brak smarowania:(

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » śr sty 23, 2008 3:20 pm

Chodziło o to aby sprawdzić czy ta płetwa napędza pompe
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Olin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt lis 13, 2007 10:44 am
Lokalizacja: Toruń

witam

Post autor: Olin » śr sty 23, 2008 7:03 pm

silnik stal od maja zeszlego roku ale ze starym olejem, przy wyciaganiu go z poprzedniego uaza spadl nam pionowo w dol na glebe (mieka ziemia) bo mostu juz nie mial :D jesli mialoby to jakis zwiazek :P

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » śr sty 23, 2008 7:05 pm

Jak miska cała to powinno być OK :)
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » śr sty 23, 2008 7:13 pm

olin coś Ci zacytuje
"Siedzisz na tym jeb.. forum jak by to miało pomóc w zmartwychwstaniu tego rzęcha."
:)21
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Lorado » śr sty 23, 2008 8:09 pm

Witam kolegów.Posłuchajcie mojej rady.Wykręć czujnik ciśnienia oleju,wykręć świece (lżej będzie się obracał) i zakręć rozrusznikiem nawet kilka razy.Jeżeli rzygnie olejem to na bank jest ciśnienie.Pompa oleju się obraca jeżeli silnik pali.Zostaje jeszcze filtr oleju,niektóre filtry mają wewnątrz zaworki zwrotne a te raz na 100lat nawalają i objaw taki że brak ciśnienia(miałem coś takiego w S21) wymiana filtra (10, zł).Panewki bym wykluczył ponieważ panewka bez oleju stuka i trudno tego nie zauważyć szczególnie na średnich obrotach bez obciążenia.Na rozbieranie miski i całej reszty zawsze przyjdzie czas.Takie sprawdzenia należy dokonać w miejscu jak najbliżej pompy czyli czujnik,filtr.One są w głównym kanale olejowym.Zyczę powodzenia w lokalizacjii usterki.

Olin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt lis 13, 2007 10:44 am
Lokalizacja: Toruń

Leonardo

Post autor: Olin » czw sty 24, 2008 2:43 pm

Leonardo jezeli chodzi o filtr to wstawilem nowy...bo jak olej nowy to filtr tez by wypadalo :D wkoncu to tylko 13zl 8) wiec raczej filtr odpada :-?

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » czw sty 24, 2008 3:00 pm

Sprawdzałeś z tą wiertarką??
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » czw sty 24, 2008 3:34 pm

tomek nie zmuszaj mnie do kasztanów :)21
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Olin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt lis 13, 2007 10:44 am
Lokalizacja: Toruń

dłubanie

Post autor: Olin » sob sty 26, 2008 11:48 am

Wiec dzis majaac chwile wolnego (wszak jest sesja:) podlubalem troche w silniku w nastepujacy sposob:
1.odkrecilem czujnik oleju i odpalilem silnik na moment (20sek) - olej nie sikal z otworu :-?
2.za rada szanownych Kolegow zdjalem aparat i uzylem wiertarki ale cos bylo nie tak bo wiertarka miala duze problemy zeby sie krecic 8)
3.odkrecilem swiece (mniejsze opory) tez nic z wiertarka nie wyszlo.
4.zamiast wiertarki w stanie wkur...zakrecilem silnikiem-olej nie siknal
5.odkrecilem podstawe aparatu no i okazalo sie ze nie ma pletwy-plaskownika (ułamane przy samej podstawie)
6.wstawilem inna podstawe z pletwa i plaskownikiem (niby wszystko wlazlo na swoje miejsce)-zakrecilem silnikiem-olej nie siknal wiec znowu sie :oops: :x ze tak powiem wkur...
Wnioski i obawy:
1.ulamana pletwa jest gdzies w silniku albo siedzi w tulejce (tam gdzie zreszta powinna byc ale nie ulamana)
2.pompa olejowa nie dziala wiec dlatego nie ma cisnienia
3.powod nie dzialania pompy blizej nie znany ale chyba bez sciagania miski olejowej sie nie da :( a ja nie lubie tlustego oleju :D
Prosze o sugestie i jak ktos ma jakas lekture :)1
Pozdrawiam Olo

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » sob sty 26, 2008 11:55 am

a pletwe trzeba oprocz tego trafic na pompe w odpowiednie miejsce i niema leko wtedy....
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » sob sty 26, 2008 12:03 pm

Odpalany trzy razy po 20 sek bez smarowania :o

szykuj się raczej na remont silnika :lol:

dla informacji :

silnik jeepa 4,0 chodził bez smarowania na ful obrotach nie całą minutę , aż mu korba bokiem wyszła .


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » sob sty 26, 2008 12:45 pm

Kto się dał na takie eksperymenty :o



Olin jeżeli płetwa jest ułamana tak czy siak musisz ją wydostać z silnika

Pompe z tego co się orientuje da sie sprawdzić ręcznie czy wogóle daje ciśnienie. 8)
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: dłubanie

Post autor: Rafał D » sob sty 26, 2008 8:33 pm

Olin pisze: 2.za rada szanownych Kolegow zdjalem aparat i uzylem wiertarki ale cos bylo nie tak bo wiertarka miala duze problemy zeby sie krecic 8)
Z opisu wnioskuję że kolega wiertarkę zapodał w miejsce aparatu zapłonowego (do jego podstawy). To się zakręcić nie da bo napęd podstawy jest połączony z wałkiem rozrządu i trzebaby napędzić w ten sposób cały silnik :)21

Olin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt lis 13, 2007 10:44 am
Lokalizacja: Toruń

witam

Post autor: Olin » sob sty 26, 2008 9:31 pm

wiec dobrze po zdjeciu podstawy aparatu w dziurze widze tulejke (rurke) w ktora wchodzi pletwa-plaskownik i co dalej mam tam wlozyc wiertlo i krecic? jak gleboko je wsadzic jezeli wogole ma to byc wiertlo? :roll:
Pozdro olin

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » sob sty 26, 2008 9:52 pm

Jeśli już to trzeba by wiertło do drewna dopasować zamiast płetwy.
Z moich doświadczeń wolałbym wybrać inną metodę - zrzucić miskę olejową i wyciągnąć pompę (jak wyjąłeś już napęd pompy i aparatu z bloku to i tak czeka cię ustawienie tego aby złapać położenie zapłonu). Może masz zapchany smok - stary silnik może mieć w środku różne śmieci, np kawałki silikonów po różnych "domowych" naprawach.

Jak masz UAZa to musisz polubić smary, brudy i inne samochodowe płyny ustrojowe :)20 :)20 :)20

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Re: dłubanie

Post autor: tomek4x4 » ndz sty 27, 2008 3:15 pm

Rafał D pisze:
Olin pisze: 2.za rada szanownych Kolegow zdjalem aparat i uzylem wiertarki ale cos bylo nie tak bo wiertarka miala duze problemy zeby sie krecic 8)
Z opisu wnioskuję że kolega wiertarkę zapodał w miejsce aparatu zapłonowego (do jego podstawy). To się zakręcić nie da bo napęd podstawy jest połączony z wałkiem rozrządu i trzebaby napędzić w ten sposób cały silnik :)21


Ciekawe czy kolega ''Olin'' wie jeszcze o tym że wiertarka w czasie kręcenia musi mieć lewe obroty?
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » ndz sty 27, 2008 3:25 pm

no to jest chyba oczywiste :)21
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Olin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt lis 13, 2007 10:44 am
Lokalizacja: Toruń

mechanikem nie jestem

Post autor: Olin » ndz sty 27, 2008 6:21 pm

Witam
mechanikem nie jestem raczej k... humanista :D
ale powoli sie ucze 8) w rozne sposoby takie tez :)1
o tym ze w lewo to wiem :)
zalezy mi jeszcze na tym zeby wiedziec jak po zdjeciu miski olejowej, spawdzic czy dziala pompa no i jak ja pozniej ustawic wzgledem pletwy, bo i tak musze miske zwalic zeby ten kawalek pletwy wyjac :-?
Pozdro Olin

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » ndz sty 27, 2008 7:05 pm

Niech ktoś zakręci silnikiem (najlepiej korbą) a Ty sprzwdzisz ręką albo jak będziesz miał dobre światło to zobaczysz czy sie kręci ta końcówka. 8)



Jest tylko jedna możliwość włożenia tej płetwy 8)
GyGy 5479591

Uaz 469 B

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » ndz sty 27, 2008 7:14 pm

Ja się na tym nie znam :D ale bredzicie :)3 są procedury które należy wdrożyć np. nie sika się pod wiatr :)20
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

zax

Post autor: zax » ndz sty 27, 2008 9:45 pm

Z doświadczenia powiem, że silnik niesmarowany z powodu zatkanego kanału olejowego chodzi jeszcze dość długo. Nasila się tylko klepanie i bardzo powoli spada moc :lol:
U mnie wskaźnik analogowy wskazywałnadal jakieś smarowanie, ale kontrolka smarowania (a więc poniżej 0,5atm) ciągle się świeciła.
Z wyglądu to wyszło na to, ze zatkał się kanalik przy 3ciej panewce i się zatarła... :)3
Ale u Ciebie jeśli po wykręceniu czujnika nic nie wyleciało to tak jak wszyscy mówią - wina pompki. Co do płetwy to musiałby mieć ogromny przebieg ten silnik, bo po rozebraniu silnika pompa oleju była cała w jakimś gęstym syfie, ale akurat płetwa wyglądała ok... :roll:

Olin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt lis 13, 2007 10:44 am
Lokalizacja: Toruń

cd historii

Post autor: Olin » pt lut 08, 2008 1:46 pm

Witam
po zdanej sesji zabralem sie za dzialanie tematu:)
zdjalem miske olejowa wyciagnalem z niej pletwe i pare innych rzeczy:)
wsadzilem podstawe aparatu i pletwe na swoje miejsca, pompa olejowa z zewnatrz wygladala ok smok tez :D , przykrecilem miske olejowa wlalem olej, zalozylem aparat...no i autko mi nie chce odpalic... nie wiem czemu bo wczesniej odpalalo :cry:
prosze o sugestie

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » pt lut 08, 2008 2:07 pm

:o
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » pt lut 08, 2008 3:25 pm

Pewnie poprzestawiałeś zapłon.

Sprawdź perzy kręceniu korbą czy olej leci.

Inaczej załatwisz ten biedny silnik 8)
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Olin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt lis 13, 2007 10:44 am
Lokalizacja: Toruń

zaplon

Post autor: Olin » pt lut 08, 2008 3:50 pm

No dobra odkrece czujnik cisnienia oleju zakrece korba i sprawdze czy poplynie a jak teraz ustawic ten zaplon????

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość