brak smarowania:(
Moderator: Student
- gÓral świętokrzyski
- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
- Kontaktowanie:
Witam kolegów.Posłuchajcie mojej rady.Wykręć czujnik ciśnienia oleju,wykręć świece (lżej będzie się obracał) i zakręć rozrusznikiem nawet kilka razy.Jeżeli rzygnie olejem to na bank jest ciśnienie.Pompa oleju się obraca jeżeli silnik pali.Zostaje jeszcze filtr oleju,niektóre filtry mają wewnątrz zaworki zwrotne a te raz na 100lat nawalają i objaw taki że brak ciśnienia(miałem coś takiego w S21) wymiana filtra (10, zł).Panewki bym wykluczył ponieważ panewka bez oleju stuka i trudno tego nie zauważyć szczególnie na średnich obrotach bez obciążenia.Na rozbieranie miski i całej reszty zawsze przyjdzie czas.Takie sprawdzenia należy dokonać w miejscu jak najbliżej pompy czyli czujnik,filtr.One są w głównym kanale olejowym.Zyczę powodzenia w lokalizacjii usterki.
- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
dłubanie
Wiec dzis majaac chwile wolnego (wszak jest sesja:) podlubalem troche w silniku w nastepujacy sposob:
1.odkrecilem czujnik oleju i odpalilem silnik na moment (20sek) - olej nie sikal z otworu
2.za rada szanownych Kolegow zdjalem aparat i uzylem wiertarki ale cos bylo nie tak bo wiertarka miala duze problemy zeby sie krecic
3.odkrecilem swiece (mniejsze opory) tez nic z wiertarka nie wyszlo.
4.zamiast wiertarki w stanie wkur...zakrecilem silnikiem-olej nie siknal
5.odkrecilem podstawe aparatu no i okazalo sie ze nie ma pletwy-plaskownika (ułamane przy samej podstawie)
6.wstawilem inna podstawe z pletwa i plaskownikiem (niby wszystko wlazlo na swoje miejsce)-zakrecilem silnikiem-olej nie siknal wiec znowu sie
ze tak powiem wkur...
Wnioski i obawy:
1.ulamana pletwa jest gdzies w silniku albo siedzi w tulejce (tam gdzie zreszta powinna byc ale nie ulamana)
2.pompa olejowa nie dziala wiec dlatego nie ma cisnienia
3.powod nie dzialania pompy blizej nie znany ale chyba bez sciagania miski olejowej sie nie da
a ja nie lubie tlustego oleju
Prosze o sugestie i jak ktos ma jakas lekture
Pozdrawiam Olo
1.odkrecilem czujnik oleju i odpalilem silnik na moment (20sek) - olej nie sikal z otworu

2.za rada szanownych Kolegow zdjalem aparat i uzylem wiertarki ale cos bylo nie tak bo wiertarka miala duze problemy zeby sie krecic

3.odkrecilem swiece (mniejsze opory) tez nic z wiertarka nie wyszlo.
4.zamiast wiertarki w stanie wkur...zakrecilem silnikiem-olej nie siknal
5.odkrecilem podstawe aparatu no i okazalo sie ze nie ma pletwy-plaskownika (ułamane przy samej podstawie)
6.wstawilem inna podstawe z pletwa i plaskownikiem (niby wszystko wlazlo na swoje miejsce)-zakrecilem silnikiem-olej nie siknal wiec znowu sie


Wnioski i obawy:
1.ulamana pletwa jest gdzies w silniku albo siedzi w tulejce (tam gdzie zreszta powinna byc ale nie ulamana)
2.pompa olejowa nie dziala wiec dlatego nie ma cisnienia
3.powod nie dzialania pompy blizej nie znany ale chyba bez sciagania miski olejowej sie nie da


Prosze o sugestie i jak ktos ma jakas lekture

Pozdrawiam Olo
Re: dłubanie
Z opisu wnioskuję że kolega wiertarkę zapodał w miejsce aparatu zapłonowego (do jego podstawy). To się zakręcić nie da bo napęd podstawy jest połączony z wałkiem rozrządu i trzebaby napędzić w ten sposób cały silnikOlin pisze: 2.za rada szanownych Kolegow zdjalem aparat i uzylem wiertarki ale cos bylo nie tak bo wiertarka miala duze problemy zeby sie krecic![]()

witam
wiec dobrze po zdjeciu podstawy aparatu w dziurze widze tulejke (rurke) w ktora wchodzi pletwa-plaskownik i co dalej mam tam wlozyc wiertlo i krecic? jak gleboko je wsadzic jezeli wogole ma to byc wiertlo?
Pozdro olin

Pozdro olin
Jeśli już to trzeba by wiertło do drewna dopasować zamiast płetwy.
Z moich doświadczeń wolałbym wybrać inną metodę - zrzucić miskę olejową i wyciągnąć pompę (jak wyjąłeś już napęd pompy i aparatu z bloku to i tak czeka cię ustawienie tego aby złapać położenie zapłonu). Może masz zapchany smok - stary silnik może mieć w środku różne śmieci, np kawałki silikonów po różnych "domowych" naprawach.
Jak masz UAZa to musisz polubić smary, brudy i inne samochodowe płyny ustrojowe

Z moich doświadczeń wolałbym wybrać inną metodę - zrzucić miskę olejową i wyciągnąć pompę (jak wyjąłeś już napęd pompy i aparatu z bloku to i tak czeka cię ustawienie tego aby złapać położenie zapłonu). Może masz zapchany smok - stary silnik może mieć w środku różne śmieci, np kawałki silikonów po różnych "domowych" naprawach.
Jak masz UAZa to musisz polubić smary, brudy i inne samochodowe płyny ustrojowe



Re: dłubanie
Rafał D pisze:Z opisu wnioskuję że kolega wiertarkę zapodał w miejsce aparatu zapłonowego (do jego podstawy). To się zakręcić nie da bo napęd podstawy jest połączony z wałkiem rozrządu i trzebaby napędzić w ten sposób cały silnikOlin pisze: 2.za rada szanownych Kolegow zdjalem aparat i uzylem wiertarki ale cos bylo nie tak bo wiertarka miala duze problemy zeby sie krecic![]()
Ciekawe czy kolega ''Olin'' wie jeszcze o tym że wiertarka w czasie kręcenia musi mieć lewe obroty?
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.
- gÓral świętokrzyski
- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
- Kontaktowanie:
mechanikem nie jestem
Witam
mechanikem nie jestem raczej k... humanista
ale powoli sie ucze
w rozne sposoby takie tez
o tym ze w lewo to wiem
zalezy mi jeszcze na tym zeby wiedziec jak po zdjeciu miski olejowej, spawdzic czy dziala pompa no i jak ja pozniej ustawic wzgledem pletwy, bo i tak musze miske zwalic zeby ten kawalek pletwy wyjac
Pozdro Olin
mechanikem nie jestem raczej k... humanista

ale powoli sie ucze


o tym ze w lewo to wiem

zalezy mi jeszcze na tym zeby wiedziec jak po zdjeciu miski olejowej, spawdzic czy dziala pompa no i jak ja pozniej ustawic wzgledem pletwy, bo i tak musze miske zwalic zeby ten kawalek pletwy wyjac

Pozdro Olin
Z doświadczenia powiem, że silnik niesmarowany z powodu zatkanego kanału olejowego chodzi jeszcze dość długo. Nasila się tylko klepanie i bardzo powoli spada moc
U mnie wskaźnik analogowy wskazywałnadal jakieś smarowanie, ale kontrolka smarowania (a więc poniżej 0,5atm) ciągle się świeciła.
Z wyglądu to wyszło na to, ze zatkał się kanalik przy 3ciej panewce i się zatarła...
Ale u Ciebie jeśli po wykręceniu czujnika nic nie wyleciało to tak jak wszyscy mówią - wina pompki. Co do płetwy to musiałby mieć ogromny przebieg ten silnik, bo po rozebraniu silnika pompa oleju była cała w jakimś gęstym syfie, ale akurat płetwa wyglądała ok...

U mnie wskaźnik analogowy wskazywałnadal jakieś smarowanie, ale kontrolka smarowania (a więc poniżej 0,5atm) ciągle się świeciła.
Z wyglądu to wyszło na to, ze zatkał się kanalik przy 3ciej panewce i się zatarła...

Ale u Ciebie jeśli po wykręceniu czujnika nic nie wyleciało to tak jak wszyscy mówią - wina pompki. Co do płetwy to musiałby mieć ogromny przebieg ten silnik, bo po rozebraniu silnika pompa oleju była cała w jakimś gęstym syfie, ale akurat płetwa wyglądała ok...

cd historii
Witam
po zdanej sesji zabralem sie za dzialanie tematu:)
zdjalem miske olejowa wyciagnalem z niej pletwe i pare innych rzeczy:)
wsadzilem podstawe aparatu i pletwe na swoje miejsca, pompa olejowa z zewnatrz wygladala ok smok tez
, przykrecilem miske olejowa wlalem olej, zalozylem aparat...no i autko mi nie chce odpalic... nie wiem czemu bo wczesniej odpalalo
prosze o sugestie
po zdanej sesji zabralem sie za dzialanie tematu:)
zdjalem miske olejowa wyciagnalem z niej pletwe i pare innych rzeczy:)
wsadzilem podstawe aparatu i pletwe na swoje miejsca, pompa olejowa z zewnatrz wygladala ok smok tez


prosze o sugestie
- gÓral świętokrzyski
- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość