2007 8:07 am

Kolego nie pouczaj tu nikogo i bredni o Uazo-wołdze nie wypisuj :)
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Lorado » pn gru 24, 2007 9:20 am

Tak naprawdę kol.Bartman to chyba nie miałeś okazji zapoznać się dokładnie z tematem UAZOWOŁGA.dla informacji powiem tylko tyle że temat był juz przerabiany ok 20 lat temu i chyba nie ma żadnych tajemnic.Nie mam teraz czasu na szczegóły ale może kiedyś ten temat znowu się pojawi.Wesołych Świąt.

zax

Post autor: zax » pn gru 24, 2007 9:46 am

Uwaga, żeby nie było. Ja mam odwrotnośc UAZoWołgi.
W uazowołga ma dół UAZa z większym kołem zamachowym, oraz głowicę wołgi z okrągłymi kolektorami i lepiej działającymi zaworami dla większej mocy. Razem daje to większą moc i moment obrotowy. Ja mam niestety odwrotność bo tylko taki silnik był.
Ale mam tu też głowicę ze starej mojej wołgi GAZ24, ale niekompletną - bez sprężyn, i całej reszty góry - musiałbym ją pewno wyremontować, potem przekładka głowic - nie wiem czy to opłacalne.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » pn gru 24, 2007 10:23 am

ZAX dla uściślenia ty masz GAZ24 z głowicą GAZ21.
I tyle :lol: A teraz idź mamie pomóż w kuchni :lol: :lol:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

zax

Post autor: zax » pn gru 24, 2007 11:17 am

Nie ma co :wink:
Czekam na śnieg, co by sobie pojeździć futrzakiem :roll:

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » wt gru 25, 2007 8:15 am

Ja kiedys z braku świec i kasy, podbierałem ojcu świece z długim gwintem i wkręcałem do motoroweru :lol: oczywiście uprzednio zalładjąc kilka odpowiednuch podkłeadek wyjętych z innych świec. Może i do do swojego masz tak samo wkręcone
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » wt gru 25, 2007 2:21 pm

zax pisze:Co sie śmiejesz? :D
Jak długi gwint to głębiej wchodzą, nie?
Zax, jasne że głębiej wchodzą, ale skoro nie są kolizyjne za pierwszym podejściem tłoka do góry, nie są kolizyjne nigdy.
Problem leży w czym innym - na wystającym do wnętrza komory spalania gwincie świecy odkładają się produkty spalania (nawet przy idealnej mieszance i doskonałym stanie pierścieni). Jak spróbujesz wykręcić taką świecę, po dłuższym okresie użytkowania, nagromadzone w nieużywanej części gwintu świecy twarde złogi, rozpierdolą Ci gwint w głowicy i nie będziesz miał w co wkręcić następnej świecy...

Wybór Twój.

zax

Post autor: zax » wt gru 25, 2007 3:27 pm

Aha i wszystko jasne :)1
Dzięki Sebastian!

PS. Aron dziś znów zdecydował, że nie jedzie... :roll:
Po przełączeniu na 0 - czyli bez paliwa zaczął gadać! Ale oczywiście nie odpalił tylko co jakiś czas zagadywał - przełączanie na gaz w dowolnym momencie jedynie uciszało gadanie. Nie wiem o co chodzi, ale prawdopodobnie należałoby skręcić mieszankę lpg.

Pozdrawiam i wesołych świąt życzę.

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: BROWAR_PL » wt gru 25, 2007 6:23 pm

Ja swojego uaza odpalam tak: leje mu troche paliwa prosto do gaźnika, zaciągam ssanie, uaz zapala za pierwszym razem, zwalniam ssanie i przełączam na gaz w czasie gdy silnik cały czas pracuje.

zax

Post autor: zax » wt gru 25, 2007 6:28 pm

Pedał gazu podczas odpalania na benzynie wciśnięty, czy nie?
Bo taka metoda jak napisałeś może u mnie zadziałać...

zax

Post autor: zax » śr gru 26, 2007 10:33 am

No dobra. Sprawdzone, odpalone :)
Wlać ok setke benzyny, założyć filtr powietrza, wyciągnąć ssanie, i bez gazu odpalać. Po sekundzie kliknąć LPG i pali :)2
Dzięki.

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: BROWAR_PL » śr gru 26, 2007 10:34 am

nie po prostu zaciągnięte ssanie, po odpaleniu silnik pracuje chwilkę wtedy go przełączam na gaz.

zax

Post autor: zax » śr gru 26, 2007 10:49 am

A też nie masz zbiorników benzyny? Metoda dobra, bo skuteczna, ale czy aby wygodna... :roll:

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: BROWAR_PL » czw gru 27, 2007 9:27 am

Też nie mam :) ale to zrobił poprzedni właściciel, ja tylko wzmacniałem progi, tylko że w zeszłej zimy dopalał bez problemu na gazie, myśleę że jak się rozchodzi to też powinien odpalać bez problemu.

Awatar użytkownika
Żuczek
 
 
Posty: 215
Rejestracja: pn maja 12, 2003 10:25 am
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: Żuczek » czw gru 27, 2007 11:15 am

U mie problemy z zapalaniem skończyły się po wymianie całego zapłonu na elektroniczny...
Gaz- Designed for Żuczek

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » czw gru 27, 2007 11:25 am

Lorado pisze:Witam. Dla wiadomości kol.Sebastiana-pompy UAZ i GAZ24 nie są takie same zresztą jak wiele innych elementów tych silników w tym również wałek rozrządu o czym kolega powinien wiedzieć.Akurat zax posiada dół od GAZ 24 i taką też pompę.Jest to słynny wytwór pt.UAZOWOŁGA.Chociaż do końca nie jest to takie pewne bo górę ma od GAZ 21 a to znowu co innego.Pompę proponowałem w dobrej wierze, kol.zax nie skorzystał bo swoją ma dobrą.Na temat świec też pisałem do niego na PW.
Po pierwsze - swoich kolegów kojarzę z twarzy, imienia i/lub ksywy i tym podobnych - a ciebie - niespecjalne.

Po drugie - z przyjemnością zapoznam się z rzetelną informacją na temat różnic pomiędzy pompami paliwa UAZ i GAZ 24, jak również wałkami rozrządu.
Dowiem się też w końcu może, czym jest ów słynny wytwór pt UAZOWOŁGA - jak widzę - bazuje na bloku GAZ 24. A czy ty, geniuszu, wiesz w ogóle, czym się te bloki (GAZ 24, GAZ 21, UAZ, GAZ 2410) odróżniają? A wiesz, ile typów bloków stosowanych było na przestrzeni produkcji samego tylko UAZ-a? A ile typów wałów korbowych występowało - i czy były ze sobą zamienne?
A tłoki? Takie same wszędzie, czy inne? a jak inne, to czy waga taka sama, czy inna?
A pierścienie?
A zawory?
A pompy wodne?
A głowice? Ile typów? Ile odmian każdego typu?

zax

Post autor: zax » czw gru 27, 2007 11:33 am

UAZOWOŁGA
Doł GAZ 21 od UAZa. Filtr oleju standardowy w puszce wkręcany w blok od strony pasażera.
Głowica GAZ 24 lub 2410 - zaokrąglone kolektory dolotowe i wydechowe przy czym dolot podzielony na 4 a nie na 2 jak w przypadku gaz 21.
Gaźnik 2 gardzielowy.

Mój silnik:
Dół GAZ 24 z filtrem w aluminiowej puszce po stronie kierowcy.
Głowica GAZ 21 z prostokątnymi kolektorami i gaźnikiem jednogardzielowym.

Ale mam blok głowicy (niestety bez sprężyn i tych pozostałych bajerów) od GAZ 24 (nie wiem który rodzaj, ale to będzie z lat 80tych) i gaźnik K-126G więc mógłbym sobie zrobić pełnoprawną wołgę, ale nie za bardzo mi się chce.

Niestety różnic w wałkach nie znam. Prawdopodobnie pomp paliwowych są ze 3 rodzaje. Sam spotkałem tylko jeden.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość